Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 21, 2008 5:36 pm

Maar hij heeft wel gelijk...
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 21, 2008 5:37 pm

Het daadwerkelijke gemiddelde zal rond de 38000 liggen denk ik.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do aug 21, 2008 7:24 pm

Maar zo rekenen alle clubs: het aantal verkochte plaatsen. Niet of iedereen er ook echt zit.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 8:16 am

Mwah, volgens mij hebben ze in Spanje een heel ander systeem en in bijvoorbeeld Engeland zijn de kaarten zo duur dat je het wel uit je hoofd laat om niet te gaan.

Bij Ajax komen soms écht veel seizoenskaarthouders niet opdagen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 8:37 am

Oke, oke, sorry, het was heel dom en naief van mij om dit over onze mooie club te vermelden. Daarom het volgende:

Ajax staat in de top tien qua toeschouwersgemiddelde in Europa, maar uioteraard komen de meeste kaarthouders zelden opdraven. Als we gaan kijken naar de mensen die fysiek aanwezig zijn, is Ajax Europees gezien ook een heel erg klein clubje
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 22, 2008 8:43 am

Inter en Ajax liggen vrij gelijk aan elkaar door de topseizoenen van Inter. Verder is het gat daar veel groter qua toeschouwersaantallen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 22, 2008 8:47 am

LucaS schreef:Oke, oke, sorry, het was heel dom en naief van mij om dit over onze mooie club te vermelden. Daarom het volgende:

Ajax staat in de top tien qua toeschouwersgemiddelde in Europa, maar uioteraard komen de meeste kaarthouders zelden opdraven. Als we gaan kijken naar de mensen die fysiek aanwezig zijn, is Ajax Europees gezien ook een heel erg klein clubje
Ja Lucas, wanneer leer je nu eens dat je hier lekker negatief mee moet huilen. De usual suspects dopen elke morgen hun pennen nog wat dieper in het azijn net zolang Ajax en Chelsea van selectie geruild hebben. :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 8:55 am

Stom van me inderdaad. :blush.gif:

Overigens die geweldige serie A heeft nog geen 5000 toeschouwers per wedtrijd meer, gemiddeld:
Overzicht van de gemiddelde bezoekersaantallen per wedstrijd:
Bundesliga (Duitsland): 40.149
Premiership (Engeland): 33.859
Primera División (Spanje): 29.337
Ligue 1 (Frankrijk): 21.455
Serie A (Italië): 21.410
Eredivisie: 16.789
Jupiler League (België): 10.185

Bron: www.debalisnietrond.web-log.nl

peter

Bericht door peter » vr aug 22, 2008 8:56 am

LucaS schreef:Oke, oke, sorry, het was heel dom en naief van mij om dit over onze mooie club te vermelden. Daarom het volgende:

Ik heb even wat research gedaan en clubs als de Spurs, Roma, Juventus, Milan, Lyon en Chelsea houd je altijd achter je. No matter what. Moet je nagaan als het hier ook nog eens begint te draaien, zeg.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 8:58 am

Ajax heeft zoveel potentieel. Alleen jammer van die televisiegelden. Wat dat betreft moeten we hopen dat het eredivisiekanaal een groot succes wordt

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 9:29 am

Hmm, zal ik dan ook maar een abbo'tje nemen? Misschien komt het dan toch nog goed.... :smallgrin.gif:

De verkoop van tv rechten in Nederland zal altijd veel lager liggen. De markt is gewoon te klein. Daarom moeten wij inventief zijn met het beschikbare geld. Dat kan best want zo doen we al jaren mee. In de tijd dat we onze prijzen wonnen in europa waren de verhoudingen niet veel anders.
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 22, 2008 9:39 am

LucaS schreef:Ajax heeft zoveel potentieel. Alleen jammer van die televisiegelden. Wat dat betreft moeten we hopen dat het eredivisiekanaal een groot succes wordt
Ik heb wel eens gelezen dat Ajax halverwege de jaren 90, na het winnen van de CL, wel een stadion met een capaciteit van 150.000 man had kunnen bouwen, zoveel vraag was er toen naar seizoenskaarten!

Iemand bekend met dit bericht?

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 9:39 am

Ik vrees dat jij alleen het verschil niet zal maken! :ajaxsmiley.gif:

Natuurlijk zal Nederland nooit aan de bedragen komen zoals die elders in Europa worden opgehaald, maar als de zender een groot succes wordt, zal het gat waarschijnlijk wel kleiner worden

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 9:40 am

Peanuts, want je moet het delen met alle andere clubs. Zolang dat zo blijft zit er niet veel meer in. Als we één middelmatige speler verkopen hebben we volgens mij net zoveel binnen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 9:56 am

Volgens mij is er een andere verdeling van het geld gekomen. Ik begrijp uit de plannen voor de zender dat er veel geld verdiend gaat worden als het een beetje gaat lopen

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 10:02 am

Dat zijn de meest gunstige situaties die zijn bedacht door die luchtfietser van Feyenoord. Hoe heet hij ook al weer? Die marketingman....oh ja: Woerts.

Volgens mij moeten we er niet op rekenen dat we er veel geld aan over gaan houden. Het zal in ieder geval niet structureel meer zijn als wat we al krijgen.
Nil volentibus arduum

Vossie

Bericht door Vossie » vr aug 22, 2008 1:08 pm

In de komende jaren moeten er gewoon veel dingen eindelijk eens ten goede gaan veranderen.

De samenvattingen liggen nu voor een lange tijd vast bij de NOS voor een redelijk bedrag. De live-rechten zijn in eigen beheer en het ligt aan de afnemers of dat een succes gaat worden. Voor die 10 tot 15 euro per maand laat ik het niet schieten in ieder geval. Het is in ieder geval goed geregeld, bij elke kabelmaatschappij en ook via de satelliet is het te verkrijgen. Ik denk dat het wel wat kan gaan worden, zeker als er meer mensen zoals wij zijn die die paar euro's overhebben voor voetbal en dan bedoel ik niet alleen de wedstrijdverslagen.

Daarnaast heb je nog de CL. Daar staat deze week een stukje over in de VI. Het feit dat psv nu al jaren de enige deelnemer is, is niet goed voor de waarde van de Nederlandse uitzendingen. Ze zijn namelijk een stuk kleiner dan Ajax en feyenoord en trekken dus minder kijkers. Als er nu eens weer goed gepresteerd gaat worden en er constant 2 NL-se deelnemers zijn en dan misschien over een paar jaar weer 3, zullen deze rechten ook veel meer gaan opleveren. Zeker als de commercieelen dan ook nog eens gaan meebieden. Die vinden deze doordeweekse avonduitzendingen namelijk een stuk interessanter dan de samenvattingen in het weekend. Reclame inkomsten rond de CL zijn ook erg goed door de hoge kijkcijfers.

Het begint duidelijk bij presteren. Als Ajax nu gaat presteren is dat sowieso al een stuk beter voor het Nederlandse voetbal. En zeg nou eerlijk, landen als Portugal en Griekenland moeten we toch een keer achter ons gaan krijgen!?

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 1:43 pm

LucaS schreef:Ajax staat in de top tien qua toeschouwersgemiddelde in Europa, maar uioteraard komen de meeste kaarthouders zelden opdraven. Als we gaan kijken naar de mensen die fysiek aanwezig zijn, is Ajax Europees gezien ook een heel erg klein clubje
Is het bij jou altijd zo zwart-wit ?
Harm heeft gewoon gelijk als hij zegt dat Ajax de seizoenkaarthouders telt, niet de aanwezige toeschouwers. Dat laatste zou een ander beeld geven namelijk. Geen ramp verder, Ajax heeft bij mijn weten in Nederland de meeste toeschouwers gemiddeld, maar die Europese top 10 wordt in werkelijkheid niet gehaald.
Vossie schreef:Als er nu eens weer goed gepresteerd gaat worden en er constant 2 NL-se deelnemers zijn en dan misschien over een paar jaar weer 3, zullen deze rechten ook veel meer gaan opleveren.
Dream on...sowieso is constant 2 deelnemers al een probleem, laat staan eventueel 3 deelnemers. Ook is de CL niet dermate interessant dat er veel meer voor geboden gaat worden, het betreft namelijk maar enkele wedstrijden gedurende het seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 1:50 pm

De nederlandse markt is gewoon te klein voor de CL. Ook als je met drie ploegen zou meedoen.

In de grote landen is gewoon veel meer geld te verdienen. En dus zul je het altijd afleggen op dat gebied en moet je slim zijn.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr aug 22, 2008 2:01 pm

slotje erop maar ?

Kijk maar ...

Van Basten heeft selectie rond. groot te lezen op ajax.nl
Weer op zoek naar een Interim coach..

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 7:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 22, 2008 7:26 pm

Baseman schreef:
LucaS schreef:Ajax staat in de top tien qua toeschouwersgemiddelde in Europa, maar uioteraard komen de meeste kaarthouders zelden opdraven. Als we gaan kijken naar de mensen die fysiek aanwezig zijn, is Ajax Europees gezien ook een heel erg klein clubje
Is het bij jou altijd zo zwart-wit ?
Harm heeft gewoon gelijk als hij zegt dat Ajax de seizoenkaarthouders telt, niet de aanwezige toeschouwers. Dat laatste zou een ander beeld geven namelijk. Geen ramp verder, Ajax heeft bij mijn weten in Nederland de meeste toeschouwers gemiddeld, maar die Europese top 10 wordt in werkelijkheid niet gehaald.
Ik reageerde niet op Harm, Harm is tenslotte PSV'er. Ik reageerde op de Ajacieden die zelfs zo'n klein leuk onbenullig feitje weer naar beneden moeten halen, in plaats van het gewoon te nemen voor wat het is. Gewoon een klein leuk feitje waar we een heel piepklein beetje ook gewoon trots op kunnen zijn, of het in ieder geval een leuk feitje kunnen vinden.

Ik weet niet hoe elders de toeschouwersaantallen worden geteld. Laten we het erop houden dat Ajax in de top 10 staat van verkochte plaatsbewijzen per wedstrijd

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 8:14 pm

Ja maar daar zitten ook nog oud eerste elftal spelers tussen en die hebben misschien wel niet betaald voor hun kaart. Tellen die dan wel? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » za aug 23, 2008 10:44 am

Ik zat gisteren naar de samenvattingen van de Jupiler leauge te kijken en deze speler viel positief op:

http://www.vi.nl/Spelers/Speler/EricBotteghin.htm

Zijn naam is Eric Botteghin en hij speelt centraal achterin. Gert jan verbeek zat ook op de tribune en naar verluidt heeft Feyenoord interesse in deze speler. Zijn gelimiteerde afkoopsom bedraagt € 1 miljoen.

Zijn er meer mensen die hem kennen? Misschien kan hij het redden als je hem 1 jaar verhuurd aan een club in de eredivisie.

peter

Bericht door peter » za aug 23, 2008 10:50 am

Ik ken hem erg goed. We hebben hier eerder een discussie over hem gehad, maar hij is rijp voor de stap omhoog. Die jongen hoort gewoon bij Vitesse of NEC te ballen wat mij betreft. Ik vind hem alleen niet van het niveau om die stap ook nog eens over te slaan. Een mandekker, dat dan weer wel. Als ik zie hoe makkelijk men 1.25 miljoen voor Sno neerlegt, dan was dit een betere optie.

Plaats reactie