Evander Sno

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 10:53 am

ik wil niet minder scoren, ik heb ook veel liever dat de verdediging wat kan tegenhouden, maar Ajax hoort op de helft van de tegenstander te spelen en goals te maken. Ik denk dat dat, ondanks het brandhout wat we achterin hebben staan Ajax dat ook gaat doen. Een beetje Ajacied deelt deze opvatting en t feit dat jij loopt te pielen over een tegengoaltje minder maakt van jou een laffe PSV-supporter, joey

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 10:54 am

GangstaRiB schreef:Ik ben de afgelopen weken op vakantie geweest, maar ik lees hier dus een beetje de tendens dat Oleguer van supersolide verdediger al gezakt is naar een bijna miskoop?
Supersolide is hij (op AT althans) nooit geweest, dus is het echt een verrassing?

Matige verdediger en bovendien niet het type wat we nodig hadden. Eigenlijk een vrijwel nutteloze aankoop dus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 10:55 am

Waar ik hier de laatste tijd allemaal van beschuldigd word. Nu ben ik weer een PSV-supporter. Een laffe nog wel. :blush.gif:

Heel vreemd. Alleen omdat ik genoeg heb van die twee tegendoelpunten per wedstrijd. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 26, 2008 10:56 am

Laat ik het iets nuanceren. Een Oleguer kan best een nuttige kracht voor de breedte zijn, maar dan alleen als je al een goeie bezetting hebt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 26, 2008 10:57 am

Als je op de helft van de tegenstander wilt spelen zijn goede verdedigers nog belangrijker dan wanneer je meer defensief wilt spelen. Je hebt immers te maken met een grote ruimte achter je eigen verdediging en het is moeilijker om daar goed mee om te gaan.

Het feit dat iemand goede verdedigers wil zien betekent niet automatisch dat je voor defensief voetbal kiest. Wat een onzin zeg.
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 10:59 am

Marillion schreef:Maar de situatie bij Ajax vroeg om een investering in de verdediging.
voorin was het ook niet veel soeps hoor, met hunt en suares als enige uitzondering. En de investeringen daar zijn meer dan prima.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 10:59 am

Peter schreef:Laat ik het iets nuanceren. Een Oleguer kan best een nuttige kracht voor de breedte zijn, maar dan alleen als je al een goeie bezetting hebt.
Natuurlijk, maar om daar 4 miljoen aan uit te geven? Vermaelen en Wiel kunnen prima spelen naast een ijzervreter, een snelle mandekker. Nu hebben we alleen maar meer van hetzelfde.

Stel KJH wordt verkocht en Ajax koopt een snelle mandekker. Komt die dan naast Oleguer? Beetje zonde van Wiel niet? En dan hebben we Vermaelen ook nog.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 11:03 am

joey schreef:Alleen omdat ik genoeg heb van die twee tegendoelpunten per wedstrijd. :excited.gif:
en wat geeft dat als je een aanvalslijn hebt met sulejmani-hunt-suares, ondersteund door neerlands grootste talenten aissati-de jong

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 11:09 am

Heb jij vorig seizoen wel opgelet Doc ?
Als je gemiddeld 2 tegendoelpunten per wedstrijd krijgt, dan wordt winnen een stuk moeilijker.

Zoals oa. Joey volkomen terecht aangeeft, het aantal doelpunten voor was vorig seizoen zeker niet het probleem voor Ajax. Het aantal tegendoelpunten echter wel, dat heeft Ajax de titel gekost.

Maar goed, jij wordt liever 2e of 3e dan 1e en je speelt liever UEFA-Cup dan CL blijkbaar...ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Al hoor je mij niet klagen natuurlijk, PSV heeft hierdoor meer kans op de 5e titel op rij.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 11:10 am

Peter schreef:Laat ik het iets nuanceren. Een Oleguer kan best een nuttige kracht voor de breedte zijn, maar dan alleen als je al een goeie bezetting hebt.
Precies. Als minste van de vier dan.

@Doc: zo onvoorstelbaar goed zijn onze middenlinie en voorhoede ook weer niet. Eens kijken hoeveel we erin schoppen tegen PSV.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 11:18 am

Andersom hetzelfde Joey. De aanval van PSV is ook om te janken qua scoringskracht.

Wie moet ze gaan maken?

PSV heeft het omgekeerde probleem van Ajax. Wij hebben alleen maar goede aanvallers, zij hebben een solide verdediging.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 11:19 am

Baseman schreef:Als je gemiddeld 2 tegendoelpunten per wedstrijd krijgt, dan wordt winnen een stuk moeilijker.
Zolang je aanvalt, hoef je niet te verdedigen en krijg je ook geen goal tegen. en er is werkelijk geen één verdediging in nederland sterk genoeg om Sulejmani-Hunt-Suarez af te stoppen, of denk jij dat psv die mannen heeft?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 11:23 am

joey schreef:Precies. Als minste van de vier dan.
ik vond anita een prima indruk maken tegen ArseAnal

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 11:31 am

Donkey Shot schreef:Zolang je aanvalt, hoef je niet te verdedigen en krijg je ook geen goal tegen. en er is werkelijk geen één verdediging in nederland sterk genoeg om Sulejmani-Hunt-Suarez af te stoppen, of denk jij dat psv die mannen heeft?
:drecul.gif:
Kom op zeg ! Voetbal is een teamsport, gespeeld door 2 teams van ieder 11 man. Behalve dus bij Ajax, waar 3 aanvallers alles bepalen...ze lijden ook nooit balverlies en ze hebben ook altijd de bal, de rest van het team staat er eigenlijk alleen maar als opvulling bij. Echt een bijdrage leveren ze niet.

Wat misschien nog beter is Doc, gewoon 11 aanvallers opstellen :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 26, 2008 11:35 am

Ja Baseman, willen jullie het in Eindhoven nog wel proberen of geef je de titel alvast op? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 11:36 am

een goede verdediging is een pré, geen must voor een goed seizoen.

met 34 gelijkenspelen word je geen kampioen.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 11:37 am

Marillion schreef:Ja Baseman, willen jullie het in Eindhoven nog wel proberen of geef je de titel alvast op? :smallgrin.gif:
Blijkbaar zijn we kansloos, dus ik leg me alvast neer bij de 2e plaats :icon_biggrin.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 26, 2008 11:41 am

dat is alleen wanneer AZ nog zo stroef draait, anders wordt PSV gewoon 3e...

999

Bericht door 999 » di aug 26, 2008 12:05 pm

AJAX - Nac 2005/2006 speelde Sno centraal op het middenveld bij Nac.Met Mendes de Sliva-Leonardo-Jenner voor hem.In die wedstrijd had ie een paar goede momenten, oog voor zijn medespelers, duelkracht, koos regelmatig goed de vrije ruimte.Redelijke techniek.Redelijk goede loop akties.En behoorlijk balvast.

Minder was zijn handelingssnelheid, het verdedigen op een te grote afstand, veelvuldig zijn man laten lopen en kwam af en toe nogal dromerig over, wat resulteerde in balverlies.En Sno bleef dan staan kijken.

Naarmate de tweede helft vorderde ging ie wat meer in de spits spelen ..

Overal, was het geen wedstrijd waarin Sno echt indruk maakte, dat je ziet dat ie er ook echt niet bovenuit steekt.Iets extra's brengt.Al kun je dat natuurlijk niet verwachten van zo'n jonge speler.Alhoewel dat de rest bij Nac ook niet al te veel voorstelde.

Deze wedstrijd werdt trouwens 1 - 1 met dat zondagsschot van Mendes da Silva, een wedstrijd die AJAX gezien het spelbeeld dik had moeten winnen.Genoeg uitgespeelde kansen enz.Ondanks dat Blind nu ook niet de wonder trainer bleek te zijn, zag ik meer dan genoeg combinatie voetbal in deze wedstrijd.Met had oog voor elkaar, zelfs Babel ....
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:21 pm

http://www.vi.nl/BesteJohan/SnoEnDrenth ... engels.htm

Sno heeft vedetteneigingen? Pffff. :excited.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 1:21 pm

De Haan laat Sno en Drenthe links liggen

29/08/2008 14:10

Voor Evander Sno en Royston Drenthe is Jong Oranje voorlopig een gesloten boek. Coach Foppe de Haan heeft de twee niet uitgenodigd voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Noorwegen en Zwitserland.

De Haan is overtuigd van de voetbalkwaliteiten van het tweetal, maar zet vraagtekens bij het gedrag van Sno en Drenthe. 'Met die twee erbij was het moeilijk een team te worden', gaf De Haan uitleg. 'Ze hebben me echt teleurgesteld. Ik kan dit niet accepteren. Dat heb ik ze ook verteld.'

Tijdens de Olympische Spelen kwam het tot een aanvaring met De Haan, die al ontevreden had moeten constateren dat Sno en Drenthe zich met een tegenvallende conditie hadden gemeld voor de voorbereiding op de Olympische Spelen.

Voor de ontmoetingen met Noorwegen en Zwitserland nam De haan twee debutanten op in zijn selectie. SC Heerenveen-verdediger Daryl Janmaat en PSV-aanvaller Stefan Nijland hebben voor het eerst een uitnodiging voor Jong Oranje ontvangen.

www.vi.nl
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 1:23 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr aug 29, 2008 1:36 pm

joey schreef:Sno heeft vedetteneigingen? Pffff. :excited.gif:
wanneer je Feyenoord boven Ajax verkiest is er inderdaad iets mentaals niet bij je in orde

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 29, 2008 1:36 pm

Behalve bij de rondo. Dan staat Sno altijd in het midden.
Laatst gewijzigd door peter op vr aug 29, 2008 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr aug 29, 2008 1:38 pm

Wie is Rondo? De bijnaam van Ronaldo?

Plaats reactie