Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 8:26 am

Pellè, Quincy, Maduro.... Spelers lijken vaak meer dan ze zijn op jeugdtoernooien.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 08, 2008 10:05 am

Van der Vaart scoort en schittert bij debuut
www.voetbalonline.nl
Vrijdag 08 Augustus 2008 09:23

Rafael van der Vaart is zeer sterk begonnen bij Real Madrid. De oud-Ajacied bezorgde zijn nieuwe werkgever een 2-1-overwinning in de oefenwedstrijd tegen Independiente Santa Fe. Hij maakte zelf gelijk en bereidde de winnende goal voor.

Real Madrid speelde in Bogota een wedstrijd op 2600 meter en leek daarom lood in schoenen te hebben. Het liep dan ook nauwelijks nadat Salgado in de 19e minuut van het veld was gestuurd na een onbesuisde duw tegen de scheidsrechter als protest na een dubieuze beslissing. De Colombiaanse ploeg domineerde de Spaanse kampioen en nam vlak voor rust de leiding door Seijas.

Na de rust maakte Van der Vaart zijn debuut als vervanger van Guti en plotseling kwam er vaart in het spel van de Koninklijke. De Heemskerker imponeerde meteen met een pirouette à la Zidane, tot groot genoegen van de 46.000 toeschouwers. Hij liep vervolgens tegen een gele kaart op.

Een kwartier voor het einde zorgde hij uit een directe vrije trap voor de gelijkmaker en een minuut later stelde hij met een prachtige pass Pepe in staat om Real op voorsprong te zetten. De overwinning mag zeker op het conto van Van der Vaart worden geschreven. AS schrijft vanochtend lyrisch: 'Zijn linkerbeen is qua schoonheid gelijkwaardig aan zijn vrouw. Real heeft Cristiano Ronaldo helemaal niet meer nodig....'

Van Nistelrooij begon in de basis en werd gewisseld door Saviola en Robben viel ook in de pauze in voor Robinho.

Leon

Bericht door Leon » vr aug 08, 2008 5:33 pm

Jari Litmanen heeft weer onderdak gevonden. De 37-jarige middenvelder heeft vrijdag in Finland een contract getekend bij FC Lahti, de voetbalclub uit zijn geboorteplaats. De samenwerking duurt tot aan het eind van de huidige voetbaljaargang in Finland, oftewel voor de nog elf resterende competitiewedstrijden. Litmanen moest deze zomer zonder ook maar één minuut in de hoofdmacht te hebben gespeeld een streep zetten onder zijn avontuur bij Fulham. De Engelse club stelde geen prijs meer op de aanwezigheid van de Fin, die ook in Londen met fysiek ongemak kampte. Uiteindelijk bleef een optreden bij The Cottagers achterwege.

Naast veel gewone blessures kampte Litmanen ook met veel knullige kwetsuren. Zo raakte zijn netvlies beschadigd nadat een losschietende kroonkurk tegen zijn oog aankwam en viel hij op de boerderij van zijn ouders van de trap. Aan de val hield hij nek-en rugklachten over. Bij Fulham kreeg hij op de training een bal keihard op zijn achterhoofd en was De Man van Glas een week uit de roulatie.

Litmanen, die in het verleden voor Ajax, Barcelona en Liverpool speelde, kwam sinds zijn vertrek bij Hansa Rostock drie jaar geleden nog maar in tien wedstrijden binnen de lijnen. Desondanks is de 114-voudig international nog wel aanvoerder van het nationale elftal en gaan de geruchten dat hij ook de WK-kwalificatiereeks wil meemaken.
voetbalzone.nl

Jari, stop a.u.b. en wees geen parodie op de voetballer die je was!
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr aug 08, 2008 5:41 pm

een parodie wordt je niet van lekker ballen op je 37 bij een Fins clubje. Dat past precies en ik ben allang blij dat Jari nog kan voetballen.

Siemen

Bericht door Siemen » za aug 09, 2008 1:36 pm

Het Parool:
'Het voelde soms als vakantie'

AMSTERDAM - Tom de Mul maakte vorig seizoen de overstap van Ajax naar Sevilla. In plaats van acteren op het Amsterdam Tournament neemt de jonge Belg deel aan de Olympische Spelen. In Shenyang doet hij wat hij in Sevilla nauwelijks deed: voetballen. 'Bij momenten voelde het als vakantie.'

Temidden van de sinaasappelbomen in zijn prachtige tuin ligt een zwembad, de Middellandse Zee is op een uurtje rijden en met de hogesnelheidstrein is Madrid ook vlakbij. Tel daarbij op dat De Mul bijna elke dag vanaf het middaguur vrij heeft, en het is niet moeilijk voor te stellen dat hij soms denkt dat hij het hele jaar op vakantie is. ''Als ik met m'n vriendin en vrienden in de tuin wat zit te drinken, dan voelt het echt als vakantie. Maar goed, daarvoor ben ik niet naar Spanje gekomen."

De Mul verliet Ajax vorig jaar om in een van de sterkste competities ter wereld te spelen - alleen speelde hij bijna niet. Hij kwam in totaal tot 287 minuten en hij wisselde de bank af met de tribune.

Zijn eerste seizoen is vooral een jaar geweest van aanpassingen. Aan het klimaat ('Heerlijk, alleen veel te heet in de zomer'), de taal ('Ik kan het Spaans spreken en verstaan') en het voetbal ('Het gaat veel sneller en we spelen 4-4-2'). De doorbraak moet komen als De Mul terugkeert uit China. In het verloren olympische duel met Brazilië speelde de 22-jarige flankspeler alvast een goede wedstrijd.

De Mul had afgelopen seizoen graag in het tweede elftal gevoetbald. ''Voor het ritme is het goed om wedstrijden te spelen. Dan kun je ervoor zorgen dat je klaar bent als je je kans krijgt. Maar als speler van de selectie mag ik jammer genoeg niet meedoen met Sevilla B."

Veel voetbalkenners hebben zich afgevraagd waarom De Mul al zo jong naar het buitenland is gegaan. Was het niet beter geweest om net als Wesley Sneijder of John Heitinga wat langer in Amsterdam te blijven zodat hij zich met een volgroeid lichaam en een gesterkte geest kon melden in Spanje, Engeland of Italië?

Nee, vindt De Mul. ''Ik weet dat ik bij Ajax nog had kunnen doorgroeien, maar ik wilde het avontuur. Ik ben niet voor het geld naar Spanje gegaan, want de Russische clubs die ook interesse in me hadden, betaalden veel beter. Zonder dat ik precies wist wat ik ging verdienen, heb ik voor Sevilla gekozen. Ze hebben in de vorige drie seizoenen twee keer het Uefa-Cuptoernooi gewonnen. Het is de top van Spanje."

De Mul zegt ook met klem dat hij niet bij Ajax is vertrokken omdat hij de druk niet aankon, zoals de voormalige technisch directeur Martin van Geel wel eens heeft gezegd. ''Ik had het erg naar mijn zin in Amsterdam, maar het avontuur trok me gewoon. Ajax was in principe ook al een avontuur voor me toen ik als Belgische jeugdspeler naar Nederland ging."

Bij Sevilla is de sfeer wel meer ontspannen dan bij Ajax, stelt De Mul. De trainingen zijn niet altijd op volle kracht en niemand let erop dat je exact op tijd aan tafel zit voor het eten. ''Bij Ajax denken ze: als de teamdiscipline buiten het veld niet strak is, is dat op veld ook zo. Hier vinden ze van niet. Ik vind het zo wel prettig."

Toch moet hij in het tweede jaar van zijn vijfjarige contract wel meer aan spelen toekomen. Sevilla heeft de laatste jaren dan wel op de allerhoogste podia om de prijzen gestreden, maar in het verleden heeft de club ook spelers verloren aan het goede Spaanse leven. Nikos Machlas sleet in Andalusië zijn dagen in de zon en ook Diego Armando Maradona kwam er na zijn periode bij Napels een jaartje uitblazen. De Mul: ''Ik heb gehoord dat hij hier vooral is opgevallen omdat hij in zijn Ferrari de ene boete na de andere binnenreed.

De Mul wil wél sportieve indruk maken. Hij heeft de pech dat Jesus Navas als groot talent van de eigen jeugdopleiding van Sevilla net als hij rechtshalf is, maar komend seizoen wil De Mul doorbreken. Dat hij een groot deel van de voorbereiding met zijn club heeft gemist vanwege deelname aan de Spelen, is echter geen goede start, beseft hij. ''Maar hoe vaak kun je nou meedoen aan zo'n toernooi? Die kans wilde ik niet laten lopen.'' (JOP VAN KEMPEN)
Tja, ik vraag me eerlijk gezegd af of hij het ooit nog écht ver gaat schoppen. Redelijke vleugelspits, maar niet meer dan dat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 10, 2008 9:43 pm

Marc Overmars gaat weer voetballen

Marc Overmars trekt zijn voetbalschoenen weer aan. De oud-Ajacied zal komend seizoen in het shirt van Go Ahead Eagles te zien zijn, waar hij al drie jaar bestuurslid technische zaken is. Tijdens de testimonial van Jaap Stam bleek Overmars nog erg goed mee te kunnen, zo goed zelfs dat hij vaak gevraagd werd waarom hij niet meer speelde. "Ik doe het voor Go Ahead. Om de club vooruit te helpen. En natuurlijk vind ik het ook leuk om weer te spelen, zegt de 35-jarige Overmars.

Bron: De Stentor

Wel een grappig bericht. Ogararu zal nu wel hopen dat we niet tegen Go Ahead Eagles loten in de KNVB beker. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 10, 2008 9:44 pm

Goed opletten van Marwijk! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 10, 2008 9:55 pm

Marillion schreef:Marc Overmars gaat weer voetballen

Marc Overmars trekt zijn voetbalschoenen weer aan. De oud-Ajacied zal komend seizoen in het shirt van Go Ahead Eagles te zien zijn, waar hij al drie jaar bestuurslid technische zaken is. Tijdens de testimonial van Jaap Stam bleek Overmars nog erg goed mee te kunnen, zo goed zelfs dat hij vaak gevraagd werd waarom hij niet meer speelde. "Ik doe het voor Go Ahead. Om de club vooruit te helpen. En natuurlijk vind ik het ook leuk om weer te spelen, zegt de 35-jarige Overmars.

Bron: De Stentor

Wel een grappig bericht. Ogararu zal nu wel hopen dat we niet tegen Go Ahead Eagles loten in de KNVB beker. :smallgrin.gif:
Sterk verhaal, ik las deze week nog dat ie twee dagen nauwelijks kon lopen vanwege zijn knie.

Maar het is natuurlijk nog steeds een prima speler, dus prima voor de Eagles.
Marc Overmars maakt rentree bij Go Ahead Eagles

DEVENTER - Marc Overmars keert terug op het voetbalveld. De 35-jarige oud-international speelt de rest van het seizoen bij Go Ahead Eagles, de club waar hij sinds drie jaar ook bestuurslid technische zaken is en in 1991 zijn debuut in het betaalde voetbal maakte.

Destijds ook al in de eerste divisie. ,,Ik doe het voor Go Ahead’’, zegt Overmars. ,,Om de club vooruit te helpen. En natuurlijk vind ik het ook leuk om weer te spelen.’’

Het verlangen om weer te spelen won het van de pijn in zijn rechterknie. Kort na het EK van 2004 stopte Overmars met voetballen en leverde zijn doorlopende contract in bij Barcelona. Een chronische blessure aan de knie maakte het de rappe vleugelspits onmogelijk langer op topniveau te voetballen

Tijdens de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, ruim drie weken geleden, maakte Overmars indruk door Ajax-rechtsback en Roemeens international Ogararu zoek te spelen. Na die wedstrijd in Zwolle werd Overmars voortdurend gevraagd waarom hij niet meer speelde. Mede op verzoek van trainer Andries Ulderink trekt de meest succesvolle speler uit de historie van de Deventer club vandaag zijn voetbalschoenen weer aan. Overmars: ,,Ik was zelf ook verbaasd dat het in die wedstrijd met Jaap Stam nog zo makkelijk ging en de snelheid er nog was. Ik ben al vier jaar gestopt en train nog maar één keer per week. Maar op wilskracht kan veel. Dat hoop ik ook bij Go Ahead op de ploeg over te brengen.’’

De rentree van Overmars heeft niets te maken met de smadelijk nederlaag die de Deventenaren vrijdag in de openingswedstrijd van het seizoen tegen VVV leden (5-0). Tot een rentree werd een dag voor de wedstrijd al besloten. Om de rust voor de wedstrijd niet te verstoren werd besloten de terugkeer pas na de wedstrijd bekend te maken.

Ulderink, die in maart door bestuurslid Overmars werd aangesteld, vroeg Overmars overigens kort na zijn komst in Deventer al om terug te keren. ,,Maar dat was toen nog een beetje in een lacherige sfeer’’, zegt Ulderink. ,,Maar na die eerste training zag ik al hoe goed hij nog was. Pas op het trainingskamp in Billerbeck heb ik serieus aan hem gevraagd of hij niet serieus over een come-back na wilde denken

Maandag traint Overmars al mee met de Deventer selectie. Vrijdagavond speelt GA Eagles thuis tegen Fortuna Sittard, volgens plan maakt hij dan al officieel zijn rentree.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 10, 2008 10:05 pm

Dat zal Overmars nog wel eens lelijk tegen kunnen vallen. Niet iedereen is zo slecht als Ogararu.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 10, 2008 10:51 pm

Ik hoop voor Ogararu dat ze hem wijsmaken dat Overmars weer fit is verklaard ofzo...als hij bovenstaande tekst zou lezen zou ik stoppen als ik hem was...
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 11, 2008 2:25 am

Dit is niet normaal hoe vet, mijn jeugdheld van vroeger! Heerlijke speler, ben benieuwt wat hij nu nog kan.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma aug 11, 2008 3:43 am

Als we Overmars echt weer in actie gaan zien was Ogararu z'n transfersom dubbel en dwars waard!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 11, 2008 11:27 pm

Jari heeft vandaag tijdens zijn debuut 2 doelpunten gemaakt... Verder scoorde onze oude spits Rafael 3 maal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma aug 11, 2008 11:34 pm

Het was de Rafael van Heerenveen, niet die van ons.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 12, 2008 9:26 am

Highlow schreef:Winston Bogarde terug bij Ajax!
Written by Marc Daemen, Jacques Happe

Sunday, 10 August 2008
De laatste dagen stapt regelmatig een bekend gezicht uit de Ajax-bus, Winston Bogarde. Nog altijd met de dodelijk blik in zijn ogen betreedt hij het voetbalveld. De oud-verdediger zit namelijk op de bank bij Jong Ajax. Hij loopt er stage als trainer. “Ik wil het allerhoogste bereiken als hoofdtrainer”, aldus een gemotiveerde Bogarde tegen highlow.nl.

Op de bank naast coaches Adrie Koster en Aron Winter bekijkt Winston Bogarde de wedstrijd van Jong Ajax tegen Atletico Mineiro. De afgelopen jaren hebben oud-spelers als Richard en Rob Witschge, Marco van Basten en Winter zelf allemaal hun stage voor het hoofdtrainerschap bij de beloftes van de Amsterdamse club vervuld. Dit seizoen is Bogarde, de robuuste verdediger van o.a. Ajax en Chelsea, aan de beurt. Stil toekijkend op de bank geniet hij van zijn stage. Gek genoeg volgt Winston zijn opleiding niet bij de KNVB, maar in het buitenland. “Ik volg de trainerscursus in Ierland, omdat ik geen gelegenheid heb gekregen om het in Nederland te kunnen volgen. Ik moest hier een jaar wachten om mijn Trainer/Coach Betaald Voetbal te kunnen doen, maar ik wilde niet wachten. Ik wil gewoon trainer worden en de opleidingen volgen. Als dat hier niet kan, dan maar in Ierland. Daar werd ik gelijk toegelaten, omdat ik een speler ben die een reputatie heeft.”

Winston Bogarde (38) speelde van 1994 tot en met 1997 voor Ajax, waarin hij onder andere twee landstitels, de Europa Cup I en de Wereldbeker veroverde. In die drie seizoenen maakte hij als speler indruk op het Amsterdamse publiek. Meedogenloos en zonder ook maar een lach op zijn gezicht speelde hij zijn wedstrijden. Toch laat Winston blijken dat hij wel degelijk over een portie humor beschikt. Op de vraag waarom hij na jarenlang bankzitter te zijn geweest bij Chelsea wederom de bank verkiest, zie je een lach op zijn gezicht verschijnen. “Dat is zeker cynisch bedoeld, maar ik neem hem!”lacht hij zijn tanden bloot. “Ik ben nu bezig om trainer/coach te worden. Dat ben ik al bij de A2 van FC Volendam en nu loop ik ook drie dagen per week stage bij Ajax.” Twee verschillende club? “Ja, zo kan ik in verschillende keukens meekijken en dat is voor mij alleen maar leerzaam.” Over dat ‘bankzitten’, we bedoelen natuurlijk dat hij actief blijft in de sport. Weer glimlacht Bogarde. “Ik kies er bewust voor om door te gaan in het voetbal. Ik heb bijna 20 jaar ervaring als prof achter de rug en deze ervaring wil ik graag aan de jonge jongens doorgeven.”

Het type speler Bogarde kom je niet alleen in de selectie van Ajax tegenwoordig niet meer tegen. Kopsterk en fors zijn toch wel de eigenschappen van de oud-Ajacied. Maar dit zijn niet de belangrijkste kenmerken van een verdediger volgens Winston. “Het gaat niet alleen om kopsterk en fors, in principe gaat het om het verdedigen op zich. Ik denk dat over het algemeen in Nederland, maar ook in het buitenland, het verdedigen minder is geworden. En daaraan gaan we keihard werken”, aldus een gemotiveerde Bogarde, die de talenten van Ajax en Volendam wil helpen in hun ontwikkeling. “Verdedigen is detailwerk. Het zijn jonge jongens die nog heel veel moeten leren en daar probeer ik ze mee te helpen”, vervolgt de oud-international. De hedendaagse jeugdspelers krijgen steeds meer te maken met oud-spelers die hun trainersdiploma willen behalen door middel van een stage bij hun oude ‘cluppie’. Of de spelers hier op zitten te wachten? “Het hangt er vanaf of een speler er voor open staat of niet. Wij trainers zijn er voor om hen te helpen. Als ze er voor open staan dan hoop ik dat ze het goed oppakken en daarmee hun voordeel doen”, aldus Bogarde die veel plezier beleeft aan zijn nieuwe werk. “Het is zwaar, maar iedere dag wordt het leuker. Je moet ook flink in jezelf investeren. Je bent iedere dag met ze bezig, fysiek en met name mentaal kan dat pittig zijn.”

Bogarde heeft duidelijke toekomstplannen voor zichzelf. “Ik wil het allerhoogste bereiken. Niet alleen een trainer voor verdedigers zijn, maar echt een hoofdtrainer. Hoe hoog dat is gaat de toekomst uitwijzen. Daarbij kan ik mijn steentje sowieso bijdragen aan de verdedigers.” Op namen van clubs gaat hij niet in, maar duidelijk is, dat deze keiharde en meedogenloze verdediger over een aantal jaren als hoofdtrainer te zien zal zijn op de voetbalvelden.
Goede zaak!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2008 10:11 am

Ik vind Bogarde een waardeloze vent, maar hij is wel iemand die het verdedigen pur sang hoog in het vaandel draagt.

Overigens valt het af te wachten wat ervan waar is. Highlow is een beetje afgegleden qua informatievoorziening.

999

Bericht door 999 » di aug 12, 2008 10:55 am

Zo'n goede verdediger was ie nu ook weer niet ..
Blij met de punten ...

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 12, 2008 11:05 am

Voetske schreef:Zo'n goede verdediger was ie nu ook weer niet ..
Als pure mandekker was hij top, zeker rond het WK 98. Zonde dat hij toen geblesseerd raakte!

Ik denk zeker dat hij onze verdedigers nog het een en ander kan bijbrengen.

999

Bericht door 999 » di aug 12, 2008 11:11 am

Nou, dan ga ik toch meer voor een De Boer ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2008 11:27 am

Dat ben ik met je eens. Maar hij vindt dat er te weinig 'echte verdedigers' in Nederland worden opgeleid, en hij wil daar iets aan doen. Dat vind ik op zich een prima standpunt.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 12, 2008 11:34 am

Ik ben zelf geen stervoetballer maar ik ben een betere trainer dan de prutsers die bij Ajax rondlopen... zegt dus geen fuck. Bogarde was misschien niet de beste maar hij kon het wel. Voor hem was het een eer om te verdedigen.

Frank de Boer is meer de voetballende verdediger.. die leiden wij toch wel op..
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di aug 12, 2008 12:01 pm

Jöhnk schreef:
Dat ben ik met je eens. Maar hij vindt dat er te weinig 'echte verdedigers' in Nederland worden opgeleid, en hij wil daar iets aan doen. Dat vind ik op zich een prima standpunt.
Tuurlijk is dat een prima standpunt, alleen was Bogarde ( zoals ik hem herinner ) als een typische nek-hijger ( en daar was ie redelijk goed in ).Zo eentje die als ie iemand in z'n zak had zitten je niet aan voetballen meer kwam.Maar zich in 9 van de 10 gevallen, als dat niet lukte, bijna nooit de kwaliteiten had om andere oplossingen te zoeken.Het was vaak bij Winston alles of niets.Verder vond ik hem opbouwend niks.

Als Bogarde, die ik overgens wel een toonbeeld, zeker in zijn AJAX jaren, van een over m'n lijk mentaliteit vond hebben, bedoeld dat ie gaat proberen om verdedigen op zich weer naar voren te schuiven als iets waar je trots op moet zijn, en niet zoals nu een beetje het ondergeschoven kindje van een elftal, heeft ie mijn zegen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2008 5:28 pm

Voetske schreef:Als Bogarde, die ik overgens wel een toonbeeld, zeker in zijn AJAX jaren, van een over m'n lijk mentaliteit vond hebben, bedoeld dat ie gaat proberen om verdedigen op zich weer naar voren te schuiven als iets waar je trots op moet zijn, en niet zoals nu een beetje het ondergeschoven kindje van een elftal, heeft ie mijn zegen :smallgrin.gif:
Ja, dat wil hij volgens mij proberen, inderdaad.

Maar even iets anders, waarom volgt hij zijn trainerscursus in godsnaam in Noord-Ierland?

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 12, 2008 5:51 pm

Omdat hij daar direct werd toegelaten. In Nederland niet. Moest hij een jaar wachten ofzo..
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr aug 15, 2008 9:18 pm

Heeft onze virend Overmars zijn debuut gemaakt?

Gesloten