Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 9:24 pm

Wiens aankoop was Leonardo ook alweer?

Jim

Bericht door Jim » zo sep 14, 2008 9:26 pm

LucaS schreef:Kom op Joey, 4 posts sinds je bent aangelogd en de een druipt van nog meer azijn dan de ander. Was er nu echt helemaal niets leuk vandaag?
Het eindsignaal. Als ik de posting van joey tenminste juist interpreteer.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 14, 2008 9:29 pm

joey schreef: Sno was ook echt beroerd, zijn techniek is zo hemeltergend slecht dat hij een bal alleen maar over tien meter zuiver kan spelen als hij die uit stand speelt.
Ik krijg een beetje een Maduro-gevoel bij Sno. Ik zit de hele tijd met mn handen te wapperen en te zeggen 'spéééélllll nou eens!!!'. Gewoon hop, bal naar je medespeler trappen en niet zelf gaan lopen pielen met die bal. Hij passeert toch geen man en van afstand schieten is ook niet z'n sterkste punt (bleek vandaag).

Maargoed, he, het was al een stuk beter dan in Tilburg.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:30 pm

Jöhnk schreef:Wiens aankoop was Leonardo ook alweer?
Zeker, een misser van HtC. Ik heb nooit iets in hem gezien. Hij heeft totaal geen inzicht, is alleen met zichzelf bezig. Een stoorzender.

Maar wat me het meeste opviel was dat hij in de basis begon. Hij mocht toch weg? Waarom startte Cvitanich niet?

Rare opstelling ook met Sarpong op links en Sulejmani op 10. Misschien een idee om de spelers eens op de goede plaats neer te zetten? Waarom speelde Lindgren niet?

@Luuk: nee, veel vonden wij er niet aan. Waren we niet de enigen in. Misschien moet je weer eens naar het stadion komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 9:31 pm

Rishi schreef:In de samenvatting vond ik hem erg aanwezig.. en die pana was wel leuk :blush.gif:
Nou dat was ook het enige wat hij goed deed!

Joey.. Jammer dat je alles zo somber in moet zien. Wat heb jij een aantal enoirm zware jaren achter de rug als je dit al slecht vind.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 9:33 pm

Ik zie het uitstekend op televisie Joey. Wij willen graag weer een seizoenkaart, maar dan wel achter de goal en naast elkaar. Daar heeft Ajax nogal wat moeite mee.

De laatste twee jaar heeft Syl vaak nogal wat moeite om geboeid te blijven bij wedstrijden van Ajax, dat was vandaag heel anders zei ze. Wij vinden dus dat Ajax prima speelde. Maar wellicht kwam het omdat ze vandaag met een saaie lul in het stadion zat?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 9:33 pm

joey schreef:Rare opstelling ook met Sarpong op links en Sulejmani op 10. Misschien een idee om de spelers eens op de goede plaats neer te zetten? Waarom speelde Lindgren niet?
Omdat Lindgren totaal niet in vorm was en tegen Willen II vrije trappen over de achterlijn schoot? Dacht trouwens dat jij hem niets bijzonders vond.

Cvitanich speelde niet omdat hij een centrumspits is. Het ging dus tussen Leonardo en Martina. De pest en de cholera.

Sulejmani speelde beter dan in tilburg op links. Sarpong was een drama. Je mag de bal ook best goed aannemen als je niet op je favoriete positie staat.

Het was niet mijn opstelling geweest. Verre van. Maar er zal wel iets van geklopt hebben als je een stuk of 8 kansen uitspeelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:36 pm

Dat is iets wat zeker is, ZsoG. :blush.gif:

De aanvallers van Ajax konden continu aangespeeld worden, ze liepen helemaal vrij. Dat is jou ongetwijfeld opgevallen. Roda schopte de bal nog net niet in eigen doel. Die keeper gezien? Roda was totaal niet scherp, dat gaf zich op voorhand gewonnen. Ik kan je verzekeren dat als Ajax zo speelt tegen PSV, dat we worden afgedroogd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 9:37 pm

Ach dat gebeurde de afgelopen jaren ook niet, en toen werd dat ook constant geroepen

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 9:37 pm

joey schreef:De aanvallers van Ajax konden continu aangespeeld worden, ze liepen helemaal vrij. Dat is jou ongetwijfeld opgevallen.
Ben ik met je eens. Dat vrijlopen heeft Van Basten er al redelijk ingeslepen. Zo moeilijk is dat niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:39 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:De aanvallers van Ajax konden continu aangespeeld worden, ze liepen helemaal vrij. Dat is jou ongetwijfeld opgevallen.
Ben ik met je eens. Dat vrijlopen heeft Van Basten er al redelijk ingeslepen. Zo moeilijk is dat niet.
Zo moeilijk is het inderdaad niet als de tegenstander niet de moeite doet om strak te dekken. Die Bodor gezien? Tjonge.... :aai.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 9:42 pm

Bodor speelde inderdaad niet slecht, maar het positiespel voorin was vrij gevarieerd. Daar had Roda moeite mee.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 9:42 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:
Zo moeilijk is het inderdaad niet als de tegenstander niet de moeite doet om strak te dekken. Die Bodor gezien? Tjonge.... :aai.gif:
De laatste 4 jaar heeft AJAX er voorin uit gezien als madam tussauds en toen hebben ze ook tegen voldoende tegenstanders gespeeld die er niks van kunnen. Ik zie wel degelijk veel vooruit gang en denk dat we dit met de week ook gaan zien!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 9:45 pm

Jöhnk schreef:Bodor speelde inderdaad niet slecht, maar het positiespel voorin was vrij gevarieerd. Daar had Roda moeite mee.
Vind ik ook! Het lag aan de manier waarop Ajax speelde. Wel heel makkelijk om dit allemaal op de zwakte van Roda toe te schuiven.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo sep 14, 2008 9:47 pm

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want over tactische zaken weet ik gewoonweg niets te vertellen.

Ik wil het even hebben over de sfeer.
Hoe vonden jullie de sfeer? De nieuwe situatie met 410 op Zuid2?
De vele acties?

En ik wil eigenlijk ook wel weten hoe fanzine 'de Meersche Helden' ontvangen is. Voor diegenen die hem hebben : het stuk van de sth-crw heb ik geschreven.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 9:51 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want over tactische zaken weet ik gewoonweg niets te vertellen.

Ik wil het even hebben over de sfeer.
Hoe vonden jullie de sfeer? De nieuwe situatie met 410 op Zuid2?
De vele acties?

En ik wil eigenlijk ook wel weten hoe fanzine 'de Meersche Helden' ontvangen is. Voor diegenen die hem hebben : het stuk van de sth-crw heb ik geschreven.
Op tv kwam de sfeer goed over. Ik hoorde eindelijk eens supporters zingen, iets wat je vaak niet hoort op tv als er in de ArenA gespeeld wordt.
De doeken waren ook fantastisch vooral die van Bobby Harms! klasse werk! :onfire.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 14, 2008 9:57 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want over tactische zaken weet ik gewoonweg niets te vertellen.
Haha, herkenbaar. :blush.gif:

Sfeer was een stuk beter dan tijdens een random wedstrijd, denk wel dat het echt een verbetering is, hoewel het in de tweede helft af en toe wel een beetje stilviel. Maargoed, voor een Roda-thuisje was het zeker niet slecht!
Haarms-doek was ook schitterend trouwens.

Meersche helden ga ik vanavond lezen, net even doorgebladerd, ziet er op het eerste gezicht prima uit. Goed dat er ook echt een lang interview is met een bekend figuur (Michael van Praag in dit geval), dat geeft het toch wat meer cachet. (Om mijn post maar eens met een schitterend woord af te sluiten)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 9:57 pm

Haarms, Mike. Die man heet Haarms. :smallgrin.gif:

De programmablaadjes werden vandaag netjes uitgedeeld en waren volop verkrijgbaar. Een hele verbetering. :neutral.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 14, 2008 9:58 pm

De (aanvallende) kwaliteiten van Suarez en Sulejmani hebben weinig te maken met het spel van Ajax; twee spelers om voor naar het stadion te gaan. Het veldspel is iets anders.

Ik kom terug op de wedstrijd tegen Arsenal (paar dagen voor de wedstrijd tegen Twente!). We kwamen met 2-0 voor, niet door goed voetbal (we werden af en toe overklast), maar door twee invallen "die uit de lucht kwamen vallen". Dat zal dit seizoen vaker gebeuren, maar het veldspel was niet zo goed als het aantal kansen doet vermoeden, dan moeten we spreken over individuele klasse.

Vermaelen scoorde! Heeft iemand dat al opgemerkt? Vertonghen was minder nadrukkelijk aanwezig dan ik hoopte, maar was niet slecht. Sarpong is geen buitenspeler/aanvaller.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:00 pm

Exact, waarom stond Sarpong op links en Sulejmani op 10 in plaats van andersom? Ik zou zeggen: zet de spelers op de juiste plek neer. Dat helpt alvast.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 14, 2008 10:01 pm

Positief vond ik dat Vertonghen op het middenveld mocht spelen, hij is toch veel beter als middenvelder dan als vleugelverdediger. Gevolg is dan wel dat je op de linksback plaats wat kwestbaarder wordt, maar goed, vandaag ging het wel goed daar.

Sno komt vaak aan de bal, dat is goed, hij heeft alleen net wat teveel tijd nodig om tot een oplossing te komen. Ik ben benieuwd hoe het middenveld eruit komt te zien wanneer Gabri en Enoh weer beschikbaar zijn.

Voor de rest een goede wedstrijd van Ajax, jammer dat ze het toch nog zo spannend maakten aan het einde. Belachelijke gele kaart trouwens voor Oper, dat zag Luinge echt verkeerd, maar voor de rest floot hij prima.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 10:03 pm

Demosthenes schreef: Dat zal dit seizoen vaker gebeuren, maar het veldspel was niet zo goed als het aantal kansen doet vermoeden, dan moeten we spreken over individuele klasse.
Nee, het aantal kansen doet vermoeden dat de beste ploeg van Europa hier aan het werk is geweest. En dat is natuurlijk niet zo. Het lijkt me duidelijk dat de individuele klasse daar is en daar moet Ajax ook zeker zijn voordeel mee doen.

Neemt niet weg dat het veldspel alvast beter was dan onder Ten Cate. Maar dat is niet zo moeilijk, want onder Ten Cate was er uberhaupt geen sprake van veldspel.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo sep 14, 2008 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:03 pm

Luinge gaf vijf keer geel, dat lijkt me rijkelijk veel voor deze tamme wedstrijd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 10:04 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef: Dat zal dit seizoen vaker gebeuren, maar het veldspel was niet zo goed als het aantal kansen doet vermoeden, dan moeten we spreken over individuele klasse.
Nee, het aantal kansen doet vermoeden dat de beste ploeg van Europa hier aan het werk is geweest. En dat is natuurlijk niet zo. Het lijkt me duidelijk dat de individuele klasse daar is.

Neemt niet weg dat het veldspel beter was dan onder Ten Cate. Maar dat is niet zo moeilijk, want onder Ten Cate was er uberhaupt geen sprake van veldspel.
Toen er met de waardeloze Leonardo en Sarpong (volgens de meerderheid hier althans) werd gespeeld en Suarez de bank warmhield, werden er ook legio kansen gecreeerd.

Er werd hier verwezen naar Borst opmerking over los zand. Zojuist zegt hij dat hij heeft gekeken naar een fris en fruitig Ajax dat goed speelde

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:06 pm

Mwah, Suarez liep er aan alle kanten door. Dat hij slecht afrondde/afspeelde doet daar niets aan af. De invalbeurt van Suarez maakte juist duidelijk hoe slecht Roda verdedigde.

Het doel in het leven van Leonardo lijkt wel het opzoeken van de overtreding en het verongelijkt kijken naar de scheidsrechter. Heel irritant. Sneller spelen zou ook een optie kunnen zijn voor het verwende ventje.

Plaats reactie