Klaas Jan Huntelaar (2)
Moderator: mods
Algemeen DagbladAjax zegt hard 'nee' tegen miljoenen
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Op de laatste dag voor het sluiten van de transfermarkt heeft Ajax nog twee topbiedingen op Klaas-Jan Huntelaar afgeslagen. In de loop van de dag meldden gisteren twee clubs uit de subtop van Europa zich in de Arena.
Ze gaven aan bereid te zijn ver te gaan. Eén van hen bood telefonisch een bedrag dat de 27 miljoen euro van Real Madrid voor Wesley Sneijder ruimschoots overschreed. Twee belrondes verder bood de club zelfs bijna 40 miljoen.
Zowel de Ajax-directie als de zaakwaarnemer van de spits bevestigen de late poging om de Oranje-international voor een recordbedrag uit de eredivisie weg te halen. Op namen en exacte bedragen willen de partijen niet ingaan. Zeker is wel dat het niet ging om clubs uit de top-4 van Spanje en Engeland. Dus geen Real Madrid of Manchester United, die eerder deze zomer met Huntelaar in verband werden gebracht.
,,Ik heb de clubs nog doorverwezen naar Ajax, in het besef dat het redelijkerwijs te laat was om hier nog iets mee te kunnen,’’ bevestigt Huntelaars begeleider Arnold Oosterveer. ,,Ajax is daar duidelijk over geweest. Het is wel ongelooflijk dat je hier op de valreep nog mee wordt geconfronteerd.’’
Ajax’ technisch manager Danny Blind deelt zijn ongeloof. ,,Wij stonden ook versteld. Een last-minute transfer van Huntelaar is voor ons onbespreekbaar gebleven. Dat hadden we afgelopen donderdag na een laatste interne beraad al definitief bepaald en die twee clubs hebben dat te horen gekregen. Zelfs aan een recordbedrag op zo’n laatste dag heb je als club niets, want je kunt zelf geen vervanger meer halen. Overigens ging het dus om telefonisch gemelde interesse. Je had moeten afwachten of een bod ook op papier was waargemaakt.’’
Hoe dan ook heeft Ajax een scenario zoals met Zlatan Ibrahimovic definitief afgewend. Die ging in 2004 in de laatste uren van de zomerse transferperiode nog naar Juventus voor 16 miljoen euro, zonder dat Ajax een gelijkwaardige aanvalsleider terug kon kopen. Een poging om Arouna Koné te halen mislukte destijds omdat de Ivoriaan van Roda JC niet door de medische keuring kwam.
Voor Huntelaar kon Ajax deze zomer vragen wat het wilde, de spits heeft geen gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. In principe blijft hij nu; de transfermarkt is in januari weer één maand open.
... maar dan is Chivanich dus niet de opvolger voor KJH ... .. en effe afkloppen dat ie nu niet lang geblesseerd raakt ...
Blij met de punten ...
Volgens mij worden Oosterveer én Blind letterlijk gequoted. Ze noemen niet het bedrag, maar uit beider reactie valt wel op te maken dat het bedrag ongelooflijk was. Dat blijkt, want jou lukt het niet om het te geloven. Als je ziet hoe sommige clubs met geld strooien (voor MC zou het niet de eerste keer zijn), is het zeker wel mogelijk
I think I lost my fucking headache
Al zou het " maar " 30 miljoen zijn, dan is het voor AJAX nog steeds een ongelooflijk bedrag.Maar nogmaals, als ik het goed begrepen had volgends de commentaren op dit forum is Chivanich gehaald als vervanger voor KJH, eigenlijk gehaald om KJH te laten transferen.Houdt dit nu in dat MVB zich ook verkeken heeft op Chivanich ?.
Blij met de punten ...
ik vind alles boven de 20 al ongelooflijk. Die jongen heeft nog maar een contract voor 2 jaar. Volgend jaar zal hij nog maar een scheet en drie knikkers waard zijn.Baseman schreef:Ik vind 25 miljoen al een ongelooflijk bedrag voor Huntelaar, dus het zou best 26 miljoen geweest kunnen zijn
ik had lekker gecashed! we hebben met Cvitanic al een opvolger in huis en verder hebben we echt nog wel wat achter de hand in de jeugd.
een gemiste kans dus!
City lijkt inderdaad voor de hand te liggen, al sluit ik ook niet uit dat ze op een gegeven moment een aantal biedingen bij verschillende clubs neerleggen, en uiteindelijk met één verder gaan. In die zin zegt zo'n telefonisch bod niet zoveel.LucaS schreef:Natuurlijk is het niet onverantwoord om te weigeren. Mooi dat van Basten en Blind hun woorden waarmaken.
Een van de clubs schijnt Manchester City te zijn geweest (Bron: AF). Lijkt ook logisch, die probeerden eerder Berbatov te halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat zal best, maar ik las hier toch regelmatig dat Chivanich de opvolger van KJH is, dat we die al in huis hebben, dat MVB goed geanticipeerd had op een vertrek van KJH.Nu geloof ik best dat er geen 40 miljoen geboden is.Maar als b.v. een Schuster staat te roepen dat ie KJH wil hebben, zal er best een " normaal " bod richting AJAX zijn gekomen.Maar zelfs als dat bod tegenviel.Chivanich is er, die zet je niet op de bank hoor je hier ook op dit forum.LucaS schreef:Volgens mij houdt het in dat je veel verhalen op dit forum met een flinke korrel zout moet nemen
Nu, volgens AJAX en de zaakwaarnemer is er een "goed " bod geweest, misschien dat men dan niet meteen een standin voor Chivanich had kunnen halen, maar over 3 maanden is de transfer markt weer open.Dan had je dus van dat geld op meedere linies de nodigie versterkingen kunnen halen.
Dus vroeg ik me, en dat vraag ik me dus nu nog steeds af.Houdt dit nu in dat MVB zich ook verkeken heeft op Chivanich ?.
Blij met de punten ...
Dat betekent gewoon dat Cvitanich er niet meteen hoeft te staan. Lijkt me ook normaal, alleen de fantasie van veel mensen is een beetje doorgedraaid. Misschien beter om eens gewoon weer voetbal te kijken ipv virtueel op de stoelen van allerlei bobo's en scouts te gaan zitten.Voetske schreef:Dus vroeg ik me, en dat vraag ik me dus nu nog steeds af.Houdt dit nu in dat MVB zich ook verkeken heeft op Chivanich ?.

Verder is het natuurlijk uitstekend dat ze hun poot stijf hebben gehouden. Er worden zelfs lessen uit het verleden getrokken!

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dan is dat een duidelijk verschil van mening. Ik vind het totaal onverantwoord dat we 6.5 miljoen neerleggen voor een speler die we vervolgens een jaar lang op de bank neerzetten. Er was geen geld meer voor een broodnodige mandekker, maar klaarblijkelijk heeft dus een reservespits een hogere prioriteit. Sinds wanneer hebben wij de luxe om dergelijke beslissingen te nemen, zeg? Ik had veel liever dat geld in een verdediger die er gelijk stond, maar goed.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Ajaciedjuh
Het is een beetje hypocriet allemaal: vorig jaar schreeuwde we moord en brand dat Sneijder zo laat werd verkocht (en die ging nog een stuk eerder) en nu zouden we op de laatste dag KJH (key-speler) moeten laten gaan!?
Dan hadden die clubs zich maar eerder moeten melden. Los daarvan, is het nog maar de vraag of KJH er naartoe was gegaan. Het waren volgens de berichten niet de absolute topclubs.
Dan hadden die clubs zich maar eerder moeten melden. Los daarvan, is het nog maar de vraag of KJH er naartoe was gegaan. Het waren volgens de berichten niet de absolute topclubs.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zeker niet, maar ik was er wel van uit gegaan dat Huntelaar nog zou vertrekken. Altijd gedacht ook, want anders is de aankoop van Cvitanich moeilijk te vatten. Ik denk nog steeds dat Ajax er veel aan gelegen was om Huntelaar te verkopen, maar dan wel met een redelijke tijdsmarge zodat ze nog tijd hadden om het geld te herinvesteren in de verdediging en het middenveld. Toen interesse te lang uitbleef heeft men er voor gekozen om Huntelaar te houden.
Zo denk ik dat het is gegaan.
Zo denk ik dat het is gegaan.