Wordt Ajax Kampioen ?
Moderator: mods
-
Nou, ik heb opeens een helder beeld voor ogen, Thomas. Eerst hebben ze de leuke hebbespelertjes van Marco gehaald. Cvitanich, Sulejmani. Beetje duur, maar ach, wat geeft het, kwaliteit kost geld, nietwaar? Dan nog een Aissatietje en Oleguer is bepaald niet gratis, maar niet getreurd, we hebben nog heel wat spelers lopen die interessant kunnen zijn voor andere clubs. Hupsakee, die jongens de wacht aanzeggen, makelaar inschakelen om ze te dumpen (die pikken ook een graantje mee, no cure, no pay), even cashen en we kunnen de markt weer op.
En dan de ontnuchtering. Bij nader inzien zijn die spelers een heel klein beetje duur voor andere clubs. Bovendien staan die jongens niet te springen om in te leveren. Wel allemachtig! Wat denken die irritante prutsers van H& M wel! Hoe moet het nou met die verdedigers? Zeg Danny, weet jij nog iemand voor een habbekrats? Gelukkig weet Danny raad. Die heeft gehoord dat Sno een club zoekt. Kost haast niets, kan overal spelen, wat wil je nog meer?
Haaaaa, zo is het vast gegaan. Denk ik.
En dan de ontnuchtering. Bij nader inzien zijn die spelers een heel klein beetje duur voor andere clubs. Bovendien staan die jongens niet te springen om in te leveren. Wel allemachtig! Wat denken die irritante prutsers van H& M wel! Hoe moet het nou met die verdedigers? Zeg Danny, weet jij nog iemand voor een habbekrats? Gelukkig weet Danny raad. Die heeft gehoord dat Sno een club zoekt. Kost haast niets, kan overal spelen, wat wil je nog meer?
Haaaaa, zo is het vast gegaan. Denk ik.

Laatst gewijzigd door joey op ma sep 01, 2008 3:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Allemachtig Thomas... Ons doelsaldo vorig jaar was 94-45. We kregen bijzonder vaak 2 goals tegen; tradiotioneel bijna. Een traditie die tegen de in mijn ogen zwakste voorhoede van de erdivisie dit seizoen weer werd voortgezet. En nu stellen dat de verdediging niet het zorgenkindje was?!Thomas schreef:De prioriteit lag wel voorin. Anders hadden we Rommedahl of Martina op moeten stellen.
Iedereen had die sterke mandekker graag gezien ipv Oleguer. Oleguer is niveautje Grygera. Zal wel voldoen voor de Eredivisie.
Nogmaals, ik vond de verdediging zaterdag absoluut niet het grootste zorgenkindje. Dat was de gekozen opstelling en het middenveld. Van Basten had moeten kiezen voor meer voetbal. Van der Wiel, Aissati, Sarpong, dat zijn jongens die heel serieus genomen moeten worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Het was tegen Willem II weer duidelijk zichtbaar. De verdediging werd kwetsbaarder omdat het constant onder druk stond. Dat was vorig seizoen ook al een groot probleem. Jongens als Vermaelen en Silva konden daar niet mee omgaan in het veld. Ajax heeft in mijn ogen getracht dat te veranderen door balvastere spelers als Aissati en Sulejmani aan te trekken. Dat Aissati niet opgesteld werd, verbaasde me dan ook.
De goals van Huntelaar en Suárez verbloemden vorig seizoen veel. Aan de bal was Ajax namelijk dramatisch.
De goals van Huntelaar en Suárez verbloemden vorig seizoen veel. Aan de bal was Ajax namelijk dramatisch.
Waar zou jij Sarpong laten spelen Thomas? In de basis of niet? Dat Wiel en Aissati niet speelden snap ik geen jota van. On-ge-loof-lijk, wat een dramatische keuzes maakt die MvB af en toe.
Mag toch hopen dat er van dat gerucht dat MvB Aissati niet wilde hebben niets waar is, maar het zou wel één en ander verklaren.
Mag toch hopen dat er van dat gerucht dat MvB Aissati niet wilde hebben niets waar is, maar het zou wel één en ander verklaren.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Krijgt die achterhoede ook nog even de tijd om op elkaar ingespeeld te raken? Automatismen schelen al een hele hoop!Peter schreef:Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Ik snap dat iedereen teleurgesteld is na zaterdag, maar laten we eerst maar eens een paar wedstrijden afwachten. Marco krijgt het gerust wel op de rails.
Ik vind PSV niet zo sterk als sommigen hier vinden. PSV won met 5-1 uit bij Utrecht en Ajax verloor uit bij Willem 2... Alsof dat het niveauverschil tussen Ajax en PSV weergeeft...Jim schreef:Je insinueert wel meer dan dat.Rishi schreef:Dat zeg ik nergens... geef alleen dat Utrecht als een mak lammetje speelde...Jim schreef: Ja, vervelend he. Dat het nietige Willem II het grote Ajax geen vrij baan gaf.
Het gaat om dat neerbuigende, denigrerende toontje waarmee je over een tegenstander spreekt en kennelijk blijft spreken. Dat was al zo in de voorbeschouwing. Het zou volgens jou wel even 0-5 worden en zelfs na een schrijnende nederlaag heb je blijkbaar niks bijgeleerd.
Prikt ook nog net Demouge, die je vooraf neerzette als een amateur, de gelijkmaker binnen. Dat maakt Demouge heus geen wereldspits, maar toch ook geen speler van het niveau dat jij hem toedicht.
En Willem II is heus een bescheiden club die zeker niet over een van kwaliteit overlopende wonderploeg beschikt. Maar het is nou ook weer geen tweedeklasser, hetgeen jij wel degelijk insinueert met je 0-5 en 0-9 uitslagen.
Want als Ajax al van een club van dat niveau verliest, ook al doet die zijn stinkende best, vraag ik me toch af waar jij desondanks het vertrouwen vandaan haalt dat je club kampioen gaat worden. Dat kan ik dan niet rijmen.
Ik vind PSV helemaal niet zo goed en Ajax helemaal niet zo slecht.
Het verschil in beleving enerzijds WIllem 2 en anderzijds Utrecht viel mij gewoon op. En dan vind ik echt niet dat Willem 2 nou iets unieks presteerde... nee! Want 100% je best doen tijdens de 1e competitiewedstrijd thuis tegen Ajax vind ik vrij normaal..
Wat Utrecht daarentegen liet zien verbaasde mij nog meer.
Dat bedoelde ik aan te geven met mijn post in deze topic.
Ik ben nog steeds van mening dat Ajax Willem 2 had moeten oprollen. Ik ging er, net als Thomas, vanuit dat Van Basten zou kiezen voor voetballende spelers op het middenveld. Een middenveld met Aissati, Lindgren en een breker (Sno in dit geval).
Wanneer Ajax balvast is op het middenveld kunnen de backs opkomen, komen de spitsen eerder vrij van hun tegenstanders en kan Ajax gaan voetballen.
Na de 1-0 was er ook niet veel aan de hand.
Ajax had gewoon met 0-5 moeten winnen... dat dat niet gebeurde vind ik de schuld van de spelers en van MVB. Dat de tactiek niet klopt... oke.. Maar stuk voor stuk heeft Ajax betere spelers.. Maar waar de spelers van WIllem 2 vochten voor iedere bal en de duels wonnen deed Ajax dit niet. Ajax ging mee in het lange ballen voetbal van Willem 2.
En ja...Demouge vind ik nog steeds een beroerde spits. Zeker als je daar iemand opzet die van Barca komt... Die is wel wat beters gewend dan een Demouge...
Vind het trouwens heel makkelijk om nu op mijn post te reageren... had voor de wedstrijd gezegd dat je Demouge een redelijke spits vond... niet nu achteraf.
Want hij scoorde uit een corner...Vermaelen dekte op 150 meter... Verder is hij niet aan de bal geweest hoor...
Had trouwens meer verwacht van Vermaelen. Zo geconcentreerd en met zoveel bravoure als hij speelde op de OS...zo als een zandzak speelt die lullo bij Ajax af en toe...
IK GELOOF!!!!!!
Ik zou het anders stellen. Als de voorhoede zo blijft spelen dan had Sulejmani niet gekocht hoeven worden. Want zaterdag zag ik geen verbetering tov een voorhoede Rommedahl. Maar ik neem aan dat dat wel goed komt.gaizka schreef:Krijgt die achterhoede ook nog even de tijd om op elkaar ingespeeld te raken? Automatismen schelen al een hele hoop!Peter schreef:Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Ik snap dat iedereen teleurgesteld is na zaterdag, maar laten we eerst maar eens een paar wedstrijden afwachten. Marco krijgt het gerust wel op de rails.
Wat de achterhoede betreft: ik had liever twee (of desnoods één) echte versterking gezien in plaats van Oleguer en Sno.
Sulejmani is een flop aankoop van 16 Miljoen alleen iets beter dan RommelboyJöhnk schreef:Ik zou het anders stellen. Als de voorhoede zo blijft spelen dan had Sulejmani niet gekocht hoeven worden. Want zaterdag zag ik geen verbetering tov een voorhoede Rommedahl. Maar ik neem aan dat dat wel goed komt.gaizka schreef:Krijgt die achterhoede ook nog even de tijd om op elkaar ingespeeld te raken? Automatismen schelen al een hele hoop!Peter schreef: Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.
Wat de achterhoede betreft: ik had liever twee (of desnoods één) echte versterking gezien in plaats van Oleguer en Sno.
- InnerHarbour
-
- AT Toto winner 15/16
Nee hoor. Integendeel.Neefkens schreef:Laat zelfs die je in de steek?![]()
Laten we hopen dat Peter op dit punt gelijk krijgt en ik niet.
Aha, ik lees dat Peter Ajax noemt uit principe. Dat verklaart een hoop.
Laatst gewijzigd door joey op ma sep 01, 2008 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!