Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:32 pm

Met Mijatovic? Lemic bepaalt wie er bij Real verkocht wordt, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 2:32 pm

Revo schreef:Dus jij stelt dat Barry Sneijder en Raymon Van der Vaart zomaar staan te springen om de cake te delen met Lemic. Want daar komt het ook altijd op neer wanneer Lemic zich gaat mengen.
Van der Vaart wilde weg. En ach, die ouders... Zo slim zijn die niet volgens mij. Die zouden nooit bij Essel werken als ze geen voetballende zoons hadden.
Waarom heeft Essel Lemic nodig? Het is Real die vragende partij was, niet omgekeerd. Daarnaast was Van der Vaart ook al iemand die wat bewezen had en verder juist voor Reals doen relatief goedkoop.
Madrid heeft veel meer opties. Bij sommige clubs kom je gemakkelijker binnen als je bepaalde contacten hebt. Bij Ajax bijvoorbeeld als je een contract hebt bij Essel, zoals in het geval van Lindgren is gebleken.
Mijatovic doet graag zaken met Lemic. Dat weten makelaars ook. Die schakelen bij deals Lemic in.

Goedkoper dan Sulejmani om maar wat te noemen.
Praat me er niet van, die is belachelijk duur. :1evil.gif:
Lemic scout wel zelf? Nee zo werkt het dus niet. Makelaarskantoren werken net zoals scoutingsapparaten en scouts met tipgevers.
Essel zal wel met een zuidamerikaanse makelaar samenwerken.
Laatst gewijzigd door joey op di aug 19, 2008 2:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 19, 2008 2:34 pm

Jöhnk schreef:Met Mijatovic? Lemic bepaalt wie er bij Real verkocht wordt, hoor.
Mijatovic en Lemic zijn ook dikke maatjes. Dat is toch algemeen bekend?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 2:36 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Tja, het leven is hard, Neef. :aai.gif:

Cvitanich>Essel
Aissati>Linse/Lemic
Sulejmani>Lemic
Oleguer>afdankertje Barcelona, waarschijnlijk aangebracht door een of andere makelaar die namens Barcelona met hem de boer op moest.
volgende aankoop>Lemic? Essel?

Zo duidelijk? Wat doen de scouts van Ajax eigenlijk nog zelf?
Kunnen we eigenlijk geen speler van Madrid huren nu Reals TD Lemic binnen is bij Ajax?
Het is idd volslagen lachwekkend.

Lemic: de machtigste man ter wereld. "Wie is die man naast Lemic? Ohh, dat schijnt een zekere George Bush te zijn". :drecul.gif:

En nu stop ik echt met deze onzin.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di aug 19, 2008 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:36 pm

Niet bij mij. Ik geloof niet in vriendschap op het werk. Als Mijatovic bij iemand anders een betere deal kan sluiten dan zal hij dat niet nalaten.

Echt heel treurig dat zelfs de aankoop van een middenvelder die perfect in het profiel past al als verdacht wordt gezien. Als ik bij Ajax gewerkt had had ik hem ook gekocht. En dan zou ik vervolgens door ene joey op Ajaxtalk beschuldigd worden van maffiapraktijken.

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 19, 2008 2:40 pm

joey schreef:Madrid heeft veel meer opties. Bij sommige clubs kom je gemakkelijker binnen als je bepaalde contacten hebt. Bij Ajax bijvoorbeeld als je een contract hebt bij Essel, zoals in het geval van Lindgren is gebleken. Mijatovic doet graag zaken met Lemic. Dat weten makelaars ook. Die schakelen bij deals Lemic in.
Lindgren had zelfs nog een minimale afkoopsom in z'n contract staan onder speciale vermelding voor Ajax. Die had die contacten dus echt nodig, Ajax was er zelf natuurlijk nooit achteraan gegaan.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 2:41 pm

Perfect in het profiel? Ik vind dat nog wel meevallen, hoor. Die transfer van van der Vaart naar Real kwam als een donderslag bij heldere hemel.

Noem mij dan ook maar gestoord, maar ik vind het allemaal wel toevallig. Malouda wordt begeerd door Roma. Baptista is reeds binnen. Robinho wordt begeerd door Chelsea en Robben heeft vorig jaar de omgekeerde weg bewandeld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:43 pm

Ik bedoel Aissati bij Ajax. Spotgoedkoop, steengoed en precies wat we nodig hebben.

Zo gaat dat nu eenmaal in het circuit. Als je eenmaal bij een topclub speelt wil je het liefst een transfer naar een andere topclub. Giuly gaat ook naar Roma. Mancini gaat naar Inter. Seedorf ging van A naar B naar C. Ronaldo wilde naar Real.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 2:45 pm

Op die transfer heb ik geen kijk. Dat is ook allemaal vrij schimmig verlopen. Ik had in ieder geval nooit gedacht dat hij naar Ajax zou komen, maar wie weet waren wij wel de beste optie voor Aissati.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 2:45 pm

Benji schreef:Lindgren had zelfs nog een minimale afkoopsom in z'n contract staan onder speciale vermelding voor Ajax. Die had die contacten dus echt nodig, Ajax was er zelf natuurlijk nooit achteraan gegaan.
Ja dus? Voor hem drie anderen. Zo bijzonder is hij niet.

Krohn Dehli is ook zo'n voorbeeld. Zit bij de huismakelaar, dus die geven we nog een kans. We hóren Sjaak Swart zeuren. :smallgrin.gif:

De waarheid komt vroeger of later wel boven water. Dat kan nog wel even duren. Bij PSV werd er ook driftig op los gelogen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:48 pm

Nu val je uit je rol. Blind was toch zo gek op MKD?

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 2:51 pm

Daarom zal hij het een goed idee hebben gevonden.

Deze speler kan weinig, dat zie je meteen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:53 pm

Aha, dus Essel droeg de speler aan waarop Blind toehapte.

Zijn ze toch nog allebei schuldig. :worshippy.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 2:53 pm

Dat weet ik niet, maar het lijkt me voor de hand liggen dat Ajax kijkt naar de spelers die bij Essel onder contract staan.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 2:54 pm

Wasiman werd volgens hem als sta-in-de-weg gezien voor een transfer van Drenthe naar Real Madrid. "Rodger Linse, de manager van Ruud van Nistelrooy, heeft Drenthe al voor het EK onder 21 jaar tevergeefs benaderd via een speler van hem in de Feyenoord-selectie. Na het EK kregen Real Madrid en Chelsea van Feyenoord toestemming met Drenthe te praten. De speler was op vakantie in Suriname en ik heb Real gezegd dat we na z'n terugkeer zouden praten. Voor Real Madrid blijkbaar niet snel genoeg en via tussenpersonen als Linse en Vlado Lemic werden Drenthe en zijn familie bedolven onder telefoontjes en sms'jes. Ik heb Sigi Lens erbij gehaald omdat hij bekend is met grote transfers en het wereldje." Volgens Wasiman werd de familie bewerkt om Royston te bewegen voor Real Madrid te kiezen. " Het belang van Linse en consorten lag duidelijk niet bij Drenthe, maar bij Real. Die deal moest doorgaan."

Linse ontkent zo'n rol. "Op verzoek van Lemic heb ik de clubs met elkaar in contact gebracht en Wasiman telefonisch op de hoogte gebracht dat de speler toestemming kreeg om met Real de praten. Hij nam niet op en dus heb ik een sms gestuurd. Met de speler en familie Drenthe heb ik verder nooit contact gehad. Het staat volgens mij ook los van de breuk tussen Wasiman en Drenthe."
Transfer van Drenthe.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 19, 2008 2:54 pm

Peter schreef:Op die transfer heb ik geen kijk. Dat is ook allemaal vrij schimmig verlopen. Ik had in ieder geval nooit gedacht dat hij naar Ajax zou komen, maar wie weet waren wij wel de beste optie voor Aissati.
Schimmig? Ajax meldt zich bij PSV, PSV wil hem liever niet aan Ajax verkopen totdat men zwicht voor een goed bod.

Zo kun je alles wel als schimmig betitelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:55 pm

Tja, logisch, Linse wil cashen.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 2:55 pm

En als je wilt cashen dan heb je Lemic nodig.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 2:56 pm

Waarom? En waar staat precies dat Lemic heeft bepaald dat Real Drenthe wilde kopen?

Eerst heeft Real het nb via die Swasiman geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di aug 19, 2008 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Revo

Bericht door Revo » di aug 19, 2008 2:58 pm

joey
Van der Vaart wilde weg. En ach, die ouders... Zo slim zijn die niet volgens mij. Die zouden nooit bij Essel werken als ze geen voetballende zoons hadden.
Bij Essel werken wel meer mensen, ook mensen die bekend zijn met onderhandelen en de juridische afwikkeling. Je kunt het wel op die ouders gooien, maar denk jij dat die zich niet intern laten adviseren?
Madrid heeft veel meer opties. Bij sommige clubs kom je gemakkelijker binnen als je bepaalde contacten hebt.
Dat zal ik nergens ontkennen. Maar opnieuw je komt met een totaal onlogisch voorbeeld. Goed Real Madrid haalt Van der Vaart niet, wie zouden ze dan moeten halen voor een vergelijkbare prijs voor een speler van zijn klasse? Modric was al duurder. Nasri had gekund en die heeft Real ook gevolgd, maar die ging naar Arsenal. Verdere alternatieven? kom er maar in...
Bij Ajax bijvoorbeeld als je een contract hebt bij Essel, zoals in het geval van Lindgren is gebleken.
Van Geel had zelf een clausule laten opnemen van 2,5 Miljoen. En van Geel heeft Lindgren teruggehaald. Je komt gewoon telkens met de verkeerde voorbeelden waaruit blijkt dat je maar een beetje vist. Kijk als je nou Krohn Dehli genoemd had dan had ik dat al iets logischer gevonden, daar is zo'n vermoeden meer gerechtvaardigd, dat het een dienstje is naar Essel.
Mijatovic doet graag zaken met Lemic. Dat weten makelaars ook. Die schakelen bij deals Lemic in.
Zoals bij alles gaat het eerder: voor wat hoort wat. Ook in dit soort relaties.
Essel zal wel met een zuidamerikaanse makelaar samenwerken
Die kans bestaat, maar opnieuw het hoeft niet.

Benji
Luque en Kuffour zijn aangeboden door hun zaakwaarnemers en ik heb sterk het vermoeden dat MvG in die situaties in paniek heeft gehandeld. Vanuit z'n paniek heeft hij de kwaliteiten van beide spelers overschat.
Zo denk ik er ook over, de factor ervaring waar te veel egwicht aan is gegeven.

Let wel, zo denk ik dat het gegaan is. Geen bewijs voor, maar dat is er voor de andere kant van het verhaal ook niet. Ik hou het er dan op wat ik het meest waarschijnlijk acht (gezien de bestuurlijke/directionele wanorde bij Ajax op dat moment).
Wat bekend is is dat Roger en Gabri dezelfde zaakwaarnemer hebben, in dat opzicht vond ik het niet toevallig dat Roger ook bij Ajax kwam.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 19, 2008 2:58 pm

Als je een matige speler (Drenthe) wil slijten, kan Lemic nuttig zijn om centjes binnen te krijgen. Van der Vaart en Sneijder waren internationaal al gevestigde namen toen ze getransfereerd werden naar Real, die zaakwaarnemers hadden echt geen zin om hun gage te delen met Lemic.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 3:00 pm

Toe dan. Denk je ook dat Chiel Dekker er voor heeft gezorgd dat Kezman naar Chelsea kon op basis van zijn voetbalkwaliteiten? Nee, daar zit ook een dikke vinger van Lemic in.

Je kunt overigens wel zeggen dat Lemic nog niet helemaal is ingevoerd bij Ajax, want anders was Huntelaar ook wel vertrokken. Lemic kan daar namelijk zo een handje bij helpen, maar wie weet duikt Huntelaar volgend jaar wel op bij Roma, Real of Chelsea. Al zal dat dan alles te maken hebben met zijn kwaliteiten. :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 3:02 pm

Maar waarom voer je dan die bron op? Daar staat toch duidelijk dat Lemic pas is ingeschakeld toen het Real iets te lang duurde.

Ik zie werkelijk waar niet in waarom Mijatovic Lemic nodig zou hebben bij het contracteren van VDV en Sneijder. Kost alleen maar geld. joey probeert duidelijk geforceerd een lijntje te creeren tussen Essel en Lemic.

Bij Chelsea zitten er PSV'ers in het management. Dat is een verhaal apart.

jabu

Bericht door jabu » di aug 19, 2008 3:26 pm

Ach, heel doorzichtig is het in ieder geval niet met die Joegoslavische makelaars en bestuurders. Mijatovic is een vriend van Lemic, die op zijn beurt weer een vriend van Stojic is. Stojic was weer dikke mik met Zeljko Raznjatovic (Arkan). Echt vriendelijke jongens lijken die Lemic en Stojic niet.

peter

Bericht door peter » di aug 19, 2008 3:27 pm

@johnk: Jij gaat ervan uit dat Mijatovic gericht aan het aankopen is. Ik geloof er niets van dat Real per sé vdVaart binnen wilde halen. Zo'n speler wordt door een Lemic 'vermarkt' heb ik het idee.

Plaats reactie