Dat was Wilskhire ook. Daarnaast hebben ze gewoon nog backs in de selectie!T82 schreef:Stam is voor NAC hartstikke belangrijk geworden. Op het middenveld wel te verstaan! Stam is geen back. Hij kan er eventueel spelen. Dus Twente heeft nog steeds een probleem rechts achterin.
FC Twente 2008 - 2009
- Daily Blind
- Daily Blind
Wilkshire zou ik eerder een type Buys noemen qua positie. Stam is een centrale middenvelder.Zlatan Son of God schreef:Dat was Wilskhire ook. Daarnaast hebben ze gewoon nog backs in de selectie!T82 schreef:Stam is voor NAC hartstikke belangrijk geworden. Op het middenveld wel te verstaan! Stam is geen back. Hij kan er eventueel spelen. Dus Twente heeft nog steeds een probleem rechts achterin.
Rajkovic mag een jaar niet voetballen
04 September 2008 18:05: JPM
Altijd vervelend als je een speler koopt of huurt en die raakt geblesseerd. Dan heb je er nog niets aan. Slobodan Rajkovic maakt het wel heel bont. Hij heeft het voor elkaar weten te krijgen een heel jaar geschorst te worden wegens spugen.
Het voorval vond plaats op de Olympische Spelen in de wedstrijd van Servië tegen Argentinië. Rajkovic kreeg de rode kaart en protesteerde, naar nu blijkt met consumptie, heftig tegen die beslissing.
Hoe smerig spugen ook is, een jaar lang schorsen is wel heel overdreven, al was het maar omdat clubs nu al niet erg happig zijn om hun spelers af te staan voor het toernooi dat nooit een serieus toernooi mag worden.
De Servische bond heeft al protest aangekondigd, Twente is vooralsnog stil. Even afwachten dus.
Van een FCT fansite: http://fctwente.blog.nl/spelers/2008/09 ... voetballen .. dus kijk maar hoe geloofwaardig.. grappig is het wel alvast
04 September 2008 18:05: JPM
Altijd vervelend als je een speler koopt of huurt en die raakt geblesseerd. Dan heb je er nog niets aan. Slobodan Rajkovic maakt het wel heel bont. Hij heeft het voor elkaar weten te krijgen een heel jaar geschorst te worden wegens spugen.
Het voorval vond plaats op de Olympische Spelen in de wedstrijd van Servië tegen Argentinië. Rajkovic kreeg de rode kaart en protesteerde, naar nu blijkt met consumptie, heftig tegen die beslissing.
Hoe smerig spugen ook is, een jaar lang schorsen is wel heel overdreven, al was het maar omdat clubs nu al niet erg happig zijn om hun spelers af te staan voor het toernooi dat nooit een serieus toernooi mag worden.
De Servische bond heeft al protest aangekondigd, Twente is vooralsnog stil. Even afwachten dus.
Van een FCT fansite: http://fctwente.blog.nl/spelers/2008/09 ... voetballen .. dus kijk maar hoe geloofwaardig.. grappig is het wel alvast
-
- AT Toto winner 15/16
En als een scheids een debiele beslissing neemt, wordt dat niet bestraft...joey schreef:Een scheidsrechter aanvallen wordt doorgaans keihard bestraft. Terecht ook, vind ik.
Kom op .. een jaar voor een klodder spuug. Wat een onzin.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Jinne
- Site Admin
Er moeten inderdaad wel gelijke rechten zijn dan. Nu kan een scheids zelfs met tyfushond wegkomen, omdat hij gedekt wordt door een paar van z'n maatjes.
Dat je flink gestraft wordt voor een klodder naar de scheids is begrijpelijk, maar zoals nu is het wel erg drastisch. Rajkovic kan zo weer terug naar Londen om daar zijn conditie op peil te houden.
Dat je flink gestraft wordt voor een klodder naar de scheids is begrijpelijk, maar zoals nu is het wel erg drastisch. Rajkovic kan zo weer terug naar Londen om daar zijn conditie op peil te houden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Hij is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Heel simpel. Je gaat er wel heel makkelijk vanuit dat hij het gezegd heeft. Valt me van je tegen.Jinne schreef:Er moeten inderdaad wel gelijke rechten zijn dan. Nu kan een scheids zelfs met tyfushond wegkomen, omdat hij gedekt wordt door een paar van z'n maatjes.
Ik vind een jaar ook veel (zal vermoedelijk in appel wel wat van afgaan), maar niet onlogisch. Iemand in het gezicht spugen is een daad waar zeer veel minachting uit spreekt. Je deponeert je afvalstoffen in een anders' gezicht. Die ander is hier dan ook nog de scheidsrechter; de autoriteit. Als je dat in twijfel trekt en dit door middel van een klodder kwijlsnot wilt benadrukken, moet er hard opgetreden worden. Ik denk dat hieruit precedentwerking moet volgen; iedereen moet weten: als ik zo iets laags uithaal met de wedstrijdleiding, ben ik een jaar de lul.Dat je flink gestraft wordt voor een klodder naar de scheids is begrijpelijk, maar zoals nu is het wel erg drastisch. Rajkovic kan zo weer terug naar Londen om daar zijn conditie op peil te houden.
Wat scheidsrechter en meten met twee maten betreft: in de eerste plaats zullen die (in het algemeen) hun best doen om niét de fout in te gaan. Waardeloos fluiten is door de bank genomen niet opzettelijk. Een ander bespugen zeer zeker wel. Bovendien: als een scheids niet goed fluit en doet dat frequent, is de kans steeds kleiner dat hij grote wedstrijden krijgt toegewezen. Er zit dus wel degelijk een consequentie aan vast.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Ik doel dan ook op dat een doodschop uitdelen minder wordt bestraft dan dit of cocainegebruik, terwijl je daarmee zware schade kan veroorzaken bij een ander i.t.t. de buiten-proportioneel bestrafte gevallen die ik noem. En natuurlijk moet dit zwaar worden bestraft, want je kan niet zo respectloos je uiten(naar niemand niet, een scheids is niks meer of minder dan een ander persoon).
- Daily Blind
Volkomen terecht. Als je als speler niet eens respect meer kan hebben voor een scheidsrechter! En hem zo smerig te behandelen.banjavi schreef:En als een scheids een debiele beslissing neemt, wordt dat niet bestraft...joey schreef:Een scheidsrechter aanvallen wordt doorgaans keihard bestraft. Terecht ook, vind ik.
Kom op .. een jaar voor een klodder spuug. Wat een onzin.
Ik zou het wel met de straf eens zijn als ze de regelgeving omtrent het gedrag richting scheidsrechters verder zouden aanscherpen. Ze grijpen de situatie wel aan om te laten zien dat dit gedrag absoluut niet kan. Maar ondertussen zijn er wel wekelijks opstootjes te zien waarbij spelers de scheidsrechter verbaal aanvallen en soms dusdanig kort op een scheidsrechter gaan staan dat deze achteruit moet lopen.
Kijk eens naar het rugby zou ik zeggen. Ik weet niet precies hoe het daar in elkaar steekt maar volgens mij heb je een paar seconden de tijd om te maken dat je weg bent. Commentaar accepteren ze daar gewoon niet. En als het te lang duurt schuiven ze de bal gewoon een stukje dichter naar het doel van de overtreder.
Scheidsrechters maken fouten. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar je hebt het als speler maar te accepteren.
Kijk eens naar het rugby zou ik zeggen. Ik weet niet precies hoe het daar in elkaar steekt maar volgens mij heb je een paar seconden de tijd om te maken dat je weg bent. Commentaar accepteren ze daar gewoon niet. En als het te lang duurt schuiven ze de bal gewoon een stukje dichter naar het doel van de overtreder.
Scheidsrechters maken fouten. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar je hebt het als speler maar te accepteren.
Nil volentibus arduum
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Zeker lekker!Thijs schreef:
Wát een stadion zeg. Ook zo dicht op het veld, wilde dat het in de Arena zo was.
Dit weekend waren er zowieso veel goede tifo acties te zien. Heerenveen, Heracles, PSV. Je kon zien dat er een zomerstop geweest was en iedereen weer tijd had om er wat moois en groots van te maken!
De T.Kritiek op coach van FC Twente komt uit geheel onverwachte hoek
MCCLAREN SCHIETSCHIJF
RENNES, donderdag
Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar toch heeft Steve McClaren de eerste kritiek al moeten incasseren. De aanval op de coach van FC Twente komt echter niet uit Nederland. De krant van wakker Bretagne, Ouest France, weet te vertellen dat, als FC Twente in de UEFA Cup wordt geëlimineerd door Stade Rennes, de Engelsman geheid in de gevarenzone komt.
„Monsieur McClaren”, aldus het dagblad, „komt dan in ’une situation très inconfortable’.” Met andere woorden: de coach van ’Les Tukkers Enskedé’, zoals de Twentenaren hier worden genoemd, krijgt het dan in het vervolg verre van gemakkelijk. Hij zal vanavond de hand van de meester moeten tonen, want in de competitie is het tot op heden niet veel soeps. Opvallend was de manier waarop Twente in de slotminuten de punten cadeau deed aan Roda JC (1-1) en NEC (1-1).
Eigenlijk heeft FCT onder McClaren pas één goede wedstrijd gespeeld en die was tegen Arsenal in het Arnhemse Gelredome. Romano Denneboom en Marko Arnautovic deden de multimiljonairs van Arsène Wenger toen zelfs sidderen van angst. Dat het tenslotte 0-2 en 4-0 werd, was geflatteerd, maar wel logisch. Thans is het spel allerminst overtuigend, met als klap op de vuurpijl de 1-1 tegen NEC in de eigen veste.
Na afloop zei Steve een heleboel, maar ook weer helemaal niks. „Onnodig puntenverlies, gewoon slordig.” En: „Het moet tegen Rennes echt beter gaan.”
Oud-trainer Theo Vonk van de Tukkers heeft wel een advies voor McClaren. „Als ik Steve was, zou ik veel meer naar Erik ten Hag (assistentcoach, HE) luisteren.” Alles goed en wel, de spelers moeten het toch doen. De eerste van de vele aankopen, Theo Janssen van Vitesse, is al gewogen en te licht bevonden, terwijl Ronnie Stam en Kenneth Perez duidelijk nog moeten acclimatiseren. Een recentelijk onderzoek leerde, dat 66% zegt dat Perez slaagt bij Twente. Daarentegen beweert 34% het tegenovergestelde.
McClaren heeft nog wel een boodschap voor de man van kleedkamer 2 bij Ajax. „Op het veld en in de kleedkamer moet hij – Perez dus – het voortouw nemen.” Om vanavond te beginnen in Stade la Route de Lorient, waar Rennes de seizoenkaarthouders tegemoetkomt met een fancyfairtarief van slechts 8 euro. Over de rug van de Fransen moet FC Twente wel de groepsfase van de UEFA Cup kunnen bereiken. En zo niet, dan heeft de entree van de voormalige Engelse bondscoach beslist geen meerwaarde.
Opstelling: Boschker; Stam, Wielaert, Douglas, Braafheid; Brama, Perez, Tioté; Denneboom, Arnautovic, Elia.
Blij met de punten ...