PSV 2008 - 2009
- Cluijffert
Ik zat zelf meer aan Erdinc als diepe spits te denken met op de flanken Manco en Amrabat; Afellay er vlak achter als diepste middenvelder. Erdinc is erg balvast, en ook Amrabat kan een balletje bij zich houden, evenals Afellay en Manco dat kunnen.Peter schreef:Dzsudzsák - Erdinc - Amrabat dus?
Het probleem is alleen dat het weinig balvast is en volgens mij is iedere lange hoge bal een prooi voor de verdediger.
www.telesport.nlFagner mag weg bij PSV
De Braziliaan Fagner (19) mag PSV, ondanks een tot 2012 lopend contract, transfervrij verlaten. "We hebben geconcludeerd dat hij niet goed genoeg is voor ons eerste elftal", zegt directeur Jan Reker. "Dat hebben we zijn zaakwaarnemer in een eerder stadium al duidelijk gemaakt, die is nu op zoek naar een oplossing." PSV nam Fagner in 2006 over van Corinthians. De rechtsback speelde drie wedstrijden in het eerste elftal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De T.EIS TEGEN SCHEIDSRECHTER JACK VAN HULTEN
Aanklager overtuigd van belediging Ibrahim Afellay
ZEIST, dinsdag
De affaire ‘Van Hulten’ heeft een verrassende wending gekregen. Hoewel de leidsman tijdens de hoorzitting van de tuchtcommissie betaald voetbal door zijn assistenten Bas van Dongen en Jurgen Schiphorst werd vrijgepleit van het roepen van ‘vuile tyfushond’ naar Ibrahim Afellay tijdens VVV-PSV, was de aanklager betaald voetbal meedogenloos. ,,Door de verklaringen van Afellay en Frank van Kouwen (VVV, red.) enerzijds en die van Van Dongen en Schiphorst anderzijds is zowel reglementair als in overtuiging bewezen dat de grove beledigende taal daadwerkelijk tegen de speler is gebruikt.” De aanklager eiste een schorsing van drie duels, waarvan één voorwaardelijk. Binnen een week volgt uitspraak.
Op het sportcentrum in Zeist kreeg de zichtbaar emotionele Van Hulten als eerste de kans om zijn visie op de gebeurtenissen te geven. De leidsman herhaalde slechts ‘vervelend typetje’ te hebben geroepen. Nadat hij er op werd gewezen dat in zijn schriftelijke verklaring over ‘naar typetje’ repte, verbeterde hij zich. ,,Ik zei: ‘naar, vervelend typetje’ en dat hij moest wegwezen”, aldus de Brabander.
Bij binnenkomst van de speler zei de voorzitter dat Afellay naast Van Hulten mocht plaatsnemen, maar de PSV’er koos ervoor een stoel op te schuiven. Op de vraag of hij het zeker wist dat hij voor vuile tyfushond was uitgemaakt, zei hij slechts: ,,Ab-so-luut. Dit is buiten elke discussie. Ik heb heel goede oren.” Ook Van Kouwen bleef ondanks een spervuur aan vragen bij zijn standpunt dat Van Hulten inderdaad had uitgescholden. ,,Van het woord ‘typetje’ herken ik niks.”
Van Hulten werd min of meer in zijn hemd gezet door ‘grensrechter’ Van Dongen van wie het verhaal rammelde. Nadat hij op een vraag van de voorzitter antwoordde dat via de headset alles letterlijk te verstaan was, gaf hij aan niet meer te weten wát er precies was gezegd. ,,In mijn eigen bewoordingen was het: wegwezen, ophouden.
Nee, typetje heb ik ook niet gehoord. Maar misschien heb ik dát niet opgeslagen.” Om vervolgens weer te zeggen: ,,Het woord tyfushond is niet gezegd. Ik heb alles gehoord. Dus dat is niet gezegd.”
De voorzitter van de tuchtcommissie en aanklager zetten terecht vraagtekens bij de opmerkingen van Van Dongen dat er na afloop in de gezamenlijke kleedkamer van de arbiter en assistenten met geen woord over het voorval zou zijn gerept en er later geen telefonisch contact was geweest.
Het verhaal van de assistent werd onderuit gehaald door collega Schiphorst, die Van Hulten en Van Dongen één dag na VVV-PSV zei te hebben gebeld. ,,Van Hulten gaf in het gesprek aan wat hij in het veld had gezegd, hetgeen ik ook had gehoord en wat hij in zijn verklaring zou zetten.”
,,Ik wijs op de mogelijkheid dat de lezingen van de assistenten zijn beïnvloed”, zei de aanklager. ,,Dat zal geen opzet zijn geweest, maar er is wel een ‘factor’ tussengekomen. Er is het risico van contaminatie.” Het feit, dat Afellay en Van Kouwen aangaven, dat Van Hulten wat hen betreft niet hoefde te worden gestraft, werkte in het nadeel van de leidsman. ,,Als Afellay maar een paar centimeter ruimte had om de woorden anders te interpreteren, had hij dat gedaan. Hij blijft echter bij zijn verklaring en hetgeen hij op tv zei. En Van Kouwen had ook al geen enkel belang om dingen anders voor te stellen dan hij had gehoord.” ,,Schiphorst heeft zegt alles te hebben gehoord, maar ‘vervelend’ en ‘naar’ niet. Het woord typetje is Van Dongen ontgaan”, vervolgde de aanklager. ,,Grove en beledigende taal is al schadelijk als een speler die bezigt, maar helemaal als een scheidsrechter die gebruikt. Ik vind dat er een behoorlijke sanctie moet volgen, omdat een arbiter altijd het voorbeeld dient te geven. Hij moet kalm en onbesproken blijven. Kijkend naar reglement 22g, vraag ik u de heer Van Hulten het scheidsrechteren te ontzeggen voor drie duels in de Jupiler League, waarvan één voorwaardelijk.”
De raadsman van Van Hulten vond dat de mening van zijn cliënt zo zwaarwegend moet zijn dat op zijn minst sprake is van gerede twijfel. De hoofdpersoon verliet het pand als een geslagen hond. ,,Maar ik weet dat ik het niet heb gezegd en kan mezelf in de spiegel recht aankijken.”
De tuchtcommissie doet binnen één week uitspraak.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
De T.Schorsing arbiter voor 'tyfushond'
ZEIST - De tuchtcommissie van de KNVB heeft dinsdag scheidsrechter Jack van Hulten voor drie wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. De arbiter krijgt de straf voor het beledigen van PSV’er Ibrahim Afellay eind juli in een oefenduel tegen VVV-Venlo. Volgens Afellay had Van Hulten hem voor ’tyfushond’ uitgemaakt.
De schorsing betreft de eerstvolgende geplande wedstrijden van Van Hulten in de Jupiler League. Van Hulten heeft aangegeven in beroep te gaan tegen de straf. In overleg met de KNVB heeft hij wel besloten komend weekeinde niet te fluiten.
Van Hulten ontkent de beschuldigingen van Afellay. Hij zou hem ’slechts’ een ’naar typetje’ hebben genoemd. De PSV’er heeft overigens zelf geen aanklacht ingediend.
Blij met de punten ...