Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 4:20 pm

joey schreef:Je zou op je eigen oordeel moeten afgaan, daar ben je voor aangesteld. :aai.gif:
Als het over Cruijff gaat ben je anders de eerste die roept dat Cruijff best overal verantwoordelijk voor kan zijn, omdat hij voor de zeken die hij niet beheerst experts aanstelt. Lijkt me ernstig in tegenspraak met wat je nu vindt.

Molenaar suggereert dat hij AD zou worden en dat van Basten daar een stokje voor heeft gestoken ten faveure van Jansma. Uit wat in de Telegraaf staat valt af te lezen dat Jansma niet onverdeeld positief is ontvangen. Molenaar zou nog steeds kandidaat zijn als hij zich niet te verheven voelde voor de procedure die Ajax nu heeft gekozen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 4:22 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Het lijkt er verdomd veel op dat Coronel Keje Molenaar wilde aanstellen, dat Van Basten dat niet zag zitten en dat Molenaar toen alsnog is bedankt voor de moeite. In dat geval kan ik me voorstellen dat Molenaar zich gepikt voelt.
Niemand zal het weten.
En dan nog? Met de interne overwegingen binnen Ajax heeft Molenaar toch niets te maken? Al heeft de koffiejuffrouw haar veto uitgesproken.

Hij is het niet geworden, om welke reden dan ook. Nou, jammer dan. Molenaar is een slechte verliezer.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:22 pm

LucaS schreef:Als het over Cruijff gaat ben je anders de eerste die roept dat Cruijff best overal verantwoordelijk voor kan zijn, omdat hij voor de zeken die hij niet beheerst experts aanstelt. Lijkt me ernstig in tegenspraak met wat je nu vindt.
Dan heb ik het over technische zaken. Over het scouten van spelers bijvoorbeeld.
Molenaar suggereert dat hij AD zou worden en dat van Basten daar een stokje voor heeft gestoken ten faveure van Jansma. Uit wat in de Telegraaf staat valt af te lezen dat Jansma niet onverdeeld positief is ontvangen. Molenaar zou nog steeds kandidaat zijn als hij zich niet te verheven voelde voor de procedure die Ajax nu heeft gekozen
Misschien, maar als jij al enkele gesprekken achter de rug hebt waarin de suggestie is gewekt dat jij het wordt en vervolgens serveren ze je af en beginnen ze over een HHB, dan heb jij er ook geen zin meer in.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 4:24 pm

Hij heeft één gesprek gehad

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 4:24 pm

Tja, de vorige keer voelde hij zich ook al zo gepiepeld. Misschien ligt het aan de interpretatie van Keje zelf?

Hij zal het ongetwijfeld elke nacht dromen. 'Ik ben de nieuwe AD van Ajax.'

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:26 pm

Begint dat weer. De ene partij zegt dat er één gesprek is geweest, de andere dat er meer gesprekken zijn geweest. Ik ga nu even uit van de lezing van Molenaar. Stel dat het zo gegaan is (zou kunnen, toch?) zou jij je dan goed behandeld voelen?

Coronel die het had over een kennismakingsgesprek omdat Molenaar zo vaak genoemd werd... Pff, daar geloof ik dus niets van.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 4:28 pm

Ik ga ervan uit dat een bedrijf voor het kiezen van haar topman inderdaad met meer kandidaten spreekt dan alleen met mij

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:35 pm

In een eerdere fase was van een HHB blijkbaar geen sprake.

Dit blijft in hoge mate speculatief. Maar misschien zegt Molenaar gewoon de waarheid, en kletst hij niet uit zijn nek, zoals Neef beweert.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 4:38 pm

Dit blijft in hoge mate speculatief. Maar misschien kletst Molenaar gewoon gewoon uit zijn nek, en vertelt hij niet de waarheid, zoals Neef al eerder vermoedde.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 4:38 pm

Eén van de twee liegt. Zoveel is zeker.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:40 pm

Van Coronel weten we al dat hij liegt.
Van Basten zou zich volgens Coronel geen moment bemoeid hebben met de keuzes.
Siemen gaf eerder een ander voorbeeld. Niet te vertrouwen, die man.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 4:41 pm

Wanneer heeft Van Basten Jansma precies aangedragen?

Ik vertrouw Coronel ook niet, maar Molenaar zeker niet. Dat is zo'n type dat zijn moeder verkoopt als hij er zelf beter van wordt. Een scholletje.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 4:56 pm

Overigens, met alle respect voor het verhaal van AR, de AD hoeft helemaal niet de baas te zijn van van Basten. In het directieteam op mijn werk is er geen van de directeuren de baas, er wordt gestemd. Beoordeling van de directeuren, en eventueel ontslag of extra beloning, vindt plaats door de RvC. Het is juist prima als directieleden elkaar vertrouwen en op een lijn zitten

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 5:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 5:22 pm

joey schreef:Van Coronel weten we al dat hij liegt.
Van Basten zou zich volgens Coronel geen moment bemoeid hebben met de keuzes.
Siemen gaf eerder een ander voorbeeld. Niet te vertrouwen, die man.
Hij zei dat hij zelf de beslissing neemt, Marco bemoeit zich er niet mee. Hij heeft zijn mening gegeven. Niets liegen.
Ohh wat wil je toch graag weer een pispaal hebben die je kan betichten van niet integer gedrag.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 5:24 pm

Vedette-10 schreef:Ik beschouw Van Basten totaal niet meer als San Marco. Hij heeft keiharde beslissingen gemaakt om te imponeren(maar wel de verkeerde keuzes) en nu is Ajax' imago-opknap-missie totaal voor niks geweest. Bij die soort acties hoort er iemand te zitten die dat bespreekt en beslist. Ik zie Jansma hem niet dat tegenwicht geven, bovendien heeft hij geen verstand van zaken doen en geen verstand van inventarisen. Het enige dat hij heeft is media skills, maarja van een baas mag je meer verwachten. Bovendien heeft hij geen clubliefde voor Ajax.

Hij houdt van afstand tussen de buitenwereld en het personeel, terwijl Ajax juist weer een familiair moet gaan worden(staat ook in het rapport: sociale cohesie). Ik heb nogsteeds het gevoel dat de achterban nog wordt gezien als een andere partij, niet als club-eigen en dat gaat ook zeker niet gebeuren als hij komt. Ik heb het gevoel dat hij Marco alleen maar machtiger maakt en dat hij geen innoverende plannen heeft om Ajax verder te brengen.
Knap hoor, die analyse over Marco na nog geen enkele comp-wedstrijd gespeeld te hebben. Ook fijn dat we nu dankzij jou ook Jansma wat beter zijn gaan kennen. Ik kende hem namelijk amper.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 5:29 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 5:33 pm

Waar ben je het niet mee eens? Maar als hij alleen fouten maakt op het eindtournooi dan zitten we nog wel ff goed.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 5:38 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 6:30 pm

Vedette-10 schreef: Ik vind hem gewoon niet verstandig beslissen, ik heb hem proberen te doorgronden door de jaren heen.
Met de nadruk op proberen.

Je hebt echt een vracht aan mensenkennis, zo op je 16e. :aai.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 7:36 pm

Vedette-10 schreef:Als je ziet dat hij opstellingen halfslachtig maakt dan denk ik: waar ben je mee bezig. Hij plaatst spelers totaal verkeerd, waardoor bankzitters ook niet zich redelijk behandeld voelen.
Als je zulke posts doet, is het ook wel handig om het ff uit te leggen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 29, 2008 7:49 pm

joey schreef:Het lijkt er verdomd veel op dat Coronel Keje Molenaar wilde aanstellen, dat Van Basten dat niet zag zitten en dat Molenaar toen alsnog is bedankt voor de moeite. In dat geval kan ik me voorstellen dat Molenaar zich gepikt voelt.
Ik denk ook idd dat het zo gegaan is, anders is het wel een hele rare volgorde.. eerst gesprekken met Molenaar voeren en daarna een bureau inhuren.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 7:52 pm

Feit: verkennend gesprek en daarna de HH ingeschakeld. De rest is uit de dikke duim van joey.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 8:01 pm

brigade zuid schreef:
Ik denk ook idd dat het zo gegaan is, anders is het wel een hele rare volgorde.. eerst gesprekken met Molenaar voeren en daarna een bureau inhuren.
Ik denk dat het als volgt gegaan is: Molenaar wordt even gepolst omdat zijn naam veel in de media opduikt --> Coronel schakelt HHB in --> Van Basten beveelt Jansma aan.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 29, 2008 8:11 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Als het over Cruijff gaat ben je anders de eerste die roept dat Cruijff best overal verantwoordelijk voor kan zijn, omdat hij voor de zeken die hij niet beheerst experts aanstelt. Lijkt me ernstig in tegenspraak met wat je nu vindt.
Dan heb ik het over technische zaken. Over het scouten van spelers bijvoorbeeld.
Ja hiep hoi, laten we JC spelers scouten. Misschien weet ie nog een type Roger voor Ajax te vinden. :smallgrin.gif:

Plaats reactie