Optimistisch zijn en blijven is altijd goed, maar je kan het ook overdrijven,...Als er echt gewillige investeerders waren hadden ze nu samen met NEC geschiedenis kunnen schrijven. Als de groep van vorig jaar bijeen was gebleven hadden we meegedaan voor 't kampioenschap. Nu word je gewoon weer middenmoter. Ook prima.
Supportersvereniging N.E.C. Forum
N.E.C. 2008 - 2009
LOL... Ja... het zijn echt vreemde supporters... die van NEC. Het is nooooit goed. Als die groep van vorig jaar bij elkaar was gebleven en het was allemaal minder gegaan (wat er dik in zit, want je wint niet alles meer) dan was het weer niet goed geweest... op dat soort gedachtenkronkels let ik al niet eens meer. :) (maar wel geinig om te lezen)Poeder schreef:Optimistisch zijn en blijven is altijd goed, maar je kan het ook overdrijven,...Als er echt gewillige investeerders waren hadden ze nu samen met NEC geschiedenis kunnen schrijven. Als de groep van vorig jaar bijeen was gebleven hadden we meegedaan voor 't kampioenschap. Nu word je gewoon weer middenmoter. Ook prima.
Supportersvereniging N.E.C. Forum
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
voetbalprimeur.nlRKC en NEC niet akkoord over Obodai
In de zoektocht naar een vervanger voor de naar Osasuna vertrokken Krisztián Vadócz is NEC uitgekomen bij Anthony Obodai. Een eerste gesprek tussen RKC, de werkgever van de Ghanese middenvelder, en NEC leverde niets op, weet VoetbalVandaag.
RKC heeft de transfersom voor de Ghanees bepaald op 750.000 euro. Dit bedrag wil NEC niet neertellen voor de in Waalwijk uit de gratie geraakte Obodai. De verwachting is dat de Nijmegenaren hun interesse nu verleggen naar een andere interessante optie.
Obodai (26) maakt een moeilijke periode door bij de club uit de Jupiler League. De oud-speler van Sparta en Ajax wil dolgraag een transfer afdwingen, maar zijn club RKC blijft vasthouden aan een hoge vraagprijs.
Dit leidde al meerdere malen tot botsingen tussen club en speler.
ok... next
- Daily Blind
forzanec.nlRadomski op proef bij NEC
Arek Radomski krijgt de komende dagen de tijd om een contract te verdienen bij NEC Nijmegen. De Poolse middenvelder is bij de eredivisionist in beeld als opvolger van Krisztián Vadócz.
Radomski kwam in het verleden eerder uit voor sc Heerenveen en BV Veendam. De 31-jarige Pool stond de afgelopen seizoenen onder contract bij het Oostenrijkse Austria Wien.
De Nijmegenaren zijn druk op zoek naar een opvolger voor de naar Osasuna vertrokken Vadócz. Eerder al probeerde NEC Anthony Obodai los te weken bij RKC Waalwijk. De vraagprijs van de Waalwijkers bleek echter een niet te nemen horde voor NEC.
Ja... die goede mentaliteit heb ik ook nog wel... alleen ik kan niet voetballen. Maar als mentaliteit alleen genoeg is, vind ik het prima. Ga ik ook eens met ze babbelen. Voor zover ik weet hebben ze hem nog niet zien spelen... heel fijn. Lijkt Gullit wel man... "da's een goede voetballer.. dat zie ik in zijn ogen."De, nieuwe, beoogde spelers; een tussenstand
don. 14 augustus 2008
Vandaag in de Gelderlander.
Radomski beoogd opvolger van Vadocz, Pavlovic bijna afgerond, Troisi definitief afgevallen als mogelijke versterking NEC.
Arek Radomski is eerste keus om bij NEC de opvolger te worden van de naar Osasuna vertrokken Hongaar Krisztian Vadocz. De 31-jarige Pool traint de komende dagen mee in Nijmegen. Radomski, dertigvoudig Pools international, stond de afgelopen drie jaar onder contract bij Austria Wien, maar is nu transfervrij.
Radomski kent het Nederlandse voetbal (en de taal) van haver tot gort. Als zeventienjarige begon hij zijn profloopbaan bij Veendam. Tussen 1997 en 2005 speelde hij acht seizoen bij Heerenveen. Daar maakte hij een spectaculaire ontwikkeling door als verdedigende middenvelder en schopte hij het zelfs tot Pools international.
Drie jaar geleden verhuisde Radomski naar Austria Wien. Met de club uit de Oostenrijkse hoofdstad veroverde hij in zijn eerste seizoen zowel de titel als de beker. Het afgelopen jaar kwam hij als gevolg van een afgescheurde kruisband slechts mondjesmaat in actie.
„Wij kennen zijn capaciteiten natuurlijk uit de periode dat hij bij Heerenveen speelde”, aldus technisch directeur Carlos Aalbers. „ Daar bestaat geen twijfel over. Alleen is hij er het afgelopen seizoen een hele tijd uit geweest met een blessure. Vandaar dat wij hem nog een keer goed willen bekijken.”
James Troisi is definitief afgevallen als kandidaat voor de linksbuitenpositie bij NEC. Samen met hoofdscout Leen Looyen en assistent- coach Ron de Groot heeft Aalbers de Australiër aan het werk gezien tijdens het olympisch voetbaltoernooi. Gedrieën kwamen zij tot het oordeel dat Troisi niet de speler is die NEC zoekt. Aalbers: „Dat staat los van het feit dat hij slecht speelde tegen Argentinië. Dat kan een keer gebeuren. Maar al snel tot de conclusie dat hij eerder een aanvallende middenvelder is dan een linkerspits. Het heeft daarom geen zin om die jongen nog een keer naar Nijmegen te halen voor een proefperiode.'
Predrag Pavlovic staat nog wel op het kandidatenlijstje van NEC. Sterker nog, de Nijmeegse club heeft al overeenstemming bereikt met Napredak Kruševac, de werkgever van de Servische aanvaller. „ Ook met de speler zelf zijn we er in principe uit”, aldus Aalbers. „Dat is maar goed ook, want intussen is er ook een grote club uit Servië op het toneel verschenen. Maar de speler zelf heeft zijn zinnen gezet op Nederland.”
„We hebben in China nogmaals met hem gesproken. Daarbij kregen we de bevestiging dat het een jongen is met een hele goede mentaliteit.”
In de VI staat dat deze jongen op 'het lijstje' van Ajax stond.Benji schreef:Jammer voor jullie:
Vadócz mag op weg naar Primera División
Geschreven op maandag, 11 augustus om 13:38
Krisztián Vadócz verruilt met onmiddellijke ingang NEC voor het Spaanse Osasuna. De 23-jarige middenvelder tekent maandag een contract bij de club uit de Primera División, die een mondeling overeenkomst heeft bereikt met NEC. Op de officiële website van de Nijmegenaren maakt de club kenbaar ‘met pijn in het hart’ mee te werken aan een vertrek van de Hongaars international (12 caps). Vadócz kwam vorig jaar transfervrij over van het Franse Auxerre, en gaf destijds aan de Eredivisionist als opstapje te zien voor een grotere club.
Met de transfer naar Osasuna ziet Vadócz, voor wie Feyenoord naar verluidt ook in de markt was, die droom dan ook in vervulling gaan. NEC ontvangt een gelimiteerde transfersom voor zijn spelverdeler, omdat het onlangs de optie in het contract van de speler lichtte. De prestaties van de Hongaar in de Eredivisie blijven dan ook beperkt tot 27 duels en twee doelpunten.
Voetbalzone.nl (ook bevestiging op site Osasuna --> gelimiteerde transfersom van 950.000 euro)
forzanec.nlRichie Byrne op proef bij NEC
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 11:40 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:56 | 2 reacties
NEC heeft weer een nieuwe speler op proef, het is de 27-jarige Richie Byrne van Aberdeen. Het is een linksbenige verdediger.
later meer..
Ik dacht dat NEC op zoek was naar aanvallers... wie van de verdedigers gaat nog meer weg? Olsson?? Wisgerhof?? El Ak?? (allemaal? :) )
Oh... en vleugelspelers hebben ze nu ook minder hard nodig...
Eerst komen er zeker 2 bij... dan misschien.. dan hebben ze twee opties op spelers... dan weer dit.. nu weer dat... en het komt er feitelijk op neer dat er eigenlijk helemaal niets bijkomt.
Ieder jaar hetzelfde liedje
'NEC is tevreden met Davids op linkerflank'
NEC Nijmegen is tevreden over de manier waarop Lorenzo Davids de linkerflank bestrijkt. De eredivisionist voelt zich daarom minder geroepen om zich per direct te versterken met een linksbuiten.
"De technische staf is tevreden op de manier waarop Lorenzo die positie invult. Dat deed hij ook al prima tijdens de play-offs", aldus technisch directeur Carlos Aalbers tegenover Omroep Gelderland.
De beleidsbepaler deed de deur voor een versterking op de linkerflank niet helemaal dicht. "De druk is weg om zonder meer iemand te halen. Hij moet dan echt beter zijn."
svnec.nl/ voetbalzone.nlNEC: Pavlovic-transfer in de wachtkamer
Geschreven op vrijdag, 15 augustus om 10:16
De overgang van Pedrag Pavlovic naar NEC is in de wachtkamer gezet. De Nijmeegse club wil de 21-jarige buitenspeler nog een keer in actie zien alvorens het tot een definitieve transfer komt. De Gelderlanders hebben inmiddels wel overeenkomst met Napredak Krusevac, de club waar de Serviër onder contract staat, weten te bereiken. “Wij waren naar China gereisd om hem tijdens de Spelen te bekijken, maar dat is niet gelukt”, legt Carlos Aalbers uit tegenover Omroep Gelderland. “We kennen hem nog van het EK een jaar geleden, maar willen hem nog in actie zien in de competitie”, aldus de technisch directeur die een speciale constructie in gedachte heeft.
Pavlovic, die graag zijn carrière in de Eredivisie wil voortzetten, blijft voorlopig in vaderland Servië waar hij door NEC nog één keer onder de loep wordt genomen. Aalbers reist volgende week naar een wedstrijd van Napredak Krusevac. “Met die club hebben we een akkoord, maar wel met een ontbindende voorwaarde. Dat geldt ook voor de persoonlijke overeenkomst met Pavlovic”, legt het bestuurslid uit.
Met deze manier van handelen lijkt NEC een stuk zekerheid te hebben ingebouwd. Volgens Aalbers zijn er namelijk meerdere gegadigden die de olympiër zouden willen binnenhalen. De eredivisionist heeft nu echter alle troeven in handen om Pavlovic aan te trekken.
En er dan toch achterkomen dat hij niet goed genoeg is...
Ok... nex... nou ja... next... ik denk dat we het bij het huidige moeten houden. En bedankt. :-)
forzanec.nlRadomski weet technische staf te overtuigen
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 15:28 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:07 | 12 reacties
In tegenstelling tot andere berichten in de media kan ForzaNEC.nl melden dat NEC Arek Radomski een contract gaat aanbieden. NEC-trainer Mario Been vertelt: ''Ondanks de conditionele achterstand die de Pool nog heeft wordt verwacht dat hij zich snel kan meten met de rest van de selectie. Daarnaast brengt hij een schat aan ervaring met zich mee.''
De voormalig middenvelder van BV Veendam, Heerenveen en Austria Wien speelde in Nederland al ruim 300 duels op het hoogste niveau. Daarnaast speelde hij 29 interlands en was hij in 2006 met zijn vaderland actief op het wereldkampioenschap in Duitsland.
Ook bevestigde Mario Been het akkoord met de club van Predrag Pavlovic. De Serviër wordt, hoogstwaarschijnlijk dit weekend, nog één keer bekeken in zijn thuisland voordat de knoop doorgehakt wordt.
James Troisi is op de Olympische Spelen inderdaad bekeken. Mario Been vertelde ForzaNEC echter dat NEC de speler zal blijven volgen maar vooralsnog niet goed beoordeeld kon worden. De aanwezige technische mensen konden in het uur voetbal dat Troisi speelde tegen Argentinië geen goed oordeel vellen.
De Ier Richie Byrne die op dit moment op proef is laat vooralsnog een goede indruk achter. De linksbenige verdediger kan zowel als linksback als links in de zone uit de voeten. Byrne is een tip van Jack de Gier, die zelf ook enkele jaren in Schotland actief was. Of de voormalig speler van Aberdeen een contract aangeboden krijgt wordt de komende weken duidelijk.
Joh... wat verassend... Dank je Jack... Top gescout jongen... :)Richard Byrne weer naar huis
maa. 18 augustus 2008
Vandaag werd duidelijk dat testspeler Byrne weer naar huis kan. Ondanks de goede scoutingsrapporten van scout Jack De Gier, wist hij de technische staf niet te overtuigen. Woensdag vertrekt hij met het vliegtuig weer naar de Schotland. De volgende proefspeler (Pavlovic) staat alweer klaar.
forzanec.nlOlsson in de belangstelling van WBA
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 13:39 | Laatst bewerkt: Vandaag 13:39 | 36 reacties
West Bromwich Albion heeft zich bij NEC gemeld voor verdediger Jonas Olsson. Beide clubs hebben eerder deze week al overleg gevoerd, dit leidde echter nog niet tot een akkoord, weet VI.
Een vertrek van Olsson zou voor NEC-trainer Mario Been een flinke streep door de rekening zijn. De Zweed is een vaste waarde in het centrum van de Nijmeegse defensie. Toch maakt Been zich nog geen zorgen. Er zijn wel meer clubs voor Olsson geweest, maar voorlopig is er nog geen club die het gevraagde bedrag wil betalen.
Olsson speelt sinds 2005 bij NEC Nijmegen. Daarvoor stond hij onder contract bij het Zweedse Landskrona. De 25-jarige verdediger stond ook afgelopen seizoen in de belangstelling van verschillende Engelse clubs. Tot een akkoord kwam het toentertijd niet.
Promovendus WBA richt zijn pijlen de laatste maanden met name op de Nederlandse competitie. Eerder legde manager Tony Mowbray sc Heerenveen-speler Gianni Zuiverloon al vast.
Kwestie van beter plannen jongens. Dat gezeik achteraf altijd...Been: "We ontkwamen er niet aan"
NEC speelde woensdagavond haar tweede oefenduel binnen vierentwintig uur. Oefenmeester Mario Been was hier niet al te gelukkig mee, openbaarde hij tegenover de Gelderlander.
Dinsdag trad de Nijmeegse formatie aan tegen het Spaanse Espanyol, woensdag wachtte een selectie van amateurs uit de gemeente Rhenen. Been: "Normaal gesproken doe je zoiets niet, het is zelfs gevaarlijk. Maar we ontkwamen er ditmaal niet aan. We wilden voor de start van de competitie per se tegen een internationaal gelouterde tegenstander spelen. En dit potje was al veel eerder afgesproken."
"Met een selectie van 22 man was dat geen probleem geweest, maar die hebben we op dit moment nog niet", vervolgde de keuzeheer. "Daar kwam bij dat we een aantal spelers moesten afstaan vanwege interlandverplichtingen en ook nog een paar geblesseerden hebben."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Wie weet...wellicht is Moestafa Nimweegs hoop in deze bange en veel te lang onzekere dagen... :hupajax.gif:
Kennismaking met Moestafa El Kabir
Uitgegeven op 21 augustus 2008 16:39
Moestafa El Kabir is eindelijk op zijn plek. Na een aantal jaren ‘rondgezworven’ te hebben bij clubs als Ajax, Feyenoord en Utrecht heeft hij eindelijk z’n draai gevonden in Nijmegen. Na een flitsende start in de voorbereiding, is het tijd voor een kennismaking met de snelle spits.
Moestafa El Kabir
De Marokkaanse Moestafa, 19 jaar en geboren in Amsterdam, speelde in de jeugd bij de amateurclub Blauw-Wit Amsterdam. ‘Ik had veel plezier in het voetbal en het ging goed, ik maakte op mijn zeventiende al mijn debuut in het eerste, dat toen nog Hoofdklasse speelde.’ Dit bleef natuurlijk niet onopgemerkt bij de profclubs en het was dan ook Ajax dat datzelfde jaar aan de bel trok. ‘Bij Ajax kreeg ik de kans in de A1, waar ik nog geen contract kreeg en mezelf moest bewijzen. Ik was het voetballeven niet gewend en kreeg al snel de stempel van een moeilijke jongen opgedrukt, wat natuurlijk niet in mijn voordeel sprak.’ Na twee jaar bij Ajax te hebben gespeeld is het El Kabir niet gelukt om een contract af te dwingen. In de zoektocht naar een andere club kwam de spits bij Feyenoord terecht. ‘Na een succesvolle stage kreeg ik een contract, ik moest alleen nog even door de medische keuring.’ En daar ging het mis. El Kabir bleek een scheur in z’n buikspier te hebben en Feyenoord wilde het risico niet nemen. ‘Ik heb toen zelf moeten revalideren en trainen, de gescheurde buikspier heeft me er 8 maanden uit gehouden.’ In de hoop nog te slagen in het voetbal kwam El Kabir bij N.E.C. op stage. ‘Bij N.E.C. had ik gelijk een heel goed gevoel, bij de mensen en spelers van de club voelde ik me direct welkom, het voelde meteen goed’. Dat gevoel was wederzijds alleen had N.E.C. op dat moment niet de financiële mogelijkheden om de spits aan te trekken. FC Utrecht had dat wel en El Kabir tekende zijn eerste profcontract in de Domstad. ‘Ik kreeg een contract voor een half jaar met een optie voor nog een jaar. Die optie werd helaas niet gelicht; ik moest weg en dacht dat mijn kans om te slagen in het profvoetbal voorbij was.’ Om toch nog op een hoog niveau te voetballen deed El Kabir met FC NH, een Noord-Holland selectie elftal, mee aan een internationaal toernooi. FC NH en El Kabir speelden een verassend goed toernooi en kwamen in de finale, waarin de spits zelfs nog 2 keer scoorde. ‘Nu was er ineens weer veel interesse en kwam ook N.E.C. weer. ‘De keuze was simpel. Ik was mijn ervaringen bij deze club nog niet vergeten en kende de trainer nog. Daarnaast presteerde de club heel goed. Ik ben blij dat ik een 1-jarig contract bij N.E.C. heb kunnen tekenen.’
Moestafa El Kabir gaat direct goed van start in Nijmegen. In z’n tweede wedstrijd voor Jong N.E.C. scoort de spits direct een hattrick en inmiddels staat de teller op 5 goals in 4 wedstrijden. Met als vervolg zijn debuut in het oefenduel tegen Iraklis Saloniki. ‘Als er van te voren was gezegd dat ik zo vroeg al met het eerste mee mocht doen, had ik het nooit geloofd. Deze tien minuutjes waren al heel mooi’. Tegen Nijkerk kwam El Kabir zelfs tot een helft en twee goals. ‘Ik miste veel kansen en had wel vijf keer kunnen scoren. Maar het belangrijkste was dat we gewonnen hadden en dat we een aardige wedstrijd hadden gevoetbald. El Kabir had tot die tijd nog geen duel in het McDOS Goffertstadion gespeeld maar tegen RCD Espanyol was het dan eindelijk zover. In de 60e minuut loste hij Tim Janssen af. ‘Spelen in dit stadion was geweldig, ik viel niet lekker in maar de goal maakte veel goed. Het was geen moeilijke goal maar toch lekker dat we zo ongeslagen blijven. We voetballen al steeds beter en de trainer was na afloop tevreden over mijn invalbeurt.’
Over zijn verwachting dit seizoen is El Kabir realistisch. ‘Mijn doelstelling voor dit seizoen was na de winterstop mee te trainen met het eerste en daar dan minuten proberen te pakken. Door blessures ben ik eerder in actie gekomen dan verwacht, maar het is natuurlijk ook een bevestiging dat ik op de goede weg ben. Ik ga geen voorspellingen doen, maar wil gewoon me zo goed mogelijk ontwikkelen en hopen dat ik een meerwaarde voor N.E.C. kan zijn. Ik ben nog jong en kan veel van spelers leren, op trainingen én in de wedstrijden. Ik wil dit jaar laten zien dat ik veel voor de club kan betekenen en hoop dat de club langer met mij door wil. Ik ben er trots op dat ik hier kan voetballen en zit hier helemaal op mijn plek.’
El Kabir na zijn goal tegen Espanyol
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Van soccernews.nl:
Die zal ook nog wel vertrekken...Olsson wil graag naar WBA
Jonas Olsson hoopt nog steeds op een transfer naar Engeland. Nu lijkt West Bromwich Albion de beste papieren te hebben om de Zweedse verdediger aan te trekken. De onderhandelingen zijn op dit moment nog in volle gang. Olsson heeft zelf goede hoop op een transfer naar Engeland, dat zegt hij in de Zweedse krant
Fotbollskanalen. "Het is een droom voor mij om in de Premier League te kunnen spelen," aldus de 25-jarige speler van NEC.
Aangezien zijn contract nog één jaar doorloopt denkt de Zweed dat de transfer er deze zomer van moet komen, omdat de Nijmegenaren dan nog geld kunnen vangen voor hun verdediger. "Ik heb nog een contract voor één seizoen. Als de club geld wil vangen, moeten ze mij nu verkopen," aldus de verdediger.
NIet alleen Lens... ook Holman, Vadoch, (eventueel) Olsson... dat vangen ze niet allemaal op. Het wordt, zeker de eerste seizoenshelft, ben ik bang... weer net zo dramatisch en frustrerend als vorig jaar.