Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg
Moderator: mods
Dus voor het EK waren er al plannen om hem naar Real te brengen? Mwah.joey schreef:Wasiman: ''Dupe van vuil spel''
ROTTERDAM - In het belang van Royston Drenthe wilde spelersmakelaar André Wasiman zijn mond houden over de breuk met de felbegeerde jeugdinternational, die kans maakt op een transfer naar Chelsea, FC Barcelona of Real Madrid. Maar Wasiman aanvaardt niet langer dat hij overal de zwartepiet krijgt toegeschoven dat Drenthe nog bij Feyenoord zit. "Er wordt een vuil spel gespeeld omdat ik in het belang handelde van Drenthe en hem niet blind naar Real Madrid leidde."
Wasiman werd volgens hem als sta-in-de-weg gezien voor een transfer van Drenthe naar Real Madrid. "Rodger Linse, de manager van Ruud van Nistelrooy, heeft Drenthe al voor het EK onder 21 jaar tevergeefs benaderd via een speler van hem in de Feyenoord-selectie. Na het EK kregen Real Madrid en Chelsea van Feyenoord toestemming met Drenthe te praten. De speler was op vakantie in Suriname en ik heb Real gezegd dat we na z'n terugkeer zouden praten. Voor Real Madrid blijkbaar niet snel genoeg en via tussenpersonen als Linse en Vlado Lemic werden Drenthe en zijn familie bedolven onder telefoontjes en sms'jes. Ik heb Sigi Lens erbij gehaald omdat hij bekend is met grote transfers en het wereldje." Volgens Wasiman werd de familie bewerkt om Royston te bewegen voor Real Madrid te kiezen. " Het belang van Linse en consorten lag duidelijk niet bij Drenthe, maar bij Real. Die deal moest doorgaan."
Linse ontkent zo'n rol. "Op verzoek van Lemic heb ik de clubs met elkaar in contact gebracht en Wasiman telefonisch op de hoogte gebracht dat de speler toestemming kreeg om met Real de praten. Hij nam niet op en dus heb ik een sms gestuurd. Met de speler en familie Drenthe heb ik verder nooit contact gehad. Het staat volgens mij ook los van de breuk tussen Wasiman en Drenthe."
Toen Drenthe terugkwam van vakantie heeft hij samen met Wasiman alles op een rijtje gezet en bleek zijn voorkeur helemaal niet bij Real te liggen, maar bij FC Barcelona en Chelsea. "De Engelsen willen het verst gaan met Frank Arnesen; de Catalanen moesten eerst verkopen en Frank Rijkaard zei dat Drenthe de rust moest bewaren en dat het allemaal goed zou komen. Hij wil dolgraag in een elftal met Ronaldinho, Eto'o en Messi spelen. Bij Real Madrid kwam hij in aanmerking voor de linksachterpositie, maar dat ziet Drenthe zelf niet zitten."
Real Madrid werd op afstand gehouden en Drenthe schetste met een Feyenoord-delegatie zijn toekomst. "Diezelfde avond moest ik bij de familie Drenthe thuis langskomen en bedankte vader Ludwig me na vijf jaar voor bewezen diensten. Ze zouden ook geen gebruik meer maken van Sigi Lens. Allemaal door de onrust, die mensen als Linse en Lemic veroorzaakten." Volgens Linse moet Wasiman voor de breuk met Drenthe juist bij de speler zijn. Het nieuws lekte wel snel uit. "Koud thuis belde Feyenoords technisch manager Peter Bosz op of het waar was dat ik niet meer namens Drenthe sprak en dat pa Drenthe zijn zoon zou bijstaan, geholpen door de jurist met FIFA-licentie Ron Ravel. Intussen bleken de jongens van Real Madrid en de familie Drenthe een vlucht geboekt te hebben naar Madrid. Feyenoord heeft daar toen een stokje voor gestoken."
Maar Wasiman kwam niet terug als adviseur van Drenthe. "Nee, ik heb Royston en de familie gezegd dat ze zich het hoofd op hol hebben laten brengen terwijl ik Lens erbij haalde om alles in goede banen te leiden." Vreemd dat Ravel inmiddels uit beeld is verdwenen en Lens de zaken voor Drenthe behartigt? Wasiman: "Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij. Ik zag blijkbaar goed dat we zijn expertise goed konden gebruiken. Volgens Lens besloot de familie Drenthe zonder mij door te gaan. Hij kon daar niets aan doen. Ik houd er een vreemde smaak in mijn mond aan over. Vandaag praat ik met Lens en ben benieuwd naar zijn uitleg en of hij mij nu betrekt bij Drenthe. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben om met iemands zaak aan de haal te gaan, door wie je net daarvoor bent gevraagd hem te adviseren. "
En Royston Drenthe zelf? Die zegt te focussen op Feyenoord en wil niet belast worden met randzaken.
De Telegraaf(www.telegraaf.nl)

De passage waarin Linse aan het woord komt lijkt me trouwens ook niet geheel onbelangrijk.
Apart inderdaad. Wat vind je ervan dat de smetteloze Van Geel Castelen op zijn lijstje had staan?joey schreef:Misschien wilden ze hem toen naar een andere club binnen het netwerk brengen. In elk geval hadden ze bedacht dat er geld zat in Drenthe. Feyenoord wilde hem wellicht ook verkopen.
Als Linse een speler wil, gaat Lemic bellen? Wat apart.
Als je daar geen seconde aan twijfelt heb je vast een goede bron. Anders zou enige twijfel bij een prima speler als Sneijder wel op zijn plaats zijn.
Maar als je gelijk hebt, dan is er in een jaar tijd dus niet zoveel veranderd. Hij had al een voet tussen de deur, en nu nog steeds. Lemic behoorde al tot het meubilair voordat Van Basten er uberhaupt was.
Maar als je gelijk hebt, dan is er in een jaar tijd dus niet zoveel veranderd. Hij had al een voet tussen de deur, en nu nog steeds. Lemic behoorde al tot het meubilair voordat Van Basten er uberhaupt was.
Ik zou verbaasd zijn wanneer er echt tastbaar een link was met voorbeelden. Het enige wat ik zie zijn losse flodders, dat verbaast me dan weer niet. Het lijkt me namelijk moeilijk hard te maken dat Essel en Lemic zo'n betrokkenheid met elkaar hebben aangezien er geen echt duidelijke cases te noemen zijn. Mogen Peter en joey nog wel 10 keer proberen, maar op deze manier overtuig je niemand.Jöhnk schreef:Nou nee, vandaag wordt opeens voor het eerst de link Essel-Lemic gelegd. Daar ben ik eerlijk waar stomverbaasd over.
Laatst gewijzigd door Revo op di aug 19, 2008 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...
Waaruit blijkt, behalve dat hij 'belangenbehartiger' van Sulejmani is, dat hij bij Ajax binnen is? De transfer van Aissati? Wanneer komen Reis, Fagner en Ramos dan naar Ajax? (Sorry, ben op vakantie geweest en heb me meer in het nieuws rondom Karadzic verdiept.joey schreef:Jij weet wel hoe het zit.
Nee, toen deed hij klusjes, nu is hij binnen.

Dat ligt er denk ik aan. Als een bedrijf als MSI de spelerspas van een speler bezit, dan bepalen ze volgens mij alles. Eventueel door de speler te dwingen, misschien is dat bij Gomes zo gegaan.LucaS schreef:Daar ging het niet over. Het ging erover of Lemic Ajax en haar spelers kan dwingen tot dingen die ze niet willen. Contacten zal hij hebben en die zullen ook heel handig zijn
Dat lees ik bijvoorbeeld elders van AT'ers. Hier lees ik iets anders van ze.Jabu schreef:Waaruit blijkt, behalve dat hij 'belangenbehartiger' van Sulejmani is, dat hij bij Ajax binnen is? De transfer van Aissati? Wanneer komen Reis, Fagner en Ramos dan naar Ajax? (Sorry, ben op vakantie geweest en heb me meer in het nieuws rondom Karadzic verdiept.joey schreef:Jij weet wel hoe het zit.
Nee, toen deed hij klusjes, nu is hij binnen.)

Is her en der aan de orde geweest dat Lemic werkzaamheden voor Ajax verricht. Om te beginnen met het binnenloodsen van Sulejmani en Aissati. De transfer van Aissati is geen toeval, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Aha. Dus dat probleem komen we iig al niet tegen bij Sulejmani en Aissati. Krijgen we sowieso geen problemen mee, want die twee gaan gewoon presteren.Harm schreef:Dat ligt er denk ik aan. Als een bedrijf als MSI de spelerspas van een speler bezit, dan bepalen ze volgens mij alles. Eventueel door de speler te dwingen, misschien is dat bij Gomes zo gegaan.LucaS schreef:Daar ging het niet over. Het ging erover of Lemic Ajax en haar spelers kan dwingen tot dingen die ze niet willen. Contacten zal hij hebben en die zullen ook heel handig zijn
Het lijkt erop alsof men ervan versteld staat dat bij een speler een zaakwaarnemer hoort. Maar dat is volgens mij al langer zo.
Waar ik echt tegen zou zijn, en daar mag je me op afrekenen, is dat Lemic tot binnen de organisatie komt. Via een trawant als De Visser bijvoorbeeld.
Het kan zijn dat Lemic zijn werkterrein van Eindhoven naar Amsterdam probeert te verleggen. In het geval van Sulejmani en Aissati kan je ook zeggen dat dit twee van de weinige in de Nederlandse competitie spelende jonge spelers zijn die interessant en goed genoeg voor Ajax zijn. Bovendien op plaatsen waar Ajax versterkingen kon gebruiken. Dat zij banden met Lemic hebben, kan Ajax niet zoveel aan doen. Hopelijk scout Ajax in de toekomst zelf deze spelers (Sulejmani, Suarez) zodat men niet meer te veel moeten betalen aan Heerenveen en Groningen. Maar als men zelf scout in Brazilië heb je alleen wel meer kans dat er figuren als Lemic tussenzitten.joey schreef:Is her en der aan de orde geweest dat Lemic werkzaamheden voor Ajax verricht. Om te beginnen met het binnenloodsen van Sulejmani en Aissati. De transfer van Aissati is geen toeval, hoor.Jabu schreef:Waaruit blijkt, behalve dat hij 'belangenbehartiger' van Sulejmani is, dat hij bij Ajax binnen is? De transfer van Aissati?
Ajax mag wat mij betreft best zaken doen met Lemic, ze moeten hem alleen nooit zoveel macht geven als bij PSV het geval was. Dus geen Lemic bij trainingen en op de Toekomst en geen Lemic bij huurdeals van spelers (Henrique) als hij daar in de toekomst iets voor terug wil. Maar volgens mij is Van Basten veel te slim en is dat rapport niet voor niets geschreven om Ajax uit te leveren aan een man die net door PSV is weggewerkt.
Lemic woont ergens in Belgie. Die komt echt niet elke dag naar de Arena om een kopje koffie te drinken in het spelerskwartier.
PSV was zijn speeltje. De Herdgang was een hangplek voor verschoppelingen uit het Lemic-netwerk. Of hij dergelijke plannen met Ajax heeft betwijfel ik ten zeerste. Volgens mij wil hij hier gewoon geld verdienen zoals elke andere zaakwaarnemer.
PSV was zijn speeltje. De Herdgang was een hangplek voor verschoppelingen uit het Lemic-netwerk. Of hij dergelijke plannen met Ajax heeft betwijfel ik ten zeerste. Volgens mij wil hij hier gewoon geld verdienen zoals elke andere zaakwaarnemer.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di aug 19, 2008 6:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt. Kezman is verkocht om Van Raaij te redden.Jöhnk schreef:Dat is dan vreemd, want uit de bron die jij nb zelf plaatst blijkt (geen idee of het klopt, maar jij vond het nodig om te plaatsen) dat Real eerst contact met Wasiman heeft gezocht en daarna pas met Lemic.Peter schreef:Vraagje @Johnk: Denk jij dat een Oosterveer een Kezman bij Chelsea had weten te slijten? Of een Wasiman die Drenthe bij Real had weten te stallen? Zo ja, dan houdt het voor mij hier op.
Ik denk dat de Kezman-deal een vriendendienst was van de PSV'ers bij Chelsea. Jeugdtoernooi-scouing hou je altijd. Zie Babel. Ik vind Drenthe niet minder dan hij.
joey
Je kan in zo'n geval bijvoorbeeld ook vragen stellen bij de transfer van Ryan Babel naar Liverpool. Hoe kan Winnie Haatrecht daartoe in staat zijn Peter? Hij heeft immers geen belangrijk netwerk of invloedrijke klantenkring. Ik bedoel je kan die suggesties best wekken maar dan moet je wel met hypotheses komen die ergens op gebasseerd zijn (feiten) en die diepgang en inhoud geven aan je theorie. We hebben het dus over Essel. Nog nergens in welk medium dan ook is de naam Essel gevallen als groep die structureel cooperatief samenwerkt met Lemic. Ook heeft Essel die reputatie verder niet. Lemic heeft z'n integriteit dusdanig odnermijnt dus daar is alle scepsis gepast. Maar wat Essel betreft, ik zie weinig argumenten om meteen daaraan te gaan twijfelen. Ik ga niet twijfelen om het twijfelen. Affijn, niet dat ik verder al te hautain wil overkomen, maar aan je reply's hier merk je vooral dat je niet echt informatie achterhoudt en dat het toch vooral uit de losse pols suggeren is. Dat kan je doen, wat je ook kan doen is kijken wat er binnen je mogelijkheden ligt om dichter bij de concrete waarheid te komen.
Wat je moet begrijpen is dat deze mensen ook deels zo groot zijn omdat iedereen ze de status gaat toekennen. Neem nou Maza Rodriquez, Lemic onderhandelde afgelopen winter names PSV. Uiteindelijk werd duidelijk dat er een verschil zat in wat de Mexicaanse club wilde hebben en Lemic aan PSV doorgaf wat PSV wilde hebben 3,2 Miljoen en 4 Miljoen. Maar afgelopen zomer haalde PSV Rodriquez alsnog, en een stuk goedkoper. Wat Lemic doet is elke club aanpraten dat hij het ontbrekende schakeltje is en dat geldt evengoed voor de talenten.
Hetzelfde geldt ook voor Piet De Visser, die man heeft er op een gegeven moment ook alles aan gedaan om zich als scoutingsgoeroe te laten portretteren. Daarnaast was De Visser altijd goed om successen te claimen en bleef het stil wanneer hij er eens naast zat. Een beetje mystificatie en hoppa je hebt iemand die ineens de midas van de transfermarkt is. Of toch niet? Het leuke is dat PSV beiden de deur gewezen heeft en iedereen nu meteen denkt dat PSV schoon schip gemaakt heeft met de maffiapraktijken. Tegelijkertijd is bv. de naam Keirrison wel een naam die nog bij mensen is ondergebracht is die ook niet echt schoon is.
Ten slotte hier nog een mooi voorbeeldje over hoe je van allerlei insinuaties, roddels, aannames een leuke complottheorie kan bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE
Ik moest bekennen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken. Was jij niet de persoon die nogal moeite had met het geven van referentie wanneer het Ajaxfans.net betreft? I.i.g. insinueer je iets, en als dat mijn naam betreft (niet dat ik mezelf als AT'er beschouw maar dat terzijde) dan ben ik benieuwd waar dat op slaat. Dat Lemic niet kosher is, hoef je mij niet van te overtuigen. Dat Lemic in zekere zin ook z'n invloed heeft bij Ajax lijkt me ook iets wat niet ondenkbeeldig is. Dat Lemic de agenda bepaalt bij Ajax is dan weer iets wat er bij mij niet zomaar ingaar zonder dat je daar verder onderbouwing aan geeft. Maar wat er bij mij echt niet ingaat is dat je ineens out of the blue suggereert dat Essel zeker hulp heeft gehad van Lemic bij bv. de transfers van Sneijder. Zoals Johnk al aangeeft communcieer je nogal verschillend over hoe het nou zit, ook hier ben ik oprecht benieuwd naar.Dat lees ik bijvoorbeeld elders van AT'ers. Hier lees ik iets anders van ze.![]()
Je kan in zo'n geval bijvoorbeeld ook vragen stellen bij de transfer van Ryan Babel naar Liverpool. Hoe kan Winnie Haatrecht daartoe in staat zijn Peter? Hij heeft immers geen belangrijk netwerk of invloedrijke klantenkring. Ik bedoel je kan die suggesties best wekken maar dan moet je wel met hypotheses komen die ergens op gebasseerd zijn (feiten) en die diepgang en inhoud geven aan je theorie. We hebben het dus over Essel. Nog nergens in welk medium dan ook is de naam Essel gevallen als groep die structureel cooperatief samenwerkt met Lemic. Ook heeft Essel die reputatie verder niet. Lemic heeft z'n integriteit dusdanig odnermijnt dus daar is alle scepsis gepast. Maar wat Essel betreft, ik zie weinig argumenten om meteen daaraan te gaan twijfelen. Ik ga niet twijfelen om het twijfelen. Affijn, niet dat ik verder al te hautain wil overkomen, maar aan je reply's hier merk je vooral dat je niet echt informatie achterhoudt en dat het toch vooral uit de losse pols suggeren is. Dat kan je doen, wat je ook kan doen is kijken wat er binnen je mogelijkheden ligt om dichter bij de concrete waarheid te komen.
Nouja er zijn een paar dingen die je moet scheiden. Lemic net zoals z'n vrienden kunnen transfers wat vermakkelijken. Maar het sluit niet uit dat er ook zonder Lemic zaken gedaan kunnen worden. Ajax heeft al langer belangstelling gehad voor Aissati (vorige zomer, afgelopen winter). Dat Aissati uiteindelijk gekomen is vooral omdat PSV besluit met die lui te breken. Niet omdat die lui in directe zin het nou allemaal mogelijk hebben gemaakt.Is her en der aan de orde geweest dat Lemic werkzaamheden voor Ajax verricht. Om te beginnen met het binnenloodsen van Sulejmani en Aissati. De transfer van Aissati is geen toeval, hoor.
Wat je moet begrijpen is dat deze mensen ook deels zo groot zijn omdat iedereen ze de status gaat toekennen. Neem nou Maza Rodriquez, Lemic onderhandelde afgelopen winter names PSV. Uiteindelijk werd duidelijk dat er een verschil zat in wat de Mexicaanse club wilde hebben en Lemic aan PSV doorgaf wat PSV wilde hebben 3,2 Miljoen en 4 Miljoen. Maar afgelopen zomer haalde PSV Rodriquez alsnog, en een stuk goedkoper. Wat Lemic doet is elke club aanpraten dat hij het ontbrekende schakeltje is en dat geldt evengoed voor de talenten.
Hetzelfde geldt ook voor Piet De Visser, die man heeft er op een gegeven moment ook alles aan gedaan om zich als scoutingsgoeroe te laten portretteren. Daarnaast was De Visser altijd goed om successen te claimen en bleef het stil wanneer hij er eens naast zat. Een beetje mystificatie en hoppa je hebt iemand die ineens de midas van de transfermarkt is. Of toch niet? Het leuke is dat PSV beiden de deur gewezen heeft en iedereen nu meteen denkt dat PSV schoon schip gemaakt heeft met de maffiapraktijken. Tegelijkertijd is bv. de naam Keirrison wel een naam die nog bij mensen is ondergebracht is die ook niet echt schoon is.
Ten slotte hier nog een mooi voorbeeldje over hoe je van allerlei insinuaties, roddels, aannames een leuke complottheorie kan bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...
joey schreef:Ik zeg alleen dat samenwerking met Lemic heel handig kan zijn voor Essel. Hoe het met de transfer van Sneijder zit weet ik uiteraard niet. Misschien heeft Lerby toen met een andere makelaar gewerkt.
Ehh, hoe zit het nu? Je bent wel drastisch van mening veranderd binnen een uurtje.joey schreef:Ik twijfel er geen seconde aan dat Van Geel met Lemic heeft gewerkt om de deal van Sneijder rond te maken.
Want hij kan niet in twee clubs tegelijk zitten? En waarom dan wel niet? Een beetje spin heeft acht poten.joey schreef: Maar Lemic zat op dat moment dik in PSV, dus was dat minder link.
Hij had zich op PSV gestort, hij schijnt daar dag en nacht gezeten te hebben.
Ik twijfel er niet aan of er is een 'bemiddelaar' betrokken geweest bij de deal van Sneijder. Zulke grote deals zijn té interessant voor de grote jongens. En Lerby is geen grote jongen. En ik acht het ook waarschijnlijk dat het Lemic is geweest, gezien zijn contacten met Mijatovic. Dat ligt het meest voor de hand.
Revo, Lemic wil niet in de krant, hoor. Zelfs over zijn betrokkenheid bij PSV hoorde je amper iets tot PSV hem buitenschopte. Veel supporters van PSV kenden Lemic niet eens, terwijl hij bij de club min of meer kantoor hield. Dat de kranten niet vol staan over zijn betrokkenheid bij Ajax zegt helemaal niets. De goede verstaander kan een en ander afleiden uit hoe de dingen lopen, maar dan moet je het wel willen zien.
Ik twijfel er niet aan of er is een 'bemiddelaar' betrokken geweest bij de deal van Sneijder. Zulke grote deals zijn té interessant voor de grote jongens. En Lerby is geen grote jongen. En ik acht het ook waarschijnlijk dat het Lemic is geweest, gezien zijn contacten met Mijatovic. Dat ligt het meest voor de hand.
Revo, Lemic wil niet in de krant, hoor. Zelfs over zijn betrokkenheid bij PSV hoorde je amper iets tot PSV hem buitenschopte. Veel supporters van PSV kenden Lemic niet eens, terwijl hij bij de club min of meer kantoor hield. Dat de kranten niet vol staan over zijn betrokkenheid bij Ajax zegt helemaal niets. De goede verstaander kan een en ander afleiden uit hoe de dingen lopen, maar dan moet je het wel willen zien.
Hoe zie jij dan de deal van Babel naar Liverpool met Winnie Haatrecht als zaakwaarnemer?joey schreef:Ik twijfel er niet aan of er is een 'bemiddelaar' betrokken geweest bij de deal van Sneijder. Zulke grote deals zijn té interessant voor de grote jongens. En Lerby is geen grote jongen. En ik acht het ook waarschijnlijk dat het Lemic is geweest, gezien zijn contacten met Mijatovic. Dat ligt het meest voor de hand.
Geen idee, maar dat is ongetwijfeld min of meer hetzelfde verhaal.
Supporters zijn zo naïef. In de praktijk gaat het gewoon om de poen. Clubleiders roepen dat ze die of die speler willen houden maar tegelijkertijd wordt de speler overal aangeboden. Dat zal bij Babel ook wel gebeurd zijn, en niet door Haatrecht. Ajax moest een klapper maken, want het is moeilijk om de begroting rond te breien.
Supporters zijn zo naïef. In de praktijk gaat het gewoon om de poen. Clubleiders roepen dat ze die of die speler willen houden maar tegelijkertijd wordt de speler overal aangeboden. Dat zal bij Babel ook wel gebeurd zijn, en niet door Haatrecht. Ajax moest een klapper maken, want het is moeilijk om de begroting rond te breien.