Onder welke voorwaarde kan ook gelezen worden als 'onder welke condities'. Het gaat hier over het bereiken van overeenstemming tussen twee partijen in een situatie die voor beiden onwenselijk is.voor·waar·de (dev; voorwaarden)
1 vooraf gestelde beperkende bepaling
2 factor die iets anders mogelijk maakt
voor·waar·de·lijk (bijvoeglijk naamwoord; voorwaardelijkheid)
1 met, onder een voorwaarde, afhangend van een of meer voorwaarden
voor·waar·den·schep·pend (bijvoeglijk naamwoord)
1 gericht op het creëren van gunstiger omstandigheden
www.vandale.nl
Kenneth Perez
Moderator: mods
Laatst gewijzigd door LucaS op do aug 07, 2008 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Als Ajax netjes salaris betaalt hebben die spelers geen enkele reden tot klagen. Het is niet leuk voor hun ego maar verder verkeren deze mannen in de meest luxe positie die een mens zich zou kunnen wensen. Iedereen wil dat zijn baas hem miljoenen betaalt voor alleen maar op de tribune naar Ajax kijken.
Het is heel simpel. Wie niet presteert heeft niets bij de selectie van het eerste te zoeken. Dat is niet alleen zo bij de profs maar zelfs bij de amateurs! Ik geloof dat Van Basten de eerste weken iedereen oprecht een kans heeft gegeven. Misschien is dat niet slim van Van Basten maar het is in ieder geval netjes gehandeld van hem.
Als gedegradeerde spelers het tegenovergestelde beweren in de pers is dat een kwestie van teleurstelling en eigen hachje redden.
Het is heel simpel. Wie niet presteert heeft niets bij de selectie van het eerste te zoeken. Dat is niet alleen zo bij de profs maar zelfs bij de amateurs! Ik geloof dat Van Basten de eerste weken iedereen oprecht een kans heeft gegeven. Misschien is dat niet slim van Van Basten maar het is in ieder geval netjes gehandeld van hem.
Als gedegradeerde spelers het tegenovergestelde beweren in de pers is dat een kwestie van teleurstelling en eigen hachje redden.
Ajax!
Ach, onderhandelingstactiek zou je het ook kunnen noemen, zodat clubs er niet bij voorbaat al vanuit gaan dat ze de spelers gratis kunnen oppikken. Ik vermoed echter dat de transfer snel rond is als er eenmaal een club contact op heeft genomen.joey schreef:Dat zegt hij niet, maar hij zegt wel dat het niet zomaar zal lukken. Dat is een eufemisme, neem ik aan.LucaS schreef:Waar zegt Blind precies dat ze waarschijnlijk zonder club komen te zitten?
Roepen dat ze 'het dan eerder hadden moeten regelen' is makkelijk. Het is jammer voor de spelers, maar het belang van de club (het juiste team op de been krijgen) gaat boven die van individuele spelers. Ze zijn niet zozeer het slachtoffer van de keuze van van Basten nu, maar van de vele trainers/TD-wisselingen hiervoor. Perez voelt zich gepiepeld omdat de ene trainer het wel in hem ziet zitten en de andere niet. Da's jammer voor hem, maar het maakt de keuze van van Basten niet minder legitiem. Hij heeft er rustig de tijd voor genomen om zijn keuze te maken. Dat het einde van de transferperiode nu nadert is dan jammer.
Ik kan me echter niet voorstellen dat Ajax werkelijk moeilijk gaat doen om 2e-elftal-klanten. De woorden van Blind kun je dan denk ik ook met een korreltje zout nemen.
Misschien kunnen ze zichzelf troosten met de gedachte dat Ajax over de afgelopen jaren erg succesvol is geweest in het slijten van spelers, vlak voor de sluiting van de markt. ;)
Ik heb met beide gevallen geen moeite, hoor. De enige vraagtekens die ik zet zijn bij de situatie rond Colin, al lijkt die het gelukkig goed op te pakken.Jöhnk schreef:Maar er is wel enorme ophef. Toen Charisteas vijfde spits achter Poepon werd genoemd om er geld aan te verdienen was dat nog allemaal prima en ethisch verantwoord. Quod licet Iovi non licet bovi, zullen we maar zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Eens met Jöhnk. En uit de reactie van Colin en zijn zaakwaarnemer maak ik op dat Van Basten in een eerder stadium meer duidelijkheid heeft gegeven dan in de media is verschenen.
Ik had hem er als aanvaller bij gehouden hoor. Wellicht Van Basten ook, totdat hij merkte hoe de persoon Perez in elkaar zit. Dat zou voor mij in ieder geval een reden zijn om hem er alsnog uit te trappen.Peter schreef:Joey heeft in mei al gezegd dat Perez een speler was zonder perspectief, maar goed. Dus niks geen nieuwe kans om zich te bewijzen.
tot zover het gehuil over "dit kan Ajax wel geld gaan kosten''Perez kan gewoon zijn werk doen bij Ajax 2'
07/08/2008 22:53
Marco van Basten begrijpt dat het nieuws dat hij terug is gezet naar de beloften hard is aangekomen bij Kenneth Perez, maar neemt zichzelf niets kwalijk.
'We zijn open en eerlijk geweest', legt de coach van Ajax aan de NOS. 'We wilden de selectie van 32 naar 28 man terugbrengen. Dan moet je keuzes maken. Alles wat je dan zegt, is natuurlijk niet leuk', wees hij naar het slecht nieuwsgesprek met de Deen.
Van Basten gaat niet mee in Perez' redenering dat hij bij de beloften zijn beroep niet kan uitoefenen. 'Ajax 2 is ook betaald voetbal. Hij kan zijn werk daar gewoon doen.'
Perez en zijn zaakwaarnemer Karsten Aabrink lieten de afgelopen dagen niets heel van de werkwijze van Van Basten. Perez stelde zelfs dat het fatsoen is verdwenen bij Ajax sinds Van Basten het voor het zeggen heeft.
Ach, er waren ooit trainers die het zelfde deden als MVB, maar die stonden op het eind van de rit wel met die beker in hun handen.Jammer dat dit gezeik, waar MVB ook al bij Oranje had, het " nieuwe " AJAX moet inluiden.Dus maar hopen dat we niet het Oranje na gaan doen, waar al dat soortgelijk gezeik op het einde van de rit maar bitter weinig heeft opgebracht.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
AD schreef: donderdag 07 augustus 2008
Perez trainde met Jong Ajax
AMSTERDAM - Kenneth Perez heeft vandaag meegetraind met Jong Ajax. Dat was voor het eerst sinds de Deense aanvaller (33) de mededeling kreeg dat hij niet meer tot de A-selectie van Marco van Basten behoort.
Woensdag bleef Perez nog thuis. Hij kreeg van de club de tijd zich te beraden over de ontstane situatie, waar de Deen duidelijk niet gelukkig mee is. Hij is verbijsterd over de beslissing van Van Basten, die hem maandag meedeelde dat er voor hem geen plaats meer is in Ajax 1. Donderdag uitte hij op de website van zijn zaakwaarnemer stevige kritiek op de hoofdtrainer. Volgens Perez is er bij Ajax 'weinig fatsoen en moraal meer te bespeuren sinds Van Basten aan het roer staat'.
Ook Albert Luque en Jurgen Colin namen deel aan de ochtendtraining. De vierde afvaller die maandag bekend werd, Laurent Delorge, is geblesseerd.
Ach, MVB stuurde Boulahrouz ook weg om daar later door een blessuregeval op terug te komen, misschien heeft ie er nu ook wel eentje te veel weggestuurd en zal ie daar later ( noodgedwongen ) op terug moeten komen.De manier waarop dit allemaal gebeurt verdient ( alweer ) niet de schoonheidsprijs.Tuurlijk er moeten er afvallen, en natuurlijk schop je dan altijd spelers tegen het zere been.Maar je laat deze spelers bijn de gehele voorbereiding opdraven, een ander krijgt bij voorbaat al een contractverlenging enz.Terwijl je al deze spelers, zoals Toppie al schreef, al tig keer aan het werk hebt gezien.Neefkens schreef:Zou Perez niet gewoon lekker bij Roda kunnen gaan ballen? Of stoppen natuurlijk.
Tactisch zou het beter zijn geweest als je in het begin van dit seizoen deze spelers al meteen had gedumpt.Dan hadden ze ook ruimschoots de tijd gehad om een andere club te regelen, en had je geen valse hoop gewekt.Want bijna al deze spelers ( voorkeuren zul je altijd blijven houden, en op een enkeling na ) stonden al bij aankoop x-jaar geleden op bijna ieders wegwezenlijstje.
Voor Perez is het jammer natuurlijk, vanaf minuut 1 is het in principe misgegaan, dacht met zijn terug tranfer als nog de mogelijkheid te krijgen om het een beetje recht te zetten, maar juist na deze Psv->AJAX tranfer heb je bijna nooit meer de Perez gezien als in het begin.
Vraag me ook af of dit invloed heeft op de spelers groep, soms zijn spelers gevoelig voor gehannes met " collega's".Wat ik wel een beetje raar vind is dat MVB in een eerder stadium niet wenste om het mes in de jeugdopleiding te zetten.Dat zou te drastisch zijn, te veel van het goed.Blijkbaar heeft ie er nu minder moeite mee.
Goed hoofdstuk Perez is afgesloten, hopen dat ie een andere club vind want anders gaat dit ook weer onnodig geld kosten, en als Perez geld mee zou krijgen dan zullen de andere dat ook wel willen.En hopelijk dat je zodadelijk niet wordt geteisterd door een blessuregolf waardoor de trainer toch een beroep oet gaan doen op al die " kneusjes "die hij nu afgeserveerd heeft ...
Blij met de punten ...
-
Ook als Perez aanvoerder is bij verschillende wedstrijden in de voorbereiding?Neefkens schreef:Dit verdient juist wel de schoonheidsprijs: duidelijk en open gecommuniceerd aan allen en ook zo uitgevoerd.
Voor Perez erg zwaar, dat snapt iedereen. Het zou goed voor hem zijn als ie ook eens in de spiegel kijkt.
Gaan we nu ineens waarde hechten aan de aanvoerderband bij wedstrijdjes tegen noordwijk?GangstaRiB schreef:Ook als Perez aanvoerder is bij verschillende wedstrijden in de voorbereiding?Neefkens schreef:Dit verdient juist wel de schoonheidsprijs: duidelijk en open gecommuniceerd aan allen en ook zo uitgevoerd.
Voor Perez erg zwaar, dat snapt iedereen. Het zou goed voor hem zijn als ie ook eens in de spiegel kijkt.
Hoe lullig ook voor sommige spelers, maar van Basten kiest voor de toekomst! Niet de selectie opvullen met ouwetjes die af en toe eens mogen komen opdraven, maar talenten die zullen groeien als ze bij de A-selectie betrokken zijn en minuten pakken en ook nog eens training en advies krijgen van mensen als van basten, Bergkamp en van het Schip. Geweldig, zo hoort dat bij onze club!
I think I lost my fucking headache
-
Nee totaal niet, maar maak dan Suarez captain ofzo. Nu gaat Perez van aanvoerder in de voorbereiding naar Jong Ajax... het is op z'n zachtst gezegd een rare gang van zaken.M schreef:Gaan we nu ineens waarde hechten aan de aanvoerderband bij wedstrijdjes tegen noordwijk?GangstaRiB schreef:Ook als Perez aanvoerder is bij verschillende wedstrijden in de voorbereiding?Neefkens schreef:Dit verdient juist wel de schoonheidsprijs: duidelijk en open gecommuniceerd aan allen en ook zo uitgevoerd.
- InnerHarbour
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies GangstaRiB. Alles is altijd prachtig en mooi. Een schoonheidsprijs zie ik zelfs voorbij komen. Nou dan heb je er toch echt weinig kaas van gegeten, hoor. Colin verlengen, Perez aanvoerder maken en dan 3 weken voor die tijd (eindelijk) afserveren. Nu krijgen we bakken met media aandacht over ons heen en dat allemaal vanwege die schoonheidsprijs.
Misschien wilde Marco hem wel testen als aanvoerder en bleek daaruit weer dat Perez zelfs als aanvoerder als een ongeinteresseerd stuk vreten de kantjes eraf liep. De hele voorbereiding was immers 1 grote test.GangstaRiB schreef:Nee totaal niet, maar maak dan Suarez captain ofzo. Nu gaat Perez van aanvoerder in de voorbereiding naar Jong Ajax... het is op z'n zachtst gezegd een rare gang van zaken.M schreef:Gaan we nu ineens waarde hechten aan de aanvoerderband bij wedstrijdjes tegen noordwijk?GangstaRiB schreef: Ook als Perez aanvoerder is bij verschillende wedstrijden in de voorbereiding?
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr aug 08, 2008 8:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vind je, ik vind dat dus onzin.Deze spelers had je er makkelijk in het begin van het seizoen uit deselectie kunnen zetten, verstaan kunnen geven dat het over en uit is, immers beetje trainer die het voetbal volgt kon toch zien dat ze niet ( meer ) bij AJAX pasten.Tis toch geen toevel dat juist die aankopen eruit moeten, of nog effe tribune-reserve mogen zijn, degene zijn waarvan bijna iedereen zegt wegwezen.En dan zou van Basten dat nog eens extra willen zien ?.Nou, dat ziet ie dingen wel wat laat hoor, tis niet te hopen dat dat zodadelijk in de competitie ook gaat ..Neefkens schreef:Dit verdient juist wel de schoonheidsprijs: duidelijk en open gecommuniceerd aan allen en ook zo uitgevoerd.
Blij met de punten ...