Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
Tja, we hebben door de jaren heen een andere constructie gehad.Tegenpolen kun je wel zeggen.En binnen no time lag men te rollebollen over straat, gaf men elkaar de schuld, of waren iconen en sub-iconen bezig elkaar te beschadigen.joey schreef:Ja...
Ajax Rules schreef:Jansma moet Van Basten controleren en zal hoger staan in de formele hierarchie. Daar een vriend/goede bekende benoemen is zeer merkwaardig.
Mijn baas vertrekt binnenkort. Het idee dat ik zelfs maar mijn mening zou geven over wie hem zou moeten opvolgen....ondenkbaar.
Maar laat ik nog even een nieuw punt toevoegen aan mijn laatste post. Het is nog erger dan zomaar "een werkvriend" van Van Basten benoemen. Deze werkvriend functioneerde bij de KNVB ONDER Van Basten (maakte deel uit van zijn ondersteunende staf) en gaat bij Ajax formeel BOVEN Van Basten werken.
Dat betekent dat er twee mogelijkheden zijn; 1. Jansma neemt zijn nieuwe taak serieus en stelt zich op als leidinggevende. Dit leidt tot grote rol-verwarring en de bijbehorende irritatie. Iemand die kort geleden nog opdrachten kreeg van Van Basten, gaat hem nu hem opdrachten en verbeterpunten geven. 2. Jansma kan niet omgaan met zijn nieuwe rol en blijft zich dienstbaar aan MvB opstellen. Ook dit is onwenselijk.
Serieus; is er iemand die er rekening mee houdt dat Jansma MvB binnen nu en anderhalf jaar zou kunnen ontslaan? Laten we hopen dat de prestaties van Ajax daar uberhaupt geen aanleiding geven, maar als het echt nodig mocht zijn, wil ik toch geen tandeloze tijger aan het roer hebben staan.
Misschien dat beide visies w.b. het hoe en wat bij AJAX op een lijn liggen, misschien dat beide niet denken in het geven van opdrachten enz. maar meer de oplossing zoeken in samen er uit zien te komen, ten goede van AJAX.
Let wel, ik zeg niet dat Jansma het zal moeten worden, ik geef alleen mijn mening dat het ook anders zou kunnen verlopen.
Verder denk ik dat al deze onzekerheden ontstaan doordat MVB ons (nog ((steeds )) niet kan overtuigen de kennis, de ervaring te hebben om de ingeslagen koers tot een goed einde te brengen.Ik bedoel, kijk als er een ervaren persoon voor deze klas had gestaan kon je in ieder geval terug redeneren naar zijn verleden of dat ie er kijk op heeft, de ervaring heeft.
En dat kun je niet bij MVB ..
Blij met de punten ...
Het is gebruikelijk om iemand te benaderen met de vraag of hij mee wil doen in de procedure. Dat houdt nog niet in dat hij het ook wordt. Bijna altijd worden meerdere geselecteerde personen aan de opdrachtgever getoond die dan zelf de keuze maakt.Benji schreef:AN:
3/9/2008 - Televisiemanager wijst aanbod Ajax af
(Gepost door P.)
Het headhuntersbureau dat namens Ajax op zoek is naar een Algemeen Directeur voor de club mag verder zoeken. De Voetbal International van deze week meldt dat Ronald Goes het aanbod om Algemeen Directeur te worden bij Ajax heeft afgewezen. Goes heeft diverse leidinggevende topfuncties in de televisiewereld bekleedt, waaronder bij de Holland Media Group, SBS Broadcasting, Endemol en Talpa.
"Ik ben enkele weken geleden inderdaad benaderd. Ik hoefde er niet lang over na te denken. Ik ben Ajax-supporter, maar had net besloten het na zestien jaar hard werken voorlopig even rustig aan te doen. De komende tijd staat mijn golfhandicap centraal", aldus Goes tegenover Voetbal International.
Zie je wel dat je je nog iets herinnert, er klopt verder geen moer van, maar ok.joey schreef:O ja, dat is waar ook. Het mag ook een fan zijn of iemand die soms langs de Arena rijdt of iemand die de Arena wel eens uit de lucht heeft gezien. Desnoods leggen we hem uit dat Ajax in de Arena speelt. Zolang hij die testjes maar goed doet.![]()
Ach, kom nou!

Zoals je in deze topic hebt kunnen lezen, heb ik die spiegel ook gezien.Peter schreef:Uiteraard, maar dan moet jij ook in de spiegel durven kijken, aangezien je Molenaar ook hebt afgemaakt.
Alleen in dat geval wist ik wel wie of wat het was. Nu horen we een naam, een huidige positie en daar gaan we al. dat vind ik wel wat vroeg.
Coronel heeft een kritisch rapport geschreven over zijn cluppie, Jaakke heeft dat vertaald naar het ontslag van Fontein zelfs voor het rapport eigenlijk uit was. Niet erg chique inderdaad, maar niet Coronel te verwijten. Achteraf lijkt de nieuwe functie van vdAat wel erg veel op de verkeerde AD-functie-invulling van Fontein.Ik kijk alleen naar het rapport en daar past zo'n man als deze niet in. Het ontslag van Fontein kun je dan echt ridicuul noemen en riekt naar een ordinaire machtsgreep van Coronel.
Ik ben het met je eens dat je geen Van Geel vs Ten Cate of Beenhakker vs Adriaanse situaties meer moet hebben. Dat werkt echt totaal niet. Ik wil iemand die de visie van Van Basten deelt, maar je moet ook wel eens tegen hem in durven gaan. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in Van Basten, maar omdat iedereen wel eens fouten maakt en je de kans op fouten moet minimaliseren. Kan Jansma dat?Voetske schreef:Tja, we hebben door de jaren heen een andere constructie gehad.Tegenpolen kun je wel zeggen.En binnen no time lag men te rollebollen over straat, gaf men elkaar de schuld, of waren iconen en sub-iconen bezig elkaar te beschadigen.joey schreef:Ja...
Ajax Rules schreef:Jansma moet Van Basten controleren en zal hoger staan in de formele hierarchie. Daar een vriend/goede bekende benoemen is zeer merkwaardig.
Mijn baas vertrekt binnenkort. Het idee dat ik zelfs maar mijn mening zou geven over wie hem zou moeten opvolgen....ondenkbaar.
Maar laat ik nog even een nieuw punt toevoegen aan mijn laatste post. Het is nog erger dan zomaar "een werkvriend" van Van Basten benoemen. Deze werkvriend functioneerde bij de KNVB ONDER Van Basten (maakte deel uit van zijn ondersteunende staf) en gaat bij Ajax formeel BOVEN Van Basten werken.
Dat betekent dat er twee mogelijkheden zijn; 1. Jansma neemt zijn nieuwe taak serieus en stelt zich op als leidinggevende. Dit leidt tot grote rol-verwarring en de bijbehorende irritatie. Iemand die kort geleden nog opdrachten kreeg van Van Basten, gaat hem nu hem opdrachten en verbeterpunten geven. 2. Jansma kan niet omgaan met zijn nieuwe rol en blijft zich dienstbaar aan MvB opstellen. Ook dit is onwenselijk.
Serieus; is er iemand die er rekening mee houdt dat Jansma MvB binnen nu en anderhalf jaar zou kunnen ontslaan? Laten we hopen dat de prestaties van Ajax daar uberhaupt geen aanleiding geven, maar als het echt nodig mocht zijn, wil ik toch geen tandeloze tijger aan het roer hebben staan.
Misschien dat beide visies w.b. het hoe en wat bij AJAX op een lijn liggen, misschien dat beide niet denken in het geven van opdrachten enz. maar meer de oplossing zoeken in samen er uit zien te komen, ten goede van AJAX.
Let wel, ik zeg niet dat Jansma het zal moeten worden, ik geef alleen mijn mening dat het ook anders zou kunnen verlopen.
Verder denk ik dat al deze onzekerheden ontstaan doordat MVB ons (nog ((steeds )) niet kan overtuigen de kennis, de ervaring te hebben om de ingeslagen koers tot een goed einde te brengen.Ik bedoel, kijk als er een ervaren persoon voor deze klas had gestaan kon je in ieder geval terug redeneren naar zijn verleden of dat ie er kijk op heeft, de ervaring heeft.
Zonder TD, met de RvC op afstand en met een werkvriend van MVB op de post van AD geef je MVB de facto onbeperkte macht. Dat is onwenselijk. Iemand moet het functioneren van de trainer beoordelen. Het kan niet zo zijn dat de trainer groter is dan de club.
AR heeft terecht gewezen op de eigenaardige situatie dat de voormalige ondergeschikte van MVB nu opeens zijn baas zou worden. Met alle gevolgen van dien. Aanstelling van Jansma is alleen al om die reden geen goed idee. Ik zie verder ook niet in waarom hij de kwalificaties zou hebben voor die baan. Hij is journalist, geen manager, en bovendien meer een local hero dan iemand die binnen het Europese voetbal het boegbeeld van Ajax kan zijn.
Verder wijs ik er nog maar eens op dat het rapport Coronel met nadruk stelt dat de AD een voetbalman, iemand met een voetbalachtergrond, moet zijn. Iemand die thuis is in de voetbalwereld, staat er. Dat is het minste wat we mogen verwachten. Het minste dat we mogen verwachten is dat de AD méér voetbalman is dan Fontein of Van der Aat. Anders snap ik er niets meer van.
AR heeft terecht gewezen op de eigenaardige situatie dat de voormalige ondergeschikte van MVB nu opeens zijn baas zou worden. Met alle gevolgen van dien. Aanstelling van Jansma is alleen al om die reden geen goed idee. Ik zie verder ook niet in waarom hij de kwalificaties zou hebben voor die baan. Hij is journalist, geen manager, en bovendien meer een local hero dan iemand die binnen het Europese voetbal het boegbeeld van Ajax kan zijn.
Verder wijs ik er nog maar eens op dat het rapport Coronel met nadruk stelt dat de AD een voetbalman, iemand met een voetbalachtergrond, moet zijn. Iemand die thuis is in de voetbalwereld, staat er. Dat is het minste wat we mogen verwachten. Het minste dat we mogen verwachten is dat de AD méér voetbalman is dan Fontein of Van der Aat. Anders snap ik er niets meer van.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 10/11
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt met het verhaal over de rare situatie tussen Van Basten en Jansma, als hij nu opeens zijn baas zou worden. Ik ben het alleen niet eens met je constatering dat Jansma niet meer voetbalman is dan een Fontein of Van der Aat. Hij is al 30 jaar voetbaljournalist, dus hij heeft sowieso een netwerk in de voetbalwereld en ongetwijfeld na al die jaren ook wel een kijk op het spelletje opgedaan.
Maargoed, AR heeft inderdaad prima uit de doeken gedaan waarom Jansma het niet moet worden.
Maargoed, AR heeft inderdaad prima uit de doeken gedaan waarom Jansma het niet moet worden.
Zo bedoelde ik het niet, Scherrer. Ik gebruik niet voor niets verschillende alinea's.
Ik vind Jansma ongeschikt vanwege zijn werkrelatie met Van Basten en vanwege het feit dat hij geen manager is maar journalist. Volgens mij zijn dat verschillende beroepen. Ik zie in hem niet het boegbeeld van Ajax met genoeg voetbalkennis om tegenwicht te geven aan MVB, als hij al zou kunnen opbrengen om dat te doen.
Die andere opmerking was meer in het algemeen bedoeld. Dat ze niet moeten komen aanzetten met een of andere manager uit de mediawereld, zoals die meneer Goes. Dan zou het ontslag van Fontein niet te verklaren zijn.
Ik vind Jansma ongeschikt vanwege zijn werkrelatie met Van Basten en vanwege het feit dat hij geen manager is maar journalist. Volgens mij zijn dat verschillende beroepen. Ik zie in hem niet het boegbeeld van Ajax met genoeg voetbalkennis om tegenwicht te geven aan MVB, als hij al zou kunnen opbrengen om dat te doen.
Die andere opmerking was meer in het algemeen bedoeld. Dat ze niet moeten komen aanzetten met een of andere manager uit de mediawereld, zoals die meneer Goes. Dan zou het ontslag van Fontein niet te verklaren zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
Eerst ditThomas schreef:Ik ben het met je eens dat je geen Van Geel vs Ten Cate of Beenhakker vs Adriaanse situaties meer moet hebben. Dat werkt echt totaal niet. Ik wil iemand die de visie van Van Basten deelt, maar je moet ook wel eens tegen hem in durven gaan. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in Van Basten, maar omdat iedereen wel eens fouten maakt en je de kans op fouten moet minimaliseren. Kan Jansma dat?Voetske schreef:Tja, we hebben door de jaren heen een andere constructie gehad.Tegenpolen kun je wel zeggen.En binnen no time lag men te rollebollen over straat, gaf men elkaar de schuld, of waren iconen en sub-iconen bezig elkaar te beschadigen.joey schreef:Ja...
Tja, mijn beste vrienden wijzen mij ook wel eens op de paarLet wel, ik zeg niet dat Jansma het zal moeten worden, ik geef alleen mijn mening dat het ook anders zou kunnen verlopen.

Behalve het journalistieke verleden van Jansma, zijn functie Hoofdsport bij sport1, en dat ie ook nog een productie maatschappij heeft weet ik ook niks meer van die man ..
Wel de verhalen dat er altijd " iemand " binnenkwam als Jansma zijn intrede maakte, kwa aanzien, kwa expertische op zijn gebied ...
Blij met de punten ...
Met het dikgedrukte ben ik het volledig eens. Of een werkvriend het functioneren kan of durft te beoordelen, is de vraag. Het moet sowieso een sterke persoonlijkheid zijn.joey schreef:Zonder TD, met de RvC op afstand en met een werkvriend van MVB op de post van AD geef je MVB de facto onbeperkte macht. Dat is onwenselijk. Iemand moet het functioneren van de trainer beoordelen. Het kan niet zo zijn dat de trainer groter is dan de club.
Ik heb zelf de situatie meegemaakt dat ik de baas werd van mijn vroegere baas: dat is niet bepaald "wenselijk"AR heeft terecht gewezen op de eigenaardige situatie dat de voormalige ondergeschikte van MVB nu opeens zijn baas zou worden. Met alle gevolgen van dien. Aanstelling van Jansma is alleen al om die reden geen goed idee. Ik zie verder ook niet in waarom hij de kwalificaties zou hebben voor die baan. Hij is journalist, geen manager, en bovendien meer een local hero dan iemand die binnen het Europese voetbal het boegbeeld van Ajax kan zijn.
Ik denk overigens wel dat je Jansma wel een voetbalman kan noemen. Hij kent volgens mij iedereen in het wereldje en leeft op voetbal. Maar zoals ik al eerder zei: het was nu niet bepaald de eerste waar ik aan dacht.

-
- AT Toto winner 15/16