Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 1:52 pm

Dat hoop ik, maar ik betwijfel het. Volgens mij doet Van Basten maar wat.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 1:55 pm

Pfffffffff :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 1:59 pm

Ik zie er weinig lijn in. Een speler die je niet meer nodig hebt ga je niet in de basis zetten. Tenminste niet een paar dagen voor je hem afdankt. Dan begrijpt die speler er dus niets meer van.

Als je kiest voor deze manier van selecteren (die ik niet erg gelukkig vind, maar goed), dan moet je tijdens de proefperiode dus duidelijk maken wie het wel en wie het niet goed doen. Dat zou dan terug te zien moeten zijn in de opstellingen die je maakt. Als een speler al een tijdje niet meer aan bod is gekomen, ziet hij de bui hangen. Anders niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 08, 2008 2:01 pm

joey schreef:Ik zie er weinig lijn in. Een speler die je niet meer nodig hebt ga je niet in de basis zetten. Tenminste niet een paar dagen voor je hem afdankt. Dan begrijpt die speler er dus niets meer van.
En dan nog aanvoerder ook.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:02 pm

Ik geef het op. Inderdaad, Perez is belachelijk behandeld en gepiepeld door van Basten. Hij had hem ongezien eruit moeten schoppen zonder hem een kans te geven.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 08, 2008 2:04 pm

joey schreef:Ik zie er weinig lijn in. Een speler die je niet meer nodig hebt ga je niet in de basis zetten. Tenminste niet een paar dagen voor je hem afdankt. Dan begrijpt die speler er dus niets meer van.

Als je kiest voor deze manier van selecteren (die ik niet erg gelukkig vind, maar goed), dan moet je tijdens de proefperiode dus duidelijk maken wie het wel en wie het niet goed doen. Dat zou dan terug te zien moeten zijn in de opstellingen die je maakt. Als een speler al een tijdje niet meer aan bod is gekomen, ziet hij de bui hangen. Anders niet.
Helemaal mee eens.

Wat dat betreft is Van Basten een rare snuiter. Vergelijk het met Seedorf. Die mocht op een gegeven moment ook weer terugkomen en werd toen 5 minuten gebruikt. Zeg dan gelijk dat je geen type Seedorf in je ploeg wil hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 2:05 pm

brigade zuid schreef:

Perez is geen aanvoerder. Bij mijn weten is KJH aanvoerder, en Stekelenburg tweede aanvoerder.

Onder HTC was Perez wel officieel aanvoerder. Terwijl die hem er, blijkt nu, eigenlijk ook het liefst had uitgegooid.

@Gangsta: klopt, je mag Seedorf alleen selecteren als je hem voldoende speeltijd garandeert.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 2:09 pm

Van Basten is een intuïtieve trainer die het allemaal eerst wil bekijken en dan nog eens wil beslissen wat hij gaat doen. Dat staat haaks op goed people management, waarbij je vooraf een lijn moet uitzetten als je een werknemer -eventueel- wilt lozen.

LVG is erg goed in dit aspect van het trainerschap. Hij maakt spelers altijd
vooraf duidelijk waar ze wel of niet op kunnen rekenen. Maar LVG is dan ook een trainer die zijn vak verstandelijk benadert, in tegenstelling tot Van Basten.

En misschien is Van Basten niet zo heel erg sterk in het beoordelen van spelers? Heeft hij daarom veel tijd nodig? Bij Oranje liet hij ook al de halve eredivisie opdraven.
Laatst gewijzigd door joey op vr aug 08, 2008 2:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 08, 2008 2:10 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:

Perez is geen aanvoerder. Bij mijn weten is KJH aanvoerder, en Stekelenburg tweede aanvoerder.

Onder HTC was Perez wel officieel aanvoerder. Terwijl die hem er, blijkt nu, eigenlijk ook het liefst had uitgegooid.

@Gangsta: klopt, je mag Seedorf alleen selecteren als je hem voldoende speeltijd garandeert.
Je hoeft het em niet eens te garanderen, maar zeg gewoon eerlijk hoe groot de kansen voor em zijn. Als hij de indruk heeft dat hij iets kan bijdragen aan het team en vervolgens mag hij de laatste 5 minuten opdraven, dan kan je hem beter helemaal niet inbrengen.

Wat er nu gebeurt is dat de speler in kwestie óf genoodzaakt is zelf te handdoek te werpen, óf hij wordt zonder blikken of blozen na een groot aantal basisplaatsen (incl aanvoerdersband) naar het 2de terug gezet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:10 pm

Het lijkt me dat de mensen die nu zo verontwaardigd doen over de behandeling van Perez feitelijk niet veel achting hebben voor de nrs 12 t/m 24 in een selectie. Alsof dat onbelangrijke posities zijn waarvoor je als oach niet zorgvuldig hoeft te selecteren.

Over de opstelling nog even: in vrijwel alle wedstrijden heeft van Basten bijna alle spelers laten spelen. In een aantal wedstrijden wisselde hijzelfs in de rust het hele elftal. Zou zommaar te maken kunnen hebben met het willen zien van de betreffende spelers om tot een eerlijk en afgewogen oordeel te komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 2:12 pm

Dat laatste hoop ik niet, joey. Dan zouden we wel eens een falend aankoopbeleid kunnen krijgen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:14 pm

Bij het Nederlands elftal had dat natuurlijk ook te maken met het feit dat van Basten vast wilde houden aan vleugelspelers. Vooral op die positie zijn veel spelers uitgeprobeerd. Gelukkig mag Ajax buitenlanders opstellen op die positie

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 2:16 pm

Ik hoop het ook niet, Jöhnk, maar ik sluit het zeker niet uit. Ik probeer te verklaren waarom Van Basten in vredesnaam Perez en met name Luque op zicht wilde hebben, terwijl allang duidelijk was dat deze spelers geen toekomst meer hadden bij Ajax. Ik neem aan dat Van Basten en zijn vrienden afgelopen seizoen beroepshalve alle wedstrijden van Ajax (en PSV) hebben gezien. Nou, dan ben je snel klaar, lijkt me.

Het is ook geen schande, spelers beoordelen is een vak op zich. Cruijff bijvoorbeeld kon er ook weinig van (al haalde hij nog Wouters en Blind voor een prikje naar Ajax).

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:19 pm

joey schreef:Ik hoop het ook niet, Jöhnk, maar ik sluit het zeker niet uit. Ik probeer te verklaren waarom Van Basten in vredesnaam Perez en met name Luque op zicht wilde hebben, terwijl allang duidelijk was dat deze spelers geen toekomst meer hadden bij Ajax. Ik neem aan dat Van Basten en zijn vrienden afgelopen seizoen beroepshalve alle wedstrijden van Ajax (en PSV) hebben gezien. Nou, dan ben je snel klaar, lijkt me.
Dat was niet duidelijk. Nogmaals, als Perez beter had gepresteerd zat hij en niet Leonardo bij de A-selectie. Maar goed, het is makkelijker dat ergument te negeren, dat begrijp ik wel.

Je kan er geen 16 spelers tegelijk uitgooien

999

Bericht door 999 » vr aug 08, 2008 2:34 pm

Die Leonardo is ook alleen voor de opvulling, Rommedahl, Leonardo enz. de vliegen er ook uit hoor.En dan begint het gemekker weer van voren af aan ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 08, 2008 3:57 pm

Wij weten toch niet wat Van Basten met Luque heeft besproken? Wellicht dat Van Basten van deze gelegenheid gebruik wilde maken om Luque zich in de picture te laten spelen.

Die aanvoerdersband van Perez was echt totaal nietszeggend.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 4:10 pm

People management...pfffff....

Wat een ongelofelijk slap geouwehoer allemaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 4:28 pm

Tja, het hoort erbij. Of je het leuk vindt of niet. Ook voetballers kunnen een beroep doen op het ontslagrecht. Binnen het arbeidsrecht zijn dingen op een bepaalde manier geregeld. Wie daar poep aan heeft mag de knip trekken.

Thafunk

Bericht door Thafunk » vr aug 08, 2008 6:22 pm

UIt de VI.nl:
Perez traint bij Jong Ajax, maar vraagt arbitrage aan
08/08/2008 18:50

Kenneth Perez heeft zich vrijdag voor het eerst gemeld op de training van Jong Ajax, maar is niet van plan dat lang te blijven doen. De door Marco van Basten teruggezette Deen stapt naar de arbitragecommissie om af te dwingen dat hij bij de A-selectie mag blijven.

In een persbericht geeft Perez' advocaat Frank ter Huurne uitleg:

'De algemeen directeur van Ajax, Henri van der Aat, heeft afgelopen woensdagmiddag te kennen gegeven dat Ajax niet wil meewerken aan een oplossing. Ajax wil Kenneth Perez aan het contract houden, met dien verstande dat Perez gedurende de resterende duur van het contract zich moet aansluiten bij de beloften selectie en geen professionele wedstrijden meer zal spelen.'

'Marco van Basten heeft gisteren tegenover de NOS verklaard dat de tweede selectie ook betaald voetbal is en Perez gewoon aan het werk kan gaan. Dit is in strijd met de waarheid, getuigt van weinig respect voor Perez en is juridisch onjuist', aldus Ter Huurne.

'Perez verzet zich tegen de handelwijze van Ajax en wenst zijn beroep uit te oefenen op het voor hem passende niveau: in het eerste elftal van Ajax. Daarom zal Perez de arbitragecommissie van de KNVB verzoeken Ajax te veroordelen hem met onmiddellijke ingang weer toe te staan te trainen met de eerste elftal. Tot de mondelinge behandeling zal geen verder commentaar worden gegeven.'

Naast Perez heeft Van Basten ook Albert Luque, Jurgen Colin en Laurent Delorge verbannen naar Jong Ajax. Luque en Colin trainden al de hele week bij Jong Ajax. Delorge is door een blessure nog afwezig geweest.
Als Ajax inderdaad niet mee wil werken aan een oplossing zou dat wel stom zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax Perez aan z'n contract wil houden en hem die tijd in het 2e vol wil laten maken...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 08, 2008 6:43 pm

Ik ken nog een echte Ajacied die graag zal willen laten zien dat hij inderdaad zo goed is in arbeidsrecht. :drecul.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 6:57 pm

Ik ben vooral benieuwd naar eventuele gevolgen indien Perez gelijk zou krijgen. Dat zou betekenen dat jeugdspelers met een profcontract op zak ook kunnen eisen met de A-selectie mee te trainen.

Thafunk

Bericht door Thafunk » vr aug 08, 2008 7:01 pm

Iets meer info in het ad:
Perez spant zaak aan tegen Ajax
Door PETER VAN DUYL

ROTTERDAM - Kenneth Perez stapt naar de arbitragecommissie van de KNVB om zo af te dwingen dat hij weer met de A-selectie van Ajax mag meetrainen. Trainer Marco van Basten verwees hem eerder deze week naar de selectie van Jong Ajax, maar daar laat de Deen het dus niet bij zitten.

De aanvaller van Ajax stelt zich op het standpunt dat hij op basis van zijn contract in elk geval recht heeft op een plekje in de hoofdmacht van de Amsterdammers. Eerder deze week zaten de zaakwaarnemer van Perez en de leiding van Ajax om de tafel om tot een oplossing te komen.

In die bijeenkomst stelde Ajax zich aanvankelijk welwillend op. Toen de partijen er niet in slaagden overeenstemming te bereiken over het afwikkelen van het contract van Perez, kreeg hij te horen dat Ajax hem aan zijn lopende verbintenis houdt. Die loopt tot de zomer van volgend jaar, met een optie voor nog een seizoen. Daardoor ziet de Deen geen andere uitweg meer dan naar de arbitragecommissie te stappen.

Perez wordt in zijn strijd geholpen door de advocaten Frank ter Huurne en Mark Kneus. In een persbericht laten zij weten dat de aanvaller de arbitragecommissie zal verzoeken hem met onmiddellijke ingang weer toe te staan mee te trainen bij het eerste elftal.

De advocaten beroepen zich onder meer op een uitspraak van Van Basten, die eerder deze week zei dat de tweede selectie ook betaald voetbal is en dat Perez dus gewoon naar zijn werk kan gaan. De raadslieden laten in een verklaring weten ‘dat dit in strijd met de waarheid is, van weinig respect getuigt en juridisch onjuist is’.

Saillant detail is dat Ter Huurne eerder ook wielrenner Michael Rasmussen steunde in diens juridische strijd tegen de Wielerploeg van Rabobank. Toen was Henri van der Aat daar interim-directeur, dezelfde functie die hij nu bij Ajax bekleedt.

In de jaren negentig stapten de toenmalige Feyenoord-spelers Rob Witschge en Regi Blinker ook naar de arbitragecommissie nadat ze door trainer Arie Haan uit de eerste selectie waren gezet. Het tweetal werd toen in het gelijk gesteld. Witschge is nu assistent-trainer in Amsterdam.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 08, 2008 7:04 pm

Hoe je het wendt of keert, of AJAX nu in zijn recht staat of niet, het is gewoon zwaar klote dit gedoe. Het moet nu over het nieuwe team gaan en niet over de drop-outs. We moeten het over opstellingen hebben, kwaliteiten van spelers en of we kampioen gaan worden. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 08, 2008 7:06 pm

Benji schreef:Ik ben vooral benieuwd naar eventuele gevolgen indien Perez gelijk zou krijgen. Dat zou betekenen dat jeugdspelers met een profcontract op zak ook kunnen eisen met de A-selectie mee te trainen.
En Mitea en Krohn-Dehli en al die andere mindere goden?

Thafunk

Bericht door Thafunk » vr aug 08, 2008 7:11 pm

Neefkens schreef:Hoe je het wendt of keert, of AJAX nu in zijn recht staat of niet, het is gewoon zwaar klote dit gedoe. Het moet nu over het nieuwe team gaan en niet over de drop-outs. We moeten het over opstellingen hebben, kwaliteiten van spelers en of we kampioen gaan worden. :blush.gif:
Oké: ik zou er 11 opstellen, ik vind de spelers goed en we worden kampioen! :ajaxsmiley.gif:

(en Perez moet opzouten :smallgrin.gif: )

Serieus: ik vraag me af waar dit soort gesprekken op stukgelopen zijn. Het lijkt me toch dat beide partijen graag willen dat Perez een andere club gaat vinden? Wat heeft Perez er nou aan - stel dat ie de zaak wint - dat ie weer met het eerste mee mag trainen? Van Basten zal hem toch nooit opstellen.

Plaats reactie