Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 2:05 pm

Van Basten kon naar Barcelona. Ik zie hem niet zo snel vertrekken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 29, 2008 2:27 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef:als Jansma het wordt, we kunnen definitive de rapport van Coronel + betrouwbarheid weggooien.
Ook als Jansma de beste haalbare optie is?
Ja net als Schip en Witsche zeker de best denkbare assistenten zijn. Komop, als Jansma het wordt dan worden alle poppetjes gewoon zo ingevuld zoals MvB het wil.. Dat hele rapport kun je dan lekker door de plee spoelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 2:27 pm

LucaS schreef:Marco van Basten is geen naief beginnend jongemannetje. Als hij zegt dat hij van plan is net zo lang als Aegon te blijven, weet hij verdomde goed wat dat betekent. Hij weet ook verdomde goed dat als Ajax dit of volgend seizoen met wervelend voetbal alle prijzen pakt er belangstelling voor hem zal zijn. Dus ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat hij van plan is om lang te blijven.
Wat had Van Basten anders moeten zeggen? 'Ik ben binnenkort weer weg, maar geef je me nu even dertig miljoen'? :smallgrin.gif:

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Van Basten laten we zeggen zeven jaar bij Ajax werkt. Je weet het natuurlijk nooit, maar trainers blijven doorgaans niet zo lang en al helemaal niet bij Ajax. Als hij niet wint, is het snel gebeurd. Wint hij wel, dan begrijpt iedereen wel dat hij dat succes elders te gelde wil maken. Misschien mopperen er in dat geval nog een paar mensen op AT, maar dat is het dan. Het kan best zijn dat Van Basten het meent, maar dit soort uitspraken doen het goed bij de achterban, dus misschien meent hij het ook niet.

Hoe dan ook, de trainer blijft een passant. Of hij nou een jaar blijft of vijf jaar.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 2:50 pm

Hij had helemaal niets hoeven zeggen. En al zeker niet 7 jaar.

Iemand die zo lang blijft is geen passant
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 2:52 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Jansma schreef:als Jansma het wordt, we kunnen definitive de rapport van Coronel + betrouwbarheid weggooien.
Ook als Jansma de beste haalbare optie is?
Ja net als Schip en Witsche zeker de best denkbare assistenten zijn. Komop, als Jansma het wordt dan worden alle poppetjes gewoon zo ingevuld zoals MvB het wil.. Dat hele rapport kun je dan lekker door de plee spoelen.
Klopt, maar ik hoef Coronel niet te verdedigen. Heb eerder al gezegd dat ik hem niet vertrouw.

Dat puntje over die assistenten is trouwens dikke onzin. Iedere trainer neemt zijn eigen staf mee.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 29, 2008 3:10 pm

Dat vind ik ook, maar in het rapport stond daar wel wat over.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 3:11 pm

LucaS schreef:Hij had helemaal niets hoeven zeggen. En al zeker niet 7 jaar.

Iemand die zo lang blijft is geen passant
Jawel, nog steeds. De trainer gaat, de club blijft. Een club moet een beleid voeren waar de trainer in past.

Van Basten is slim genoeg om dat zeven jaar blijven met een korreltje zout te nemen. Hoop ik voor hem.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 3:14 pm

De club maakt geen beleid. Het blijft mensenwerk. Dacht trouwens dat jij dat ook zo zag.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 29, 2008 3:21 pm

Jöhnk schreef:De club maakt geen beleid. Het blijft mensenwerk. Dacht trouwens dat jij dat ook zo zag.
Sinds van Basten de heilige JC eruit heeft getrapt ziet Joey ineens alles anders. Hij is een bitter man geworden. Je krijgt bijna medelijden met hem.

:drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 3:33 pm

Jansma schreef:eng, dat de 'onderschikte' een stem heeft in de aantrekken van de baas...
Het is heel gebruikelijk dat een vertegenwoordiging van het bedrijf of de afdeling aan adviserende stem heeft in de benoeming van hun nieuwe leidinggevende. Niets eng aan dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 3:35 pm

@Neef: dat komt inderdaad wel eens voor maar het is een kwalijke gang van zaken. Leidinggevenden zijn aangesteld om beslissingen te nemen, niet om die af te schuiven op het personeel.
Jöhnk schreef:De club maakt geen beleid. Het blijft mensenwerk. Dacht trouwens dat jij dat ook zo zag.
Natuurlijk, alles is mensenwerk. Maar de club wordt gerund door mensen. I.c. door de directie. De directie mag de verantwoordelijkheid voor het maken van beleid niet afwentelen op de trainer.

Ik zeg al jaren en jaren en jaren dat Ajax een vaste lijn moet volgen en daar de mensen bij moet zoeken. Je moet in elk geval weten wat je wilt.

Dus: goede scouting opzetten, goede jeugdopleiding opzetten, een bepaald systeem spelen, trainers maar in beperkte mate met de centjes laten spelen. LVG wilde die kant uit volgens mij, al was die dan weer erg dogmatisch. En ontactisch natuurlijk. :excited.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 3:44 pm

Siemen schreef:Van Basten geeft dus zelf toe dat hij Jansma heeft voorgedragen. Maar dat was toch allemaal niet waar? Toen Keje Molenaar dat zei, zei Neefkens het volgende:
Juist, Molenaar zit weer uit zijn nek te lullen.
Dat typeert de man.

Waarom niet gewoon zijn mond gehouden, had ie netjes de eer aan zichzelf gehouden. EN AJAX niet beschadigd.
Gelukkig is het dus ook niet zo, just the thoughts of a silly man.
Tja. Voortaan maar gewoon even afwachten alvorens iemand van leugens te betichten lijkt me raadzaam. We kunnen nu tevens vaststellen dat Uri Coronel heeft gelogen in het artikel in VI van vorige week...
Hi Siemen: :ajaxsmiley.gif:

Ik zei dat hij uit zijn nek zat te lullen, in de zin van dat het geen relatie had met zijn eigen opstappen uit de open sollicitatieprocedure. Het is een vorm van lekken dat "zijn club" geen goed deed. Ik heb hem niet van leugens beticht. Het was meer zijn mond voorbij praten. Volgens mij was het al eerder bekend dat ze samen goed hebben samengewerkt. En leg ook nog even uit waar Uri gelogen heeft?

Ik vind het trouwens onverstandig van Marco om zijn voorkeur uit te spreken (hoe legitiem ook). Daar krijg je alleen maar gezeik van van mensen die in complotten denken. :ajaxsmiley.gif:
Hij had dit gewoon intern moeten houden.

De kandidaat Jansma?
Absoluut niet iemand waaraan ik gedacht had. Ik weet ook niet precies zijn rol bij Oranje. Het bindende, communicatieve, voetbalkennis, gezicht naar buiten toe zie ik hem wel doen. Hoewel er dan altijd weer mensen zijn die hem een ADO-supporter vinden.
Het zakelijke aspect heb ik weinig beeld van, hoewel dat deel van de functie behoorlijk is uitgehold door de nieuwe functie voor vdAat. Het voelt wel als om mensen heen organiseren en dat kan gevaren hebben.
Het feit dat Jansma en van Basten prima door een deur kunnen zie ik als voordeel, ik ben meer de aanhanger van het harmoniemodel itt mensen die meer tegengestellingen willen tussen mensen omdat ze dan scherper zouden zijn. De gezachtsverhouding blijft onduidelijk en misschien wel onzuiver.
Maar misschien wordt het wel heel iemand anders... :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 3:49 pm

joey schreef:@Neef: dat komt inderdaad wel eens voor maar het is een kwalijke gang van zaken. Leidinggevenden zijn aangesteld om beslissingen te nemen, niet om die af te schuiven op het personeel.
Absoluut met je oneens, je haalt zaken volledig door elkaar.

Het feit dat je in een selectietraject personeel laat mee-adviseren heeft NIETS te maken met afschuiven naar personeel van beslissingen. Je probeert te bepalen of er een klik is tussen het personeel en de leidinggevende. Personeel kijkt gewoon anders dan de selecteurs. Als ik een leidinggevende perfect vindt en de hele afdeling zou zeggen: we zien het echt niet zitten, dan zou ik me toch echt nog eens achter de oren krabben of ik die zou willen aannemen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 3:50 pm

joey schreef: I.c. door de directie. De directie mag de verantwoordelijkheid voor het maken van beleid niet afwentelen op de trainer.
Laat Van Basten nou én trainer zijn én deel uitmaken van de directie. Dit model met één sterke (en dominante) man heeft Ajax de grote successen opgeleverd.

Ik zie het zo somber niet in, joey. Sorry. :smallgrin.gif:

I.v.m. een jaar geleden heeft Ajax m.i. een betere (perspectiefrijke) selectie, een betere trainer / TD (in één persoon), een duidelijker organisatiemodel(rolverdeling) en ik heb in Coronel meer fiducie dan in Jaakke.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 3:52 pm

Je zou op je eigen oordeel moeten afgaan, daar ben je voor aangesteld. :aai.gif:

Al die commissies, adviseurs, headhunters, brrrrrrrr...

Keje Molenaar zat helemaal niet uit zijn nek te lullen. Hij zei precies hoe het was, namelijk dat Van Basten zijn werkvriend Jansma wilde binnenloodsen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 3:53 pm

joey schreef:Dus: goede scouting opzetten, goede jeugdopleiding opzetten, een bepaald systeem spelen, trainers maar in beperkte mate met de centjes laten spelen. LVG wilde die kant uit volgens mij, al was die dan weer erg dogmatisch. En ontactisch natuurlijk. :excited.gif:
Ik dacht altijd dat Van Gaal gefaald had? Hoe dan ook, ook Van Gaal was een passant.

Van Basten zal de scouting en de jeugdopleiding door moeten lichten. Voor minder doe ik het niet. Maar ik geef hem wel de tijd om dat te doen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 3:56 pm

joey schreef:Je zou op je eigen oordeel moeten afgaan, daar ben je voor aangesteld. :aai.gif:

Al die commissies, adviseurs, headhunters, brrrrrrrr...
Gewoon mensen van de werkvloer mee laten kijken, wat is in godsnaam het probleem? Natuurlijk neem ik de eindbeslissing, maar ik weeg wel mee.
Keje Molenaar zat helemaal niet uit zijn nek te lullen. Hij zei precies hoe het was, namelijk dat Van Basten zijn werkvriend Jansma wilde binnenloodsen.
Hij had het helemaal niet moeten zeggen, het was niet relevant, hij beschadigde zijn club ermee en het enige dat Marco heeft gedaan was zijn voorkeur uitspreken. Misschien niet slim, wel volledig legitiem.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 3:57 pm

Waarom mag Van Basten zich er wel over uitlaten en Molenaar niet?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 4:00 pm

Ik zeg toch ook dat het niet slim van hem was.
Bij Molenaar ging het puur over zijn eigen positie, hij suggereerde foul play en stelde hij zijn eigen belang boven dat van zijn club. Toch wel ff wat anders.

Edit: ik herhaal mezelf een beetje... :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:04 pm

Het lijkt er verdomd veel op dat Coronel Keje Molenaar wilde aanstellen, dat Van Basten dat niet zag zitten en dat Molenaar toen alsnog is bedankt voor de moeite. In dat geval kan ik me voorstellen dat Molenaar zich gepikt voelt.

Ik begrijp nog steeds niet waarom Molenaar van jou een spreekverbod krijgt. Dit is toch een vrij land? Als jij over je sollicitatie wilt vertellen, doe je dat toch ook? Molenaar is niet eens bij Ajax in dienst, dus hij is Ajax niets verplicht.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 4:08 pm

Spreekverbod, verplicht.... Het is niet netjes. Meer niet.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 4:09 pm

joey schreef: Ik begrijp nog steeds niet waarom Molenaar van jou een spreekverbod krijgt.
Ik snap ook niet dat Van Basten van jou een spreekverbod krijgt v.w.b. de positie van AD. :smallgrin.gif:

Hij mag toch een voorkeur hebben en die uitspreken? Vrij land...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2008 4:11 pm

Hij mag er best over vertellen maar netjes is anders. Hij heeft met Ajax gesproken maar is het niet geworden. Jammer voor hem, gelukkig voor ons. Zijn commentaar voegt niets toe want hij is niet bij Ajax in dienst en dat zal dus ook niet gebeuren.

Dus lekker naar de rechtbank en het er niet meer over hebben lijkt mij een prima plan.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 4:12 pm

Natuurlijk Wimpey, maar misschien is het minder handig als hij zich daarover uitlaat. Vooral niet omdat Coronel heel pedant riep dat MVB zich niet bemoeide met de procedure. :smallgrin.gif:

Van mij mag Molenaar het best zeggen. Is niets onfatsoenlijks aan. Moeten ze bij Ajax maar beter met mensen omgaan.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 29, 2008 4:15 pm

joey schreef:Het lijkt er verdomd veel op dat Coronel Keje Molenaar wilde aanstellen, dat Van Basten dat niet zag zitten en dat Molenaar toen alsnog is bedankt voor de moeite. In dat geval kan ik me voorstellen dat Molenaar zich gepikt voelt.
Niemand zal het weten.
Ik begrijp nog steeds niet waarom Molenaar van jou een spreekverbod krijgt. Dit is toch een vrij land? Als jij over je sollicitatie wilt vertellen, doe je dat toch ook? Molenaar is niet eens bij Ajax in dienst, dus hij is Ajax niets verplicht.
Molenaar mag alles zeggen, alleen past dat niet zo bij het beeld dat ie van zichzelf neerzette als de echte clubman die zijn club wel zou redden. Dan zou hij de suggestie dat Coronel en Marco een vies spelletje speelden, namelijk niet gedaan hebben. Daar gaat het om.

Plaats reactie