Haha, nee. Al steelt die de portemonnee van Van Basten....LucaS schreef:Sulejmani heeft 16 miljoen gekost. DIe zet je niet zo maar op straat

Moderator: mods
Koster en Van Basten pakken zaken volkomen verkeerd in, totaal geen people-managers. Denk je dat dit de groep hechter maakt? Totaal niet, mensen kunnen niet zichzelf zijn en fouten maken(en dan ontstaan er juist banden). Iedereen moet zich voorbeeldig voordoen, terwijl juist die fouten in hun hoofd recht moeten worden gezet. Daarvan profiteert Ajax gigantisch en de betrokken personen ook(meer respect). Door hun manier van handelen heb ik geen respect, ze zijn te kortzichtig. Een probleem moet je aanpakken, niet wegstoppen. Dat irriteert mij gigantisch.Benji schreef:Zoveel begrip (of in ieder geval empathie) voor Wormgoor, maar zo weinig begrip voor Koster/MvB? Ik vind juist dat Ajax in deze heel netjes is, ze brengen hierover niets naar buiten en dat is voor de speler het beste.
Van sfeer is geen sprake, aangezien het blijkbaar allemaal perfect moet zijn. Van ervaringen leer je, als je mensen hebben die zich om je bekommeren. Ik snap dat Manucharyan en zijn ploeggenoten ontstemd zijn over dat hij dit gedaan heeft, maar denk je nou echt dat hem hierdoor niet meer een goede gozer vinden. Iedereen moet zich realiseren dat hij iets gewoon doms heeft gedaan, maar dat hoort een mens niet te tekenen. Geef hem tenminste de kans om te zorgen dat een ander(beter) beeld van hem krijgen. En als zo'n incident de banden kan breken, hoe hecht is het team dan geweest? Juist: totaal niet sterk.Benji schreef:En vergeten/vergeven zal zoiets echt niet worden binnen een team, het is een mens eigen (maar blijkbaar zie jij dat anders) om mensen na zo'n handeling te blijven wantrouwen. Enige mogelijke (ik heb het expres niet over juiste) beslissing om hem te ontslaan (contract te ontbinden) om de sfeer niet te laten omslaan. Er is geen werkgever te vinden die anders zou besluiten (tenzij ze zich specifiek voor reclassering inzetten).
Geef eens antwoord, slimmerikje.InnerHarbour schreef:Ik zou jou en je eeuwige negatieve gezeik een ban voor een half jaar opleggen.
Godenzoon: Je bent een kind van de club. Wil jij jouw kind niet meer zien als hij heeft gestolen, dan ben jij een slechte vader. Hetzelfde wat ik Koster en Van Basten verwijt. Geen warmte!Duke schreef:Het zijn van Godenzoon geeft ook verantwoordelijkheden, Vedette-10.
De impact van hoe je hem aanpakt moet je goed kiezen: het moet hem het niet waard zijn. Sowieso denk ik dat hij zich al realiseert dat je zoiets niet hoort te doen, dus het geweten werkt denk ik al. Dan moet je hem alleen laten voelen dat je zoiets niet kan flikken naar ploeggenoten. Laat hem schoenen schoonmaken, de wasmensen helpen en zorgen dat het trainingsmateriaal bij elkaar blijft.M schreef:Vedette, ik heb nieuws voor je. Als de verhalen kloppen heeft Vito W. niet vals gespeeld met een potje kaarten, maar geld gestolen van een ploeggenoot.
Volgens jouw eigen oneindige ego zou je de perfecte AD zijn van Ajax.. maar dieven wil je gewoon een knuffel geven en doen alsof er niets aan de hand is. Wat is de volgende stap? Moet Manucharian zijn veronschuldigingen aanbieden aan Vito W. dat hij het geld niet gewoon gegeven heeft?
Ik ben het met je eens dat je fouten moet kunnen maken. Er is in mijn ogen echter een aanzienlijk verschil tussen een fouten pass geven, je een keer verslapen voor een training of een teamgenoot bestelen. De eerste 'fouten' horen bij het proces dat je door moet gaan als sporter om je te verbeteren. De laatste 'fout' is er één die je in mijn ogen in een topsport omgeving je niet kunt permitteren. Dit is ook een voorbeeld stellen naar de rest van de groep.Vedette-10 schreef:Koster en Van Basten pakken zaken volkomen verkeerd in, totaal geen people-managers. Denk je dat dit de groep hechter maakt? Totaal niet, mensen kunnen niet zichzelf zijn en fouten maken(en dan ontstaan er juist banden). Iedereen moet zich voorbeeldig voordoen, terwijl juist die fouten in hun hoofd recht moeten worden gezet. Daarvan profiteert Ajax gigantisch en de betrokken personen ook(meer respect). Door hun manier van handelen heb ik geen respect, ze zijn te kortzichtig. Een probleem moet je aanpakken, niet wegstoppen. Dat irriteert mij gigantisch.
Dus iedereen moet zich voorbeeldig gedragen? Ben je dan jezelf, wordt je dan een beter iemand? Ik zou me niet lekker voelen als mijn broer(we hebben het over een familaire(zoals het hoort te zijn) voetbalclub) overdreven zwaar wordt gestraft, dat zou ik niet willen. Ik zou willen dat hij zich verbetert doordat de banden worden aangetrokken. En dat zou een hechte groep zijn.M schreef:De beslissing om Vito W. eruit te schoppen is juist in team belang. Je laat aan de rest zien dat sommige dingen niet gepikt worden. Er is gewoon geen enkele andere sanctie die gepast zou zijn bij het bestelen van een ploeggenoot of je nou bij de amateurs zit of de champions league wint. Het slachtoffer vindt het misschien vervelend.. maar ik denk dat hij opgelucht is dat die dief in ieder geval niet meer zo makkelijk bij zijn spulletjes kan.
En even voor de duidelijkheid: Vito W. is niet het slachtoffer
Dit kost hem zijn reputatie, ik denk dat het zijn carriere kan kosten. Ik hoop het niet, dat er redelijke mensen zijn in de voetbalwereld maar blijkbaar hoort het zo te zijn.Jabu schreef:Het kost hem niet zijn carrière, hooguit zijn carrière bij Ajax. Hij kan nog steeds gewoon overstappen naar een andere club.
________
Ik ben het met je eens dat je fouten moet kunnen maken. Er is in mijn ogen echter een aanzienlijk verschil tussen een fouten pass geven, je een keer verslapen voor een training of een teamgenoot bestelen. De eerste 'fouten' horen bij het proces dat je door moet gaan als sporter om je te verbeteren. De laatste 'fout' is er één die je in mijn ogen in een topsport omgeving je niet kunt permitteren. Dit is ook een voorbeeld stellen naar de rest van de groep.
Het is maar hoe je het ziet met het wegstoppen van problemen. Volgens mij pakt Ajax dit probleem nu juist wel aan. Het met de mantel der liefde bedekken zou je ook kunnen zien als wegstoppen.
Om op joey zijn vraag antwoord te geven, natuurlijk maakt het uit of het om een jeugdspeler gaat of één van de steunpilaren van het eerst team. Als het bv. Suarez, Sulejmani of Huntelaar was geweest hadden zij wellicht ook bij Ajax mogen vertrekken, alleen natuurlijk niet transfervrij. Dan had Ajax op een subtiele manier moeten proberen hen aan een andere club te slijten. In mijn ogen is het overigens niet toevallig dat het hier om een jeugdspeler gaat en niet om een eerste selectie speler. Ik denk alleen niet dat het, zoals Arthur stelt, ligt aan de hoogte van hun salaris. De eerste selectie spelers hebben in mijn ogen al op meerder vlakken aangetood wat er gevraagd wordt om topsporter te zijn.
Gaat toch weg met je lagere school debattechnieken. Een belachelijk extreem voorbeeld verzinnen wat nooit gaat gebeuren, het bij de ander in de mond leggen om zo wanhopig proberen een punt te scoren.joey schreef:Geef eens antwoord, slimmerikje.InnerHarbour schreef:Ik zou jou en je eeuwige negatieve gezeik een ban voor een half jaar opleggen.![]()
Je kunt heel principieel doen en een speler ontslaan, maar dan moet die speler wel geen of amper transferwaarde hebben. Wormgoor ontslaan omdat hij steelt is één ding, KJH of Sulejmani op straat zetten iets heel anders.