Die link is er ook inderdaad.Jöhnk schreef:Oh, dus nu geldt de link Lemic-Linse opeens niet meer? Maduro zat bij Ajax hoor.Peter schreef:Lemic zit bij Ajax inderdaad en dat was in de periode vGeel niet zo.
Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg
Moderator: mods
Zeg ik dat dan?joey schreef:Wat zeur je over de machtigste man ter wereld? Zoiets heb ik nooit gezegd.Jöhnk schreef:Je zou toch denken dat de machtigste man ter wereld hem wel even wegbrengt.
Maar blijkbaar voel je je wel aangesproken. Dus het zou me niets verbazen als jij zijn 'macht' schromelijk overschat.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
ZahaviJöhnk schreef:Zeg ik dat dan?joey schreef:Wat zeur je over de machtigste man ter wereld? Zoiets heb ik nooit gezegd.Jöhnk schreef:Je zou toch denken dat de machtigste man ter wereld hem wel even wegbrengt.
Maar blijkbaar voel je je wel aangesproken. Dus het zou me niets verbazen als jij zijn 'macht' schromelijk overschat.
Mijatovic
Spalletti
Nee, die Lemic heeft maar een paar waardeloze contacten in het voetbalwereldje.
Dat is dan vreemd, want uit de bron die jij nb zelf plaatst blijkt (geen idee of het klopt, maar jij vond het nodig om te plaatsen) dat Real eerst contact met Wasiman heeft gezocht en daarna pas met Lemic.Peter schreef:Vraagje @Johnk: Denk jij dat een Oosterveer een Kezman bij Chelsea had weten te slijten? Of een Wasiman die Drenthe bij Real had weten te stallen? Zo ja, dan houdt het voor mij hier op.
Ik denk dat de Kezman-deal een vriendendienst was van de PSV'ers bij Chelsea. Jeugdtoernooi-scouing hou je altijd. Zie Babel. Ik vind Drenthe niet minder dan hij.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di aug 19, 2008 4:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou alleen Lemic dat kunnen? Voorheen lukte dat in ieder geval mensen als Rob Jansen en Kees Ploegsma regelmatig.Jöhnk schreef:Dat is dan vreemd, want uit de bron die jij nb zelf plaatst blijkt (geen idee of het klopt, maar jij vond het nodig om te plaatsen) dat Real eerst contact met Wasiman heeft gezocht en daarna pas met Lemic.Peter schreef:Vraagje @Johnk: Denk jij dat een Oosterveer een Kezman bij Chelsea had weten te slijten? Of een Wasiman die Drenthe bij Real had weten te stallen? Zo ja, dan houdt het voor mij hier op.
- peter
Wasiman zal het allemaal wel niet zo goed beheersen dan he. Wie weet wat er allemaal bij komt kijken om een dealtje te maken.Jöhnk schreef:Dat is dan vreemd, want uit de bron die jij nb zelf plaatst blijkt (geen idee of het klopt, maar jij vond het nodig om te plaatsen) dat Real eerst contact met Wasiman heeft gezocht en daarna pas met Lemic.Peter schreef:Vraagje @Johnk: Denk jij dat een Oosterveer een Kezman bij Chelsea had weten te slijten? Of een Wasiman die Drenthe bij Real had weten te stallen? Zo ja, dan houdt het voor mij hier op.
Ja zo? Het ging toch om het beslissingsproces? Real wilde Drenthe blijkbaar al voordat hij bij een Lemic-gerelateerde makelaar zat. Ik zie voorts niet in waarom Lemic een klant van Wasiman bij Real zou aanbevelen.Peter schreef:Wasiman zal het allemaal wel niet zo goed beheersen dan he. Wie weet wat er allemaal bij komt kijken om een dealtje te maken.Jöhnk schreef:Dat is dan vreemd, want uit de bron die jij nb zelf plaatst blijkt (geen idee of het klopt, maar jij vond het nodig om te plaatsen) dat Real eerst contact met Wasiman heeft gezocht en daarna pas met Lemic.Peter schreef:Vraagje @Johnk: Denk jij dat een Oosterveer een Kezman bij Chelsea had weten te slijten? Of een Wasiman die Drenthe bij Real had weten te stallen? Zo ja, dan houdt het voor mij hier op.
- peter
Wasiman aan de kant zetten en zelf het grote geld opstrijken misschien? Oh nee, dat kan niet...alhoewel....wie was ook alweer de zaakwaarnemer van vPersie tot vlak voor de transfer naar Arsenal? Ah, dat was Wasiman. Maar voor de rest zal dat dan ook heus een topperrrr zijn.
Drenthe stond in de interesse van Real en Chelsea. Toeval? Maar natuurlijk.
Drenthe stond in de interesse van Real en Chelsea. Toeval? Maar natuurlijk.
Bron?joey schreef:Omdat hij al een belletje naar de familie Drenthe had gepleegd?
Dat is dan slap van Van Persie. Arsenal had heel wat gemist, als men het daar op stuk had laten lopen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di aug 19, 2008 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zij zo nu en dan samenwerken waren we het toch al over eens?
Ik volg de discussie niet meer.
Waar hebben we het over? Of Lemic de allesbepalende man binnen Ajax is zoals in zijn hoogtijdagen bij PSV? Of dat Lemic een man is met connecties in de voetbalwereld? (daar zijn we het toch wel over eens?)
Ik volg de discussie niet meer.

Ik meen destijds zoiets gelezen te hebben. Wasiman hield een hele klaagzang over hoe ze hem bedrogen had. Onderdeel van dat proces was dat ze Drenthe achter zijn rug hadden benaderd.Jöhnk schreef:Bron?joey schreef:Omdat hij al een belletje naar de familie Drenthe had gepleegd?
Drenthe was totaal niet interessant en zat bij een kleine makelaar. Tot dat toernooi. Dan duiken de wolven op. Opeens stapt zo'n speler over naar o zo toevallig een makelaar gelieerd aan ...en maakt een grote transfer naar een club die... ook weer zo toevallig...
Wasiman: ''Dupe van vuil spel''
ROTTERDAM - In het belang van Royston Drenthe wilde spelersmakelaar André Wasiman zijn mond houden over de breuk met de felbegeerde jeugdinternational, die kans maakt op een transfer naar Chelsea, FC Barcelona of Real Madrid. Maar Wasiman aanvaardt niet langer dat hij overal de zwartepiet krijgt toegeschoven dat Drenthe nog bij Feyenoord zit. "Er wordt een vuil spel gespeeld omdat ik in het belang handelde van Drenthe en hem niet blind naar Real Madrid leidde."
Wasiman werd volgens hem als sta-in-de-weg gezien voor een transfer van Drenthe naar Real Madrid. "Rodger Linse, de manager van Ruud van Nistelrooy, heeft Drenthe al voor het EK onder 21 jaar tevergeefs benaderd via een speler van hem in de Feyenoord-selectie. Na het EK kregen Real Madrid en Chelsea van Feyenoord toestemming met Drenthe te praten. De speler was op vakantie in Suriname en ik heb Real gezegd dat we na z'n terugkeer zouden praten. Voor Real Madrid blijkbaar niet snel genoeg en via tussenpersonen als Linse en Vlado Lemic werden Drenthe en zijn familie bedolven onder telefoontjes en sms'jes. Ik heb Sigi Lens erbij gehaald omdat hij bekend is met grote transfers en het wereldje." Volgens Wasiman werd de familie bewerkt om Royston te bewegen voor Real Madrid te kiezen. " Het belang van Linse en consorten lag duidelijk niet bij Drenthe, maar bij Real. Die deal moest doorgaan."
Linse ontkent zo'n rol. "Op verzoek van Lemic heb ik de clubs met elkaar in contact gebracht en Wasiman telefonisch op de hoogte gebracht dat de speler toestemming kreeg om met Real de praten. Hij nam niet op en dus heb ik een sms gestuurd. Met de speler en familie Drenthe heb ik verder nooit contact gehad. Het staat volgens mij ook los van de breuk tussen Wasiman en Drenthe."
Toen Drenthe terugkwam van vakantie heeft hij samen met Wasiman alles op een rijtje gezet en bleek zijn voorkeur helemaal niet bij Real te liggen, maar bij FC Barcelona en Chelsea. "De Engelsen willen het verst gaan met Frank Arnesen; de Catalanen moesten eerst verkopen en Frank Rijkaard zei dat Drenthe de rust moest bewaren en dat het allemaal goed zou komen. Hij wil dolgraag in een elftal met Ronaldinho, Eto'o en Messi spelen. Bij Real Madrid kwam hij in aanmerking voor de linksachterpositie, maar dat ziet Drenthe zelf niet zitten."
Real Madrid werd op afstand gehouden en Drenthe schetste met een Feyenoord-delegatie zijn toekomst. "Diezelfde avond moest ik bij de familie Drenthe thuis langskomen en bedankte vader Ludwig me na vijf jaar voor bewezen diensten. Ze zouden ook geen gebruik meer maken van Sigi Lens. Allemaal door de onrust, die mensen als Linse en Lemic veroorzaakten." Volgens Linse moet Wasiman voor de breuk met Drenthe juist bij de speler zijn. Het nieuws lekte wel snel uit. "Koud thuis belde Feyenoords technisch manager Peter Bosz op of het waar was dat ik niet meer namens Drenthe sprak en dat pa Drenthe zijn zoon zou bijstaan, geholpen door de jurist met FIFA-licentie Ron Ravel. Intussen bleken de jongens van Real Madrid en de familie Drenthe een vlucht geboekt te hebben naar Madrid. Feyenoord heeft daar toen een stokje voor gestoken."
Maar Wasiman kwam niet terug als adviseur van Drenthe. "Nee, ik heb Royston en de familie gezegd dat ze zich het hoofd op hol hebben laten brengen terwijl ik Lens erbij haalde om alles in goede banen te leiden." Vreemd dat Ravel inmiddels uit beeld is verdwenen en Lens de zaken voor Drenthe behartigt? Wasiman: "Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij. Ik zag blijkbaar goed dat we zijn expertise goed konden gebruiken. Volgens Lens besloot de familie Drenthe zonder mij door te gaan. Hij kon daar niets aan doen. Ik houd er een vreemde smaak in mijn mond aan over. Vandaag praat ik met Lens en ben benieuwd naar zijn uitleg en of hij mij nu betrekt bij Drenthe. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben om met iemands zaak aan de haal te gaan, door wie je net daarvoor bent gevraagd hem te adviseren. "
En Royston Drenthe zelf? Die zegt te focussen op Feyenoord en wil niet belast worden met randzaken.
De Telegraaf(www.telegraaf.nl)
Laatst gewijzigd door joey op di aug 19, 2008 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Volgens mij ook. Maar behalve als het om Maduro gaat hoor.Jabu schreef:Dat zij zo nu en dan samenwerken waren we het toch al over eens?

De discussie ging er uiteraard over of Lemic het beslissingsproces kan beinvloeden.
- peter
Dan klopt het lijstje van joey toch? Daar gaat het mij om.Jabu schreef:Dat zij zo nu en dan samenwerken waren we het toch al over eens?
Ik volg de discussie niet meer.Waar hebben we het over? Of Lemic de allesbepalende man binnen Ajax is zoals in zijn hoogtijdagen bij PSV? Of dat Lemic een man is met connecties in de voetbalwereld? (daar zijn we het toch wel over eens?)
joey schreef:Ik meen destijds zoiets gelezen te hebben. Wasiman hield een hele klaagzang over hoe ze hem bedrogen had. Onderdeel van dat proces was dat ze Drenthe achter zijn rug hadden benaderd.Jöhnk schreef:Bron?joey schreef:Omdat hij al een belletje naar de familie Drenthe had gepleegd?
Het gaat over het wanneer van dat telefoontje. Dat Linse Drenthe heeft weggekaapt voordat/nadat (dát is dus de vraag) Real interesse toonde is wel duidelijk.