Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is om te gaan schelden.
Tenzij je Van Basten no matter what een sukkel vindt.
Tenzij je Van Basten no matter what een sukkel vindt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 22, 2008 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sneijder ging toch twee weken eerder.Thomas schreef:Huh? Dus het is nu opeens anders?joey schreef:Ik weet wel dat ze graag veel geld willen vangen voor KJH, maar nu is het te laat. Nu krijg je geen twee, drie echte versterkingen meer voor wat hij opbrengt.
@Thomas: dat zal KJH ook begrijpen, denk je niet?
Tja, als KJH erop staat, zul je hem moeten laten gaan. Maar ik neem aan dat ze daar afspraken over hebben gemaakt? Een ezel....
Het stinkt aan alle kanten!
Tsja, ik merk het al. Onder Van Geel en Ten Cate was het overmacht. Nu het twee weken later gebeurt is er blijkbaar heel veel veranderd. Huntelaar zal vast minder graag weg willen en de kans die je hem ontneemt is vast minder van belang (dat waren immers jouw stokpaardjes).
Spelers van Ajax zijn niet houdbaar wanneer Real Madrid zich meldt. Punt. Dat gold bij Sneijder en dat geldt nu net zo hard. Ajax heeft ook al ingespeeld op een vertrek van Huntelaar. Hopelijk trekt men met het Huntelaar-geld nog die goede verdediger aan.

Spelers van Ajax zijn niet houdbaar wanneer Real Madrid zich meldt. Punt. Dat gold bij Sneijder en dat geldt nu net zo hard. Ajax heeft ook al ingespeeld op een vertrek van Huntelaar. Hopelijk trekt men met het Huntelaar-geld nog die goede verdediger aan.
Dat is waar, maar dat levert dus een enorm probleem op. Twee weken scheelt wel degelijk een hoop. De poel is nu wel leeggevist en andere clus zullen een vermogen vragen voor hun spelers. Dit wordt eerder een Zlatannetje dan een Sneijdertje. Ik blijf hopen dat er afspraken gemaakt zijn.
En ja, je hebt gelijk, als die jongen weg wil, moet je hem laten gaan.
DAT VERDOMDE MADRID STEEDS.
En ja, je hebt gelijk, als die jongen weg wil, moet je hem laten gaan.
DAT VERDOMDE MADRID STEEDS.

Zolang we de meerprijs die we, vanwege het late tijdstip, moeten betalen voor de gewenste defensieve versterking maar gewoon in de prijs voor Huntelaar opnemen is er niets aan de hand.
Je kunt Madrid toch gewoon zeggen hoe het zit. Omdat jullie zo laat komen hebben wij een probleem en dat kost je extra euro's.
Je kunt Madrid toch gewoon zeggen hoe het zit. Omdat jullie zo laat komen hebben wij een probleem en dat kost je extra euro's.
Nil volentibus arduum
Dat is waar, maar je moet de impact van zo'n transfer niet onderschatten. Het zal toch een klap zijn voor de spelersgroep.
We weten niet of Cvitanich (een heel seizoen) kan presteren.
We weten niet wanneer Sulejmani fit is.
We weten niet of er nog versterkingen te halen zijn.
Het is een probleem.
We weten niet of Cvitanich (een heel seizoen) kan presteren.
We weten niet wanneer Sulejmani fit is.
We weten niet of er nog versterkingen te halen zijn.
Het is een probleem.
Ja, dat is het zeker. Maar met een beetje creativeit is hier wel een positieve draai aan te geven. Natuurlijk is het ideaal als dit eerder gebeurd. Maar we hebben Cvitanich al in huis dus we staan niet met lege handen.joey schreef:Het is een probleem.
Als dit doorgaat is het aan Ajax om dit slim uit te spelen. Ik heb het al eerder aangegeven. Als we hier uit kunnen komen met een zak geld, een goede verdediger én een talentvolle spits dan worden we er beter van.
Nil volentibus arduum
Tja, ik weet het. Maar dat is wel hoe het zou moeten zijn.
Je kunt wel als calimero in de hoek gaan zitten en roepen dat het allemaal niet eerlijk is. Maar je weet dat dit kan gebeuren en dus moet je, als club die nu eenmaal in een afhankelijke positie zit, slim zijn en vooruit kijken.
Je kunt wel als calimero in de hoek gaan zitten en roepen dat het allemaal niet eerlijk is. Maar je weet dat dit kan gebeuren en dus moet je, als club die nu eenmaal in een afhankelijke positie zit, slim zijn en vooruit kijken.
Nil volentibus arduum
Ik roep niet dat het niet eerlijk is. Wel dat we wel weten wat we hebben en niet wat we krijgen. Laat ik het zo zeggen: we hebben al twee keer op het laatste moment een sleutelspeler verkocht en twee keer is het niet bevallen. Liever niet dus.
Maar goed, het is inderdaad zo dat KJH gaat als hij dat écht wil. (Of hij het moet willen is een ander punt. RVN speelt hij er echt niet uit.')
Maar goed, het is inderdaad zo dat KJH gaat als hij dat écht wil. (Of hij het moet willen is een ander punt. RVN speelt hij er echt niet uit.')
-
Je hoeft dat Madrid toch niet uit te leggen? Je stelt het bedrag voor Huntelaar op inclusief calculatie voor de spelers die je daarvoor terug wilt hebben. Dat het dan zo rond de 50 miljoen gaat liggen, tough luck voor Madrid, maar zij willen KJH hebben. Ajax hoeft hem niet perse kwijt. En dat Huntelaar misschien weg wil is jammer voor hem. Contract is contract. Twente houdt ook 3 spelers aan hun contract, Groningen deed dat en Heerenveen ook.Marillion schreef:Zolang we de meerprijs die we, vanwege het late tijdstip, moeten betalen voor de gewenste defensieve versterking maar gewoon in de prijs voor Huntelaar opnemen is er niets aan de hand.
Ajax moet misschien maar een keer op de impopulaire tour. So be it.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Nou, dat was het dan:
De T.Van Basten: Ajax heeft selectie rond AMSTERDAM - Ajax heeft de selectie voor het nieuwe seizoen na de komst van Evander Sno op orde. Trainer Marco van Basten vertelde vrijdag dat zijn club voor het einde van de maand, waarna de transfermarkt weer op slot gaat, nog wel enkele spelers wil verkopen. Hij wil Klaas-Jan Huntelaar nog zeker een seizoen in Amsterdam houden.
De topschutter wordt al weken in verband gebracht met Manchester United en Real Madrid. De Spaanse kampioen, die vorige week Rafael van der Vaart op het laatste moment inlijfde, zou zelfs een bod van 25 miljoen euro op de spits voorbereiden.
Volgens Van Basten is een vertrek van de aanvaller niet aan de orde. “Ik weet van niets, alleen dat Klaas het naar zijn zin heeft. Wij willen met hem het seizoen afmaken. Wij hebben al vroeg aangegeven dat we niet willen dat er net als vorig seizoen een speler zo laat vertrekt. Als je hem dan nog kwijtraakt, kan je niets meer met het geld dat het oplevert.” De selectie van Ajax bestaat nog uit 28 spelers. Albert Luque, Kenneth Perez, Laurent Delorge en Jurgen Colin (Sporting Gyon) behoren niet meer tot die groep. Van Basten wil zijn definitieve spelersgroep nog terugbrengen tot 25 spelers. Leonardo, Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglü en George Ogararu vernamen eerder al van Van Basten dat ze weinig speeltijd zullen krijgen.
Heb ik iets gemist? Over welke concurrentie heeft MvB het in hemelsnaam, want ik zie verder geen aanvallende middenvelder in de selectie. Ik hoop toch niet dat hij mensen als Sarpong bedoelt.Van Basten heeft selectie rond
Amsterdam, 22 aug 2008
Ismaïl Aissati moet zijn plek zien te veroveren want de concurrentie op zijn positie neemt toe.”
Met deze opmerking geeft Van Basten m.i. aan dat hij niet geheel tevreden is over de samenstelling van de selectie. Opvallend, aangezien hij toch aardig wat geld heeft mogen besteden.,,De selectie hebben we rond, al moet je afwachten of het genoeg is. .
Maar blijkbaar is het geld nu dus echt op...Maar gezien wat er op dit moment mogelijk is, zijn we klaar.”
Al met al wederom een teleurstellend zomerreces met weinig hoopgevende aankopen. Ik verwacht er dan ook niet veel van komend seizoen.
-
Even een tussenstand:
+ Sulejmani, Aissati, Cvitanich
+ wegsturen van Luque, Perez, etc...
+ prima presentatie van v. Basten
+ niet met JC in zee zijn gegaan
+ professionalisering (spelers die tussen de trainingen door kunnen slapen etcetera)
-/+ Danny Blind als technisch directeur
- Oleguer, Sno
- Hennie Spijkerman als hoofd scouting
+ Sulejmani, Aissati, Cvitanich
+ wegsturen van Luque, Perez, etc...
+ prima presentatie van v. Basten
+ niet met JC in zee zijn gegaan
+ professionalisering (spelers die tussen de trainingen door kunnen slapen etcetera)
-/+ Danny Blind als technisch directeur
- Oleguer, Sno
- Hennie Spijkerman als hoofd scouting