SC Heerenveen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Bertje schreef:Moet-ie natuurlijk wel echt dertig zijn.
Ik schatte hem in ieder geval wel ouder, maar goed, misschien klopt het deze keer wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

SC Heerenveen haalt Noorse aanvaller Elyounoussi
22/07/2008 17:41

Scandinavië blijft voor SC Heerenveen een welkome bron voor nieuwe spelers. De laatste aanwinst Tarik Elyounoussi komt over uit Noorwegen.

Binnen 24 uur verzekerde SC Heerenveen zich van een tweede spits. Na het vastleggen van Bonaventure Kalou haalden de Friezen de twintigjarige Elyounoussi naar Nederland. In Noorwegen wordt een bedrag van ruim 3,5 miljoen euro genoemd als afkoopsom.

Elyounoussi, die in Friesland voor vijf jaar heeft getekend, is bezig aan zijn vierde seizoen in dienst van Frederikstad FK. Sinds 28 mei mag hij zich ook Noors international noemen. In de oefeninterland tegen Uruguay scoorde de aanvaller met Marokkaanse roots vier minuten na zijn entree.
VI.nl
Duke

Bericht door Duke »

En de volgende:
SC Heerenveen legt kopsterke en hardwerkende Elm vast
25/07/2008 11:40

SC Heerenveen blijft actief op de transfermarkt. De Zweedse middenvelder Viktor Elm is de jongste aanwinst. Hij meldt zich in januari 2009 in Friesland.

'De laatste benodigde handtekeningen zijn gezet. Elm is nu van SC Heerenveen', zegt directeur Yme Kuiper op de website van zijn club. 'Hij is een hardwerkende middenvelder die graag mee naar voren gaat, kopsterk is, maar ook een behoorlijk potje kan verdedigen.'

Elm tekende voor 3,5 jaar in Heerenveen. De 22-jarige middenvelder komt over van Kalmar FF, dat momenteel koploper is in de Zweedse competitie. Elm heeft met zeven goals in vijftien wedstrijden een belangrijk aandeel in het succes.

De 1 meter 92 lange middenvelder is bezig aan zijn derde seizoen bij Kalmar. Eerder speelde hij voor Falkenberg. Elm debuteerde al als international. Zijn enige interland speelde hij op 19 januari van dit jaar. Het vriendschappelijk duel met de Verenigde Staten eindigde in een 2-0 nederlaag voor Zweden.
www.vi.nl

Salvador Dali
999

Bericht door 999 »

Zal mij toch benieuwen of Heerenveen, nadat het het geluk aan haar zijde had w.b. Sjulimani, met deze twee aankopen weer een schot in de roos heeft gedaan ..
Blij met de punten ...
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik denk dat Heerenveen gigantisch tegen gaat vallen. Ik vond de selectie vorig seizoen al vrij armoedig, namelijk.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Van die Elyounoussi heb ik wat beelden gezien, dat lijkt me wel een goede speler. Met een flinke slag om de arm.
Chris

Bericht door Chris »

Peter schreef:Ik denk dat Heerenveen gigantisch tegen gaat vallen. Ik vond de selectie vorig seizoen al vrij armoedig, namelijk.
Ik denk niet dat ze gigantisch tegen gaan vallen, maar ze gaan wel minder presteren dan vorig seizoen. Vorig seizoen was een sterk seizoen van Heerenveen, met vele goede wedstrijden tegen sterke tegenstanders o.a. Twente thuis, Ajax & PSV thuis. En dat is niet alleen omdat Sulejmani zo goed was, dat was ook omdat het positiespel goed was en de rest van het team ook in vorm was. Alleen Sulejmani (Bradley, vind ik niet zo'n aderlating) is weggevallen, dus zo armoedig is het huidige team niet. Alleen aanvallend is het behelpen, denk ik. Defensief en op het middenveld is er genoeg potentie en kwaliteit. Alleen de voorhoede heeft duidelijk aan kwaliteit verloren. Dus het aantal gescoorde goals, vorig seizoen 88 stuks!, zal een stuk minder zijn. Wat een aantal punten gaat kosten.
Chris a.k.a Giiser
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik denk dat Elyounoussi Sulejmani wel eens heel behoorlijk zou kunnen vervangen. Kalou is afwachten. Haalt hij zijn oude niveau, dan is hij een stuk beter dan Beerens.

Verdedigend kan er nog wel iets bij. Een rechtsback (Zuiverloon is weg- goede zaak) en een linksback. En een keeper natuurlijk.

Ik vond Heerenveen vorig seizoen helemaal niet zo sterk. Het komt niet vaak voor dat Ajax vijf keer in één seizoen wint. Verwacht dan ook geen instorting. Maar we gaan het zien.
999

Bericht door 999 »

Zal mij toch benieuwen of Heerenveen, nadat het het geluk aan haar zijde had w.b. Sjulimani, met deze twee aankopen weer een schot in de roos heeft gedaan ..
Tja, mij ging het specifiek om de spelers.Kijk, tis natuurlijk knap, maar als je b.v. de transfer van Sjulimani naar Heerenveen bekijkt dan heeft zijn zaakwaarnemer natuurlijk ook helemaal verkeerd ingeschat wat dat ventje waard zou zijn.Van, ik dacht ik 3 ton, naar +- 16,5 miljoen in een goed half/3kwart jaar is natuurlijk te gek voor worden.Ik vraag me dan ook af of Heerenveen bij een zelfde vraagprijs wat men nu voor die Elyounoussi betaald ook zou hebben toegehapt.

Sjulimanie lijkt me een typisch voetbal sprookje, of dat deze aankopen dat soort sprookje verder kunnen laten gaan ?.Moet ik nog zien.

Als team kan Heerenveen, wat volgens mij toch altijd zo bij de eerste 6-8 zit, het niet zo slecht gaan doen lijkt me.Daar zie ik ze nog wel een beetje meehobbelen.
Blij met de punten ...
Duke

Bericht door Duke »

Opnieuw pijnlijke nederlaag Heerenveen

VEENOORD - De voorbereiding van SC Heerenveen op het nieuwe voetbalseizoen verloopt qua resultaten verre van goed. Eerstedivisionist FC Emmen was zaterdag met 3-1 te sterk.

Eerder verloor het elftal van de nieuwe trainer Trond Sollied al met 4-0 van FC Eindhoven, dat eveneens in de Jupiler League voetbalt.

Heerenveen leidde zaterdag in Veenoord bij rust nog wel door een Donovan Deekman. Na de pauze scoorden Niek Ripson, Roy Stroeve en huurling Tim Matavz voor Emmen.

Heerenveen kent vooral in aanvallend opzicht problemen. Gerald Sibon en Roy Beerens maken deel uit van het Olympische voetbalelftal.
www.sportwereld.nl

Salvador Dali
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Heerenveen heeft Janmaat binnen
Geschreven op dinsdag, 29 juli om 10:04

ADO Den Haag en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Daryl Janmaat naar Heerenveen. De achttienjarige verdediger, die bij ADO nog een contract tot 2010 had, tekende een vierjarige overeenkomst bij de Friese club. Janmaat maakt een stormachtige ontwikkeling door bij de Haagse club. Op 5 oktober van vorig jaar maakte hij zijn debuut in het eerste elftal, waarna hij een basisplaats veroverde en niet meer uit het team verdween. Janmaat, die vorig seizoen als amateur actief was, tekende vervolgens een nieuw contract bij de Hofstedelingen.

Ook vanuit Engeland was er meer dan gemiddelde interesse voor de verdediger, die in principe niet bij ADO mocht vertrekken. Desondanks sprak Janmaat enkele weken geleden met Heerenveen-coach Trond Sollied en nam hij een kijkje in de Friese keuken.

Janmaat is bij Heerenveen de opvolger van Gianni Zuiverloon, die onlangs vertrok naar het Engelse West Bromwich Albion. Eerder legde Heerenveen al Milan Kopic, Goran Popov, Pedro Henrique, Viktor Elm, Bonaventure Kalou en Tarik Elyounoussi vast.
VoetbalZone.nl

Jammer, gaan we weer de hoofdprijs voor betalen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik ken hem niet echt maar hoorde dat het een groot talent is...
IK GELOOF!!!!!!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Heerenveen verwelkomt Elyounoussi
Tarik Elyounoussi heeft maandagmiddag voor het eerst getraind met zijn nieuwe club sc Heerenveen. De spits speelde zaterdag zijn laatste duel voor het Noorse Frederikstad FK.

Het 21-jarige talent (foto, rechts) is dus wedstrijdfit. Mogelijk maakt de Noorse aanvaller van Marokkaanse komaf dinsdag zijn debuut voor de Friese club. In Beesterzwaag neemt Heerenveen het op tegen het Griekse Xanthi.

De nieuwbakken trainer van de noorderlingen, Trond Sollied, liet eerder al weten uit te kijken naar de komst van de aanvaller. "Hij komt rechtstreeks uit de Noorse competitie en is wedstrijdfit. Als hij niet tegen Xanthi in actie komt, dan vrijdag sowieso tegen Excelsior Moeskroen."
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Het zijn allemaal aanvallers die gehaald worden.
999

Bericht door 999 »

AJAX !!!!
Blij met de punten ...
peter

Bericht door peter »

Poulsen weg bij Heerenveen, Johnson en Prager volgen
13/08/2008 16:45

Jakob Poulsen (foto) is vertrokken bij SC Heerenveen. De Friese club meldt dat de Deense middenvelder terugkeert naar zijn vaderland, waar hij in onderhandeling is met een nog onbekende club.

Poulsen belandde tijdens het seizoen 2005/06 bij SC Heerenveen, dat hem had overgenomen van Esbjerg fB. In tweeënhalf jaar kwam de 25-jarige Deen tot 57 competitiewedstrijden en drie doelpunten.

De nieuwe trainer Trond Sollied stelt geen prijs meer op de diensten van Poulsen, zoals ook Will Johnson en Thomas Prager mogen uitkijken naar een nieuwe werkgever. 'Voor beide spelers is belangstelling', zegt directeur Yme Kuiper. 'De kans is groot dat zowel Prager als Johnson redelijk vlot vertrekken.'

www.vi.nl
Top staaltje scouting, hoor.
jabu

Bericht door jabu »

Er waren hier op AT ook scouts die Prager een goede speler vonden.
T82

Bericht door T82 »

Poulsen speelde gewoon 30 wedstrijden mee afgelopen seizoen... Scoorde 3 keer en gaf maar liefst 7 assists.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

De ene trainer is de andere niet he. Sollied zal het niet in hem zien zitten.
jabu

Bericht door jabu »

Harm schreef:
Jabu schreef:Zuidoost Europa, hè. :eusa_naughty.gif:
Ben jij Revo!ution?
Nee, ik denk het niet. Ik ben wel revolutionair, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet? :blush.gif:
Duke

Bericht door Duke »

Peter schreef:
Poulsen weg bij Heerenveen, Johnson en Prager volgen
13/08/2008 16:45

Jakob Poulsen (foto) is vertrokken bij SC Heerenveen. De Friese club meldt dat de Deense middenvelder terugkeert naar zijn vaderland, waar hij in onderhandeling is met een nog onbekende club.

Poulsen belandde tijdens het seizoen 2005/06 bij SC Heerenveen, dat hem had overgenomen van Esbjerg fB. In tweeënhalf jaar kwam de 25-jarige Deen tot 57 competitiewedstrijden en drie doelpunten.

De nieuwe trainer Trond Sollied stelt geen prijs meer op de diensten van Poulsen, zoals ook Will Johnson en Thomas Prager mogen uitkijken naar een nieuwe werkgever. 'Voor beide spelers is belangstelling', zegt directeur Yme Kuiper. 'De kans is groot dat zowel Prager als Johnson redelijk vlot vertrekken.'

www.vi.nl
Top staaltje scouting, hoor.
Tja, nieuwe trainer. Gebeurt meer, hoor. :smallgrin.gif:

Salvador Dali
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Matusiak mag ook vertrekken.
peter

Bericht door peter »

Betis is bezig om Pranjic los te weken, aldus Italiaanse media. Ze hebben een bod van 5 miljoen gedaan, waar eerder al een bod van 4 miljoen werd afgewezen.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Heerenveen zou wel heel dom zijn als ze Pranjic laten gaan. Ze zwemmen in het geld en dan laat je normaal gesproken niet 1 van je belangrijkste spelers een week voor de competitiestart vertrekken.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Iedereen is te koop bij Heerenveen.

Laten we wel wezen, juist daardoor heeft Heerenveen die goede naam verworven. Zo'n Elyounoussi komt om door te groeien, niet omdat het zo leuk is om voor de vijfde plaats te spelen.
Gesloten