Gaat Ajax de beurs verlaten?
Moderator: mods
Die conclusie van AN lijkt mij te voorbarig, wel las ik ergens dat Ajax adviseurs heeft ingeschakeld om de boel te onderzoeken. Dat haalbaarheidsonderzoek schijnt nog te lopen. Aegon zou hierin ook een rol spelen...
Coronel wilt iig niet langer meer op de beurs, zo lijkt het. Zoals iemand al schreef, als hij maar niet met zijn vingers aan het transfer- en salarisbudget komt.
Coronel wilt iig niet langer meer op de beurs, zo lijkt het. Zoals iemand al schreef, als hij maar niet met zijn vingers aan het transfer- en salarisbudget komt.
AFCA!
Strating zélf aan het woord:
http://www.quotenet.nl/biz/adri_stratin ... n_ajax.php
Adri Strating: ‘Ik ben fan van Ajax’
Wordt Ajax nog van de beurs gehaald? ‘Eind dit jaar gaat er misschien iets gebeuren’, zegt de grootste particuliere aandeelhouder van de Amsterdamsche Football Club, Adri Strating.
De 71-jarige beursjongen Strating, nummer 118 in de Quote 500, was er vroeg bij als het gaat om het aandeel. ‘Ik zit er al in sinds de introductie.’ Daarnaast nam hij in december 2003 het belang van 7,37% van het Amerikaanse Citigroup over. Strating heeft in totaal 9,95% van de stukken in handen. Wat vindt hij dat er met de beursnotering van Ajax moet gebeuren?
‘Tijdens de beursintroductie was het een andere tijd, ik zag toen het belang er wel van in. Het is een beetje jammer dat het zo gelopen is met de investeringen.’ Joop Krant, Q278 met €90 miljoen en onlangs gebombardeerd tot bestuurslid van de AFC, werkt op het moment aan een creatieve oplossing met betrekking tot de beursnotering, waar de vereniging Ajax zelf eigenlijk wel vanaf wil.
Zou Strating meewerken aan een beursexit van Ajax? ‘Ik zit er niet op te wachten, ik wil de aandelen ook wel houden. Maar als het in het belang is van Ajax, zeker. Ik ben fan.’ Strating wacht het voorstel van Krant af, daar heeft hij wel vertrouwen in. ‘Joop is een kenner van de beurs, hij zal het wel weten.’
-
- AT Toto winner 15/16
-
-
Wat ik nog niet snap is, waarom gaan we meer winnen/beter voetballen als we van de beurs gaan? Waarom zouden we anders gaan?
Tijdens een voetbalwedstrijd zie ik niet het verschil of we beursgenoteerd zijn of niet, voor mij gelden zaken als "oude logo", "van de beurs" niet zo, ik kijk naar voetbal, naar Ajax. Op de Toekomst merk ik niets van de beurs!
Tijdens een voetbalwedstrijd zie ik niet het verschil of we beursgenoteerd zijn of niet, voor mij gelden zaken als "oude logo", "van de beurs" niet zo, ik kijk naar voetbal, naar Ajax. Op de Toekomst merk ik niets van de beurs!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Cluijffert
-
-
Het fabeltje van de 'kille' aandeelhouders is op weinig gestoeld. Het aandeel Ajax is helemaal niet interessant voor aandeelhouders, er is amper handel in. De grootaandeelhouders zijn voor zover ik weet allen betrokken bij de club (in de zin dat ze supporter zijn of direct betrokken zijn bij de club (als sponsor)).
-
-