Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
-
-
-
Waarom zie je Perez dan graag op het middenveld? Je praat jezelf nogal tegen.Vedette-10 schreef:Dat doet een schaduwspits vaker om te verrassen, daarnaast is hij van nature totaal geen midmid(rol die niet werd ingevuld).Jöhnk schreef:Op 10 moet je ook bewegen. Tussen de linies en zo. Perez verstopte zich.
-
-
Hij heeft nooit zo hoefen spelen, maar ik heb vertrouwen erin dat hij wel die rol goed kan invullen. VD Vaart ook niet op dit moment(speelt ook op 10), maar ik denk ook dat hij dat kan als hij beseft hoe hij het moet invullen.goodfella schreef:Als halfspeler heb je wel wat loopvermogen en dynamiek nodig. Beide eigenschappen heeft Perez niet. Die jongen kan alleen op piepkleine schoolpleintjes uit de voeten. Als je dat nu nog niet ziet...
-
Het is geen appels met peren vergelijken, want het zijn hetzelfde type voetballers. Alleen VD Vaart is iets te dik en Perez is oud. Maar dat zegt niet dat hij niet kan rennen, evenals met VD Vaart. VD Vaart camoufleert niks, alleen die ruikt succes is hongerig. Perez zit niet in zo'n luxe situatie, die heeft heel weinig perspectief zelfs.goodfella schreef:Appels met peren vergelijken. v/d Vaart camoufleert zijn fysieke tekortkomingen. Perez niet.
Maar Perez wil nogsteeds graag, hij wil het goed afsluiten. Als je dan zegt wat hij moet gaan verbeteren(zijn mannetje staan op het middenveld, afstanden overbruggen in de omschakeling) om weer aanspraak te maken op een basisplaats dan gaat hij er alles voor doen. En tenslotte kan je hem ook nog gebruiken als een breekijzer rond Huntelaar(als sschaduwspits dus) als hij zijn taken niet meer kan opbrengen als halfspeler, ik denk dat hij het accepteert als hij weet dat de coach gelijk heeft.
Tuurlijk jongen, Perez gaat als 34-jarige zijn spel nog dermate verbeteren/veranderen omdat hij anders moet vertrekken.
Perez is altijd een luie voetballer geweest, dat heeft niet eens zozeer met willen te maken, maar gewoon met karakter.
Je gelooft toch zelf niet dat een aanvaller op z'n retour wel even valt om te turnen tot halfspeler bij Ajax?
Van der Vaart iets te dik... waar heb je het allemaal over. Die gozer is inmiddels een halve duitsers wat betreft het maken van kilometers.
Perez is altijd een luie voetballer geweest, dat heeft niet eens zozeer met willen te maken, maar gewoon met karakter.
Je gelooft toch zelf niet dat een aanvaller op z'n retour wel even valt om te turnen tot halfspeler bij Ajax?

Van der Vaart iets te dik... waar heb je het allemaal over. Die gozer is inmiddels een halve duitsers wat betreft het maken van kilometers.
-
Met de aankoop van Sno is de ploeg rond, volgens Van Basten.
Ik betrap me erzelf steeds vaker op dat ik denk dat als er Middlesborough of Everton boven aan deze selectie had gestaan, dat ik het ook zou geloven.
Een aantal uitgerangeerde Spanjolen waarvan we iedere keer denken dat we nu echt een goede aankoop hebben gedaan en vele matige buitenlanders, uitzonderingen daargelaten.
Laat ik hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar ik heb sterke twijfels bij de evenwichtigheid van deze selectie.
Ik betrap me erzelf steeds vaker op dat ik denk dat als er Middlesborough of Everton boven aan deze selectie had gestaan, dat ik het ook zou geloven.
Een aantal uitgerangeerde Spanjolen waarvan we iedere keer denken dat we nu echt een goede aankoop hebben gedaan en vele matige buitenlanders, uitzonderingen daargelaten.
Laat ik hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar ik heb sterke twijfels bij de evenwichtigheid van deze selectie.
AJAX.nlVan Basten heeft selectie rond
Amsterdam, 22 aug 2008
Een week voor de start van de Eredivisie stond trainer Marco van Basten de pers te woord over het wel en wee van zijn selectie en de hoge verwachtingen bij de buitenwacht.
,,Er is veel Hosanna rond Ajax”, zei Van Basten tijdens het persmoment in de Amsterdam ArenA. ,,Maar wij hebben nog tijd nodig om het niveau te bereiken waar we heen willen. Normaal gesproken gaat het in de Eredivisie tussen PSV, Feyenoord, AZ en Ajax, maar de tweede groep van NAC Breda, FC Twente en sc Heerenveen bestaat ook uit steeds sterkere ploegen.”
Terug naar zijn eigen ploeg. Donderdag voegde zich weer een nieuwe speler bij Ajax, Evander Sno. ,,Met Sno hebben wij ook een goede keuze gemaakt. Hij is hier bekend, is een Nederlander en kan op meerdere posities spelen op het middenveld en in de achterhoede. Hij is een speler die ons fysiek en verdedigend sterker maakt.”
In aanvallend opzicht zijn de ogen vooral gericht op Miralem Sulejmani. Maar met deze aanwinst, die aan het einde van vorig seizoen aan zijn knie werd geopereerd, gaat het nog niet helemaal zoals gehoopt. Hij heeft nog altijd wat last van het gewricht. Van Basten: ,,Miralem heeft een reactie gekregen na de wedstrijd tegen Murcia en dat is jammer. Zijn volledige herstel heeft daardoor wat vertraging opgelopen."’
Na de voorbereiding heeft hij een beter beeld gekregen van zijn spelers, onder wie Dario Cvitanich. ,,Ik heb Dario ook op tien laten spelen, afwisselend met Klaas Jan Huntelaar. Maar wij zijn nu wel van mening dat hij een aanvaller is en geen middenvelder.”
Naast Sno trok Ajax eerder verdediger Oleguer aan. Over de Catalaan is de trainer vol lof. ,,Hij is een goede aankoop, verdedigend betrouwbaar en hij gedraagt zich voorbeeldig. Ismaïl Aissati moet zijn plek zien te veroveren want de concurrentie op zijn positie neemt toe.”
Met de komst van Sno zegt Van Basten klaar te zijn op de transfermarkt. ,,De selectie hebben we rond, al moet je afwachten of het genoeg is. Maar gezien wat er op dit moment mogelijk is, zijn we klaar.”
Denkt Van Basten dat hij Klaas Jan Huntelaar alsnog kwijtraakt? ,,Ik ben daar niet mee bezig. Ik weet van niets, alleen dat Klaas het naar zijn zin heeft. Wij willen met Klaas het seizoen afmaken. Wij hebben al vroeg aangegeven dat we niet willen dat er net als vorig seizoen een speler zo laat vertrekt. Als je hem dan alsnog kwijtraakt, kan je niets meer met het geld dat het oplevert.”
Blij met de punten ...