Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 08, 2008 2:05 pm

Verbeek draaft echt helemaal door.. heb het idee dat het hem allemaal een beetje naar zn hoofd stijgt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 08, 2008 2:07 pm

Nu is krachttraining natuurlijk niet per definitie hetzelfde als bodybuilding. Bovendien doen we bij Ajax tegenwoordig ook georganiseerd aan krachttraining, en dat lijkt me alleen maar goed, dat ben ik met Marillion eens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 08, 2008 2:08 pm

Weet ik niet. Misschien is het alleen zo dat de pers er erg de nadruk op legt? Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar in het krachthonk zitten hoor.

Het moet ook nooit de overhand krijgen. Maar het is wel een aspect van de training dat bijna overal een ondergeschoven kindje is. Daarom kun je er vaak direct profijt van hebben wanneer je het als club wel in orde hebt omdat je dan direct een voorsprong pakt ten opzichte van anderen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 2:08 pm

Krachttraining is nodig, maar het gaat nu al twee maanden over krachttraining en survivalkampen bij Feyenoord. Blijkbaar vindt Verbeek dat interessant.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 08, 2008 2:08 pm

Oh ik geloof ook best dat het goed is.. ik heb alleen het idee dat Verbeek echt alles wil veranderen bij Fnoord,

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 08, 2008 2:11 pm

Jöhnk schreef:Krachttraining is nodig, maar het gaat nu al twee maanden over krachttraining en survivalkampen bij Feyenoord. Blijkbaar vindt Verbeek dat interessant.
Maar doen ze niet anders of is de berichtgeving er gewoon erg op gericht?
brigade zuid schreef:Oh ik geloof ook best dat het goed is.. ik heb alleen het idee dat Verbeek echt alles wil veranderen bij Fnoord,
Er klopt daar ook vrijwel niets.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 2:11 pm

Natuurlijk moeten spelers fit zijn, maar het lijkt me niet nodig dat Van Basten Mitchell Donald met één hand optilt en door de de kleedkamer smijt. :smallgrin.gif:

Verbeek moet oppassen dat hij niet in zijn eigen mythe gaat geloven.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 08, 2008 2:42 pm

Jongens, morgen zal ik jullie het antwoord verklappen. Morgen ga ik voor het eerst sinds jaren weer het (voetbal) veld op en aangezien ik de afgelopen jaren ook veel krachttraining gedaan heb zal ik eens kijken of spelers zich inhouden. :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 10, 2008 10:27 am

Verbeek: "Het was een leerzame wedstrijd"
Gertjan Verbeek zag Feyenoord zaterdag met 1-0 verliezen van Benfica. De oefenmeester sprak na afloop van het treffen tegenover de website van de eredivisionist over een terechte nederlaag.

"In het begin hadden we moeite om naar de juiste kleur te spelen. Na twee, drie balcontacten leden we al balverlies. Dan is het moeilijk voetballen", analyseerde de keuzeheer.

"De laatste fase van de tweede helft was er eigenlijk geen sprake meer van een wedstrijd door alle wissels aan beide zijdes", ging Verbeek verder. "Maar als je die begin- en eindfase eraf haalt, wisten we een half uur te controleren tegen Benfica."

"In de tweede helft zijn we meer gaan voetballen", vervolgde de trainer. "Al bleven grote kansen uit. Het was een leerzame wedstrijd. Want we werden getest bij hoge weerstand."
voetbalprimeur.nl

Die verbeek heeft wel one-liners hoor... toen ze met 3-1 verloren zei die: "Als Timmer er geen 3 had doorgelaten, hadden we met 1-0 gewonnen.".... Ja, zo kan ik ook wel een team coachen.. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 10, 2008 10:29 am

Haha inderdaad :drecul.gif:

Een begin-en eindfase noem ik maximaal de eerste en laatste 10 minuten. Hij maakt er vrolijk het eerste en laatste half uur van...

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 11, 2008 6:16 pm

Onlangs had ik hier een interessante discussie over met een collega. Hij is bevriend met een assistent trainer van een bvo. Het schijnt niet zo zwart - wit te zijn als iedereen denkt. Voetballers accepteren niet klakkeloos dat ze dagelijks aan krachttraining moeten doen. Nogal conservatief dus. Een dag later meldt Johan Derksen op vi.tv dat Verbeek zo langzaam aan zijn eigen glazen aan het ingooien is met zijn Rambo gedrag. Er zal dus wel een kern van waarheid inzitten?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 11, 2008 6:19 pm

goodfella schreef:Onlangs had ik hier een interessante discussie over met een collega. Hij is bevriend met een assistent trainer van een bvo. Het schijnt niet zo zwart - wit te zijn als iedereen denkt. Voetballers accepteren niet klakkeloos dat ze dagelijks aan krachttraining moeten doen. Nogal conservatief dus. Een dag later meldt Johan Derksen op vi.tv dat Verbeek zo langzaam aan zijn eigen glazen aan het ingooien is met zijn Rambo gedrag. Er zal dus wel een kern van waarheid inzitten?
Klopt denk ik ook wel, maar dat heeft meer met het verwende karakter van de voetballers in Nederland te maken. In het buitenland worden ze het verplicht en je zag afgelopen weekend het verschil in snelheid en kracht!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 11, 2008 6:23 pm

Zeer onbetrouwbaar, want het staat in de stoplichtsectie (Oranje) van de sportweek:
- Collins John naar Feyenoord

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 11, 2008 6:32 pm

Zlatan Son of God schreef: Klopt denk ik ook wel, maar dat heeft meer met het verwende karakter van de voetballers in Nederland te maken. In het buitenland worden ze het verplicht en je zag afgelopen weekend het verschil in snelheid en kracht!
Het zal wel niet zulke makkelijke materie zijn als iedereen denkt. Elke dag een kwartier buikspieroefeningen doen is natuurlijk niet genoeg. Ook je rugspieren moet je dan trainen.

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 11, 2008 6:54 pm

Maar te veel krachttraining is niet goed voor je. Met kracht trainingen kan je best nare blessures oplopen. Daarbij dien je rust te houden eens in de zoveel tijd, en met overvolle schema's van de voetballers komen ze daar niet aan toe.

Krachttrainingen is prima, maar je moet het niet overdrijven. Voetballers hebben weinig baat bij om supergespierd te worden. Gaat alleen maar ten koste van hun wendbaarheid.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 11, 2008 6:55 pm

Zet alleen Huntelaar maar eens naast Ibrahimovic en zie het verschil in fysiek.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 11, 2008 6:56 pm

Zlatan Son of God schreef:Zet alleen Huntelaar maar eens naast Ibrahimovic en zie het verschil in fysiek.
Dat is ook een kwestie van lichaamsbouw.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2008 7:38 pm

Nihad schreef:Maar te veel krachttraining is niet goed voor je. Met kracht trainingen kan je best nare blessures oplopen. Daarbij dien je rust te houden eens in de zoveel tijd, en met overvolle schema's van de voetballers komen ze daar niet aan toe.

Krachttrainingen is prima, maar je moet het niet overdrijven. Voetballers hebben weinig baat bij om supergespierd te worden. Gaat alleen maar ten koste van hun wendbaarheid.
Je moet het natuurlijk wel afstemmen op het voetbal. Als je dat op een goede manier doet is het een hele waardevolle, en in mijn ogen zelfs onmisbare, toevoeging op het totale trainingspakket.

Kijk maar eens naar jongens als V.d.Vaart en Sneijder. Hoe hun fysiek was bij Ajax en hoe het is sinds ze in het buitenland spelen bij clubs waar men er veel serieuzer mee bezig is geweest. Beide spelers zijn fysiek veel sterker geworden.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 11, 2008 7:48 pm

En toch is v/d Vaart niet explosiever geworden. En Sneijder loopt dus ook bij Real Madrid blessures op.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 11, 2008 8:24 pm

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:Zet alleen Huntelaar maar eens naast Ibrahimovic en zie het verschil in fysiek.
Dat is ook een kwestie van lichaamsbouw.
Nee dat is puur krachttraining!

Vergelijk de Zlatan van AJAX maar eens met die van Inter..

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 11, 2008 10:49 pm

Kijk maar eens naar jongens als V.d.Vaart en Sneijder. Hoe hun fysiek was bij Ajax en hoe het is sinds ze in het buitenland spelen bij clubs waar men er veel serieuzer mee bezig is geweest. Beide spelers zijn fysiek veel sterker geworden.
Van der Vaart werd bij RM voorgesteld en wat mij opviel was hoe slank hij was vergeleken met zijn tijd bij Ajax. Aan kracht leek hij mij niet te hebben ingeboet als ik lees dat hij "de meeste meters maakte op het EK" en zag dat hij zijn lichaam goed gebruikte.

Bij Ajax is het krachthonk vaak leeg, vrees ik. Vorig seizoen zullen in het begin Stam en Heitinga er tijd hebben doorgebracht en gezien de inworpen van Ogararu zal hij er ook regelmatig zitten, maar de anderen?

Bij Ajax bestaat misschien de vrees dat iets meer kracht betekent dat het met de rest (techniek enz.) minder wordt. Ik ben dan ook een voorstander van samenwerking met de VU/UvA (vergeten welke), zoals die eind vorig seizoen lijkt te zijn afgesproken. Ik denk wel eens dat er bij Ajax "gebrek aan kennis is" dat er te vaak wordt gedacht "Vroeger deden we dat toch ook niet!". Die leemte kan dan door deskundigen worden ingevuld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » ma aug 11, 2008 11:59 pm

Marillion schreef:Mwah, het is misschien wat overdreven zoals het in het nieuws komt maar ik vind het zo gek niet.

Natuurlijk moet fysieke training nooit de overhand krijgen. Maar een sterk en gezond lichaam is wel een basis die je nodig hebt om 90 minuten lang goed te kunnen voetballen. De voetbalwereld is zo ontzettend conservatief. Dan gaat het gelijk weer over bodybuilden en dat het vroeger ook allemaal niet nodig was. Tja, vroeger is verleden tijd. Je hebt steeds meer fysieke kracht en uithoudingsvermogen nodig om goed te kunnen presteren.

Je moet zorgen dat je spelers zo fit en sterk zijn dat ze de hele wedstrijd kunnen doen wat je wil zonder dat ze er doorheen zitten.
Inderdaad, maar je moet niet overdrijven w.b. de mate van krachttrainingen.En de vraag is natuurlijk wat ga je trainen en wat is het doel van je trainingen.Nog sterkere beenspieren ?.Doe je dat via krachttraining loop je geheid de kans dat de toegenomen spiermassa een rem heeft op je loopsnelheid.En over algemeen geeft toegenomen spiermassa ook een toename van gewicht.Volgens mij ben je, als je niet uitkijkt, dan constant bezig om het een met het ander te compenseren, weer de juiste balans te krijgen.

Persoonlijk zou ik dus ook veel meer een " krachttraining " toepassen gericht op het aangaan van duels, waardoor je veel meer tegenwicht kan bieden aan spelers die aan, op je zitten of aan je trekken enz.En kracht training hoeft heus niet in het krachthonk hoor.En volgens mij zou krachttraining voor voetballers ook meer gericht moeten zijn op duur, dan op specifieke kracht ( gewicht ) training.

En, als je naar de spelers in de top, bij AJAX kijkt, zijn het allemaal afgetrainde spelers, die al behoorlijk aan hun top zitten kwa lichaamsbouw.Ik bedoel of je de bal er nu met 120 km per uur inrost of met 110 km per uur maakt niet zoveel verschil meer, wel dat je dat na het zoveelste schot en op het einde van de wedstrijd nog kan, lijkt me.

Tja, en als laatste, krachttrainingen maakt je geen betere voetballer, ik bedoel het is geen wondermiddel ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 12, 2008 6:37 am

Ach, de voetbalwereld is een erg conservatieve !

Begin bijvoorbeeld over de mogelijkheid van een psycholoog of mentale coach en je wordt uitgelachen of men denkt ineens dat je melaats bent...dat de rest van de wereld er wel gebruik van maakt en daarmee ook successen behaalt wordt gemakkelijkerwijze genegeerd.

Hetzelfde geldt voor krachttraining, om de een of andere reden denken velen nog steeds dat het niet echt noodzakelijk is. Wat een grote misvatting is. Bij PSV is het daarom ook verplicht gesteld en men boekt er positieve resultaten mee. Terwijl krachttraining bij oa Ajax een ondergeschoven kindje is (was?), niet voor niets begon Heitinga erover toen hij aan het revalideren was en merkte hij dat hij sterker en sneller was geworden.

Het huidige voetbal is sneller en krachtiger geworden dan 'vroeger', dat houdt ook in dat veel spelers sneller en krachtiger moeten zijn. Ik blijf me erover verbazen dat clubs en spelers dit negeren en er niet adequaat mee omgaan. Stel gebalanceerde en individuele krachttrainingen op en verplicht de spelers ze op te volgen, daar worden ze alleen maar beter van.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 12, 2008 9:27 am

Precies, kijk maar naar spelers uit andere competities... Het gaat er ook om hoe je traint. Een speler van Ajax hoeft geen 100 kilo te kunnen bankdrukken of 180 te kunnen squatten...

Maar ze kunnen wel met dumbells van 4 t/m 10 kilo hun spieren verstevigen... Oefeningen sneller achter elkaar doen, 20 tot 30 herhalingen maken... explosief squatten.

En daar wordt je niet langzamer van.. kijk voor de grap naar de NBA of naar het atletiek!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 12, 2008 9:58 am

Mwah, je moet er wel mee uitkijken. Neem Shota, die ging bij Ajax aan krachttraining doen en rolde prompt van de ene blessure in de andere. Hij werd er ook minder wendbaar van. Met krachttraining moet je erg voorzichtig zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten