De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 30, 2008 5:00 pm

De B2 heeft vandaag met 4-2 gewonnen van AZ B1 (Beker), bij rust 3-0. 2x Bartels, 1x Klaassen, 1x Sporkslede. Volgens Ajaxshowtime werd AZ in de 1e helft van het kastje naar de muur gestuurd.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 30, 2008 5:04 pm

Mooi... Hopen dat ze jongens die uitblinken lekker doorschuiven..als dat betekent dat die teams dan verliezen boeit niet.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 09, 2008 8:03 am

Ik zag gisteravond op Eredivisie live toevallig Ajax TV, en daar was een samenvatting (zonder commentaar) van Ajax B1 tegen PSV. Ajax begon aardig, maar kreeg een lesje in effectiviteit (what's new), en verloor met 2-0.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 09, 2008 9:09 am

Hoe is die nieuwe lichting van de B1? Ken er een paar van naam, maar over de kwaliteiten durf ik niets te zeggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 09, 2008 9:23 am

Benji schreef:De B2 heeft vandaag met 4-2 gewonnen van AZ B1 (Beker), bij rust 3-0. 2x Bartels, 1x Klaassen, 1x Sporkslede.
Noemen ze meteen de talenten. Sporkslede komt trouwens van AZ.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 09, 2008 3:41 pm

De B1 van dit seizoen is een matige lichting.
Laatst gewijzigd door D_skilled op di sep 09, 2008 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke

Bericht door Duke » di sep 09, 2008 3:45 pm

De enige die me in de samenvatting een beetje opviel was de linksbuiten, nr. 11, een grote, donkere jongen.

Salvador Dali

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 09, 2008 3:49 pm

Dat is Cerilio Cijntje. Ik was daar overigens ook aanwezig bij die wedstrijd en ik vond hem in de eerste helft met stip de beste man aan de kant van Ajax. Duidelijk het grootste talent van die team.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di sep 09, 2008 4:24 pm

D_skilled schreef:Dat is Cerilio Cijntje. Ik was daar overigens ook aanwezig bij die wedstrijd en ik vond hem in de eerste helft met stip de beste man aan de kant van Ajax. Duidelijk het grootste talent van die team.
Klopt vond ik ook de beste.. wat een ping pong voetbal de eerste helft trouwens.
PSV mocht trouwens van geluk spreken dat de scheidsrechter zo mild wwas de eerste helft. Die Cijntje werd me flink getackeld

Duke

Bericht door Duke » di sep 09, 2008 7:05 pm

Klopt, die vloog goed door de lucht. Maar goed, kwam natuurlijk ook door de snelheid die hij had.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 10, 2008 12:13 pm

Ik zie net dat filmpje op ajax.nl. Op basis van die beelden lijkt die Cijntje me niet over veel gogme te beschikken. Een voorbeeld: hij heeft een bijna vrij veld voor zich maar hij loopt zo dat Verkoelen hem simpel kan opvangen. Lijkt me typisch zo'n speler die in de jeugd veel te goed is voor zijn leeftijdscategorie. Zet hem in de A1, dan leert hij zich te wapenen.

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 3:03 pm

Sparta B1 – Ajax B2

De B2 heeft verloren, om daar maar mee te beginnen: 1-0. De speaker gaf de credits voor het doelpunt aan nummer acht van Sparta, maar het leek langs de kant een eigen doelpunt en dat moet dan Mike Busse geweest zijn? Het was onoverzichtelijk, maar die nummer acht leek een Ajacied te duwen. Langs de kant dachten de Spartanen waarmee ik stond te praten ook dat het een eigen doelpunt was.

Was de overwinning van Sparta verdiend? Nee, Sparta voetbalde niet beter, was zelfs de mindere, fysiek wel duidelijk de sterkere, maar dat is te verklaren uit het verschil in leeftijd (en lengte) Opvallend was de licht Amsterdamse tongval van de trainer van Sparta, bleek het Orlando Trustfull te zijn (volgens de website van Sparta)

Wat mij het meeste opviel: de lage handelingssnelheid van Jip Bartels (topscorer uit de C1 als ik het goed heb onthouden) en spelers als Bartels, Klaassen, Fennich, Busse (spits en drie middenvelders) die niet naar de bal komen als ze worden aangespeeld, maar wachten tot de bal er is, met het risico de bal niet eens te krijgen. Dit gebeurde keer op keer.

Opvallend was de rol van de scheidsrechter die consequent het vlaggen van de Sparta-grensrechter volgde, maar dat drie keer niet deed toen de Ajax-grensrechter zijn vlag opstak, waarvan in ieder geval twee keer (ik stond er dichtbij) terecht. De derde keer kon ik het niet beoordelen. De scheidsrechter trad ook onvoldoende op tegen het “ lichamelijke” van Sparta, zelfs als de bal weg was werd er door gegleden enz. Het leidde tot blessures van Spartanen (pas na de 1-0) die vijf keer langdurig op de grond hebben gelegen om te worden behandeld (tijdwinst)

Opvallend vind ik dat tegenstanders van Ajax altijd maar de bal naar voren denken te moeten rammen, maakt niet uit of het de B-jeugd is of de A-jeugd. Ik zie weliswaar nooit psv – Ajax, feyenoord-Ajax, Groningen – Ajax, maar de jeugdwedstrijden die ik bekijk, is dat het concept van de tegenstander.

Kansen: Na vijf minuten scoorde Ajax, maar werd er voor buitenspel gevlagd. Niemand protesteerde, m.a.w. Ik neem aan dat het buitenspel was. Davi Lizardo ontfutselde een keer een verdediger de bal, ging alleen op de keeper, maar schoot naast. Diezelfde Lizardo (als hij de bal kreeg, hoorde hij van achteren iedere keer:”Actie”) bood Fennich een “niet te missen kans” (voorzet Lizardo met zijn linkerbeen!), maar helaas miste hij en een Spartaverdediger gebruikte een keer zijn arm om de bal onder controle te krijgen. Hij deed dat in het strafschopgebied, er werd niet voor gefloten, misschien wel omdat er geen Ajacied in de buurt was en het meer domheid was dan echt de bedoeling iemand een kans te ontnemen. Na rust kreeg Mike Busse een kans, hij was te langzaam, ik denk dat hij niet besefte hoe vrij hij stond (in het strafschopgebied) waren er een paar schoten die net voor langs gingen, een vrije trap die net naast ging en vlak voor tijd een kansje voor invaller Rowendy Schoop (komt nogal tekort, maar is pas sinds dit seizoen bij Ajax?)

Sparta stelde daar een kans voor de linksbuiten (schot over), een dribbel tot bijna op de doellijn van de spits en een kans (weer een schot) van een invaller tegenover. Een door Ramdhani verkeerd verwerkte terugspeelbal miste net het doel

Keeper Ramdhani
Maakte geen solide indruk (kan het moment zijn), blunderde bij die terugspeelbal en wacht wel erg lang om een bal terug in het spel te brengen. Hij mag voor mij nog wel wat langer worden. Kreeg te weinig te doen om uitblinker te kunnen zijn.

Rechtsback Nieuwpoort
Had een sterke tegenstander, maar lette ook niet altijd op, werd al snel een keer binnendoor verrast, door die nummer 11 uitgespeeld.

Centrale verdediger Sporkslede
Is een goede voetballer, heeft overzicht, trapt links en rechts, maar zal in de duels harder moeten worden. De keer dat hij echt had moeten verdedigen wachtte hij te lang met ingrijpen en in het strafschopgebied durfde hij niet meer. Zit perspectief in deze speler.

Centrale verdediger Denswil
Is misschien wat meer verdediger dan Sporkslede, speelde een solide partij. Is ook goed aan de bal.

Linksback Devicoglu
Faalde niet, maar bracht ook niets extra's in de zin dat het iets opleverde.

Middenvelder Fennick
Is te langzaam in zijn handelen, werd te vaak afgetroefd, passte niet altijd zuiver, viel mij tegen. Te afwachtend. Hij had wel een paar mooie vrije trappen.

Middenvelder Klaassen
Eigenlijk hetzelfde verhaal, net te langzaam, net niet alert genoeg, net niet voldoende inspelen op wat er gebeurt, ook te afwachtend. Moet net als Fennick sneller de bal spelen.

Middenvelder Busse
Hetzelfde verhaal.

Rechtsbuiten Lizardo
Was in de eerste helft betrokken bij iedere gevaarlijke actie. Durft ook zijn linkerbeen te gebruiken. Zit sinds dit seizoen bij Ajax. Na rust werd hij (terecht) gewisseld, hij zat erdoorheen en zijn acties verzandden.

Spits Bartels
Had ik al eerder zien voetballen en mijn mening werd bevestigd. Wil mooi spelen, buitenkantje gebruiken, maar doet dat in een te laag tempo. Hij raakte te vaak de bal kwijt, is er niet in geslaagd iemand te passeren. Hij scoorde vorig jaar vaak? In dat geval kun je in hem een soort Huntelaar zien?

Linksbuiten Hofland
Kon geen potten breken, werd in de rust vervangen.

Invaller linksbuiten de Sa
Op een paar acties na, mislukte er te veel. Hij heeft ook een deel van de tweede helft als rechtsbuiten gespeeld. Gezien zijn roem viel hij mij tegen. Te vaak koos hij voor een individuele actie.

Invaller spits Schoop
Is het (nog?) niet

Invaller linksbuiten El Yaacoubi
Weinig van gezien. Hij ging wel een paar keer langs zijn tegenstander.

Coach Maarten Stekelenburg
Was niet tevreden over het niet-aanbieden, over het middenveld en probeerde regelmatig te corrigeren.

Heb ik nu een paar talenten afgeserveerd? Toevallig jouw favoriete speler? Kan en wil er weinig aan doen. Ik hoop dat ze me de volgende keer wel kunnen overtuigen.

De meeste spelers zag ik vandaag voor het eerst aan het werk, ik ben bereid mijn mening te herzien, maar niet op basis van wat ik vandaag gezien heb.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 20, 2008 4:54 pm

Hartstikke bedankt, Demosthenes. Interessant om te lezen.

Die Lizardo is die jongen die uit Rotterdam is overgekomen?

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 6:00 pm

Jöhnk schreef:Hartstikke bedankt, Demosthenes. Interessant om te lezen.

Die Lizardo is die jongen die uit Rotterdam is overgekomen?
Waar hij woont weet ik niet, hij voetbalde in Schiedam bij SVVSMC en speelt dit jaar voor het eerst bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 20, 2008 6:03 pm

Werd toen inderdaad met veel bombarie naar Ajax gehaald. In ieder geval, zo deden de kranten het voorkomen.

Verhaal klinkt niet zo positief, Demo. Het is dan wel de b2, maar dan nog.

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 6:13 pm

Peter schreef:Werd toen inderdaad met veel bombarie naar Ajax gehaald. In ieder geval, zo deden de kranten het voorkomen.

Verhaal klinkt niet zo positief, Demo. Het is dan wel de b2, maar dan nog.
Het gaat om maximaal twee spelers? Bouy was er niet bij, maar hoort wel tot deze lichting. Ik heb hem niet lang zien spelen, maar leek mij erg goed. Fabian Sporkslede deed het goed, Denswill viel niet tegen, deed goed werk en Lizardo is een licht ventje, speelt net bij Ajax, moet nu ineens veel vaker trainen op veel grotere afstand en heeft nu al status, gezien het permanent "actie" roepen van achter uit.

Het niveau viel me wel tegen, dat blijkt wel uit mijn bericht, maar deze lichting werd wel met overmacht kampioen van Nederland (C1). Sommigen zullen een mindere dag hebben?

Ik schrok van twee zaken: het niet aanbieden, dat ene stapje naar de bal toe is het verschil tussen de bal hebben of niet (moet je constant op trainen) en de handelingssnelheid van Jip Bartels.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 9:20 am

Bouy wordt gezien als het grootste talent van deze lichting. Ik heb hem nooit zien spelen, maar hij moet erg goed zijn.
Over die Lizardo, is dat inderdaad een extreem talent, Demo? Of hebben we het over een gewoon talent? Wat denk jij op basis van deze wedstrijd?

De B1 speelde niet, want er was internationaal voetbal:
Onder 17 afgetroefd door Italianen

Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar is op het vierlandentoernooi in Duitsland tegen een nederlaag aangelopen. Ondanks een snelle voorsprong bleken de Italiaanse leeftijdsgenoten net een maatje te groot (1-2).

Onder 17 begon slap aan de wedstrijd. Al binnen de minuut kregen de Italianen een levensgrote kans na een foute pass in de Nederlandse defensie. KNVB-coach Ruud Dokter zag vanaf de kant dat Italië dit buitenkansje onbenut liet.

Twee minuten later was het wél raak aan de andere kant. Onder 17 kreeg een vrije bal in het zestienmetergebied van de tegenstander. Nadir Ciftci (foto), spelend voor het Engelse Portsmouth, ging met succes achter de bal staan: 1-0. In de minuten die volgden kreeg Onder 17 enkele fraaie mogelijkheden om verder uit te lopen, maar dit gebeurde niet.

Initiatief uit handen

De Italianen namen vervolgens het initiatief over en gaven deze niet meer uit handen. Nog voor rust keek Onder 17 tegen een achterstand aan. Uit een corner halverwege de eerste helft viel de gelijkmaker, op slag van rust de verdiende 1-2. In de tweede herpakte Nederland zich wel, maar dit leidde niet tot grote kansen. Oranje-doelman Renze Fij had het juist razenddruk, maar de Italianen verzuimenden verder uit te lopen.

,,De nederlaag was terecht”, oordeelde KNVB-coach Dokter na afloop. ,,Vooral verdedigend stonden we niet goed en was de onderlinge communicatie niet optimaal. Daardoor speelden we ook teveel de lange bal, in plaats dat we gingen voetballen.” Een verklaring voor het mindere spel van Onder 17 is de samenstelling van het elftal. ,,We speelden met een compleet ander elftal als tegen Spanje (0-0, red.)”, aldus Dokter.

Nederland sluit het vierlandentoernooi dinsdag af met een wedstrijd tegen gastland Duitsland. Dat duel begint om 18.30 uur. Als laatste voorbereiding op het eerste kwalificatietoernooi oefent Onder 17 nog één keer voor eigen publiek. Polen is op 8 oktober de tegenstander. Plaats van handeling is het sportcomplex van hoofdklasser HHC Hardenberg.

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN

Italië – Nederland 2-1 (2-1)

20.09.2008, Waldstadion in Hasborn (Duitsland)

Opstelling Onder 17: Renze Fij (FC Twente/Heracles), Leon van Dijk (FC Twente/Heracles), Maikel Verkoelen (PSV), Giliano Wijnaldum (AZ), Robert Oepkes (PSV), Peter van Ooyen (PSV), Thomas Bruns (FC Twente/Heracles), Ruben Ligeon (Ajax), Nadir Ciftci (Portsmouth), Mark Janssen (Willem II), Nigel Velder (Ajax).

Wissels: 70. Van Ooyen vervangen door Oguzhan Özyakup (Arsenal), 70. Bruns vervangen door Shabir Isoufi (Feyenoord).

Scoreverloop: 3. Nadir Ciftci 0-1, 24. Italië 1-1, 40. Italië 1-2.
knvb.nl

Opvallen dat Ozyakup op de bank zat.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 2:17 pm

Waarom speelt iemand bij Portsmouth? Wat heb je daar nou te zoeken?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 21, 2008 2:18 pm

Bakken met geld, gok ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 21, 2008 4:29 pm

Bouy wordt gezien als het grootste talent van deze lichting. Ik heb hem nooit zien spelen, maar hij moet erg goed zijn.
Over die Lizardo, is dat inderdaad een extreem talent, Demo? Of hebben we het over een gewoon talent? Wat denk jij op basis van deze wedstrijd?
Ik heb Bouy maar één keer zien spelen en niet eens lang, hij viel mij toen op, een sterke, goed voetballende middenvelder.

Lizardo? Geen idee, maar als er constant wordt geroepen: "actie" dan heeft hij al status binnen de groep, is hij al belangrijk en dat na een paar weken! Hij is snel, actief, kan passeren, kan met links voorzetten (als rechtsbuiten), maar viel in de tweede helft terug. Ik weet niet in hoeverre de trainingsintensiteit daar debet aan is, het hogere tempo (komt van de amateurs). Nog te vroeg om daarover te oordelen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 2:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » ma sep 22, 2008 3:02 pm

Vedette-10 schreef:Is hij tweebenig?
Ik heb Sporkslede en Lizardo beide benen zien gebruiken in de zin van dat de een er een voorzet mee gaf en de ander een lange bal. Anderen zullen natuurlijk de bal wel met beide benen hebben geraakt, maar dat is iets anders.

Een lange bal met links en rechts geven is moeilijk, evenals een voorzet. De voorzet met links was nog niet krachtig genoeg (Lizardo), maar wel goed geplaatst.

Bouy (tijdje geleden gezien, kan me niet herinneren of hij toen beide benen echt gebruikte)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 27, 2008 6:01 pm

Wat is er aan de hand met Bouy? Vandaag weer niet gespeeld:
Ajax C1 wint simpel; B2 haalt uit

zaterdag 27 september, door SP, Emmen, 18:05u, Ajax Showtime

Ajax C1 heeft vanmiddag zonder echt goed te spelen eenvoudig gewonnen van FC Emmen C1. Op Sportpark de Meerdijk in Emmen werd het 0-4 na een 0-2 ruststand.

De wedstrijd, die een kwartier later begon, werd gedicteerd door Ajax. Na 7 minuten trof spits Bram Barhorst de paal na een goede steekpass van Davey de Witte. Vijf minuten later zette Abdel El Hasnaoui de Amsterdammers op voorsprong na een goede pass van Emran Barakzai. Weer vijf minuten tekende Boban Lazic voor de 0-2. De aanvaller bekroonde een solo. Armando Cuvalay, die voor het eerst op het middenveld stond, kreeg een dot van een kans op de 0-3, maar hij vond de doelman van FC Emmen op zijn weg.

Na rust werd het niveau van Ajax minder en kon Emmen zich enigzins herstellen. Nadat Davey de Witte en Abdel El Hasnaoui de paal geraakt hadden, maakte Bram Barhorst op aangeven van Boban Lazic de 0-3. Enkele minuten na de 0-3 pikte linksbuiten Van Velzen ook zijn goaltje mee. In de slotfase schoot Emmen drie keer op de lat en Ajax een keer, maar in de score kwam geen verandering meer.

Scoreverloop:

12. El Hasnaoui 0-1
16. Lazic 0-2
54. Barhorst 0-3
57. Van Velzen 0-4

Opstelling Ajax C1:

Mickey van der Hart; Amine El Hadef, Emran Barakzai, Wouter Soomer (58. Derwin Martina), Bas Kuipers; Armando Cuvalay, Abdel El Hasnaoui (54. Oussama Tannane), Davey de Witte (54. Erkan Agircan); Boban Lazic, Bram Barhorst, Gyliano van Velzen.

Ajax B2 had op de Toekomst geen enkele moeite met Ijsselmeervogels B1. De ploeg van trainer Maarten Stekelenburg won met 9-1.

Opstelling Ajax B2:

Maurits Schmitz; Mike Busse, Fabian Sporkslede, Stefano Denswil, Yener Devecioglu; Davy Klaassen, Jip Bartels, Youssef Fennich; Djarno Hofland, Rowendy Schoop, Moushine El Yaacoubi.

AS

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 27, 2008 7:10 pm

Geblesseerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

voetbalkenner

Bericht door voetbalkenner » wo okt 01, 2008 3:05 pm

[quote="joey"]Bouy wordt gezien als het grootste talent van deze lichting. Ik heb hem nooit zien spelen, maar hij moet erg goed zijn.

De B1 speelde niet, want er was internationaal voetbal:

[/quote]

Bouy is zeker een van de grootste talenten van de opleiding als ik het goed heb is die nu wel lange tijd uitgeschakeld
Lizardo heeft potentie maar is zeker geen extreem talent aangezien de sa die ook buitenspeler is en 1e jaars bijna wekelijks met de b1 meedoet
de reden dat hij op de bank zat is dat hij de hele week niet had getraind
de wedstrijd daarvoor dat hij met de b2 meedeed zat lizardo op de bank
maar wie weet kan hij zich nog verder ontwikkelen hij is pas net bij ajax
maar mij heeft ie nog niet overtuigd
zoals ik wel overtuigd ben van het talent van sporkslede denswill bouy bartels

Plaats reactie