Wat is er geworden van....
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Spartak heeft dus 7 miljoen per jaar over voor Rijkaard. Geen idee of Rijkaard daar wil instappen, maar wordt vervolgd.Spartak Mosca, 7 milioni di dollari per convincere Rijkaard
22.08.2008 20.10 di Alberto Farinone articolo letto 90 volte
L'uomo mascherato che il neo direttore generale dello Spartak Mosca, Valery Karpin, avrebbe incontrato pare avere un nome ed un cognome. Si tratta dell'olandese Frank Rijkaard, che avrebbe chiesto allo Spartak circa 7 milioni di dollari a stagione per assumere le redini della squadra più famosa di Russia.
tuttomercatoweb
- Ajaciedjuh
Sport.es schreef:Milan y Ajax tienen en cartera a Rijkaard para la próxima temporada
Está en el paro y no tiene prisa por volver a los banquillos, pero sí tiene clubs cara al futuro
Ha desestimado una oferta del Chelsea; el Spartak de Moscú también se ha unido a la lista de pretendientes
Ha desestimado una oferta del Chelsea; el Spartak de Moscú también se ha unido a la lista de pretendientes
José Luis Carazo
Su etapa en el FC Barcelona terminó el pasado 30 de junio. El Barça decidió darle la baja pese a tener un año más de contrato por la pésima actuación de su equipo en las últimas dos temporadas y se marchó sin hacer ruido y sin presumir de haber puesto al Barcelona en la élite mundial con su manera de entender el juego, durante sus tres primeras campañas. Muchos son los que me preguntan por él, por su futuro y la mayoría no entiende que hasta el día de hoy ningún club le haya ofrecido la posibilidad de entrenar.
Me consta que la decisión de Rijkaard de estar alejado de los banquillos ha sido suya. El técnico holandés quiere pasar un año sabático, viviendo a caballo entre Barcelona y una mansión que posee en Mónaco. Por supuesto que ha tenido ofertas y todas ellas las ha rechazado. El Chelsea le tanteó antes de hacerse con los servicios de Scolari y el Ajax le ofreció ocupar el cargo de director deportivo. En Moscú indican que el Spartak también le quiere y que le ofrecen unos 7 millones por año.
Me aseguran que no tiene ninguna prisa por volver y que empezará a escuchar ofertas a partir del próximo año. El Milan, que sepamos, lo tiene en su cartera cara a la temporada 2009-2010, pues todo parece indicar que Ancelotti dejaría el club a finales de la campaña que empieza. El Ajax también le espera con la oferta que le hicieron tras abandonar la nave azulgrana.
Seguro que a Rijkaard no le faltarán ofertas, pues en el Barcelona demostró ser uno de los mejores técnicos del mundo. Su único fallo fue conceder a ciertos jugadores demasiados privilegios y pasarles por alto una vida poco profesional.
- Ajaciedjuh
Oh ja, ik was nog vergeten erbij te zetten 'wie helpt me vertalen!?'
Door de google vertaling:
)

Door de google vertaling:
Het Spaans van Marillion is nog niet zo slecht ....... (de vertaling welMilan en Ajax hebben een portefeuille aan coach voor volgend seizoen
Está en el paro y no tiene prisa por volver a los banquillos, pero sí tiene clubs cara al futuro Het is in de werkloosheid en het heeft geen haast om terug te keren naar de banken, maar het heeft clubs voor de toekomst
Hij verwierp een aanbod van Chelsea; Spartak Moskou heeft ook tot de lijst van suitors
Su etapa en el FC Barcelona terminó el pasado 30 de junio. Zijn stadium voor FC Barcelona eindigde in juni van dit jaar 30. El Barça decidió darle la baja pese a tener un año más de contrato por la pésima actuación de su equipo en las últimas dos temporadas y se marchó sin hacer ruido y sin presumir de haber puesto al Barcelona en la élite mundial con su manera de entender el juego, durante sus tres primeras campañas. De club besloot in te laag, ondanks zijn nog een jaar van het contract door het donker worden de prestaties van zijn team in de laatste twee seizoenen links en zonder lawaai en tonen zonder dat Barcelona in de elite wereld met zijn manier van inzicht spel, tijdens zijn eerste drie campagnes. Muchos son los que me preguntan por él, por su futuro y la mayoría no entiende que hasta el día de hoy ningún club le haya ofrecido la posibilidad de entrenar. Velen zijn degenen die mij vragen voor het, voor zijn toekomst en de meeste niet begrijpen dat tot op heden geen enkele club heeft aangeboden aan de trein.
Me consta que la decisión de Rijkaard de estar alejado de los banquillos ha sido suya. Ik weet dat Rijkaard het besluit te worden verwijderd van de banken was het hunne. El técnico holandés quiere pasar un año sabático, viviendo a caballo entre Barcelona y una mansión que posee en Mónaco. De Nederlandse coach wil besteden een sabbatical jaar, woon op de grens tussen Barcelona en die eigenaar is van een herenhuis in Monaco. Por supuesto que ha tenido ofertas y todas ellas las ha rechazado. Natuurlijk biedt dat heeft gehad en heeft ze allemaal afgewezen. El Chelsea le tanteó antes de hacerse con los servicios de Scolari y el Ajax le ofreció ocupar el cargo de director deportivo. Chelsea gast voordat u krijgen van de diensten van Scolari en Ajax bood hem de functie van directeur sport. En Moscú indican que el Spartak también le quiere y que le ofrecen unos 7 millones por año. In Spartak Moskou ook aangeven dat hij wil en bieden ongeveer 7 miljoen per jaar.
Me aseguran que no tiene ninguna prisa por volver y que empezará a escuchar ofertas a partir del próximo año. Ik verzeker dat er geen haast om terug te gaan en beginnen met te luisteren naar aanbiedingen van volgend jaar. El Milan, que sepamos, lo tiene en su cartera cara a la temporada 2009-2010, pues todo parece indicar que Ancelotti dejaría el club a finales de la campaña que empieza. De Milaan, wij weten, heeft het in zijn portemonnee naar het seizoen 2009-2010, omdat blijkt dat Ancelotti zou de club aan het einde van de campagne begint. El Ajax también le espera con la oferta que le hicieron tras abandonar la nave azulgrana. De Ajax wordt verwacht dat ze hem na het verlaten van het schip club.
Seguro que a Rijkaard no le faltarán ofertas, pues en el Barcelona demostró ser uno de los mejores técnicos del mundo. Verzekeringen biedt dat Rijkaard niet kort, omdat in Barcelona bleek te zijn een van de beste technici in de wereld. Su único fallo fue conceder a ciertos jugadores demasiados privilegios y pasarles por alto una vida poco profesional. Hun enige fout was dat de toekenning van te veel privileges voor bepaalde spelers en over een leven onprofessioneel.

De T.Finidi volgt coachcursus
ZEIST, dinsdag
Bij de ’arbitragezaak Perez’ liep de delegatie van Ajax een oude bekende tegen het lijf. In de Zeisterbossen volgt de Nigeriaanse exAjacied Finidi George (37) de KNVB-trainerscursus voor buitenlanders.
„Ik wil graag coach worden bij de Nigeriaanse bond”, aldus Finidi. „Te beginnen bij het elftal onder zeventien jaar. Het uiteindelijke doel is hoofdcoach te worden.” Dat hij nu op Mallorca woont, is wat hem betreft geen probleem. „De meeste Nigerianen spelen toch in Europa.” Na deze week keert de buitenspeler van weleer terug naar Spanje.
Blij met de punten ...
Mooi interview met Jaap Stam, volgens mij nog niet geplaatst hier:
www.destentor.nl'Ik heb de dagen van de week terug'
door Jelle Boonstra en Gert van Dijk. maandag 07 juli 2008 | 14:36 |
HOONHORST - Is er leven na voetbal? De kernvraag voor Jaap Stam (35), sinds hij in november abrupt stopte met zijn glanzende carrière. Hij kent de valkuilen van een leven zonder topsport maar al te goed. Zag ze jaren om zich heen; scheidingen, verkeerde vrienden, financiële ellende. Maar thuis in Hoonhorst geniet Stam gewoon van de rust na alle turbulentie. Dat lukt goed. "Ik heb ook geen enkel talent voor verveling".
Stam kon altijd de deur al goed achter zich sluiten, als hij het stadion verliet. "Hij komt niet als voetballer thuis, maar als Jaap", zei z'n vrouw Ellis, toen hij nog midden in de wereld van het voetbal zat. Die relativering helpt mee bij zijn nieuwe status van ex-prof & oud-international. "In het begin is voetbal alles, dan ga je er totaal in op. Als je een gezin gaat stichten, worden andere dingen belangrijk. Ik heb altijd gezegd: als ik stop, dan draai ik me om en zal ik niet omkijken. Dat is uitgekomen."
Op de toppen van de roem bleef hij die gewone jongen uit Kampen, van het type 'doe maar gewoon' die bij de zaterdagamateurs van DOS was begonnen en met oprechte verbazing bleef kijken naar de wereld van het grote geld en alle glitter waarin hij was beland. Zoals hij nooit een verwende voetbalmiljonair wilde zijn, voldoet z'n vrouw niet aan het cliché van de verspillende voetbalvrouw. Daar komt ze net aanlopen, het stro van de uitgemeste stal nog op de trui. Ze kennen elkaar uit Kampen, toen Jaap nog gewoon op de lts zat en nog niet in het betaalde voetbal. Roem en weelde groeiden mee, ze stapte niet pas in toen die er al volop waren. Dat blijkt een hecht fundament.
Zeven maanden zit Jaap nu thuis, sinds hij op 11 november bij Ajax plots z'n vertrek aankondigde, midden in het seizoen van het betaalde voetbal. Het machtige lijf deed niet meer uit wat het hoofd wilde. "Ik ben geen type dat het dan op zeventig procent afdoet. Ik dreigde vooral tegen mezelf te gaan voetballen. Het hield op, het was klaar." Die harde stop heeft afkickverschijnselen gegeven, vooral lichamelijk. Spierpijn, in de liezen en de binnenkant van het dijbeen. Slecht geslapen ook: "Je mist blijkbaar toch een bepaalde inspanning. Om het bij te houden ben ik wat wezen trainen op een loopband. Maar om tegen zo'n wand van een sportschool aan te koekeloeren, da's dus niks voor mij. Ik ren hier soms door de omgeving, maar mijn manco is: ik kan het niet rustig aandoen, bij een ronde van vijf kilometer is het meteen weer een kwestie van: hard er tegenaan".
Hij traint nu tweemaal in de week bij Sportclub Hoonhorst, precies het goede tempo. Na de zomer treedt hij aan bij de veteranen; in Hoonhorst 5. Elke zondagmorgen een potje voetbal op een geriefelijke tijd: tien uur beginnen, twaalf uur klaar, op de fiets erheen, de sporttas achterop. Wel zo handig voor de terugreis na de intensieve derde helft - met biertjes in de kantine. "Een beetje spielerei, is het, de jongens doen heel gewoon, een voordeel van Hoonhorst, daar nemen ze zoals je bent. Als ik ergens anders heenga ben ik direct weer zo Jaap Stam, dan staan ze je allemaal aan te gapen." Dat wordt nog schrikken bij de streekderby's tegen de collega-veteranen uit Heino, Raalte, Lierderholthuis of Zwolle. Die zien in de verdedigingslinie plots het ijzeren postuur van Jaap Stam opduiken, Rots van Kampen, the Dutch Destroyer, Il Terrorista, legendarisch verdediger in 67 interlands. Eens kijken wie er meteen met een zelfbedachte blessure naar de bank hinkt. Stam glimlacht even bij de gedachte.
Jaap denkt na over de toekomst. Wat te doen? Iets in de voetballerij ligt voor de hand. Aanbiedingen waren er al, Henk van Ginkel vroeg hem talent te scouten bij World Soccer Consult. Om eventueel bepaalde landen in kaart te brengen. "Misschien is dat wat. Maar ik wil er niet dag en nacht mee bezig zijn. Daarom valt een trainerschap direct al af. Dan heb je het nog drukker dan als speler, alles voorbereiden, wedstrijden bekijken, half Europa door - ik heb gewoon geen zin meer om elke maand weken van huis te zijn". Na z'n vrijwillige pensionering heeft hij eerst z'n moeder geholpen en deed hij wat dingetjes bij de verbouwing van een zus. Af en toe een aftrap bij een benefiettoernooi, dan weer snel naar huis.
"Ik heb de luxe om de tijd te nemen. De dagelijkse dingen zijn zo fantastisch. Je mist namelijk veel in de profvoetballerij, al die verjaardagen waar ik nooit eens bij kon zijn. In Engeland speelden ze zelfs op Nieuwjaarsdag. Ik was er gewoon nooit - en nu ben ik er wel, helemaal. Het ging altijd maar door, trainen, trainen, wedstrijden, trainen, weer een wedstrijd, trainen, je belandde in een roes. In Rome was het voetbal mooi, het land fantastisch, maar de vervelende dingen begonnen het te winnen van het positieve. De trainingskampen, van de zeven dagen was je vier of vijf dagen weg, dan kwam je op vrijdag half gebroken thuis en moest je zaterdag of zondag alweer terug. Ik wist op een gegeven moment niet meer welke dag het was. Het lijkt mooi, zo'n profcarrière en de wedstrijden waren het ook, maar alles daar omheen was een stuk minder. Al die hotels. Dan zat je weer alleen tussen vier muren. In Milaan speelden ze altijd 's avonds, tv-wedstrijden, dan moest je vooraf drie uur rusten. Sommige jongens vielen als een blok in slaap. En wat heb jij gedaan? - vroegen ze. Nou, drie uur recht voor me uit zitten staren. Slapen lukte me in elk geval nooit. Dan zat je dus honderdduizend keer op het horloge te kijken, zo'n dag kwam amper om en de volgende dag was er weer één. Je werd geleefd, in Engeland vertelden ze je nog wat voor onderbroek je aanmoest. Wat je moest eten. Daarom is het zo fijn thuis, niemand die me vertelt wat ik aan moet trekken of moet eten".
Ook een bak patat en een frikadel kan een keertje, hoewel? In de zeven maanden zonder profvoetbal kwam hij anderhalve kilo aan. Binnen de marges nog, maar fijn dat Hoonhorst 5 alvast in de verte lonkt. "Of de romantiek van de kleedkamer wat kon compenseren? Dat wordt veel te mooi gemaakt. De mooiste tijd qua voetbal was als amateur bij DOS, dan lulde je dialect met elkaar. Maar dan komt een moment dat je hobby je werk wordt en dan is het je hobby dus niet meer. In het begin kun je als prof veel leren, maar hoe hoger het niveau, hoe meer dat een kwestie wordt van: er stáán en presteren. Lol in de kleedkamer is dan echt voorbij. Toen we kampioen werden met Manchester werd wat gejuicht en champagne opengedraaid voor de fotografen. Binnen een uur was iedereen weg." Misschien is het door opgroeien in Kampen met z'n calvinistische levenstoets: "Maar het negatieve blijft me beter bij dan het positieve, ik herinner me wedstrijden die we verloren meer dan wedstrijden die we wonnen." Hij tapt nog eens koffie uit het Nespresso-apparaat en de kat probeert direct z'n plekje in te pikken. "Weet je", zegt hij, "ik kan weer zo genieten van de weekeinden. Net als vroeger, thuis. Vrijdagavond deden we met z'n allen boodschappen. De dag erop werd je wakker en wist je dat het zaterdag was en dat je 's middags heerlijk kon voetballen, daar kon je echt naar uitkijken. Daar werd ik zo blij van. Als prof verlies je dat gevoel volledig, maar het is er weer: ik heb de dagen van de week terug gekregen."
Vader Gerrit en moeder Anna waren z'n grootste fans. Moe Stam stond in de kantine van DOS. Pa leerde hem, als verdienstelijk rechtsbuiten bij IJVV in IJsselmuiden overschieten, samen stonden ze langs de lijn. "Als ik rechtshalf was opgesteld, stonden zij ook rechtshalf. Dan riep m'n vader: Schieten! Nu! Daar werd je wel eens schijtziek van." Maar hij zegt het met tederheid. Zijn vader overleed drie dagen voor hij bij Ajax de handdoek in de ring gooide. Het was niet dé reden, want het besluit stond al vast, maar het kwam er allemaal wel extra bij. De laatste maanden heeft hij de dood van z'n vader 'met moeite een plek kunnen geven'. Afwezige ogen: "Ik ben niet zo'n type om erover te praten, net zo min als mijn vader dat was, wij zijn niet een familie om alles maar op tafel te gooien. Maar m'n ouwe heer had de beslissing zeer zeker begrepen, honderd procent zeker weten."
Hij had zo graag met z'n vader z'n carrière nog eens willen nalopen. In z'n eentje taalt hij niet eens naar al die dvd's met wedstrijden waarin hij als 'beste verdediger ter wereld' pal stond voor de goede zaak. Verder kan bewieroking hem gestolen worden. Maar toch, dat het journaille spontaan applaudisseerde in het perszaaltje, waar hij het vertrek aankondigde, voelt goed. Openlijke waardering, en ongewoon in het wereldje. Dat hij slechts twee rode kaarten kreeg, is achteraf ook een medaille op de borst. "Gekregen voor protesteren tegen de scheidsrechter, niet voor 't doormidden trappen van een speler. Ik ben een correct iemand, vind ik van mezelf, ik probeer altijd eerlijk en niet achterbaks te zijn. Dat ik dat in de voetbaljaren heb kunnen volhouden, geeft nog wel de meeste voldoening."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
www.voetbalzone.nlClubloze Kuffour kiest voor hekkensluiter Rusland
Geschreven op dinsdag, 26 augustus om 17:43
Sammy Kuffour speelt komend seizoen in Rusland. De Ghanese verdediger heeft zich verbonden aan hekkensluiter FC Khimki, zo meldt Voetbal International dinsdag. Bij Ajax bleef zijn bijdrage mede door blessures beperkt tot slechts 33 minuten, maar over een gebrek aan belangstelling hoefde Kuffour niet te klagen. De 31-jarige mandekker kon voor één seizoen bij Bologna aan de slag, maar er was ook belangstelling uit de Bundesliga, de Premier League en het Midden-Oosten.
Kuffour kwam in de winterstop transfervrij van AS Roma naar Amsterdam. De Ghanees moest trainer Adrie Koster meer defensieve mogelijkheden geven, maar veel kon hij niet betekenen. Bij het vastleggen van Kuffour bedong Ajax een optie voor nog twee jaar, maar in goed overleg werd besloten af te zien van die mogelijkheid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Of het lekker is???? Of het waar is??? maar op AN staat het volgende:
Maradona: Zoen voor Heitinga
MADRID - Een bijzonder moment voor John Heitinga na afloop van het duel tussen Atletico en Schalke 04 (4-0) in de voorronde van de Champions League.
Na een douche en wat gebruikelijke perspraatjes stond niemand minder dan Diego Armand Maradona de oud-Ajacied op te wachten om hem te complimenteren met zijn puike partij. Maradona nam het gezicht van Heitinga tussen zijn handen en kuste zijn voorhoofd. ‘Pluisje’ was in de Spaanse hoofdstad om zijn schoonzoon Kun Aguero aan te moedigen.
Maradona: Zoen voor Heitinga
MADRID - Een bijzonder moment voor John Heitinga na afloop van het duel tussen Atletico en Schalke 04 (4-0) in de voorronde van de Champions League.
Na een douche en wat gebruikelijke perspraatjes stond niemand minder dan Diego Armand Maradona de oud-Ajacied op te wachten om hem te complimenteren met zijn puike partij. Maradona nam het gezicht van Heitinga tussen zijn handen en kuste zijn voorhoofd. ‘Pluisje’ was in de Spaanse hoofdstad om zijn schoonzoon Kun Aguero aan te moedigen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Aangezien we niet meer in de Perez-topic kunnen posten maar even hier:
Ik hoop dat Perez naar het buitenland vertrekt. Ik vind het eerlijk gezegd al bizar dat Ajax z'n contract moet afkopen, aangezien dat helemaal niet normaal is voor spelers die op de transferlijst worden gezet. Dan zou het nog vervelender zijn wanneer hij transfervrij aansluit bij een concurrent. Begrijp me niet verkeerd hoor, vanwege z'n gedrag als bankzitter ben ik het eens met de beslissing om hem van de hand te doen, maar wat kwaliteiten betreft is het een zeer bruikbare selectiespeler. Kijk maar naar z'n eerste seizoen bij Ajax, waarin hij vaak inviel als aanvaller.
Ik hoop dat Perez naar het buitenland vertrekt. Ik vind het eerlijk gezegd al bizar dat Ajax z'n contract moet afkopen, aangezien dat helemaal niet normaal is voor spelers die op de transferlijst worden gezet. Dan zou het nog vervelender zijn wanneer hij transfervrij aansluit bij een concurrent. Begrijp me niet verkeerd hoor, vanwege z'n gedrag als bankzitter ben ik het eens met de beslissing om hem van de hand te doen, maar wat kwaliteiten betreft is het een zeer bruikbare selectiespeler. Kijk maar naar z'n eerste seizoen bij Ajax, waarin hij vaak inviel als aanvaller.