Evander Sno
Moderator: mods
Wat voor type is Oleguer eigenlijk precies? Ik heb bij Barcelona niet veel van hem gezien en heb hem in de voorbereiding ook nog niet bekeken. Op welk verdedigend vlak kan hij wel waarde toevoegen aan de huidige Ajax verdediging?
Ik neem aan dat het geen topper is, maar had eigenlijk wel verwacht dat hij een redelijke verdediger voor Ajax zou moeten zijn, als hij ook gewoon in de basis van Barcelona speelde tijdens het seizoen dat ze de CL wonnen.
Ik neem aan dat het geen topper is, maar had eigenlijk wel verwacht dat hij een redelijke verdediger voor Ajax zou moeten zijn, als hij ook gewoon in de basis van Barcelona speelde tijdens het seizoen dat ze de CL wonnen.
-
- InnerHarbour
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Omdat hij Sno(w) heet?
A propos:
A propos:
elfvoetbalBINNENLANDS NIEUWS
De Haan: 'Ontevreden over Sno en Drenthe'Door Sander Berends
Maandag, 25 augustus 2008, 17:26
Foppe de Haan is uitgekeken op Evander Sno en Royston Drenthe. Het tweetal kreeg geen uitnodiging voor de twee kwalificatieduels van Jong Oranje. Volgens de Friese bondscoach hebben de twee niet laten zien zich professioneel voor te bereiden op de Olympische Spelen.
``Ik was niet tevreden over hun verrichtingen in Peking, maar eigenlijk ben ik nog meer ontevreden over de aanloop ernaar toe", geeft De Haan in Sportweek aan. ``In mei wist ik precies hoe iedereen ervoor stond en ik heb iedereen een programma meegegeven en erbij gezegd 'als je dit doet, sta je er goed op voor de Spelen'. Maar helaas heeft niet iedereen dat gedaan."
De Haan vervolgt. ``Pas in de loop van het toernooi zijn spelers fit geraakt, terwijl we topfit hadden moeten beginnen. Het verschil daartussen is te groot en bepaalt of je een dragende speler had kunnen zijn. Voor zo'n toernooi moet je ongelofelijk fit zijn en dat was niet bij iedereen het geval. Zo kan je geen topprestatie leveren."
Sno geeft in Sportweek toe dat er iets niets goed zat tussen de twee. ``Helaas moest ik ook op internet lezen, dat ik niet bij de selectie zat. Terwijl ik er de afgelopen jaren steeds bijzat. Ik had zelf al het gevoel dat ik een van de zondebokken zou worden voor de slechte prestaties op de Spelen."
De kersverse Ajacied laakt ook zijn speelwijze in de kwartfinale tegen Argentinië. ``Ik moest alleen maar Riquelme volgen. Dan maak je dus geen gebruik van mijn kwaliteiten. Ik vond sowieso dat De Haan teveel naar de tegenstander keek en we onvoldoende van onze kracht uitgingen."
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Met klaverjassen misschien niet. Maar met het voeren van een technisch beleid bij een club hebben ze nog weinig te maken gehad.
Dat wil niet zeggen dat ze er per definitie naast zullen zitten maar ik schat de kans op een misser toch net wat groter in dan wanneer je een situatie hebt met goede scouting en een technische staf die wel ervaren is in het selecteren van spelers en het samenstellen van een selectie. In mijn ogen hebben ze de eerste fout al gemaakt door het opbouwen van hun elftal met de aanval te beginnen in plaats van de defensie.
Dat wil niet zeggen dat ze er per definitie naast zullen zitten maar ik schat de kans op een misser toch net wat groter in dan wanneer je een situatie hebt met goede scouting en een technische staf die wel ervaren is in het selecteren van spelers en het samenstellen van een selectie. In mijn ogen hebben ze de eerste fout al gemaakt door het opbouwen van hun elftal met de aanval te beginnen in plaats van de defensie.
Nil volentibus arduum
Met een goede verdediging hoef je minder te scoren.Neefkens schreef:Teams met een niet scorende aanval winnen al helemáál niets.
Het is een wet in het voetbal dat een goede ploeg ook een goede verdediging heeft. Een goede aanval kan op den duur grote mankementen achterin niet compenseren.
Waarom ze bij Ajax nooit eens flink durven investeren in de achterhoede is me een raadsel. Misschien denken ze dat ze aan aanvallers meer kunnen verdienen of zo.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik hou ook van aanvallend voetbal. Maar de situatie bij Ajax vroeg om een investering in de verdediging.
Als je kijkt naar de prestaties van afgelopen seizoen kun je stellen dat we niet te kort hebben geschoten in het maken van doelpunten. Het aantal tegendoelpunten lag echter veel te hoog. Dat heeft ons punten en het kampioenschap gekost.
Dat wil niet zeggen dat er aanvallend niets mis was. Zo hadden we nogal eens moeite om het spel te maken en kansen af te dwingen. Vaak werden we gered door individuele kwaliteiten. Beide aspecten verdienen dus aandacht. Maar de verdediging had in deze situatie van mij absoluut prioriteit gekregen. En vanuit die gedachte had ik nooit 16 miljoen aan Sulejmani uitgegeven om vervolgens met Sno een twijfelachige versterking te moeten halen omdat het geld op is.
Als je kijkt naar de prestaties van afgelopen seizoen kun je stellen dat we niet te kort hebben geschoten in het maken van doelpunten. Het aantal tegendoelpunten lag echter veel te hoog. Dat heeft ons punten en het kampioenschap gekost.
Dat wil niet zeggen dat er aanvallend niets mis was. Zo hadden we nogal eens moeite om het spel te maken en kansen af te dwingen. Vaak werden we gered door individuele kwaliteiten. Beide aspecten verdienen dus aandacht. Maar de verdediging had in deze situatie van mij absoluut prioriteit gekregen. En vanuit die gedachte had ik nooit 16 miljoen aan Sulejmani uitgegeven om vervolgens met Sno een twijfelachige versterking te moeten halen omdat het geld op is.
Nil volentibus arduum
-