Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 29, 2008 1:01 pm

Dan stort het hele kaartenhuis in mekaar. Serieus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:03 pm

joey schreef:Niet mee bemoeien, wel beoordelen.
Ach, beoordelen. De resultaten beoordelen de trainer.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:06 pm

Peter schreef:Dan stort het hele kaartenhuis in mekaar. Serieus.
Net als na het vertrek van LVG.

We gaan weer dezelfde kant uit. Een dominante trainer aanstellen en hopen dat die alles doet. Dat kan goed uitpakken, maar het is Russische roulette spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:08 pm

Wat kan er dan instorten? MVB doet alles fout, als ik het goed begrijp.

Het probleem na het vertrek van LVG is dat er nooit meer een duidelijk koers werd gevaren. Iedereen had opeens wat mee te beslissen. Tja, dat werkt natuurlijk niet. Misschien wel in het bedrijfsleven, maar niet in de voetballerij.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 1:09 pm

wimpey schreef:
Jansma schreef: Klopt. Btw, de eerst x posts, ze zijn niet door mij geschrijft. Dus aub die niet als vergelijking gebruiken :ajaxsmiley.gif:
Door wie zijn ze dan wel geschrijft? :confused.gif:
Door een échte Jansma naturlijk! Ik klink nauwelijks als een Jansma, toch?

On topic: ik sluit mij aan volledig bij AR. Meestal bij het samenstellen van een management je vertrouwt niet op de blauwe ogen van iemand.
Natuurlijk Jansma (Kees), hij zal zeggen dat hij harde besluiten kan nemen ook tegen MvB. Maar als vriend en eerst ondergeschikt aan MvB, hoe groot is de kans dat dit ook gaat gebeuren?
Ook maar weer een gok hiermee nemen?

De fout gemaakt met Van Gaal en de situation met Psv/Hiddink (waar we waren allemaal op tegen toen), we crearen dit nu met MvB opnieuw.
En als hij weggaat (hopelijk na 1 CL en veel titles), dan valt de club inelkaar, en we kunnen opnieuw 12 jaar rommel hebben...

PS. als Kees Jansma hij wordt AD, de maker van deze account, hij was visionary :biggrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:12 pm

Ahum, het ging mis nadat Van Gaal vertrokken was, en (eventueel) nadat Hiddink vertrokken was. Heel misschien ligt dat niet aan Van Gaal en Hiddink maar aan hun opvolgers?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 1:14 pm

Jöhnk schreef:Ahum, het ging mis nadat Van Gaal vertrokken was, en (eventueel) nadat Hiddink vertrokken was. Heel misschien ligt dat niet aan Van Gaal en Hiddink maar aan hun opvolgers?
ook.
maar zeker ook aan het wegvallen van de hele structure.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:16 pm

Daar ben ik het mee eens. Zoals ik al zei: opeens had iedereen iets te zeggen. Dat kan niet.

Je hebt een sterke man nodig.

Bij PSV is Reker nu die sterke man. Op zich vind ik dat een goede zaak voor PSV, ook al ziet hij het helemaal anders dan Hiddink. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 29, 2008 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 1:17 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:17 pm

Nee, het lag aan de structuur. Hiddink en Van Gaal zijn zeer dominante mannen, die bepaalden alles. Er viel een geweldig gat toen ze vertrokken.

Die situatie moet je zien te voorkomen. De AD moet iemand zijn met minstens zoveel aanzien en voetbalkennis als Van Basten. Iemand die de lange termijn bewaakt en de trainer op zijn functioneren durft aan te spreken. Anders heeft Van Basten de facto onbeperkte macht.

De laatste post van AR vind ik ook al heel zinnig. Het is inderdaad vragen om problemen om de voormalige ondergeschikte van MVB nu tot zijn baas te maken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:20 pm

joey schreef:Nee, het lag aan de structuur. Hiddink en Van Gaal zijn zeer dominante mannen, die bepaalden alles.
En daarvoor bepaalde Van Raaij alles, en daarvoor Ploegsma, en op dit moment Reker.

PSV heeft wel door hoe het moet. Het is belangrijk om 1 visie te volgen. Zelfs al is dat niet de ideale visie, dan kom je nog een heel eind.

Met checks en balances kom je nergens.

PS: Ajax heeft trouwens NIET kunnen toeslaan op het moment dat er bij PSV een machtsvacuum was tussen de periode Hiddink en de periode Reker. En dat ondanks zoveel onafhankelijkheid in de directie, in het bestuur, en ondanks de aanwezigheid van De Veldtrainer.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 29, 2008 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:32 pm

De trainer is de uitvoerder, de passant. Die mag niet over de lange termijn gaan.

Dit vind ik heel belangrijk. De CLUB moet het kader bepalen waarbinnen de trainer mag/moet/kan werken. Met een gedegen beleid moet je zien te voorkomen, dat elke trainer probeert zijn eigen visie aan de club op te leggen en zijn eigen spelers binnen te loodsen. Anders zwabber je van links naar rechts. En weer terug. De AD moet een trainer halen, die in staat is het beleid zoals uitgezet door de club uit te voeren.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 1:33 pm

Van Basten is van plan om veeeeeeeel langer te blijven dat enige TD die we ooit in dienst hebben gehad. Nou hoeft ie daarvoor natuurlijk ook niet zo heel opzienbarend lang te blijven
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:34 pm

Ach, die garantie heb je niet. Als straks Milan bij hem voor de deur staat...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 29, 2008 1:36 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:37 pm

joey schreef:Anders zwabber je van links naar rechts.
Met twee mensen die over het technisch beleid gaan zwabber je van links naar rechts.

Ach, de feiten spreken voor zich. Het is al zo vaak gebleken dat je één lijn moet volgen. Sla drie keer rechtsaf en je bent terug bij af.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 1:37 pm

joey schreef:Ach, die garantie heb je niet. Als straks Milan bij hem voor de deur staat...
Marco van Basten denkt alleen aan Marco van Basten, dus Milan heeft niets te willen

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 1:38 pm

Jöhnk schreef:Ach, de feiten spreken voor zich. Het is al zo vaak gebleken dat je één lijn moet volgen. Sla drie keer rechtsaf en je bent terug bij af.
Dat klinkt alsof je dan beter kan zwabberen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:39 pm

Je moet rechtdoor. :yes.gif: Met checks en balances draai je in rondjes.

Misschien gooit Van Basten zijn pijl niet in de roos, maar dat hoeft ook niet per se. Op het bord zou al heel wat zijn.

Als de AD/TD/voorzitter zich voor de pijl gooit valt hij zo en zo op de grond.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:55 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Ach, die garantie heb je niet. Als straks Milan bij hem voor de deur staat...
Marco van Basten denkt alleen aan Marco van Basten, dus Milan heeft niets te willen
Van Basten is een ambitieuze man. Goede kans dat hij zich op een gegeven moment gaat ergeren omdat hij bij Ajax steeds opnieuw moet beginnen. We raken nu eenmaal continu onze beste spelers kwijt.

Maar het gaat me niet om de persoon Van Basten. Het gaat me om het feit dat de trainer een passant is. Trainers denken aan zichzelf, die willen zoveel mogelijk spelers halen en na hen de zondvloed. Dat het zo gaat, hebben we de afgelopen jaren kunnen zien.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:56 pm

De TD is een passant.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 1:56 pm

De TD is de trainer in dit geval.

Het rapport-Coronel wilde BOVEN de trainer een AD met een voetbalachtergrond. Dat was niet voor niets. Anders is er te weinig know how binnen de club.
Nu wordt die 'voetbalachtergrond' zo sterk afgezwakt dat ook Jansma in aanmerking komt. maar dat lijkt me in tegenspraak tot wat het rapport beoogde.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 1:59 pm

De AD dan. Fontein heeft het iets langer dan twee jaar volgehouden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 2:04 pm

Langer dan alle trainers de laatste tien jaar, Koe uitgezonderd.

Maar dat zou verleden tijd moeten zijn. Je moet iemand hebben die zich voor lange tijd aan Ajax wil binden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 2:04 pm

joey schreef:
LucaS schreef:
Van Basten is een ambitieuze man. Goede kans dat hij zich op een gegeven moment gaat ergeren omdat hij bij Ajax steeds opnieuw moet beginnen. We raken nu eenmaal continu onze beste spelers kwijt.

Maar het gaat me niet om de persoon Van Basten. Het gaat me om het feit dat de trainer een passant is. Trainers denken aan zichzelf, die willen zoveel mogelijk spelers halen en na hen de zondvloed. Dat het zo gaat, hebben we de afgelopen jaren kunnen zien.
Marco van Basten is geen naief beginnend jongemannetje. Als hij zegt dat hij van plan is net zo lang als Aegon te blijven, weet hij verdomde goed wat dat betekent. Hij weet ook verdomde goed dat als Ajax dit of volgend seizoen met wervelend voetbal alle prijzen pakt er belangstelling voor hem zal zijn. Dus ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat hij van plan is om lang te blijven.

Overigens zegt van Basten ook dat er verschillende meningen over Jansma bestonden en dat er dus daarom een head-hubntersburo wordt ingeschakeld. Buiten de jankverhalen van Molenaar is er geen reden aan te nemen dat Jansma een grotere kans maakt dan Molenaar
Laatst gewijzigd door LucaS op vr aug 29, 2008 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie