Ja, vervelend he. Dat het nietige Willem II het grote Ajax geen vrij baan gaf.Rishi schreef:Utrecht speelde als een mak lammetje.. had Willem 2 dat ook gedaan dan was het 0-9 geworden...
Wordt Ajax Kampioen ?
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat ben ik niet met je eens. Ik was het eens met zijn komst, maar vraag me af of er niet veel te veel betaald is. Nu zie je het al: nog steeds niet fit van een blessure, maar wel moeten spelen (vanwege de hoogte van het transferbedrag?); dat gaat hem vermoedelijk binnen nu en een paar weken opbreken.Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik zag niet zo ontzettend veel problemen met de verdediging. Die jongens kunnen dit niveau makkelijk aan. Het probleem lag hem in de opstelling en het daardoor totaal nutteloze middenveld. Dus nee, daar ben ik het bij voorbaat niet per definitie mee eens. Ik vind dat de verdedigingsbashers niet gelijk hebben gekregen. Je moet Aissati en Van der Wiel gewoon opstellen.Peter schreef:Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Precies. Natuurlijk is Sulejmani een goede speler die ik graag in een Ajax shirt zie. Maar niet als dat betekent dat je dusdanig veel geld moet investeren dat er niets meer overblijft voor dat deel van het elftal waar we de grootste problemen hebben.Peter schreef:Als de achterhoede zo blijft opereren als nu, dan is een ieder het er over eens dat Sulejmani niet gekocht had moeten worden.Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Ik ben overigens sowieso van mening dat Ajax geen 16 miljoen in één speler moet investeren. Het risico is te groot. Wij kunnen het niet opvangen als zo'n investering, om wat voor een reden dan ook, falikant mislukt.
Nil volentibus arduum
En wie stel je dan op rechts op, Marillion?
Sulejmani-Huntelaar-Suárez
Vertonghen-Aissati-Lindgren
Emanuelson-Vermaelen-Van der Wiel-Oleguer
Stekelenburg
Prima team. Doe je gewoon mee om de titel. Kwestie van de juiste spelers opstellen en kiezen voor meer voetbal in de as met Van der Wiel en Aissati. Kiezen tussen Silva-Van der Wiel en Sno-Aissati, het zou voor mij geen moeilijke keuze zijn. Maar goed, ik had ze allebei niet gehaald.
Sulejmani-Huntelaar-Suárez
Vertonghen-Aissati-Lindgren
Emanuelson-Vermaelen-Van der Wiel-Oleguer
Stekelenburg
Prima team. Doe je gewoon mee om de titel. Kwestie van de juiste spelers opstellen en kiezen voor meer voetbal in de as met Van der Wiel en Aissati. Kiezen tussen Silva-Van der Wiel en Sno-Aissati, het zou voor mij geen moeilijke keuze zijn. Maar goed, ik had ze allebei niet gehaald.
Juist, dat heb ik van meet af aan gezegd. Het een en het ander. De prioriteit lag niet voorin en Sulejmani is onverantwoord duur.Marillion schreef:Precies. Natuurlijk is Sulejmani een goede speler die ik graag in een Ajax shirt zie. Maar niet als dat betekent dat je dusdanig veel geld moet investeren dat er niets meer overblijft voor dat deel van het elftal waar we de grootste problemen hebben.
Ik ben overigens sowieso van mening dat Ajax geen 16 miljoen in één speler moet investeren. Het risico is te groot. Wij kunnen het niet opvangen als zo'n investering, om wat voor een reden dan ook, falikant mislukt.
En nee, Thomas, die jongens achterin kunnen het niveau niet aan. Hoe lang mogen ze nog blijven falen? Verdedigers moeten betrouwbaar zijn, wie is dat bij Ajax achterin? En waarom is er OPNIEUW (Weekend Cees en ik zeuren er elk jaar om) geen sterke mandekker gekocht? Voor wat we nu hebben lopen is geen spits bang, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
De prioriteit lag wel voorin. Anders hadden we Rommedahl of Martina op moeten stellen.
Iedereen had die sterke mandekker graag gezien ipv Oleguer. Oleguer is niveautje Grygera. Zal wel voldoen voor de Eredivisie.
Nogmaals, ik vond de verdediging zaterdag absoluut niet het grootste zorgenkindje. Dat was de gekozen opstelling en het middenveld. Van Basten had moeten kiezen voor meer voetbal. Van der Wiel, Aissati, Sarpong, dat zijn jongens die heel serieus genomen moeten worden.
Iedereen had die sterke mandekker graag gezien ipv Oleguer. Oleguer is niveautje Grygera. Zal wel voldoen voor de Eredivisie.
Nogmaals, ik vond de verdediging zaterdag absoluut niet het grootste zorgenkindje. Dat was de gekozen opstelling en het middenveld. Van Basten had moeten kiezen voor meer voetbal. Van der Wiel, Aissati, Sarpong, dat zijn jongens die heel serieus genomen moeten worden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Sarpong kan ook op links en ik heb me laten vertellen dat Cvita daar ook wel kan spelen.Thomas schreef:De prioriteit lag wel voorin. Anders hadden we Rommedahl of Martina op moeten stellen.
Het wordt trouwens pas echt bibberen op je stoeltje als Vermaelen geblesseerd en Oleguer geschorst is. Dan krijg je misschien wel een centrum van Sno-Wiel met Silva op de vleugel.
Vind ik niet. Met de spelers die we hadden scoorden we vorig seizoen al vrij veel, en dat terwijl de opbouw toen bagger was. Het was niet nodig geweest om meer dan twintig miljoen in de aanval te investeren.Thomas schreef:De prioriteit lag wel voorin. Anders hadden we Rommedahl of Martina op moeten stellen.
Die had er moeten komen, klaar. We moeten niet net doen alsof het overmacht is dat die niet is gekomen.Iedereen had die sterke mandekker graag gezien ipv Oleguer. Oleguer is niveautje Grygera. Zal wel voldoen voor de Eredivisie.
Oleguer is niets beter dan Heitinga (in verdedigend opzicht, in andere opzichten is Heitinga zelfs beter). dus we zijn achterin niets sterker geworden.
Dus we hebben door fouten van Van Basten verloren?Nogmaals, ik vond de verdediging zaterdag absoluut niet het grootste zorgenkindje. Dat was de gekozen opstelling en het middenveld. Van Basten had moeten kiezen voor meer voetbal. Van der Wiel, Aissati, Sarpong, dat zijn jongens die heel serieus genomen moeten worden.
Ik geloof daar niet in, want ik zie de problemen van vorig seizoen terug. Volgens mij ligt het eerder aan de spelers. Die blijven steeds dezelfde fouten maken. Een teken aan de wand.
Thomas schreef:De kwaliteiten van Sulejmani kan je dus niet los zien van z'n transfersom. Of je bent voorstander van z'n komst, of je bent tegenstander van z'n komst.
Heb je nog een bron die bewijst dat Van Basten Amrabat niet wilde hebben, Rishi? Volgens mij heb ik alleen Van Geel er over gehoord.
De kwaliteiten van een speler moet je nooit los zien van zijn transfersom. Ik ben ook voorstander van zijn komst, ook gezien zijn transfersom maar ik kan me voorstellen dat mensen vraagtekens zetten bij de transfersom...
Ik heb geen bron meer, maar ik weet wel dat het toendertijd zo was.. Iemand anders die het nog weet?
IK GELOOF!!!!!!
We hadden als eerste aanval gewoon met Suarez - Huntelaar - Cvitanich kunnen spelen. Dan kun je een jongen als Rommedahl best op de bank zetten hoor. Ik had ook liever een ander gezien maar daarmee kun je echt wel kampioen worden. Bovendien is het niet gezegd dat er alleen defensieve versterkingen moeten komen. Ook in de aanval had best wat mogelijk geweest. Maar haal dan een jonge talentvolle speler voor op de bank die kan doorgroeien.
We zitten nu al jaren te kijken naar een verdediging die blunder op blunder maakt. Jongens als Vermaelen en Emanuelson laten keer op keer zien dat ze niet van hun fouten leren. Dan kun je ze wel blijven opstellen maar daar komen we niet mee vooruit. Zij zijn niet de verdedigers die Ajax naar een hoger niveau kunnen helpen. En dan hebben we het over basiskrachten terwijl een Rommedahl op de bank zou zitten.
We zitten nu al jaren te kijken naar een verdediging die blunder op blunder maakt. Jongens als Vermaelen en Emanuelson laten keer op keer zien dat ze niet van hun fouten leren. Dan kun je ze wel blijven opstellen maar daar komen we niet mee vooruit. Zij zijn niet de verdedigers die Ajax naar een hoger niveau kunnen helpen. En dan hebben we het over basiskrachten terwijl een Rommedahl op de bank zou zitten.
Nil volentibus arduum
-
-
- LouisXIV & co
-
- AT Toto winner 15/16
Vind ik ook hoor. De laatste 2 jaar telkens maar op 1 puntje geeindigd van Psv, Gomes is weg, AJAX heeft voor 30+ miljoen geinvesteerd, ik vind dat ze het aan hun stand verplicht zijn idd. Maar ik denk dat Psv het wordt.Peter schreef:Maar dat probleem ligt dan bij de technische staf, natuurlijk. Ik heb ook mijn twijfels, maar MvB is het eigenlijk aan zijn stand verplicht om nu kampioen te worden. Te weinig geïnvesteerd in de verdediging? Helemaal waar, maar daar rekenen we MvB dan ook op af als het mis gaat.
Je insinueert wel meer dan dat.Rishi schreef:Dat zeg ik nergens... geef alleen dat Utrecht als een mak lammetje speelde...Jim schreef:Ja, vervelend he. Dat het nietige Willem II het grote Ajax geen vrij baan gaf.Rishi schreef:Utrecht speelde als een mak lammetje.. had Willem 2 dat ook gedaan dan was het 0-9 geworden...
Het gaat om dat neerbuigende, denigrerende toontje waarmee je over een tegenstander spreekt en kennelijk blijft spreken. Dat was al zo in de voorbeschouwing. Het zou volgens jou wel even 0-5 worden en zelfs na een schrijnende nederlaag heb je blijkbaar niks bijgeleerd.
Prikt ook nog net Demouge, die je vooraf neerzette als een amateur, de gelijkmaker binnen. Dat maakt Demouge heus geen wereldspits, maar toch ook geen speler van het niveau dat jij hem toedicht.
En Willem II is heus een bescheiden club die zeker niet over een van kwaliteit overlopende wonderploeg beschikt. Maar het is nou ook weer geen tweedeklasser, hetgeen jij wel degelijk insinueert met je 0-5 en 0-9 uitslagen.
Want als Ajax al van een club van dat niveau verliest, ook al doet die zijn stinkende best, vraag ik me toch af waar jij desondanks het vertrouwen vandaan haalt dat je club kampioen gaat worden. Dat kan ik dan niet rijmen.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ze hadden dus serieus gedacht dat ze voor die spelers nog flink wat geld zouden krijgen? En met dat geld zouden ze dan die verdedigers kopen?Thomas schreef:We hebben iets van 10 spelers die weg moeten. Ontzettende minkukels die in feite vervangen moeten worden binnen de selectie. Omdat ze zo ontzettend slecht zijn krijgen we er echter nog geen cent voor terug, waardoor we het puur van de verkoop van Heitinga en de eerder verworven inkomsten moeten hebben. Je gooit er dus 10 spelers uit maar kan maar 5 nieuwe spelers halen.
Ach, ach, ach... Als dat zo is, zijn ze nog stommer dan ik dacht.