Feyenoord is oliedom, vind ik. Met de huidige selectie kan men niet veel beginnen en geld is er ook niet meer. Aangezien ze aardig breed zitten in de middenvelders had men daar met gemak de Guzman kunnen verkopen, aangezien ze een dergelijke prijs niet snel meer zullen vangen. Vergeet niet dat ze volgend jaar echt in zwaar weer komen, want dan is het gebeurd met de as van het veld.Thomas schreef:Hetzelfde probleem als bij Ajax met Huntelaar. Men kon toch niets meer met het geld. Met het verschil dat het bij Feyenoord wellicht wel verantwoord is om een seizoen te verprutsen voor 10 miljoen. Ze zitten daar zwaar in de shit, volgens mij.
Feyenoord 2008 - 2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
-
- AT Toto winner 15/16
Ach, die spelers uit de jeugd zullen niet veel minder zijn dan de spelers die worden aangetrokken of nu spelen.
En wie weet ontwikkelen ze zich goed.
Een Wijnaldum, Fer, die Pool (Janotha?) die kunnen zich leuk ontwikkelen naast een Gio, Landzaat...
Een middenveld met Fer, Wijnaldum, Bruins en Gio is zo onaardig nog niet. In de verdediging heb je dan De Cler, Vlaar en dan stel je maar lekker 2 jeugdspelers op. Evenveel gepruts als met een Greene, Bahia en Hofland maar dan heb je tenminste iets voor de toekomst...
En wie weet ontwikkelen ze zich goed.
Een Wijnaldum, Fer, die Pool (Janotha?) die kunnen zich leuk ontwikkelen naast een Gio, Landzaat...
Een middenveld met Fer, Wijnaldum, Bruins en Gio is zo onaardig nog niet. In de verdediging heb je dan De Cler, Vlaar en dan stel je maar lekker 2 jeugdspelers op. Evenveel gepruts als met een Greene, Bahia en Hofland maar dan heb je tenminste iets voor de toekomst...
IK GELOOF!!!!!!
Ik denk dat feyenoord wel jeugdspelers zal moeten opstellen en omdat de "ouwe mannen" geblesseerd zijn en omdat investeerders wel willen verkopen.
Jong f en A1 bovenaan? Kan, zegt niet zoveel, het gaat bij feyenoord altijd om de winst van het team, Ajax zou meer op individuele ontwikkelingen moeten blijven letten, die gaat voor.
Jong f en A1 bovenaan? Kan, zegt niet zoveel, het gaat bij feyenoord altijd om de winst van het team, Ajax zou meer op individuele ontwikkelingen moeten blijven letten, die gaat voor.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 05/06
Gisteren naar Jong AZ - Jong feyenoord geweest en er viel slechts één speler positief op: Manteiga. In een wedstrijd waarin draafvoetbal van een andere orde werd gespeeld speelde deze nummer zes met ongelofelijk veel overzicht en rust. In de recuperatie deed hij het niet slecht, maar vooral aan de bal deed hij vrijwel alles goed. Het zou me niet verbazen als die jongen binnenkort in hun eerste te bewonderen is... Hij ging wel vlak voor tijd het veld af door een blessure, maar die leek mee te vallen.
Opvallend trouwens: de rechterkant bestond uit Lucius, Buijs en Slory en - logisch, maar toch - ze maakten allen helemaal niets klaar... Vooral Buijs speelde bij vlagen weer als een imbeciel.
Opvallend trouwens: de rechterkant bestond uit Lucius, Buijs en Slory en - logisch, maar toch - ze maakten allen helemaal niets klaar... Vooral Buijs speelde bij vlagen weer als een imbeciel.
Ik weet niet wat het met die Feyenoord-jeugd is, maar ze breken zelden echt door. Of het nu Pinas, Sprockel, Loovens, Olfers, Zuiverloon, Biseswar, Vincken, Sno of Lorenzo Davids is, uiteindelijk maken ze allen hun naam en faam niet waar. Of Fer en Wijnaldum dat uiteindelijk wel gaan doen valt dus ook te betwijfelen. De enige spelers uit de Feyenoord-jeugd die het recentelijk gemaakt hebben zijn Van Persie en in mindere mate De Guzman.brigade zuid schreef:De A1 en beloften staan wel bovenaan van Fnoord, zegt weinig na 2 wedstrijden natuurlijk. Heeft er iemand zicht op of er bij Fnoord een goede talentvolle lichting aan zit te komen?
-
- AT Toto winner 05/06
Manteiga speelde inderdaad als controleur.
Enorm dwingend speelde hij maandag ook weer niet, maar zou dat niet ook kunnen komen doordat hij nog in een aanpassingsperiode zit, en hij - mede vanwege de taalbarrière -, zich nog niet zo op de voorgrond laat zien? Ik zie in ieder geval niet echt een rechtshalf in hem. Hij ziet het spelletje er te goed voor en verdeelt het spel juist.
Enorm dwingend speelde hij maandag ook weer niet, maar zou dat niet ook kunnen komen doordat hij nog in een aanpassingsperiode zit, en hij - mede vanwege de taalbarrière -, zich nog niet zo op de voorgrond laat zien? Ik zie in ieder geval niet echt een rechtshalf in hem. Hij ziet het spelletje er te goed voor en verdeelt het spel juist.
-
- AT Toto winner 05/06
Op zich kon hij vaker diep gaan dan hij deed, maar zijn zijn kwaliteiten met bal relatief zo goed, dat zijn kwaliteiten naar mijn mening beter benut worden als hij een meer offensieve rol heeft. Afgaand op deze wedstrijd althans.
Hij stuurde tegenstanders ook enkele malen op intelligentie en techniek het bos in, maar hij voert zijn acties niet te veel door en dacht meteen vooruit i.p.v. risico- en rendementloze breedtepassjes af te leveren. Wat dat betreft speelde hij dus wel enigszins dwingend, ook omdat wat hij in zijn hoofd leek te hebben er telkens daadwerkelijk uitkwam.
Hij stuurde tegenstanders ook enkele malen op intelligentie en techniek het bos in, maar hij voert zijn acties niet te veel door en dacht meteen vooruit i.p.v. risico- en rendementloze breedtepassjes af te leveren. Wat dat betreft speelde hij dus wel enigszins dwingend, ook omdat wat hij in zijn hoofd leek te hebben er telkens daadwerkelijk uitkwam.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Vervelend zeg, nog effe vijf miljoen aftikken aan de belastingdienst.Feyenoord heeft een schikking getroffen met de Belastingdienst inzake de naheffing niet-betaalde loonbelasting over spelerstransfers in de periode 1995 - 1998. Partijen zijn overeengekomen dat Feyenoord de fiscus 5 miljoen euro (exclusief rente) betaalt, waar door de belastingdienst bijna het dubbele was gevorderd van de Rotterdamse voetbalclub. De naheffing betrof niet-betaalde loonbelasting over transfers naar Feyenoord van de spelers Patrick Allotey, Julio Cruz, Patricio Graff, Christian Gyan, Eduardo ‘Tati’ Montoya, Fernando Picun en Pablo Sanchez.
De toenmalige leiding van de club meende dat zij over deze transfers geen loonbelasting hoefde te betalen, omdat door Feyenoord geen tekengeld aan genoemde spelers was betaald. In 1998 was dit aanleiding voor de FIOD om een inval bij Feyenoord te doen. In de daarop volgende strafzaak werden Feyenoord en haar toenmalige voorzitter Jorien van den Herik vrijgesproken van fraude. In een daarop volgende (identieke) belastingzaak rond oud-speler Aurelio Vidmar werd de club echter in het ongelijk gesteld en – na in beroep te zijn gegaan - uiteindelijk in maart 2007 door de Hoge Raad veroordeeld tot het alsnog afdragen van 1,5 miljoen euro loonbelasting.
Deze definitieve uitspraak gaf Feyenoord niet het vertrouwen dat de claims rond de andere spelers afgewezen zouden worden, waarna zij langdurig overlegde met de Belastingdienst. De nu getroffen schikking is daarvan de uitkomst.
Eric Gudde geeft in een reactie aan ‘voorzichtig tevreden te moeten zijn’ met het bereikte compromis. ,,Ik houd er gemengde gevoelens aan over’’, aldus de algemeen directeur van Feyenoord. ,,Vijf miljoen euro is samen met de eerder al afgedragen 1,5 miljoen voor Vidmar een enorm bedrag, dat we uiteraard liever hadden geïnvesteerd in verdere versterking van de selectie. Zo bekeken is het dus zondegeld. Aan de andere kant is het miljoenen minder dan wat we de fiscus in het ergste geval hadden moeten betalen. We hebben in deze kwestie twee verschillende advieskantoren ingeschakeld. Onafhankelijk van elkaar hebben ze ons aangeven dat dit de best mogelijke uitkomst voor Feyenoord was.’’
Volgens Feyenoord was het belangrijk de slepende zaak eindelijk af te wikkelen. Gudde: ,,Feyenoord is in hoog tempo bezig de enorme schuldenlast uit het verleden weg te werken. Twee jaar geleden stonden we inclusief de belastingclaim voor 35 miljoen euro in het rood. Dat bedrag is inmiddels meer dan gehalveerd. Potentiële investeerders zien en waarderen de voortvarende aanpak, maar hikten ook aan tegen die enorme belastingclaim van bijna13 miljoen, inclusief rente, die ons nog boven het hoofd hing. Nu we een streep kunnen zetten onder deze kwestie, hebben we ook naar deze mensen toe een helder verhaal. We kunnen bij Feyenoord weer vooruit kijken in plaats van angstig achterom.’’
,,Het overleg met de Belastingdienst is steeds constructief geweest’’, aldus Gudde over de gesprekken met de fiscus. ,,Ze gaven ons nooit de indruk Feyenoord het vel over de neus te willen trekken. Aan de andere kant was de Belastingdienst helder. Ze werken daar volgens het gelijkheidsbeginsel. Feyenoord moet dus - net zoals elke burger en elk ander bedrijf - voldoen aan de verplichtingen. Wanneer wordt vastgesteld dat dit niet is gebeurd, is het de taak van de Belastingdienst om alsnog te innen.’’

-
- AT Toto winner 15/16
Hadden ze nou toch maar de Guzman voor die 10 miljoen verkocht. :-)
Edit:
Toch niet...
Edit:
Toch niet...
voetbal24.nlFeyenoord niet veel rijker bij transfer De GuzmanDoor David Kuipers
Vrijdag, 05 september 2008, 20:31
Mocht Feyenoord Jonathan de Guzman ooit verkopen, dan houdt de Stadionclub weinig over van de transfersom. De Rotterdammers mogen van elke betaalde euro, maar een kwartje in de eigen zak steken, zo meldt RTV Rijnmond.
De helft van de transferrechten van De Guzman is van zijn zaakwaarnemers. Omdat Feyenoord ook een kwart van de transfersom met betalen aan deelnemers aan de Talent Pool, blijft er weinig geld achter in Rotterdam.
Vlak voor het sluiten van de transfermarkt deed Manchester City een bod van tien miljoen euro op de middenvelder. Het is niet duidelijk of Feyenoord het bod afwees met in het achterhoofd het idee dat het maar een kwart van de transfersom overhoudt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Canada is geen Peru of Columbia!Rishi schreef:Hij komt uit Canada...misschien daarom?
Ik kan me niet voorstellen dat de transferrechten voor 50% elders liggen, dan zouden de investeerders dus de rechten van (25%) van een halve guzman hebben, daar zullen ze niet ingetrapt zijn.
Hij zit al sinds zijn twaalfde bij feyenoord, zou hij toen al zo goed zijn geweest dat transferrechten elders zouden berusten, dan hadden ploegen als RM hem wel gehaald, die halen ieder jaar " schoolklassen" uit het buitenland.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!