Willem II - Ajax 30-08-2008
Inderdaad wint Ajax doorgaans in Tilburg maar vorig seizoen kwam het goed weg met die 2-3. Als Willem II de goede lijn van de afgelopen tweede seizoenshelft, met name die in de thuiswedstrijden, weet door te zetten, kan Ajax het nog wel eens knap lastig krijgen.joey schreef:Willem ll uit is altijd een van de gemakkelijkste uitwedstrijden van het jaar voor Ajax en dat zal dit jaar niet anders zijn, schat ik.Jim schreef:Hele lastige wedstrijd voor Ajax. Zal een dubbeltje op zijn kant zijn.
Willem II is toen wat anders, lees realistischer, gaan spelen, b.v. overgestapt op 4-4-2. Iets wat vroeger not done was in Tilburg.
De ploeg gaat wat meer uit van het spelen vanuit een gesloten verdediging en is daardoor toch lastiger te bestrijden. Het is allemaal wat stugger geworden.
Natuurlijk is het altijd weer afwachten hoe de ploeg uit de zomerstop komt en zou Ajax dit potje op grond van meer individuele kwaliteit (vooral in de voorhoede) uiteindelijk moeten winnen. Maar een walk-over, wat ik hier vooral lees, verwacht ik bepaald niet.
Zeker niet als Ajax niet snel scoort en Willem II erin slaagt zich in de wedstrijd te knokken. Dan moet Ajax, ondanks de voorspelde hoge temperaturen, oppassen niet van een koude kermis thuis te komen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Same here. Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.joey schreef:
Maar seriieus, nu zal het een middenveld met Lindgen, Aissati en Vertonghen worden, neem ik aan. Zie is sowieso het liefst.
Ik zie liever Emanuelson linksback en Vertonghen linkshalf dan andersom.
Ik niet. Liever de meer degelijke Vertonghen achterin... Bezetting van het middenveld dat jij noemt komt overeen met wat Van Basten al vaker heeft gezegd: het middenveld ondersteunt de defensie en de aanval.Thomas schreef: Same here. Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.
Aisatti bekleedt dezelfde positie als bij PSV? Van Basten was nog niet al te zeer te spreken over zijn aankoop...
Maar wat zegt dat? Ik zie Leo ook met een hesje op Ajax.nlThomas schreef:Same here. Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.joey schreef:
Maar seriieus, nu zal het een middenveld met Lindgen, Aissati en Vertonghen worden, neem ik aan. Zie is sowieso het liefst.
Vind ik niet. Weinig diepgang, zowel positioneel als via de pass. Emanuelsons heeft ruimte nodig voor z'n actie. Die krijgt hij met zijn actie alleen aan de zijlijn. Lindgren heeft een mooie pass maar weinig aansluiting. Sno is qua handelingssnelheid en pure snelheid niet in staat om in de buurt van de goal te komen.wimpey schreef:Ik niet. Liever de meer degelijke Vertonghen achterin... Bezetting van het middenveld dat jij noemt komt overeen met wat Van Basten al vaker heeft gezegd: het middenveld ondersteunt de defensie en de aanval.Thomas schreef: Same here. Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.
Aisatti bekleedt dezelfde positie als bij PSV? Van Basten was nog niet al te zeer te spreken over zijn aankoop...
Het is een braziliaan. Misschien had hij het koud?
Wat betreft de linksbackpositie zie ik het liefst Vertonghen daar spelen. Van Urby heb ik de afgelopen seizoenen meer dan genoeg gezien op die plek. Ik weet alleen niet of Willem II met een rechtsbuiten speelt. Als dat niet het geval is zou je nog kunnen overwegen om hem wel op te stellen maar liever niet.
Wat betreft de linksbackpositie zie ik het liefst Vertonghen daar spelen. Van Urby heb ik de afgelopen seizoenen meer dan genoeg gezien op die plek. Ik weet alleen niet of Willem II met een rechtsbuiten speelt. Als dat niet het geval is zou je nog kunnen overwegen om hem wel op te stellen maar liever niet.
Nil volentibus arduum
Op die linksbackpositie had ik sowieso liever een nieuwe speler gezien ipv de twee sloomste figuren van de selectie.
Maar iedereen heeft dus positieve vibes voor morgen? Meteen 3 punten op weg naar het glorieuze-kampioenschap-dat-ons-niet-kan-ontsnappen zou wel mooi zijn. En overmorgen weer lekker ruziën over KJH - Suarez.

Maar iedereen heeft dus positieve vibes voor morgen? Meteen 3 punten op weg naar het glorieuze-kampioenschap-dat-ons-niet-kan-ontsnappen zou wel mooi zijn. En overmorgen weer lekker ruziën over KJH - Suarez.