Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 8:50 pm

goodfella schreef:Vedette wist zelfs het scoreverloop. Wat knap. :drecul.gif: :smallgrin.gif:
Ik speelde de wedstrijd al af in mijn hoofd. Gewoon een kwestie van logisch redeneren.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 8:50 pm

Jij gaat er vanuit dat Hiddink twee man op offert aan Sneijder, maar dat hij v. Persie, Kuyt of v. Nistelrooij vrij laat? Dan scoor je inderdaad makkelijk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 17, 2008 8:51 pm

Ajax Rules schreef:Dick Advocaat was natuurlijk geen flop.... die heeft gewoon prima gepresteerd. Een kwartfinale op het WK en een halve finale op het EK.
Het EK was een natuurlijk een enorme flop. Een nederlaag tegen Tsjechie. Een gelijkspel tegen de zwakste Mannschaft allertijden en een overwinning op Letland ofzoiets? Onder leiding van Advocaat werd er op dat EK slechts 1 wedstrijd gewonnen. Van een voetbaldwerg notabene.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 8:52 pm

Jesse schreef:Jij gaat er vanuit dat Hiddink twee man op offert aan Sneijder, maar dat hij v. Persie, Kuyt of v. Nistelrooij vrij laat? Dan scoor je inderdaad makkelijk.
Ik denk dat hij niet had verwacht dat Kuijt en Van Persie dicht bij de as zouden spelen, waardoor de man-meer situatie ontstaat. Want er ontstaat eigenlijk 4-3-3 met heel diepe halfspelers(die rondom Van Nistelrooij spelen).

jabu

Bericht door jabu » zo aug 17, 2008 8:53 pm

Vedette-10 schreef:
Jabu schreef:Jij ging er vanuit dat Rusland met 10 man zou aantreden? Dan kan ik ook wel een winnende tactiek bedenken.
Nee, maar dan stond Sneijder tegenover 2 middenvelders en dan stonden Van Persie, Kuijt en Van Nistelrooij tegenover 2 verdedigers. Dat kan je dan in het begin uitbuiten en daar komen ze als het goed is niet meer overheen(aangezien Oranje meer individuele kwaliteit heeft).
Toch geef je zelf aan dat Rusland 4-4-1 speelt. Ik mis dan een mannetje.
Vedette-10 schreef:
Jesse schreef:Jij gaat er vanuit dat Hiddink twee man op offert aan Sneijder, maar dat hij v. Persie, Kuyt of v. Nistelrooij vrij laat? Dan scoor je inderdaad makkelijk.
Ik denk dat hij niet had verwacht dat Kuijt en Van Persie dicht bij de as zouden spelen, waardoor de man-meer situatie ontstaat. Want er ontstaat eigenlijk 4-3-3 met heel diepe halfspelers(die rondom Van Nistelrooij spelen).
Niet verwacht? Hiddink zou gek zijn als hij dat dat Kuijt en Van Persie aan de zijlijn geplakt zouden spelen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 8:54 pm

Jabu schreef:
Vedette-10 schreef:
Jabu schreef:Jij ging er vanuit dat Rusland met 10 man zou aantreden? Dan kan ik ook wel een winnende tactiek bedenken.
Nee, maar dan stond Sneijder tegenover 2 middenvelders en dan stonden Van Persie, Kuijt en Van Nistelrooij tegenover 2 verdedigers. Dat kan je dan in het begin uitbuiten en daar komen ze als het goed is niet meer overheen(aangezien Oranje meer individuele kwaliteit heeft).
Toch geef je zelf aan dat Rusland 4-4-1 speelt. Ik mis dan een mannetje.
Oja, ik bedoel 4-4-1-1. Jij bent scherper dan ik..

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 8:56 pm

Jabu schreef:Niet verwacht? Hiddink zou gek zijn als hij dat dat Kuijt en Van Persie aan de zijlijn geplakt zouden spelen.
Exact, zo speelde Oranje het hele toernooi. Sterker nog: dat was juist één van de problemen van Oranje.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 8:57 pm

Jabu schreef:
Vedette-10 schreef:
Vedette-10 schreef: Ik denk dat hij niet had verwacht dat Kuijt en Van Persie dicht bij de as zouden spelen, waardoor de man-meer situatie ontstaat. Want er ontstaat eigenlijk 4-3-3 met heel diepe halfspelers(die rondom Van Nistelrooij spelen).
Niet verwacht? Hiddink zou gek zijn als hij dat dat Kuijt en Van Persie aan de zijlijn geplakt zouden spelen.
Toch verwacht ik dat hij de vleugelverdedigers wil opofferen aan deze spelers, terwijl Oranje Van Persie en Kuijt niet opoffert aan die spelers. Dan kom je dus vanzelf in een man-meer situatie.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 8:59 pm

Je zegt juist dat v. Persie, v. Nistelrooij en Kuyt tegenover de twee centrale verdedigers komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2008 9:00 pm

Vedette-10 schreef:Deze had ik elders geschreven voor de kwartfinale Rusland-Nederland. Had hij maar gedaan wat ik neerzette..
Vlijmscherp mijn visie!

Mijn opstelling:
------------------------van der sar------------------------
------------------------boulahrouz-------------------------
-melchiot---------------heitinga--------van bronkhorst-
-----------------de jong---------bouma-------------------
--------------------------sneijder--------------------------
------------kuijt-------------------------van persie-------
----------------------van nistelrooij-----------------------
Motivatie:
Ze spelen 4-4-1 met vleugelverdedigers. Ik zet Boulahrouz op die spits. Heitinga dekt Arshavin. De wingbacks(Gio en Melchiot) hebben als directe tegenstanders de backs van de tegenstander. De Jong en Bouma spelen tegenover de rechts- en linkshalf van de tegenstander. Daardoor ontstaat de onbevangenheid voor de wingbacks. Als je het goed begrijpt dan zie je dat er 1 op 1 wordt gespeeld. Op Sneijder zullen ze waarschijnlijk 2 centrale middenvelders opofferen, dus dan sta je met 3 aanvallers tegenover de 2 centrale verdedigers. Ik verwacht dat NL dan vaker gaat scoren.
Voorspelling met deze opstelling:
3-2 hopelijk ivm mijn voorspelling . Die Russen zijn toch vrij geslepen en kunnen goed zich staande houden. Maar uiteindelijk is Ruslang individueel toch meer kwetsbaar. Die Guus die komt eerst 1-0(Van Persie scoort) achter, dan ziet hij het probleem en dan wisselt hij een centrale verdediger voor een centrale middenvelder. Dan wordt het in die periode minimaal 2-2(Sneijder en Van Nistelrooij scoren voor NL, Arshavin en Pavlyuchenko voor de Russen), bij elkaar 3-2.

Prachtig scenario toch ?

Je stelt VDV niet op, maar noemt hem wel als één van de toppers waar Van Basten over kan beschikken. Dat geeft al aan hoe deze selectie in elkaar zit.

Verder kun je er allerlei bespiegelingen op loslaten, maar Rusland was uiteindelijk in absolute topvorm en Nederland niet. Die Kolodin schoot tot drie keer toe een bal vanaf dertig meter richting kruising. Dan zit je gewoon uitstekend in de wedstrijd en is het vertrouwen daar.

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 17, 2008 9:00 pm

Dat is jouw versie van het verhaal. In de praktijk was daar natuurlijk niks van terechtgekomen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 9:03 pm

Jesse schreef:Je zegt juist dat v. Persie, v. Nistelrooij en Kuyt tegenover de twee centrale verdedigers komen.
Ja, want zij zijn niet goed georganiseerd en Nederland wel. Als je 3 spelers voorin laat als de tegenstander de bal heeft tegenover 2 verdedigers van de tegenstander, kan tijdens het onschakelmoment dat worden uitgebuit.

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 17, 2008 9:05 pm

Dus volgens jou moest Nederland met 3 centrumspitsen spelen?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 9:08 pm

Jöhnk schreef:
Je stelt VDV niet op, maar noemt hem wel als één van de toppers waar Van Basten over kan beschikken. Dat geeft al aan hoe deze selectie in elkaar zit.

Verder kun je er allerlei bespiegelingen op loslaten, maar Rusland was uiteindelijk in absolute topvorm en Nederland niet. Die Kolodin schoot tot drie keer toe een bal vanaf dertig meter richting kruising. Dan zit je gewoon uitstekend in de wedstrijd en is het vertrouwen daar.
Hij is beschikbaar voor de 4-3-3 opstelling, maar ik koos voor 4-2-3-1. Hetzelfde als Seedorf erbij zou zijn, die zou ook in 4-3-3 spelen. En op het EK was Afellay ook een speler voor 4-3-3. En inderdaad, de selectie is rijk. Veel verschillende soorten voetballers van wereldklasse, alleen moet je het dan nog goed samenstellen. En dat deed ik.

Rusland had het nu goed organisatorisch voor elkaar, dus die oogden ijzersterk. Maar ook dit systeem viel te kraken en dan leken het gewoon prutsers(de rollen omgedraaid). Trouwens was Kolodin in mijn verhaal niet vrij.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo aug 17, 2008 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 9:10 pm

goodfella schreef:Dus volgens jou moest Nederland met 3 centrumspitsen spelen?
3 Centrumaanvallers: ja inderdaad.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 9:10 pm

Vedette-10 schreef:
Jesse schreef:Je zegt juist dat v. Persie, v. Nistelrooij en Kuyt tegenover de twee centrale verdedigers komen.
Ja, want zij zijn niet goed georganiseerd en Nederland wel. Als je 3 spelers voorin laat als de tegenstander de bal heeft tegenover 2 verdedigers van de tegenstander, kan tijdens het onschakelmoment dat worden uitgebuit.
Inderdaad, als je je aanvallers voorin laat als er verdedigers mee op komen kan dat inderdaad worden uitgebuit. Probleem is echter dat de tegenstander in balbezit dus ook een man meer heeft. Dat kunnen zij dus ook gaan uitbuiten. Daarnaast: hoe bedoel je dat Rusland wel zijn vleugelverdediger op offert voor die drie aanvallers, maar dat die aanvallers toch tegen slechts twee centrale verdedigers staan? Wanneer offeren ze die dan op?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2008 9:11 pm

@Vedette: ik zie een aantal prutsers in jouw elftal. Melchiot is bijvoorbeeld de slechtste rechtsback die ik ooit voor Ajax heb zien spelen.

Je kunt wel zeggen dat Van Basten over 9 topspelers kan beschikken, maar pers ze maar eens in 1 elftal. Dat lukt dus niet. Die uitspraak is dus relatief.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo aug 17, 2008 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 17, 2008 9:13 pm

Vedette-10 schreef:
goodfella schreef:Dus volgens jou moest Nederland met 3 centrumspitsen spelen?
3 Centrumaanvallers: ja inderdaad.
Dus een 4-2-1-3 opstelling ipv een 4-2-3-1. Waarbij je de links en rechtsback van Rusland vrij laat en dus over beide flanken altijd 1 tegen 1 komt te staan bij balverlies. Fantastisch ja.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 9:13 pm

Het is gokken op balverlies van Rusland en dan omschakelen, goodfella. Briljant! :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 9:14 pm

Jesse schreef:
Inderdaad, als je je aanvallers voorin laat als er verdedigers mee op komen kan dat inderdaad worden uitgebuit. Probleem is echter dat de tegenstander in balbezit dus ook een man meer heeft. Dat kunnen zij dus ook gaan uitbuiten. Daarnaast: hoe bedoel je dat Rusland wel zijn vleugelverdediger op offert voor die drie aanvallers, maar dat die aanvallers toch tegen slechts twee centrale verdedigers staan? Wanneer offeren ze die dan op?
Ja, maar zolang die vrijstaande speler ver van de goal afstaat(centraal op het middenveld) dan maakt dat niet echt uit. En volgens mij heeft Nederland ook meer kwaliteit, dus die zouden het beter kunnen uitbuiten.
Ze zetten het zo weg, maar in de praktijk komen andere spelers tegenover ze. Dan ben je los. En anders zijn de vleugelverdedigers vrij, dus die zouden dan ook dat uit kunnen buiten.

jabu

Bericht door jabu » zo aug 17, 2008 9:14 pm

Vedette-10 schreef:Ze zetten het zo weg, maar in de praktijk komen andere spelers tegenover ze. Dan ben je los.
Wat bedoel je hier mee?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 9:17 pm

Jabu schreef:
Vedette-10 schreef:Ze zetten het zo weg, maar in de praktijk komen andere spelers tegenover ze. Dan ben je los.
Wat bedoel je hier mee?
In balbezit komen Melchiot en Van Bronkhorst ook voorin. Dan krijg je dus 4 verdedigers tegenover 5 aanvallende spelers. Dan heb je er dus altijd 1 vrij. Maar ik verwacht dat die vleugelverdedigers onze vleugelverdedigers op gaan pakken, dus dan heb je een man meer in het centrum.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 9:18 pm

Vedette-10 schreef:Ja, maar zolang die vrijstaande speler ver van de goal afstaat(centraal op het middenveld) dan maakt dat niet echt uit. En volgens mij heeft Nederland ook meer kwaliteit, dus die zouden het beter kunnen uitbuiten. Ze zetten het zo weg, maar in de praktijk komen andere spelers tegenover ze. Dan ben je los. En anders zijn de vleugelverdedigers vrij, dus die zouden dan ook dat uit kunnen buiten.
Je wil een centrale middenvelder vrijlaten? Die komt mee op en moet dus worden opgevangen door iemand, daardoor komt er dus iemand anders vrij. Daarnaast staat het voor de rest overal één-op-één dus is elke aanval van de tegenstander eigenlijk gevaarlijk. Dat noem jij een waterdichte tacktiek? Van de rest van je verhaal snap ik weinig, hoe kunnen de vleugelverdedigers nou weer vrij komen? Die hebben toch de andere vleugelverdedigers als man? En als dat niet zo is: dan staan we voorin toch niet meer drie tegen twee?

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 9:20 pm

Vedette-10 schreef:In balbezit komen Melchiot en Van Bronkhorst ook voorin. Dan krijg je dus 4 verdedigers tegenover 5 aanvallende spelers. Dan heb je er dus altijd 1 vrij. Maar ik verwacht dat die vleugelverdedigers onze vleugelverdedigers op gaan pakken, dus dan heb je een man meer in het centrum.
Dit alles is gebaseerd op de theorie dat Rusland twee man op offert aan Sneijder omdat Hiddink niet verwacht dat Oranje zo speelt zoals ze dat het hele toernooi hebben gedaan?

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 17, 2008 9:21 pm

Vedette-10 schreef:
Jabu schreef:
Wat bedoel je hier mee?
In balbezit komen Melchiot en Van Bronkhorst ook voorin. Dan krijg je dus 4 verdedigers tegenover 5 aanvallende spelers. Dan heb je er dus altijd 1 vrij. Maar ik verwacht dat die vleugelverdedigers onze vleugelverdedigers op gaan pakken, dus dan heb je een man meer in het centrum.
Dus bij balverlies hebben de Russen minimaal 2 man meer. En jij denkt dat, dat goed gaat. Het niveau gaat steeds verder naar beneden.

Gesloten