Tsja, Blind maakte Huntelaar weer belangrijk.joey schreef:Inderdaad. Is een plus voor HtC. Danny Blind schopte Sneijder het hele elftal door, HtC maakte hem belangrijk. Sneijder heeft zelf ook na zijn vertrek gezegd dat hij zonder HtC niet in Madrid had gezeten.
Voetbal Insite dagelijks via VI.nl op internet
Moderator: mods
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Nou nee, want Pienaar is geen dominante voetballer, eerder een dienende. Een goede voetballer, dat wel. Al kwam dat er in zijn laatste periode bij Ajax niet altijd uit.
Het voetbal onder Blind was verschrikkelijk, maar gelukkig voor Blind raakte KJH bijna elke bal goed. Kan gebeuren, maar dat maakt hem nog geen topper.
Het voetbal onder Blind was verschrikkelijk, maar gelukkig voor Blind raakte KJH bijna elke bal goed. Kan gebeuren, maar dat maakt hem nog geen topper.
Het stinkt aan alle kanten!
Tsja, het is maar hoe je het ziet. Blind had z'n hele team afgesteld op de kwaliteiten van Huntelaar: 'de bal toevallig goed raken'. Het werkte in ieder geval wel.joey schreef:maar gelukkig voor Blind raakte KJH bijna elke bal goed. Kan gebeuren, maar dat maakt hem nog geen topper.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Hij is inderdaad beperkt in die zin, dat je in verdedigend opzicht weinig aan hem hebt. Maar wat hij kan, kan hij erg goed. Een beetje hetzelfde als KJH dus, maar dan mét snelheid. Sneijder kan alleen renderen als anderen het vuile werk voor hem opknappen. Als hij belangrijk wordt gemaakt.Jöhnk schreef:Dit is geschiedsvervalsing. Jij was totaal niet positief over de 'eendimensionale voetballer' Sneijder.
Ik houd mijn twijfels over zijn waarde op het moment dat zijn team er niet in slaagt dominant te spelen. Dan zie je hem doorgaans niet meer. Maar bij Madrid is dat weinig aan de orde.
Boukhari? Praat me er niet van.
Blind is hopelijk tot de conclusie gekomen dat er geen trainer in hem schuilt.
Sneijder had het in die tijd erg moeilijk, net als Babel trouwens. Er zal niemand zijn geweest die niet zag dat Sneijder iets aparts had. Maar hij heeft wel veel vrijheid nodig. Niet elk team kan hem die vrijheid bieden.

Blind is hopelijk tot de conclusie gekomen dat er geen trainer in hem schuilt.

Sneijder had het in die tijd erg moeilijk, net als Babel trouwens. Er zal niemand zijn geweest die niet zag dat Sneijder iets aparts had. Maar hij heeft wel veel vrijheid nodig. Niet elk team kan hem die vrijheid bieden.
Laatst gewijzigd door joey op zo aug 17, 2008 9:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Is ook niet waar. Sneijder stond meestal centraal, met Lindenbergh en Galásek in zijn rug. Een enkele keer speelde hij linkshalf. Toevallig de twee posities waarop Sneijder onder Ten Cate ook speelde.joey schreef:Ach, ik overdrijf een beetje, maar je begrijpt wat ik bedoel, neem ik aan. Dan stond hij weer links, dan stond hij weer rechts. Sneijder hoort gewoon centraal.
De stelling dat Blind Sneijder geen vaste plek gaf en Ten Cate dat wel deed klopt dus van geen kant.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ongeveer de helft van de wedstrijden.
Blind begon het seizoen met Lindenbergh en Galásek achter Sneijder. Een andere veelvuldig gebruikte variant was met Sneijder als linkshalf en De Jong (voor de winterstop) of soms Pienaar als rechtshalf. Maar goed, zo veel heeft Sneijder ook niet gespeeld (in totaal misschien drie wedstrijdjes meer dan Lindenbergh?) want hij was lang geblesseerd.
Blind begon het seizoen met Lindenbergh en Galásek achter Sneijder. Een andere veelvuldig gebruikte variant was met Sneijder als linkshalf en De Jong (voor de winterstop) of soms Pienaar als rechtshalf. Maar goed, zo veel heeft Sneijder ook niet gespeeld (in totaal misschien drie wedstrijdjes meer dan Lindenbergh?) want hij was lang geblesseerd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ze deden allebei niet vaak mee, dus hoe vaak speelden ze allebei? Niet vaak volgens mij.
De speelwijze van Danny Blind was erop gericht zo snel mogelijk richting KJH te komen. Een soort countervoetbal met de lange bal. Bij HTC draaide het elftal om Sneijder. Dat is het verschil. Ook een reden trouwens waarom KJH minder scoorde.
De speelwijze van Danny Blind was erop gericht zo snel mogelijk richting KJH te komen. Een soort countervoetbal met de lange bal. Bij HTC draaide het elftal om Sneijder. Dat is het verschil. Ook een reden trouwens waarom KJH minder scoorde.
Haast geen verschil dus. Wat dan ook uit de resultaten bleek.joey schreef:De speelwijze van Danny Blind was erop gericht zo snel mogelijk richting KJH te komen. Een soort countervoetbal met de lange bal. Bij HTC draaide het elftal om Sneijder. Dat is het verschil.
Het is linke soep om je elftal op Jantje of Pietje af te stemmen.
Had Blind dan een aanpak? Volgens mij deed hij maar wat.
Je hebt gelijk, het is beperkt om een team af te stemmen op één speler. Maar voor Ajax was het waarschijnlijk toch de beste optie, omdat Sneijder iets extra's kon bieden, vooropgesteld dat je hem zo liet voetballen dat hij het beste uit de verf kwam. Het probleem van Ajax was vooral een gebrek aan kwaliteit.
Je hebt gelijk, het is beperkt om een team af te stemmen op één speler. Maar voor Ajax was het waarschijnlijk toch de beste optie, omdat Sneijder iets extra's kon bieden, vooropgesteld dat je hem zo liet voetballen dat hij het beste uit de verf kwam. Het probleem van Ajax was vooral een gebrek aan kwaliteit.
-