Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 24, 2008 4:26 pm

M schreef:Heb je al geprobeerd om 'rapport' in te toetsen in de zoekbalk op Ajax.nl?
Is niet te downloaden van ajax.nl, tenminste kan het niet vinden

M..

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 4:28 pm

Zlatan Son of God schreef:
M schreef:Heb je al geprobeerd om 'rapport' in te toetsen in de zoekbalk op Ajax.nl?
Je bedoelt het rapport Coronel toch? rapport intikken bij 'zoek'.. de eerste link en voila http://www.ajax.nl/web/show/file/id=150 ... age=154417

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 24, 2008 4:34 pm

M schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Je bedoelt het rapport Coronel toch? rapport intikken bij 'zoek'.. de eerste link en voila http://www.ajax.nl/web/show/file/id=150 ... age=154417
Nee ik zoek het beleidsplan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2008 7:36 am

Telegraaf schreef:Van Basten: "Jansma geschikt voor Ajax"
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Marco van Basten heeft de hoop op de komst van Kees Jansma naar Ajax nog niet opgegeven. "Het is duidelijk dat ik na mijn periode bij het Nederlands elftal een heel positief beeld van hem heb. Al zie ik zijn rol bij Ajax heel anders dan die hij bij Oranje uitvoert. Ik denk dat hij een geschikte algemeen directeur is."

De trainer slaagde er vooralsnog niet in om zijn vertrouwensman binnenboord te halen. ,,Ik heb Kees voorgedragen, maar het samenspel bij Ajax is erg belangrijk. De RvC selecteert en beslist. Maar ik heb er wel een stem in. Op zijn naam zijn diverse meningen losgelaten en uiteindelijk is besloten een headhuntersbureau in te schakelen. Over Kees is nog geen definitief oordeel geveld. Ik hoop nog steeds dat hij wordt aangetrokken."

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 7:44 am

eng, dat de 'onderschikte' een stem heeft in de aantrekken van de baas...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Siemen

Bericht door Siemen » vr aug 29, 2008 7:45 am

Van Basten geeft dus zelf toe dat hij Jansma heeft voorgedragen. Maar dat was toch allemaal niet waar? Toen Keje Molenaar dat zei, zei Neefkens het volgende:
Juist, Molenaar zit weer uit zijn nek te lullen.
Dat typeert de man.

Waarom niet gewoon zijn mond gehouden, had ie netjes de eer aan zichzelf gehouden. EN AJAX niet beschadigd.
Gelukkig is het dus ook niet zo, just the thoughts of a silly man.
Tja. Voortaan maar gewoon even afwachten alvorens iemand van leugens te betichten lijkt me raadzaam. We kunnen nu tevens vaststellen dat Uri Coronel heeft gelogen in het artikel in VI van vorige week...

Siemen

Bericht door Siemen » vr aug 29, 2008 7:48 am

Overigens meldt Evers staat op zojuist dat Jansma binnenkort waarschijnlijk zal worden benoemd als de nieuwe algemeen directeur.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 7:50 am

Dat verwacht Chris van Nijnatten ook:
PSV kampioen, Kees Jansma verrast
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Welke eredivisiespeler sluit het snelst aan bij Oranje? Prognose: dat móet haast wel Dirk Marcellis zijn.

De twintigjarige verdediger van PSV, hij kan rechtsback spelen en centraal in de defensie, mag nog in de loop van dit seizoen rekenen op een uitnodiging van Bert van Marwijk.

Marcellis doneert het noodzakelijke frisse bloed voor de defensie van het Nederlands elftal. En hij is niet alleen jong, hij is ook nog eens ‘keigoed’, zoals ze dat in Eindhoven zeggen. Marcellis leerde als jongeling zijn lessen op Champions League-niveau, dat zegt geen enkele Nederlandse generatiegenoot hem na. Stijn Schaars is zijn concurrent in dit klassementje. De verdedigende middenvelder van AZ is eveneens rijp voor Oranje.

Wie heeft er bij de winterstop het minst gescoord?

Het is verleidelijk om hier een debutant als FC Volendam te noemen. NAC, ADO en De Graafschap zullen ook niet aan de lopende band gaan scoren. Maar alles overziend, mag er gegokt worden op Willem II waar het gaat om het laagste aantal doelpunten. Mourad en Demouge moeten daar scoren, het duo kwam vorig seizoen samen uit op negen competitiegoals. Om de nood enigszins te lenigen krijgt middenvelder Boutahar een plaats op de vleugel. Hij maakte er vorig jaar zes. Een treurig vooruitzicht.

Welke trainer vliegt er het eerst uit?

Er vliegt dit seizoen waarschijnlijk geen enkele trainer de laan uit in de eredivisie. Aan de top zitten Stevens, Van Basten, Van Gaal, Verbeek, McClaren, Jans en Sollied gebeiteld. Wat daaronder zit, heeft het geld niet om een oefenmeester te ontslaan. Een onzekere factor op dit vlak is Willem van Hanegem. Ook hij wordt niet ontslagen, maar Van Hanegem is er net als Louis van Gaal één van een kaliber dat zo maar zelf kan opstappen als trainer. Heel interessant wordt het om te volgen hoe Robert Maaskant omgaat met het verwachtingspatroon bij NAC in het eerste jaar na Ernie Brandts.

Wie wordt er topscorer?

Klaas Jan Huntelaar heeft in deze geen concurrentie. Hij is het kanon van de eredivisie. Veel interessanter is de vraag wie er topscorer wordt als de Ajacied nu of in de winter tóch naar het buitenland zou gaan. En als hij niet gaat, wie wordt er tweede? Koevermans, Sibon en Makaay zullen hun goals gaan maken, maar als Ari het vertrouwen krijgt bij AZ, dan zou hij de nieuwe topschutter van Nederland kunnen worden. Sulejmani is zijn potentiële tegenstrever op deze ranglijst en het ‘dark horse’ daarop kan de Zwitser N’Kufo van FC Twente wel eens blijken te zijn.

Wie is de rechtstreekse degradant?

Op het eerste gezicht heeft ADO Den Haag de zwakste selectie in de eredivisie. Daarmee ben je dus een degradatiekandidaat.

Maar ADO is meer dan alleen een stelletje voetballers. ADO is ook de club met een dominante achterban. Laten we dat eens positief benaderen. Als de raddraaiers onder de Haagse fans hun verstand gebruiken, kan die achterban een factor in het voordeel van de club zijn. Mocht dat zo uitpakken, dan pakt ADO zijn punten in het eigen stadion. Daar van uitgaand is Volendam de eerste degradatiekandidaat; kleine club, magere selectie, dun achterland, op de eerste plaats een toeristische attractie.

Wat wordt de verrassing?

Een verrassing laat zich per definitie niet voorspellen. Een gokje dan maar: Kees Jansma, mediaman bij Oranje en presentator bij Sport1, wordt binnen afzienbare termijn benoemd tot algemeen directeur van Ajax. Marco van Basten is momenteel de baas bij Ajax en hij ziet Jansma als de ideale man aan het hoofd van de directie. Voor de vorm is een headhunter op zoek, maar als Ajax in opdracht van Van Basten een goede aanbieding formuleert, gaat Jansma naar Amsterdam. Zo moeilijk is het niet om tot die conclusie te komen, noem eens een tweede geschikte kandidaat die weet hoe de hazen in het profvoetbal lopen, die weet wat zaken doen betekent en die bij alle media een soepele entree heeft.

Wie presteert boven verwachting?

Dat wordt Feyenoord. Gertjan Verbeek heeft zijn club op spectaculaire wijze tot underdog getransformeerd. Zelden was er op voorhand al zo veel medelijden met de club. Er kon weinig op de transfermarkt, in de aanloop naar de seizoensstart regende het blessures mede als gevolg van pittige trainingen. Daarnaast trok ook het Olympisch Elftal een zware wissel op Feyenoord.

Niemand verwacht Feyenoord op korte termijn in het gevecht om de prijzen en dat heeft de club eigenlijk het liefst; de Kuip als paleis van de permanente underdog. Als Feyenoord gaat presteren, is dat dus boven verwachting. Knap geregisseerd.

Wie wordt de kampioen?

PSV. Wie anders? Het wordt saai, ontegenzeglijk. Maar het is niet anders. Wereldkampioen, Europees kampioen, kampioen van Engeland, Italië, Spanje, Champions League-winnaar, noem het allemaal maar op, dat word je alleen maar als je op de eerste plaats een goede verdediging hebt. PSV kan al jaren lang het best verdedigen van de eredivisie. En dat blijft nog wel even zo. Voeg daaraan toe het vakmanschap van Stevens en de gemiddelde kwaliteit in de overige linies, dan volgt de conclusie dat PSV kampioen wordt. Dat doen ze namelijk eens per jaar. De ambities van Ajax spelen geen enkele rol in de actualiteit van PSV.

Wie vult het gat van Luinge?

En niet alleen het gat van Luinge. Ook Dick Jol en Mario van der Ende laten kraters achter in de arbiterswereld. Het probleem met de Nederlandse scheidsrechters is dat de KNVB eenheidsworsten opleidt. Het zijn mannetjes die strikt hun opdrachten uitvoeren en op basis daarvan beoordeeld worden. Daarom stuurt ons land mannen als Pieter Vink naar het EK; niet goed genoeg om de top te halen, omdat deze soort scheidsrechters onvoldoende anticipeert op de wedstrijd. Het is te hopen dat ‘het type’ Kevin Blom meer kansen krijgt. Hij is een scheidsrechter die wedstrijden ruikt, aanvoelt, vastpakt en tot een goed einde brengt zonder in zijn instructies te verzuipen. Een oude rot in spe.

www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 7:51 am

Siemen schreef:Tja. Voortaan maar gewoon even afwachten alvorens iemand van leugens te betichten lijkt me raadzaam. We kunnen nu tevens vaststellen dat Uri Coronel heeft gelogen in het artikel in VI van vorige week...
Vast de schuld van de Telegraaf, Siemen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 7:55 am

De geruchten over Jansma beginnen in ieder geval erg sterk te worden, toch een opvallende keuze.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 8:01 am

Siemen schreef:Van Basten geeft dus zelf toe dat hij Jansma heeft voorgedragen. Maar dat was toch allemaal niet waar? Toen Keje Molenaar dat zei, zei Neefkens het volgende:
Juist, Molenaar zit weer uit zijn nek te lullen.
Dat typeert de man.

Waarom niet gewoon zijn mond gehouden, had ie netjes de eer aan zichzelf gehouden. EN AJAX niet beschadigd.
Gelukkig is het dus ook niet zo, just the thoughts of a silly man.
Tja. Voortaan maar gewoon even afwachten alvorens iemand van leugens te betichten lijkt me raadzaam. We kunnen nu tevens vaststellen dat Uri Coronel heeft gelogen in het artikel in VI van vorige week...
alles wat tegen MvB is, word ridiculed of weg gelacht hier. Wen er maar aan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 8:02 am

Duke schreef:De geruchten over Jansma beginnen in ieder geval erg sterk te worden, toch een opvallende keuze.
Vind ik ook. Al op leeftijd en alleen maar journalistieke ervaring. Daarbij nog een echte ADO-man ook. Ik weet niet welke selectiecriteria ze hanteren als ze hem nemen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 29, 2008 8:09 am

joey schreef:
Duke schreef:De geruchten over Jansma beginnen in ieder geval erg sterk te worden, toch een opvallende keuze.
Vind ik ook. Al op leeftijd en alleen maar journalistieke ervaring. Daarbij nog een echte ADO-man ook. Ik weet niet welke selectiecriteria ze hanteren als ze hem nemen.
Dat MvB hij wil hem... dat het is de criteria van hoogste belang.
Snap dat nou.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 29, 2008 8:18 am

joey schreef:
Siemen schreef:Tja. Voortaan maar gewoon even afwachten alvorens iemand van leugens te betichten lijkt me raadzaam. We kunnen nu tevens vaststellen dat Uri Coronel heeft gelogen in het artikel in VI van vorige week...
Vast de schuld van de Telegraaf, Siemen. :hypocrite.gif:
Ik heb het interview niet helemaal op mijn netvlies, maar volgens mij heeft Coronel nergens ontkend dat van Basten Jansma geschikt zou vinden. Volgens mij heeft hij ontkend dat dat de reden is dat Molenaar het niet wordt en is er ook verklaard (al dan niet in de VI) dat van Basten helemaal niet over de keuze voor de AD gaat. Lijken mij geen leugens
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 29, 2008 8:27 am

Over de capaciteiten van Jansma kan ik nauwelijks een oordeel vellen, hij heeft die nog nooit laten zien, maar is er ook nog niet op aangesproken.

In het algemeen is het sportjournaille niet het verstandigste deel van een redactie, of hij de uitzondering is? Ik betwijfel het.

ADO-fan Ja en in de tijd dat hij in Hillegersberg woonde (oké, heel wat jaren geleden) bezocht hij (op de fiets!) iedere thuiswedstrijd van feyenoord en ondanks het feit dat hij "op Noord" woonde, ging hij nooit naar SP AR TA.

De vorige kandidaat: Molenaar, liep een tijd geleden (toen de functie bij feyenoord vacant was) trouwens opvallend rond in de kuip!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Duke

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 8:29 am

Ajaciedjuh schreef:
Telegraaf schreef:Van Basten: "Jansma geschikt voor Ajax"
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Marco van Basten heeft de hoop op de komst van Kees Jansma naar Ajax nog niet opgegeven. "Het is duidelijk dat ik na mijn periode bij het Nederlands elftal een heel positief beeld van hem heb. Al zie ik zijn rol bij Ajax heel anders dan die hij bij Oranje uitvoert. Ik denk dat hij een geschikte algemeen directeur is."

De trainer slaagde er vooralsnog niet in om zijn vertrouwensman binnenboord te halen. ,,Ik heb Kees voorgedragen, maar het samenspel bij Ajax is erg belangrijk. De RvC selecteert en beslist. Maar ik heb er wel een stem in. Op zijn naam zijn diverse meningen losgelaten en uiteindelijk is besloten een headhuntersbureau in te schakelen. Over Kees is nog geen definitief oordeel geveld. Ik hoop nog steeds dat hij wordt aangetrokken."
Ik vraag me af wat hij met deze uitlatingen wil bereiken, want hij zal dat niet zo maar zeggen. Wil hij hiermee de RvC onder druk zetten? Dan moet het headhuntersbureau Jansma wel eerst voordragen.

Salvador Dali

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 29, 2008 9:02 am

De Snor heeft het er ook over in de pers.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2008 10:24 am

Dit kunnen ze toch echt niet menen he? Een journalist met een ADO hart als AD van Ajax?

Hij heeft geen noemenswaardige voetbalachtergrond en ook al geen relevante ervaring in een enigzins vergelijkbare functie. Stond er in dat rapport soms ook tekst op de zijkant van de pagina's? Dan heb ik misschien het stukje gemist wat aansluit op de capaciteiten van Jansma...
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 10:42 am

Siemen schreef:Van Basten geeft dus zelf toe dat hij Jansma heeft voorgedragen. Maar dat was toch allemaal niet waar? Toen Keje Molenaar dat zei, zei Neefkens het volgende:
Voorlopig is er één ding zeker niet waar, en dat is dat Molenaar AD wordt.

Niet netjes van Molenaar om dit te lekken. Onbetrouwbare vent.

Duke

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 10:44 am

Wat heeft Molenaar laten lekken?

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 10:44 am

Dat Ajax met Jansma bezig is.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 10:53 am

Waarom zou Van Basten de AD moeten voordragen. Volgens de Bijbel van Uri is dat helemaal zijn taak niet.

Duke

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 10:53 am

Ik heb deze discussie niet tot in detail gevolgd, maar waar maak je dat uit op? Of heeft hij dat al eerder gezegd?

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 10:54 am

Dat moet ook niet. Misschien is Van Basten slechts om zijn mening gevraagd. Coronel gaat over de aanstelling.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 10:59 am

Duke schreef:Ik heb deze discussie niet tot in detail gevolgd, maar waar maak je dat uit op? Of heeft hij dat al eerder gezegd?
Dat heeft Coronel inderdaad gezegd. Uit het Parool van vorige week zaterdag:
De verdeling van de macht tussen de voetbaltak en de directie is een heikel thema bij de aanstelling van de nieuwe AD van Ajax. Van Basten heeft in zijn officiële functieomschrijving van manager/coach geen directiefunctie, en hij is volgens de organisatievorm van de club eindverantwoording verschuldigd aan de AD.
Al sinds Maarten Fontein in maart van dit jaar van het toneel is verdwenen, vervult Henri van der Aat de functie van AD op tijdelijke basis. In de wetenschap dat Van der Aat binnenkort wordt opgevolgd, is het de vraag hoe sterk zijn stem weegt in de huidige situatie.
Wil Van Basten in de toekomst net als nu het veto hebben bij een afweging tussen voetbal en financiën, dan dient de nieuwe AD in de lijn van Van Basten te denken. Voorzitter Uri Coronel heeft echter al herhaaldelijk laten weten dat de RVC bepaalt wie de nieuwe AD wordt, niet Van Basten.
In de RVC zitten naast Coronel ook de bestuursleden Joop Krant en Cor van Eijden. Frank Eijden is de vierde commissaris. De vijfde commissaris Sjoerd van Loon legde, net als voorzitter John Jaakke, in maart zijn functie neer. Ajax zoekt nog een opvolger voor hem. De benoeming van de nieuwe AD kan echter ook worden gedaan door vier commissarissen.
Maar ja, Coronel zegt zoveel. Die beweerde ook dat Van Basten zich niet had bemoeid met de aanstelling van de nieuwe AD. Die man neemt het niet zo nauw met de waarheid.

Plaats reactie