N.E.C. 2008 - 2009
forzanec.nlNEC mengt zich in strijd om Zomer
NEC heeft concrete belangstelling voor Ramon Zomer. De Nijmegenaren willen de verdediger losweken bij FC Twente, meldt TC/Tubantia. De interesse is imiddels kenbaar gemaakt.
De 25-jarige Zomer staat nog tot 2010 onder contract bij FC Twente, maar komt weinig aan spelen toe. De verdediger was jarenlang een vaste waarde bij de Tukkers, maar moest vorig seizoen zijn basisplaats afstaan aan de Braziliaan Douglas.
Naast NEC heeft ook Vitesse interesse in Zomer. De verdediger wordt echter alleen aangetrokken als Sebastién Sansoni deze maand overstapt naar een andere club.
Zozo ... hoefttie niet eerst op proef te komen? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Olsson staat in de grote belangstelling van een Engelse Club (West Bromwich Albion). Dat zal dus wel doorgaan.Jinne schreef:Waarom een extra verdediger? Jullie heb al Olsson en Wisgerhof voor de centrale posities.
-
Daar verdient hij stukken meer... dus snap dat wel... hjet is neit meer de jongste die zich moet bewijzenVedette-10 schreef:Dom dat Rommedahl niet naar NEC ging.. Hier is hij toch niet gewenst.
- Daily Blind
ok.. nextPavlovic en Smith overtuigen NEC niet
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 18:15 | Laatst bewerkt: Vandaag 18:15 | 48 reacties
NEC heeft besloten de twee spelers die afgelopen week bij NEC actief waren, geen contract aan te bieden. De technische staf is na de stageperiode van Pedrag Pavlovic en Ryan Smith niet overtuigd van de extra meerwaarde van beide spelers ten opzichte van de spelers uit de huidige selectie. Hoewel het einde van de transferperiode in zicht raakt, wil NEC alleen aanvullingen op de huidige selectie doen, die er direct staan.
Bron: NEC-Nijmegen.nl
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Next is allereerst de loting om 13.00 uur...
Mogelijke tegenstanders UEFA-Cup loting NEC
Door: chiron | Gepubliceerd: Gisteren 13:19
De rekenmeesters van ForzaNEC.nl hebben hun best gedaan! Mochten de bevindingen (op basis van de UEFA-coëfficiëntenlijst en de potindeling) kloppen dan heeft NEC kans op de volgende tien tegenstanders voor de eerste ronde van het UEFA-cuptoernooi:
Sevilla (Spanje)
Rapid Boekarest (Roemenië)
Paris Saint-Germain (Frankrijk)
Manchester City (Engeland)
Hertha BSC (Duitsland)
Litex Lovech (Bulgarije)
Dinamo Zagreb (Kroatië)
Unirea Urziceni (Roemenië)
Metalist Kharkiv (Oekraïne)
Borac Cacac (Servië)
We kunnen natuurlijk geen garanties geven. Er kunnen namelijk nog coëfficienten gewijzigd zijn of er wordt een ander potsysteem gehanteerd. Maar op basis van de afgelopen jaren is dit normaliter de juiste indeling.
NEC is namelijk (op basis van haar coëfficient) de 66e club die meedoet van de 80. Daarmee loot je tegen de nummer 3, 15, 18, 31, 34, 47, 50, 63 en 79. Dat zijn achtereenvolgens de ploegen die hierboven vermeldt staan.
Bron: www.forzaNEC.nl
Loting live op Eurosport en UEFA.com
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:35
Morgen om 13.00 uur is Nijmegen in de ban van de loting van de UEFA Cup. Dan wordt bekend wie de tegenstander wordt van NEC in het Europese clubtoernooi.
De loting is via Eurosport live op televisie te zien. Op www.uefa.com is de loting via flash, video en audio te volgen. Nieuw is wel dat je een gratis account moet aanmaken. Verstandig is dit vòòr de loting te doen via deze link.
Bron: www.forzaNEC.nl
- Ramona
'Geweldig' allemaal...
...enne...aan de overkant zien ze ze vliegen tegenwoordig, Mario...
...enne...aan de overkant zien ze ze vliegen tegenwoordig, Mario...

Mario Been loopt even niet blij rond bij NEC
vrij. 29 augustus 2008
Vandaag in de Gelderlander.
Mario Been kijkt vooruit.
Augustus is voor Mario Been niet de aangenaamste periode van het jaar. Het liefst zou hij met een complete selectie toewerken naar het nieuwe seizoen, maar bij NEC duurt het meestal tot de laatste dag van de transferperiode voor alles rond is. En dan bestaat ook nog de kans dat een van zijn spelers op de valreep vertrekt.
„Ik loop op dit moment niet blij rond”, zegt Been een paar dagen voor de competitiestart tegen De Graafschap. „Het geraamte van het elftal staat, maar we missen voorin de kwaliteit om goals te maken.
We zijn dag en nacht bezig om er een paar goede spitsen bij te krijgen, maar het valt niet mee. De een ( Boussaboun) vraagt een belachelijk salaris, de ander (Rommedahl) blijft liever bij Ajax op de tribune zitten.” „ Ook Carlos Aalbers, die volgens mij ’s nachts met de telefoon aan het oor slaapt, wordt er weleens spuugziek van. We zetten onze kaarten nu op Leonardo. Er is geld, maar de clubs moeten er met elkaar uitkomen. En verder blijven we hopen op een buitenkansje. Vandaar dat we tot op het laatst spelers testen. Maar prettig werken is dit niet.”
Vergeleken met de meeste andere clubs heeft NEC een erg lange voorbereiding achter de rug
„We zijn eind juni al begonnen met een trainingskamp op Bonaire en Aruba. Dat is mij uitstekend bevallen. Veel arbeid verricht en het was ook bevorderlijk voor de harmonie in de selectie, in mijn ogen de basis voor ieder succes. Vervolgens zijn de jongens er twee weken tussenuit geweest, al hebben ze niet stilgezeten. En daarna zijn we in Nederland met de oefencampagne begonnen. Het was in mijn ogen de beste manier om die lange periode te overbruggen. Ik heb daarover uitgebreid overlegd met de medische staf en de spelers hebben het als prettig ervaren.”
Het wordt een druk najaar, zeker als NEC zich voor de groepsfase van de UEFA Cup plaatst.
„ Absoluut. Daarom wilde ik ook niet dat RutgerWorm werd verhuurd. We hebben iedereen hard nodig. Vergeet ook niet dat we Lasse Schöne, Gábor Babos en Youssef El-Akchaoui tussendoor geregeld kwijt zijn voor interlands. En wie weet roept Leo Beenhakker Arek Radomski wel weer op als hij weer wat wedstrijden in de benen heeft.”
Zelf hoef jij je ook niet te vervelen, je gaat analyses doen bij Eredivisie Live.
„ Alles is in overleg met de club gebeurd. Mijn werk voor de televisie mag niet ten koste mag gaan van NEC. Ik zal dus nooit op wedstrijddagen analyses verzorgen. Van de andere kant: NEC heeft er ook baat bij. Het is goed voor de uitstraling van de club en ik zit dicht bij het vuur. Als je daar zit, hoor je alles, zie je alles. Bovendien hebben ze de beschikking over een schitterend, geavanceerd videoanalysesysteem, waar ik ook gebruik van kan maken voor mijn werk bij NEC.
Ook jij komt door deze klus extra in de picture te staan. Ben je toe aan een stapje hogerop?
„Ik heb altijd gezegd dat ik als coach er uit wil halen wat er in zit. Maar ik heb bij NEC nog twee jaar te gaan. Het belangrijkste voor mij is dat ik progressie wil zien. Tot nu toe is dat gelukt. Met Excelsior werd ik kampioen van de eerste divisie, met NEC werd ik het eerste jaar tiende, het tweede jaar achtste. De logische volgende stap zou een plaats bij de eerste vijf zijn.
Maar dat is op dit moment absoluut niet aan de orde, zelfs plaats acht is met de huidige selectie niet realistisch.”
Wat verwacht je dit seizoen van de andere Gelderse clubs?
„Op de eerste plaats: het is best iets om trots op te zijn, drie eredivisieclubs in zo’n klein gebied. De Graafschap heeft goede zaken gedaan door Henk van Stee binnen te halen. Ik ken hem goed, een uitstekende trainer. Ze zijn Schöne aan ons kwijtgeraakt, maar met Oost en Den Ouden zijn ze er voorin wat sterker op geworden.” „Bij vitesse zal het dit seizoen wel een stuk rustiger worden. Hans Westerhof is een ervaren trainer en ik vind dat ze met Marc van Hintum een heel goede technisch directeur hebben. Ook hebben ze zich op de transfermarkt aardig geroerd. Ik vraag me wel eens af waar ze het van doen, maar goed, dat is niet mijn pakkie-an.”
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
forzanec.nlBlind: "NEC heel concreet voor Leonardo"
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 09:38 | Laatst bewerkt: Vandaag 09:41 | 2 reacties
NEC wil voor het sluiten van de transfermarkt Leonardo aan de gelederen toevoegen. Danny Blind laat weten dat de Nijmeegse club zich voor de Braziliaan heeft gemeld bij Ajax.
''NEC had eerder, in een heel vroeg stadium al belangstelling voor Leo. Die interesse is nu heel contreet'', aldus de manager technische zaken in De Telegraaf.
''De speler heeft nog een contract voor een jaar en wij willen hem alleen verkopen. Het gaat enkel nog om de transfersom.'' Ajax nam de Braziliaan pas anderhalf jaar geleden over van NAC Breda voor 750.000 euro. Mede door een afgescheurde kruisband speelde Leonardo maar zestien wedstrijden in Amsterdam.
Blind: ''Na de komst van Miralem Sulejmani is het perspectief van Leonardo niet heel goed, maar we zien in hem nog steeds een goede vervanger voor één van de buitenspelers. Hij mag weg, maar niet ten koste van alles.''
Ik heb ergens het vermoeden dat dit ook niet door zal gaan.
- Ramona
Vijf mogelijke tegenstanders bekend
don. 28 augustus 2008
De Uefa heeft vanochtend de indeling van de groepen voor de loting van de eerste ronde Uefa Cup bekend gemaakt. Door deze groepsindeling is de lijst met mogelijke tegenstanders van NEC terug gebracht naar 5 clubs.
De loting zal ons later vandaag aan één van de vijf geplaatste clubs in de linkerzijde van de tabel koppelen. Geen van allen makkelijke opgaven!
Geplaatst
Benfica
Everton
Dinamo Boekarest
Galatasaray
Racing Santander
Ongeplaatst
Napoli
Standaard Luik
NEC
Bellinzona
Honka Espoo
- Ramona
Gek*t en onduidelijkheid overal allemaal nog... 'kWord er net als M krummig van...

Olsson wordt op dit moment gekeurd in Engeland
vrij. 29 augustus 2008
Mario Been heeft zojuist bevestigd dat Jonas Olsson op dit moment gekeurd wordt in Engeland bij WBA... Later meer
- Ramona
UEFA-Cup: NEC loot Dinamo Boekarest!
vrij. 29 augustus 2008
NEC is zojuist in Monaco gekoppeld aan Dinamo Boekarest. We mogen op donderdag 18 september eerst in onze eigen Goffert aantreden tegen de Roemenen, op donderdag 2 oktober volgt dan de return in Boekarest!
Dinamo Boekarest plaatste zich, net als NEC, direct voor de eerste ronde van de Uefa Cup.
De kaartverkoop zal nu als volgt plaats gaan vinden:
Voor de thuis-wedstrijd:
Terugkopen van eigen stoel kan van 30/8 t/m 6/9, en ook op de speciale verkoopavonden op 30/8 na de wedstrijd NEC – De Graafschap, 1/9 en 2/9 van 18.00 - 20.00 uur.
Vanaf 8/9 gaan alle niet-verkochte stoelen in de verkoop. Verkoop loopt via TicketBox, de receptie van NEC (iedere werkdag 9.00-17.00) en via de Online Ticketshop. 2 kaarten per NEC (S)CC.
Voor de uit-wedstrijd:
Verkoop aan zowel seizoen- als ClubCardhouders.
Vliegreis (onder voorbehoud): Verkoop 30/8 en 31/8 via de Online Ticketshop. Maandag 1 september zal dan duidelijk zijn of er voldoende animo is en zullen supporters die geboekt en betaald hebben verder worden geïnformeerd.
Busreis: Verkoopavonden in het kassagebouw aan het stadion:
- Supportersvereniging leden: woensdag 3/9 17.30-20.00 uur
- Niet-leden: donderdag 4/9 18.00-19.30 uur
Eigen vervoer: Verkoopavonden in het kassagebouw aan het stadion:
- Supportersvereniging leden: woensdag 3/9 17.30-20.00 uur
- Niet-leden en HKN: donderdag 4/9 18.00-19.30 uur
- Vanaf 8/9 t/m 11/9 bij de receptie van het stadion, iedere werkdag tussen 9.00-17.00 uur
Vrijdag 29 augustus na 17.00 uur is nadere informatie over kosten en voorwaarden op de officiële site.
Bron: detrouwehonden.nl
- Ramona

...offie nooit meer zou mogen voetballen is een 2e...moeilijk...2e kans enzo...
Van het NECforum...
Rachid Bouaouzan
Geboortedatum 20 februari 1984
Geboorteplaats Rotterdam, Nederland
Spelend bij Wigan Athletic
Positie aanvaller
Rachid Bouaouzan (Rotterdam, 20 februari 1984) is een Nederlandse profvoetballer van Marokkaanse afkomst die onder contract staat bij Wigan Athletic.
Bouaouzan kwam in het nieuws door een bijzonder zware overtreding op Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles op 17 december 2004 waarbij Kokmeijer zijn been zodanig brak dat hij zijn voetbalcarrière moest afsluiten.
Bouaouzan werd door Sparta voor de rest van de competitie geschorst. De club verzwaarde daarmee de schorsing van tien wedstrijden die de KNVB Bouaouzan oplegde. Daarnaast klaagde het OM Bouaouzan aan voor zware mishandeling - een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De rechtszaak diende op 27 juli 2005. Bouaouzan werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden en een taakstraf van 200 uur.
Op 29 mei 2006 werd Bouaouzan in hoger beroep veroordeeld tot een half jaar voorwaardelijke celstraf. In de uitspraak van het gerechtshof in Den Haag is Bouaouzan geen taakstraf opgelegd. De rechtbank in Rotterdam legde die eerder wel op. Op 23 april 2008 werd de uitspraak door de Hoge Raad bevestigd.
Bouaouzan maakte zijn rentree tijdens de nacompetitie. In de laatste wedstrijd tegen Helmond Sport maakte hij het winnende doelpunt.
Ondertussen duurde de nasleep van de affaire-Kokmeijer voort. In juni 2006 liet Kokmeijer, in afwachting van een eis tot schadevergoeding, enige tijd beslag leggen op Sparta's bankrekening. Op 20 november 2007 kwamen beide partijen definitief tot overeenstemming.
Bouaouzan stond inmiddels al niet meer bij Sparta onder contract. Hij vertrok eind augustus 2007 voor een bedrag van 900.000 euro naar Wigan Athletic.
- Ramona
Olsson vertrekt, Bouaouzan komt, El Akchaoui verlengt
Uitgegeven op 29 augustus 2008 15:53
Vrijdag 29 augustus 2008 zal bij N.E.C. de boeken ingaan als een enerverende dag. Niet alleen is vandaag bekend geworden dat Dinamo Boekarest de tegenstander wordt in de eerste ronde van het UEFA Cup Toernooi. Tevens werd bekend dat Jonas Olsson, onder voorbehoud van medische keuring, vertrekt naar het Engelse West Bromwich Albion. Vanwege de afhandeling van diverse administratieve zaken zal Olsson tijdens de eerste competitiewedstrijd van N.E.C. tegen De Graafschap, zaterdag 30 augustus om 20:45 uur in het McDOS Goffertstadion, nog wel actief zijn.
Tegenover het vertrek van Jonas Olsson staat de komst van Rachid Bouaouzan. De 24-jarige aanvaller staat onder contract bij de Engelse Premier League-club Wigan Athletic. N.E.C. huurt hem voor de duur van één seizoen. Bouaouzan genoot zijn jeugdopleiding bij Sparta Rotterdam waar hij vanaf 2003 tot medio 2008 deel uitmaakte van de hoofdmacht. Bouaouzan is morgen in de competitiewedstrijd tegen De Graafschap nog niet speelgerechtigd.
Last but not least is het contract van McDOS Man of the Year van het afgelopen seizoen, Youssef El Akchaoui (27) opgengebroken en verlengd tot medio 2011. El Akchaoui miste het afgelopen voetbaljaar geen enkele wedstrijd en is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers van N.E.C.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/