Vorig jaar kwamen we in een zeiknat Tilburg nog goed weg met 2-3, we stonden bij rust met 1-3 voor maar stonden na de 2-3 alsnog een kwartier onder flinke druk. Kennedy scoorde al vroeg, Vertonghen scoorde na een blunder van Aerts en volgens mij maakte Suárez de 1-2.
En jawel, aangezien de gemeente Tilburg een bende bloeddorstige hooligans verwacht (de hooligans die bij het woordje 'combi' altijd even flink moeten lachen en vervolgens gewoon toch op hun eigen houtje naar Tilburg reizen) worden de normale uitkaarthouders zoals jullie en ik weer gedupeerd en moeten we per bus naar Tilburg reizen. Dit kan al voor een zacht prijsje van 31,77 euro! Nou, da's toch geen geld!

Deze flapdrol koopt echter weer als een mak lammetje zijn kaartje bij de Primera, want ik wil m'n voorrang behouden, en bovendien is het de eerste wedstrijd van het seizoen.
Echter is Willem II zo aardig voor de harde kern van Ajax om een 2:1 clubcardverplichting in te stellen, waardoor je 2 toegangskaarten kunt kopen op één clubcard van Willem II. Een Willem II-clubcard kost je helemaal niets, en is gewoon aan te vragen op naam van je buurman/grootmoeder/goudvis. Daar is zo'n beetje iedereen wel ongeveer achter dus ook dit jaar zullen de thuisvakken weer vol zitten met Ajaxsupporters, waardoor die hele combi eigenlijk totaal zinloos is.
We kunnen het elk jaar op het voorhoofd van de burgemeester gaan tattoëeren, ze leren het toch niet.
Enfin, ook mijn huisgenoot is een fervent Willem II-supporter en heeft daarom een te gekke clubcard! Mochten er daarom vredelievende mede Ajacieden zijn die graag de eerste officiële wedstrijd van Ajax dit seizoen willen bijwonen, PM me en ik help jullie uit de brand.
Mijn huisgenoot kan namelijk niet naar de wedstrijd, denkt bovendien dat Willem II gewoon een historisch figuur is en weet eigenlijk helemaal niet welke vorm een voetbal heeft.
Over de wedstrijd, wat denken jullie? Ik zeg 0-2, olé!