N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma sep 01, 2008 8:21 pm

Perfecte aankoop van NEc! Gefeliciteerd Banjavi en Ramona!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2008 8:28 pm

Je kunt prima uitgaan in Nijmegen dus John zal zich daar ook wel vermaken.

Maar verder is het best een leuk spelertje voor NEC al weet ik niet hoe hij er op het moment voor staat.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di sep 02, 2008 6:23 am

Ik ben benieuwd, ZSoG!
Collins is iig al door de keuring gekomen... :neutral.gif:

El Kabir: "Ik vind mezelf niet moeilijk"
din. 2 september 2008

Vandaag in de Gelderlander.

El Kabir: ‘Ik vind mezelf niet moeilijk’
Spits van Jong NEC ook tegen De Graafschap weer zeer doeltreffend.

Wie gisteravond naar De Goffert gekomen was om te kij­ken of het rood- groen-zwarte te­nue wel zou staan bij de nieuwelin­gen Ramon Zomer of Rachid Bouaouzan, kwam bedrogen uit. De twee huurlingen waren nog niet speelgerechtigd bij de wed­strijd tussen Jong NEC en de belof­ten van De Graafschap (3- 0).

Toch hoefden de getrouwen geen spijt te hebben van hun komst. Trainer Wim Rip kon een keur aan selectiespelers opstellen, on­der wie Pothuizen, Sibum, Worm, Kivuvu, Van den Boogaart en Tshi­bamba. Het was evenwel niet de gevestigde orde maar de jonge Moestafa El Kabir die de show stal. Niet voor het eerst trouwens!

De 19- jarige Amsterdammer is druk bezig een jongensboek te schrijven. Tot zijn elfde voetbalde hij alleen op de pleintjes van Os­dorp, tot hij na een schoolvoetbal­toernooitje werd gevraagd door Neerlandia. Nadat die club opging in Blauw Wit, brak El Kabir snel door. „Als B-junior mocht ik al in de A1 voetballen. Ik stond centraal achterin, maar scoorde wel de meeste doelpunten van het hele team. Ik viel op bij de hoofdtrai­ner, na de winterstop werd ik toe­gevoegd aan het eerste elftal. Op mijn zeventiende mocht ik debute­ren. Voetballen in de hoofdklasse, dat was op dat moment een droom voor me.”

De razendsnelle ontwikkeling van El Kabir bleef niet onopgemerkt. Hij kreeg een uitnodiging om bij de A1 van Ajax te komen voetbal­len. Ook op De Toekomst ging het aanvankelijk crescendo met de jon­ge voetballer. Zelfs zo dat hij af en toe mee mocht doen met Jong Ajax. Een conflict met Sonny Si­looy, coach bij Ajax A1, maakte een voorlopig einde aan de steile weg omhoog. „We speelden een toernooi in Spanje. Silooy had be­loofd dat ik alles mocht spelen, maar uiteindelijk voetbalde ik maar één minuut. Hij kwam met smoesjes. Ik voelde me oneerlijk behandeld, trok mijn mond open. Ik werd weggestuurd en daarmee kreeg ik een stempel als moeilijke jongen. Maar ik vind mezelf hele­maal geen moeilijke jongen. Ik had alleen op de pleintjes van Os­dorp nooit geleerd wat de wetten van profvoetbal inhouden.”

Op zoek naar een nieuwe club kwam El Kabir bij Feyenoord te­recht. Dat werd geen succes. Op de eerste plaats doordat Henk Fräser werd ontslagen. Maar nog verve­lender was dat bij de medische keuring bij El Kabir een scheurtje in de buikspier werd geconsta­teerd. „Dat kostte me acht maan­den revalidatie. Een contract bij Feyenoord kon ik dus vergeten.”

Afbeelding

El Kabir probeerde vorig seizoen een plaatsje bij het beloftenteam van NEC te krijgen. „Jammer ge­noeg had de club op dat moment geen geld. Ik heb toen voor een halfjaar getekend bij FC Utrecht. Maar ook daar kreeg ik weer te ma­ken met een trainer, David Nasci­mento, die het niet in me zag.” De jonge spits begon aan zichzelf te twijfelen (‘het kan niet alleen aan de trainers liggen’), maar heeft bij NEC het vertrouwen weer volledig teruggekregen. „Ik heb een heel goed gevoel in Nijme­gen, het is hier minder hard dan in de Randstad. Bij NEC proef ik vertrouwen, van de trainers maar ook van de oudere spelers die me allemaal willen helpen. Het gaat ook geweldig. Ik mag met het eer­ste meetrainen en heb ook al een paar keer mee mogen doen.

Het mooiste was natuurlijk die wed­strijd tegen Espanyol. Voetballen voor volle tribunes en dan ook nog scoren. Daar had ik nooit van durven dromen.” Ook gisteravond tegen Jong De Graafschap liet Moestafa El Kabir zien dat hij over aparte kwaliteiten beschikt. De openingstreffer was een intikker, nadat doelman Amez­rine een schot van Joël Tshibamba niet onder controle had kunnen krijgen. Zijn tweede, vlak na rust, was echter een beauty. Na een snelle NEC- counter verschalkte hij de Doetinchemse goalie met een adembenemende lob. Een minuut of vijf later gooide Tshibamba de deur in het slot. Hij verlengde een verre pass met het hoofd op de diepgaande Rutger Worm die met een afgemeten voorzet het ge­schenk retourneerde: 3-0.

„Wat vond je er zelf van?”, vroeg coachWim Rip na het laatste fluit­signaal aan El Kabir. „Slecht”, antwoordde de spits zon­der te aarzelen. Rip: „Zo mag ik het horen.”

Geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 6:13 pm

Tja, totaal geen Ajacied. Maar Ajax heeft wel vaker jeugdspelers niet het gevoel gegeven dat de club goed voor hen is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 02, 2008 7:04 pm

Vedette-10 schreef:Tja, totaal geen Ajacied. Maar Ajax heeft wel vaker jeugdspelers niet het gevoel gegeven dat de club goed voor hen is.
Dat doen ze ook niet met net gekochte spelers hoor.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 7:06 pm

Ja, totaal niet een familiaire club,

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 02, 2008 7:29 pm

Vedette-10 schreef:Ja, totaal niet een familiaire club,
Kwestie van centjes... spelers moeten geld opleveren anders heeft Ajax er (over het algemeen) niks aan

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 7:31 pm

Door grotere belangen worden de kleinere belangen, die het gemakkelijker mogelijk maken om echt succesvol te zijn, vergeten. Door het bos de bomen niet meer zien.

Daniel

Bericht door Daniel » di sep 02, 2008 7:59 pm

Ja zo kan ik het ook, een aantal clichés en spreekwoorden achter elkaar pleuren en dan vwoalla het laten lijken alsof je iets zinnigs gezegd hebt..

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 8:01 pm

:biggrin.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » di sep 02, 2008 9:10 pm

Lachen is voor ... ?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 9:14 pm

Dit was gewoon humor. Hij vatte hem niet en zei dat ik maar wat zei.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 02, 2008 9:15 pm

Vedette-10 schreef:Dit was gewoon humor. Hij vatte hem niet en zei dat ik maar wat zei.
Schaam je niet joh... dat doet iedereen hier toch? ;)

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 02, 2008 9:16 pm

Eigenlijk zou ik er niet om moeten lachen, maar het was zo ongelofelijk belachelijk.

Beloki

Bericht door Beloki » di sep 02, 2008 9:58 pm

Vedette-10 schreef:Eigenlijk zou ik er niet om moeten lachen, maar het was zo ongelofelijk belachelijk.
:drecul.gif:

Ben je ook te boeken voor feesten en partijen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 03, 2008 6:37 am

Goed...leuk en aardig...nu weer over NEC graag!!

Radomski en NEC blij met elkaar
Door: CHEF | Gepubliceerd: Gisteren 21:26

Vorige week gehoord op de tribune bij Jong PSV: ''Is dat niet die Poolse jongen die vroeger bij Heerenveen speelde?,'' vraagt een man van middelbare leeftijd aan zijn nagenoeg even oude buurman, terwijl hij wijst naar één van de spelers van Jong NEC.
''Inderdaad,’’ reageert zijn vriend. ''Hoe heet die knul ook alweer? Oh ja, dat is Tomasz Rzasa!'' Instemmend wordt er geknikt.

Het geboorteland was in elk geval goed. Maar vreemd is de vergissing wel. Want in de elf jaren die de van het Oostenrijkse Austria Wien naar NEC overgekomen Arek Radomski (31) in het verleden al in Nederland voetbalde, leek hij toch behoorlijk naam te hebben gemaakt. Jarenlang was de Pool als aanvoerder van Heerenveen zelfs de onbetwiste veldheer op het Friese middenveld. Opvallend dat die herinneringen bij enkelen verloren zijn gegaan.

Op zijn beurt is Radomski Nederland allerminst vergeten. En om eerlijk te zijn, zo geeft Radomski toe, hij heeft ons land gemist. ''Mijn gezin en ik hebben het hier altijd goed gehad,'' zegt de NEC’er. ''Zeker als je net enkele vervelende jaren achter de rug hebt, verlang je terug naar tijden waarin je het fijn had. In Nederland was dat het geval.''

Afbeelding

Vol verwachtingen vertrok Radomski drie jaar geleden bij Heerenveen, hunkerend naar een nieuw avontuur. In Wenen vond hij een uitdaging. ''Mijn eerste jaar daar verliep prima. We wonnen de titel en de beker en ik was basiskracht. Maar het jaar erop verlieten veel spelers de club. Austria was namelijk veel te laat geweest met het verlengen van hun contracten en die spelers kozen daarom voor andere teams. De selectie die overbleef was simpelweg niet goed genoeg. Dat een topclub als Austria Wien plots achtste stond, kon gewoon niet.''

''Op dat moment had ik overigens al bij de clubleiding aangegeven dat ik na dat seizoen wilde vertrekken, omdat ik het niet naar mijn zin had. Het leven was er prima, daar in het plaatsje net buiten Wenen waar ons huis stond. Maar het voetbal dat er werd gespeeld paste niet bij mij. Het was vooral fysiek, tactisch was het niet echt goed. Ze spelen daar puur resultaatvoetbal en als Austria Wien kwamen we altijd tegen verdedigend ingestelde teams uit.''

Maar een vertrek kwam er niet. ''Ik scheurde namelijk mijn kruisbanden af, waardoor ik lang moest revalideren. Pas tegen het einde van het vorige seizoen was ik weer fit. Toen heb ik nog enkele wedstrijden gespeeld, maar de trainer gaf me niet het volledige vertrouwen.''

''Daarom ben ik op een dag op hem afgestapt met de vraag wat zijn plannen waren. Toen kwam er één of ander verhaaltje, waar ik weinig mee kon. Het had geen zin meer om te blijven, zoveel was duidelijk.''
Wat volgde was een zoektocht naar een nieuwe werkgever. Uit Griekenland was er interesse en een terugkeer naar Polen, waar Wisla Krakow hem wilde aantrekken, zag Radomski nu nog niet zitten.

''Ik wilde naar Duitsland of Nederland. Maar er werd niets concreet. Mijn manager heeft vervolgens NEC gebeld en zij waren direct enthousiast. NEC zocht een opvolger van de vertrokken Vadocz en ik kwam als geroepen. Dat NEC in de UEFA Cup uitkomt, is toeval maar mooi.''

Afgelopen zaterdag debuteerde Radomski in een officieel duel van het eerste elftal.

De negentig minuten maakte hij tegen De Graafschap (2-0 overwinning) nog niet vol. ''Ik heb drie maanden niet gevoetbald,'' verklaart Radomski. ''Wedstrijdritme miste ik nog, maar dat komt snel terug. En met de conditie zit het wel snor, omdat ik altijd voor mezelf heb getraind. Ik was er zaterdag in elk geval helemaal klaar voor om weer te mogen voetballen.''

Bron: AD
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 03, 2008 6:39 am

NEC wil verder met Worm, Babos en Ntibazonkiza
Door: CHEF | Gepubliceerd: Gisteren 21:15

NEC gaat de komende weken met rutger Worm, Saidi Ntibazonkiza en doelman Gábor Babos praten over het tussentijds verlengen van hun contracten. Volgende zomer lopen de verbintenissen van het drietal af.

''We willen in principe met deze jongens verder,'' zegt technisch directeur Carlos Aalbers. NEC verlengde eerder tussentijds de contracten van Lorenzo Davids, Youssef El-Akchaoui en aanvoerder Peter Wisgerhof.

Bron: AD

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 03, 2008 6:40 am

NEC-Dinamo Boekarest om 19.45 uur
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 19:47

De UEFA-cupwedstrijd van NEC thuis tegen Dinamo Boekarest op 18 september zal beginnen om kwart voor acht 's-avonds.

Over het aanvangstijdstip van de return in de Roemeense hoofdstad bestaat nog geen duidelijkheid. De wedstrijd wordt op 2 oktober gespeeld.

NEC treft tegen Dinamo twee bekende spelers uit de Nederlandse competitie. Doelman Bogdon Lobont speelde voor Ajax en linksbuiten Nicolae Mitea kwam ook onlangs over van de Amsterdamse club. Verdediger Cosmin Moti doet niet mee, hij stapt over naar Siena.

Bron: Omroep Gelderland

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 03, 2008 10:51 am

Lezersbijdrage van een NECfan in het AD over di Mario...

Daniel

Bericht door Daniel » wo sep 03, 2008 4:25 pm

Vedette-10 schreef:Dit was gewoon humor. Hij vatte hem niet en zei dat ik maar wat zei.
Deed je ook, ik weet niet of je weet wat bedoeld wordt met "door de bomen het bos niet meer zien" maar dat spreekwoord in dit geval gebruiken slaat als een lul op een xylofoon. Daarnaast gebruik je hem nog verkeerd ook. Probleem is dat je een pikkie van 14 bent en denkt hier de wijsheid in pacht te hebben terwijl je continue met foute en domme constateringen komt. Jij vind jezelf wijs? Jongentje, over een jaar of 20/30 schaam je je ogen uit je kop als je terug leest wat je hier allemaal hebt lopen blaten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 03, 2008 8:36 pm

Leo in de winterstop naar NEC?
woe. 3 september 2008

Vandaag in de Gelderlander

Eisen Leonardo zijn NEC te gortig
Clubs waren er al uit, maar Braziliaan blijft toch bij Ajax.

Met een goed gevoel ar­riveerde Mario Been maandag­avond bij het voetbalgala in Hilver­sum. De trainer van NEC had eer­der die dag Collins John aan zijn selectie toegevoegd en het moest raar lopen wilde hij Leonardo en­kele uren voor het sluiten van de transferperiode ook niet op zijn spelerslijst krijgen.

„We hadden eerder al een keer in Wageningen gesproken. Toen had hij al te kennen gegeven graag naar NEC te komen. Maar kwa­men we er met Ajax nog niet uit. Maandag bereikten beide clubs echter overeenstemming en zijn we tijdens het gala met Leonardo apart gaan zitten.”

Om de laatste plooien glad te strij­ken, moest de NEC-delegatie ge­dacht hebben. Maar dat liep even anders. „ Leo kwam met aanvullen­de eisen die hij eerder niet ge­noemd had. Misschien gokte hij dat de tijdsdruk in zijn voordeel zou werken. Ik heb het laatste uur van het gala niet eens meer gezien. Maar na intern overleg hebben we besloten de onderhandelingen af te breken. Ik verwijt Leo niks. Hij vecht voor zijn eigen hachie. Gaat weer voor zijn kans bij Ajax. We hebben handen geschud en zijn uit elkaar gegaan. Het is niet an­ders. Misschien gaan we tijdens de winterstop in de herkansing.”
detrowehonden.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 06, 2008 9:48 am

Rectificatie bericht omtrent transfersommen Vadocz, Olsson, Holman
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Eergisteren 22:00 | Laatst bewerkt: Gisteren 18:46 | 37 reacties

In tegenstelling tot een eerder bericht gisteren op de site blijkt nu dat er niet nog één miljoen over is voor nieuwe aankopen.

Algemeen Directeur Jacco Swart rekende ons het volgende voor:

De drie transfers van Vadócz, Holman en Olsson hebben in totaal 3,1 miljoen euro opgebracht. Dit bedrag is rededuceerd tot 2.66 miljoen door sommen betaald aan zaakwaarnemers en oude clubs met een doorverkoopregeling. Het ging dus om een bruto transferinkomst.

Van die 2.66 miljoen is 600.000 euro uitgekeerd aan investeerders. De overgebleven twee miljoen kunnen ondergebracht worden in drie posten.

Ten eerste is 400.000 euro gegaan naar de exploitatie van NEC. Een bedrag van 450.000 euro is gebruikt om de gelimiteerde transfersom van Lasse Schöne te lichten. Het overgebleven miljoen is gestoken in het versterken van de spelersgroep en het vernieuwen/opwaarderen van lopende contracten.
forzanec.nl

Poeder

Bericht door Poeder » za sep 06, 2008 11:00 am

Je zou toch zeggen dat nec daar meer centjes aan over had moeten houden.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 06, 2008 11:43 am

Poeder schreef:Je zou toch zeggen dat nec daar meer centjes aan over had moeten houden.
NEC en fatsoenlijk spelers verkopen gaat niet samen... dus zo vreemd is het allemaal niet. :)

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 09, 2008 1:04 pm

Fin leidt thuiswedstrijd van NEC

NIJMEGEN - De UEFA heeft de Fin Jouni Hyytiä aangewezen als scheidsrechter van de wedstrijd NEC-Dinamo Boekarest.

Hyytiä (44) wordt terzijde gestaan ndoor zijn landgenoten Esa Vehvilainen (38) en Mikko Alakare (32). Hyytiä is internationaal scheidsrechter sinds 2002. Hij floot sindsdien 21 duels, waarin hij 48 x geel en 3 x rood trok.

De laatste internationale wedstrijd van Hyytiä is die tussen Legia Warschau en Spartak Moskou op 14 augustus 2008. Spartak won met 2-1 en de Finse leidsman trok zes gele kaarten, waarvan vier voor de Russen.

Bron: Omroep Gelderland:

Heb je ook al een kaartje, BanJovi? :necsjaal.gif:

Gesloten