Italië
Moderator: mods
Ik denk dat hij vooral ongelukkige clubkeuzes heeft gemaakt. Het slaat inderdaad nergens op dat een wereldspeler als Ronaldo zo weinig grote kampioenschappen heeft gewonnen in clubverband.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr sep 12, 2008 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jinne
- Site Admin
Je kan toch niet zeggen dat hij bij clubs speelde die normaal weinig winnen. Bij PSV werd hij in zijn tweede seizoen nog uit de basis gehouden door Eijkelkamp trouwens. Die paste beter in het team volgens de toenmalige coach Advocaat. Een man die er toch verstand heeft, zo blijkt 12 jaar later.Thomas schreef:Ik denk dat hij vooral ongelukkige clubkeuzes heeft gemaakt. Het slaat inderdaad nergens op dat een wereldspeler als Ronaldo zo weinig grote kampioenschappen heeft gewonnen in clubverband.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hij had nooit zo snel van Barcelona naar Inter moeten gaan. In Milan heeft hij veel tijd versleten. Laten we niet vergeten dat Inter pas de laatste jaren weer de topclub van de Serie A is. Toen begonnen de knieproblemen ook op een gegeven moment en sindsdien hebben we eigenlijk nooit meer de oude Ronaldo teruggezien. Zelfs de topscoorder van van het WK 2002 was lang niet zo goed als de Ronaldo van PSV, Barcelona en z'n beginjaren bij Inter.
- Jinne
- Site Admin
Dat waren toen problemen met Nunez volgens mij, die hem (en zijn gevolg) deden besluiten naar Inter te gaan. Die wonnen destijds niks inderdaad nationaal, omdat Juve toen nog de macht had.
De andere Ronald(inh)o bleef dan weer langer in Barcelona. Iets te lang achtetaf. Wellicht had Ronaldo als hij hetzelfde had gedaan weer verzadigd kunnen raken door de clubsuccessen.
De andere Ronald(inh)o bleef dan weer langer in Barcelona. Iets te lang achtetaf. Wellicht had Ronaldo als hij hetzelfde had gedaan weer verzadigd kunnen raken door de clubsuccessen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hoezo dat nou weer dan? Het ligt toch ook gewoon aan de clubs waarvoor je speelt?Arthur schreef:Je ziet ook dat hij op één kampioenschap met Madrid na alleen maar toernooien heeft gewonnen. Ik denk dat zijn spel zich niet leent voor over langere tijd constant presteren met een team.
IK GELOOF!!!!!!
Ik beweerde juist dat zijn spel zich beter leent voor het winnen van toernooien. Met Barca won hij ook de EC II.Rishi schreef:En Inter won de UEFA Cup...
Nee, dat hij in zijn hele carriere maar één keer kampioen werd was inderdaad gewoon pech.Bij PSV had hij pech dat Ajax een topteam had... Als PSV Ronaldo niet had in 96 waren ze dus kampioen geworden?

-
Maar de ECII is ook een competitie over een langer geheel...Arthur schreef:Ik beweerde juist dat zijn spel zich beter leent voor het winnen van toernooien. Met Barca won hij ook de EC II.Rishi schreef:En Inter won de UEFA Cup...
Nee, dat hij in zijn hele carriere maar één keer kampioen werd was inderdaad gewoon pech.Bij PSV had hij pech dat Ajax een topteam had... Als PSV Ronaldo niet had in 96 waren ze dus kampioen geworden?
Ik vind het een hele rare redenering van je. Hij heeft gewoon de foute keuzes gemaakt. Ajax was met hem in de spits ook gewoon kampioen geworden hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Het hele team moet zich altijd op Ronaldo instellen, altijd zich de tering werken omdat die luiaard niet wilde meeverdedigen. Kortom overschatte voetballer. En niet aankomen met verkeerde clubs, die gast kwam bij een Real Madrid aan wat helemaal af wasArthur schreef:Je ziet ook dat hij op één kampioenschap met Madrid na alleen maar toernooien heeft gewonnen. Ik denk dat zijn spel zich niet leent voor over langere tijd constant presteren met een team.
Als ik op de site van Genua kijk, zie ik inderdaad aardig wat spelers die vorig jaar ergens anders speelde. Geen idee of het allemaal nieuwe spelers zijn of dat er mensen teruggehaald zijn van verhuur, en hoeveel iedereen gekost heeft, maar hier is het lijstje:
Vd Borre (definitief overgenomen van Fiorentina voor 2,5 miljoen)
Potenza (Fiorentina, 2,3 miljoen)
Palladino (Juventus)
Milito (Real Zaragoza, 7,5 miljoen)
Jankovic (Palermo)
Olivera (Juventus)
Gasbarroni (Parma)
Modesto (Reggina)
Mesto (Udinese)
Domingo (River Plate)
Brivio (Vicenza)
Papastathopoulos (AEK Athene)
Ferrari (Roma)
Bocchetti (Frosinone)
Biava (Palermo)
Vd Borre (definitief overgenomen van Fiorentina voor 2,5 miljoen)
Potenza (Fiorentina, 2,3 miljoen)
Palladino (Juventus)
Milito (Real Zaragoza, 7,5 miljoen)
Jankovic (Palermo)
Olivera (Juventus)
Gasbarroni (Parma)
Modesto (Reggina)
Mesto (Udinese)
Domingo (River Plate)
Brivio (Vicenza)
Papastathopoulos (AEK Athene)
Ferrari (Roma)
Bocchetti (Frosinone)
Biava (Palermo)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
En een goal van het maffiamaatje
Voor Ronaldo gold dat nog sterker; altijd een vrije rol, altijd naar eigen inzicht spelen en een team dat de tactiek alle-ballen-op-Ronaldo begon toe te passen. Zelfs het Brazilië van eind jaren '90 deed dat (Romario vervangen door Bebeto zodat Ronaldo er beter uit kwam). Ronaldodependencia leidt niet tot prijzen.
Daarnaast. De spits die alles kon waar Jöhnk het over heeft, bestond maar kort. Na 1998 was die Ronaldo definitief einde verhaal (zo goed als zijn eerste Barcelonahelft is hij sowieso nooit meer geweest). Het grootste gedeelte van zijn carrière was Ronaldo een vrij luie spits die puur speelde voor zijn wekelijkse goal. Daarmee werd hij een eenling die weinig aan het team toevoegde en parasiteerde op zijn enorme kwaliteiten als doelpuntenmaker. Die Ronaldo was eenvoudigweg niet goed genoeg voor grote kampioenschappen.
Blessures, zwake persoonlijkheid en een carrière vol verkeerde keuzes.
Een triest einde hoor. Ronaldo was geniaal als 20 jarige.

De carrière van Ronaldo is een combi van factoren. Het is enigzins de tragiek van de grote goalgetter om individuele uitblinker te zijn in een team dat het net niet red. (op een lager niveau zie je inderdaad een paralel met Huntelaar; hoe slechter de rest van het team, hoe beter Huntelaar eruit kwam) Een speler die zo beslissend is leidt automatisch tot afhankelijk gedrag; medespelers zijn net iets eerder geneigd de bal af te leggen, de trainer stelt zijn team steeds meer af op die ene speler en de druk wordt steeds groter en uiteindelijk blijkt 1 speler toch minder sterk dan 1 team. Grote goalgetters zijn wel vaker geen grote kampioenen (Batistuta, nog zo'n mooi voorbeeld).Real Ajax schreef:Het hele team moet zich altijd op Ronaldo instellen, altijd zich de tering werken omdat die luiaard niet wilde meeverdedigen. Kortom overschatte voetballer. En niet aankomen met verkeerde clubs, die gast kwam bij een Real Madrid aan wat helemaal af wasArthur schreef:Je ziet ook dat hij op één kampioenschap met Madrid na alleen maar toernooien heeft gewonnen. Ik denk dat zijn spel zich niet leent voor over langere tijd constant presteren met een team.
Voor Ronaldo gold dat nog sterker; altijd een vrije rol, altijd naar eigen inzicht spelen en een team dat de tactiek alle-ballen-op-Ronaldo begon toe te passen. Zelfs het Brazilië van eind jaren '90 deed dat (Romario vervangen door Bebeto zodat Ronaldo er beter uit kwam). Ronaldodependencia leidt niet tot prijzen.
Daarnaast. De spits die alles kon waar Jöhnk het over heeft, bestond maar kort. Na 1998 was die Ronaldo definitief einde verhaal (zo goed als zijn eerste Barcelonahelft is hij sowieso nooit meer geweest). Het grootste gedeelte van zijn carrière was Ronaldo een vrij luie spits die puur speelde voor zijn wekelijkse goal. Daarmee werd hij een eenling die weinig aan het team toevoegde en parasiteerde op zijn enorme kwaliteiten als doelpuntenmaker. Die Ronaldo was eenvoudigweg niet goed genoeg voor grote kampioenschappen.
Blessures, zwake persoonlijkheid en een carrière vol verkeerde keuzes.
Een triest einde hoor. Ronaldo was geniaal als 20 jarige.
Ik had het over de Ronaldo van voor z'n zware blessures. Dat was een van de beste spitsen ooit. Bij Real Madrid was hij drie klassen minder. En dan nog schoot hij Brazilië naar de WK-titel in 2002.Real Ajax schreef:Het hele team moet zich altijd op Ronaldo instellen, altijd zich de tering werken omdat die luiaard niet wilde meeverdedigen. Kortom overschatte voetballer. En niet aankomen met verkeerde clubs, die gast kwam bij een Real Madrid aan wat helemaal af wasArthur schreef:Je ziet ook dat hij op één kampioenschap met Madrid na alleen maar toernooien heeft gewonnen. Ik denk dat zijn spel zich niet leent voor over langere tijd constant presteren met een team.