AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 13, 2008 9:14 pm

Van Gaal heeft ook spelers als Gil Swerts en Nick van der Velden gekocht en die staan nog eens in de basis ook! Met dat soort spelers ga je natuurlijk niet in de top-3 eindigen.

Jim

Bericht door Jim » za sep 13, 2008 9:23 pm

Dat zijn ook geen substantiele versterkingen. Maar het hoofdprobleem ligt in het feit dat er geen speler is die er in een seizoen op zeker 15 tot 20 inschiet. Dan kun je het shaken voor de topposities.
Overigens is een en ander volledig aan Van Gaal zelf te wijten. Hij zette Koevermans op een zijspoor omdat meneer zonodig wilde "doorgroeien".

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za sep 13, 2008 9:34 pm

Als je Swerts rechtshalf zet niet. Dat is een vleugelverdediger. En die Nick van der Velde ken ik niet..

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za sep 13, 2008 9:35 pm

Jim schreef:Dat zijn ook geen substantiele versterkingen. Maar het hoofdprobleem ligt in het feit dat er geen speler is die er in een seizoen op zeker 15 tot 20 inschiet. Dan kun je het shaken voor de topposities.
Overigens is een en ander volledig aan Van Gaal zelf te wijten. Hij zette Koevermans op een zijspoor omdat meneer zonodig wilde "doorgroeien".
Tja als je Ari echt spits zet dan gaat hij dat wel behalen, heeft veel meer in zich dan die Koevermans. Het probleem is dat hij met 2 echte spitsen speelt: Dembele en Ari. Er klopt dus niks van, want je kan maar 1 iemand echt als puntspeler laten fungeren. Het is óf Ari-Lens óf El Hamdoui-Dembele(in zijn spelconcept 4-4-2).

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za sep 13, 2008 9:51 pm

Jim schreef:
Jöhnk schreef:Van Gaal heeft middelmaat gekocht.
Hij heeft scorend vermogen verkocht. Dat is zijn grootste fout. Je kunt leuk ballen wat je wilt, als je geen aanvallers hebt die in staat zijn er regelmatig een in te trappen houdt het op.
Onbegrijpelijk ook dat AZ afgelopen zomer geen fatsoenlijke spits heeft gekocht. Na zo'n rampseizoen toch weer gewoon gaan aanmodderen met het reeds aanwezige spitsenarsenaal. Dan weet je bij voorbaat dat het weer niks wordt.
Inderdaad vreemd, zeker als je nagaat hoe ver ze wilden gaan om Alves te halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za sep 13, 2008 9:58 pm

Onzin, spitsen als Pelle, Dembele en Ari zijn zeker subtop-waardig. Je moet er alleen 1 van opstellen, want ze willen allen in de punt spelen. Dat werkt niet, evenals toen Urzaiz samen met Huntelaar voorin ging spelen. Verder heb je met El Hamdoui en Lens centrumaanvallers waaraan Dembele en Ari behoefte hebben. De kwaliteit van de voorhoede is het probleem niet, het probleem ligt in de samenstelling van het geheel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 13, 2008 11:48 pm

Louis zal wel de eerste coach worden die dit seizoen ontslagen wordt.

999

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 7:06 am

In het interview na afloop van je wedstrijd wist ie ook niet wat ie eigenlijk moest zeggen.Niet gegeven vrijetrap zulke momenten bepalen de wedstrijd enz.Zijn houding, gezichts uitdrukking.Het zag er allemaal een beetje wanhopig uit ....
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 14, 2008 7:49 am

Hij had vorig jaar gewoon weg moeten gaan. Hij was het eens met bestuur over zijn vertrek, maar toen "hebben de spelers hem teruggevraagd". "Ze waren hem niet waard".

Wat een onzin was dat.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 8:57 am

Duke schreef:Inderdaad vreemd, zeker als je nagaat hoe ver ze wilden gaan om Alves te halen.
Dit jaar geen grote investeringen, Scheringa houdt de hand op de knip. De kredietcrisis misschien?

@BZ: Scheringa zal Van Gaal niet ontslaan. Ik denk eerder dat Van Gaal zelf opstapt. Misschien volgende week als, nadat AZ een pak slaag heeft gekregen van PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 14, 2008 11:20 am

Wie zouden ze dan moeten nemen als coach? Er zit toch echt meer in de ploeg dan dat we er nu uitkomt. Ook al ontbreekt het dan aan scorend vermogen en zit het natuurlijk weer 'vreselijk tegen' met die scheidsrechters in Nederland.

BTW: Knoppert in Oranje (of terug naar Ajax)! :onfire.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 11:30 am

Ernie Brandts of zo? :smallgrin.gif:

Het zit allemaal al sinds begin vorig seizoen vreselijk tegen en de scheidsrechters zijn structureel tegen AZ, maar dan nog moet je wedstrijden tegen clubs als Den Haag kunnen winnen. :biggrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 14, 2008 11:40 am

Leuk technisch duo wordt dat dan Brands & Brandts. Hij bakt er ongetwijfeld meer van dan Louis.

Bijvoorbeeld zo'n Lens was vorig seizoen op een gegeven moment de schrik van iedere verdediging, nu heb ik zijn naam maar een keer in de samenvatting gehoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 11:48 am

Iedereen bakt er waarschijnlijk meer van dan Van Gaal. Niet omdat Van Gaal een slechte trainer is, maar de chemie is totaal weg. Ik denk dat er door het op dramatische wijze mislopen van de titel anderhalf jaar geleden iets geknapt is. Het is daarna eigenlijk nooit meer goed gekomen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 11:49 am

Nou was die rode kaart natuurlijk schandalig. Zoals de scheidsrechters nu alweer een aantal wedstrijden zwaar hebben beinvloed
I think I lost my fucking headache

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 14, 2008 11:56 am

Vond ik wel meevallen. Hij raakte hem misschien maar lichtjes aan, maar wel genoeg om hem die Hagenees uit balans te brengen. Dan nog is het geen reden om in de tweede helft met 3-0 van de mat geveegd te worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 11:56 am

Daar hebben alle ploegen last van. Als je eindigt als elfde, ligt het niet aan de scheidsrechters. Zo eerlijk moet je zijn.

columbus

Bericht door columbus » zo sep 14, 2008 11:57 am

joey schreef:Iedereen bakt er waarschijnlijk meer van dan Van Gaal. Niet omdat Van Gaal een slechte trainer is, maar de chemie is totaal weg. Ik denk dat er door het op dramatische wijze mislopen van de titel anderhalf jaar geleden iets geknapt is. Het is daarna eigenlijk nooit meer goed gekomen.
Dat denk ik ook. Er is geen klik meer heb ik het idee. Zowel tussen spelers / trainer als spelers onderling. AZ oogt gewoon voetbalmoe...

De eerste gele kaart vond ik wel terecht. De tweede was wat makkelijk gegeven inderdaad. Aan de andere moet Holman zijn handen thuis houden. Zeker 1 minuut voor rust met in je achterhoofd dat je al een kaart hebt.

Veder moet van Gaal niet zeuren over de scheidsrechter. Onder het motto: "Eigenlijk mag ik het niet zeggen", doet hij het toch. ADO speelde gewoon behoorlijk en werd wel in het het zadel geholpen door die rode kaart. Maar echt grote kansen heeft AZ ook niet gehad...

Kortom, m.i. een verdiende overwinning van ADO

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 12:23 pm

In elke wedstrijd zijn er spelers die meer dan 2 overtredingen maken. Je hoort niet bij elke overtreding een gele kaart te geven. En de overtreding bij de 2e gele kaart was zo'n beetje de allerlichtste overtreding die een speler kan maken. Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt

999

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 12:45 pm

LucaS schreef:In elke wedstrijd zijn er spelers die meer dan 2 overtredingen maken. Je hoort niet bij elke overtreding een gele kaart te geven. En de overtreding bij de 2e gele kaart was zo'n beetje de allerlichtste overtreding die een speler kan maken. Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt
Eens, de 2e gele kaart was zwaar gestraft, alleen moet van Gaal er niet over zeuren.Als AZ, zoals van Gaal zegt de allerbeste wedstrijd van de laatse 15 wedstrijden heeft gespeeld dan had men met een nulletje of wat voor moeten staan.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 12:48 pm

|Natuurlijk had AZ nog steeds beter tegenspel moeten bieden. Maar ik erger me kapot aan hoe onze scheidsrechters nu alweer invloed hebben op de uitslag van wedstrijden

jabu

Bericht door jabu » zo sep 14, 2008 1:59 pm

Wie was de scheidsrechter?

Frank

Bericht door Frank » zo sep 14, 2008 2:07 pm

Van Hulten....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 15, 2008 7:40 am

LucaS schreef:Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt
Wat een onzin !
Het was een wat makkelijk gegeven 2e gele kaart, maar Holman moet gewoon niet zo ontzettend dom zijn om een speler overduidelijk vast te pakken terwijl hij al geel heeft. Helemaal omdat die speler nog lang niet gevaarlijk was en het nog maar 1 minuut te spelen was.

De speler ging makkelijk liggen, maar ik kan de beslissing van Van Hulten goed begrijpen. Dit de scheidsrechter kwalijk nemen is het omdraaien, Holman had gewoon zijn handen thuis moeten houden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 15, 2008 7:57 am

Ik zag een stukje van Studio Voetbal met Marcel Brands waarin duidelijk werd dat het geld inderdaad op lijkt te zijn bij AZ. Hij moest het dit seizoen doen met de transferopbrengsten om nieuwe spelers mee aan te trekken. Daarnaast bevestigde hij dat het salarisniveau bij AZ duidelijk lager ligt dan bij (bijvoorbeeld) Feyenoord en Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten