Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 11:37 pm

Hij. :blush.gif:

Het is al laat. Daar komt het door.

Wij weten niet wat Luque wil. Hij zit volgens mij een beetje vreemd in elkaar. In Newcastle zat hij zonder problemen op de tribune.
Laatst gewijzigd door joey op do aug 07, 2008 7:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 11:42 pm

Heb je gelijk in, het is een vreemde knul. Aan de ene kant de geldwolf, aan de andere kant het enorme ego. Zou zijn ego deze degradatie kunnen verdragen?

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 07, 2008 6:58 am

Van Basten heeft hier in wel degelijk gefaald,hij heeft vaak genoeg bij Ajax op de tribune gezeten om een voetballer als Perez te kunnen zien ballen. En dat gaat dan in 3 weken training en oefenpotjes niet veranderen , dus complete onzin om hem nu deze week de wacht aan te zeggen. Dan idd per 01 juli als trainer in functie. :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do aug 07, 2008 7:34 am

IK snap werkelijk niet wat hij anders had kunnen doen. Hij is op 1 juli officieel begonnen, heeft iedereen een kans gegeven, heeft vanaf het eerste begin gezegd dat hij de selectie wilde inkrimpen en is dat blijven communiceren, heeft daar 3 weken de tijd voor genomen, iedereen gelijke kansen en nu is er een beslissing gevallen en die is netjes aan de betrokkenen medegedeeld.
In een interview op vrijdag met Perez gaf Perez aan dat hij precies snapte wat Marco wilde, hij kneep hem ook al een klein beetje, maar had vertrouwen in de goede afloop. Nu het negatief is afgelopen voor hemzelf, is Marco in een keer onfatsoenlijk etc etc

Interview: http://web.at5.nl/sport/2008/08/05/interview-met-perez/

Het is zielig en lachwekkend.

Elke andere methode had meer problemen opgeleverd. Dan had hij "zijn oren laten hangen naar anderen", "dan hadden ze geen serieuze kans gekregen", "dan had hij zelf geen beslissing durven nemen" etc etc

Maar heerlijk om nu weer Marco als pispaaltje te nemen. :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op do aug 07, 2008 7:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 7:37 am

Laat ik het meer in het algemeen zeggen: ik zou graag zien dat Ajax onder de nieuwe leiding zich voor de verandering fatsoenlijk ging opstellen tegenover spelers en andere clubs. Zodat we eindelijk eens van die slechte naam af raakten. Maar misschien is dat te veel gevraagd. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do aug 07, 2008 7:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 07, 2008 7:39 am

Ik vind het ook bizar. Van Basten heeft iedereen een kans gegeven, heeft na drie weken aan de hand van wat hijzelf heeft gezien een beslissing genomen en de knoop doorgehakt. Ruim op tijd voor de betreffende spelers om nog wat anders te zoeken. Prima gedaan, zowel met het oog op het belang van Ajax als het belang van de betreffende spelers
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 7:41 am

Ach, bizar... Normale omgangsvormen zijn blijkbaar niet zo gebruikelijk in de voetbalwereld. Of misschien moet ik zeggen: bij Ajax? Ajax heeft niet voor niets die slechte naam.

Van Basten had bij Oranje ook al problemen op dit punt. Hij bracht zichzelf in de problemen met zijn gerommel.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 07, 2008 7:50 am

LucaS schreef:Ik vind het ook bizar. Van Basten heeft iedereen een kans gegeven, heeft na drie weken aan de hand van wat hijzelf heeft gezien een beslissing genomen en de knoop doorgehakt. Ruim op tijd voor de betreffende spelers om nog wat anders te zoeken. Prima gedaan, zowel met het oog op het belang van Ajax als het belang van de betreffende spelers
Ik deel je mening helemaal Lucas, daarnaast heb ik via via vernomen dat de spelers op de hoogte waren dat er vorige week mensen zouden afvallen.

Perez klaagt nu over zijn interland cariere.. welke vraag ik mij af.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 07, 2008 7:52 am

Hoezo nou weer gerommel? Hij begint nieuw, neemt dus de tijd om iedereen een kans te geven en hakt de knoop door op het moment dat iedereen nog alternatieven heeft.
En om te vergelijken met de echte maatschappij, zoals je graag doet, ik voel me genaaid op het moment dat er een nieuwe baas komt die als eerste actie mij eruit gooit en vervangt door een vriendje in plaats van dat hij eerst kijkt wat hij vindt van de kwaliteit van mijn werk. Onfatsoenlijk? Hou toch op, wat van Basten heeft gedaan is juist hardstikke fatsoenlijk

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 7:54 am

Gerommel als met Colin, die eerst mag bijtekenen en dan alsnog afgevoerd wordt.

Als je spelers 'op zicht' neemt en of voor alle zekerheid laat blijven omdat je niet weet hoe je transferbeleid uitpakt, zeg dat dan gewoon.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 07, 2008 7:56 am

Idd zie stukje die ik net heb geplaatst in de Colin topic. Alle spelers waren op de hoogte dat er mensen zouden afvallen. Dat ze zelf denken dat ze te goed zijn en hier niet voor in de aanmerking zouden komen.. Ja dat is hun eigen inschattingsfout!

Van Basten handelt perfect en laat eindelijk zien dat er geknokt moet worden voor elke plek en dat er geen cadeautjes bestaan. Iets wat we al jaren niet meer hebben gezien bij AJAX. En waardoor we altijd spelers hadden die er te makkelijk met de pet naar gooiden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do aug 07, 2008 7:59 am

Jongens het heeft geen zin. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 07, 2008 7:59 am

joey schreef:Gerommel als met Colin, die eerst mag bijtekenen en dan alsnog afgevoerd wordt.

Als je spelers 'op zicht' neemt en of voor alle zekerheid laat blijven omdat je niet weet hoe je transferbeleid uitpakt, zeg dat dan gewoon.
Jij weet helemaal niet wat er tegen Colin is gezegd. Maar goed, van Basten is geen Cruijff natuurlijk. Je hebt er geen enkel bezwaar tegen om iedereen (dus zonder dat eerst gekeken wordt hoe iemand functioneert) die met de opleiding te maken heeft er door Cruijff uit te laten schoppen, dus je kruistocht nu doet enigszins eigenaardig aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 8:10 am

Die mensen zitten gewoon op jaarcontracten. Die jaarcontracten kun je niet verlengen.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 07, 2008 8:14 am

Jij weet zeker dat iedereen die bij de jeugdopleiding betrokken is op jaarcontracten zit? En dan is het wel sociaal? Die mensen zouden allemaal werkeloos zijn en zijn financieel niet onafhankelijk. Hoe anders is de situatie voor bv Luque en Perez. Je hebt een dubbele moraal hier als het gaat om wat sociaal of wat rommelen met mensen is.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 07, 2008 8:17 am

Hij is officieel op 1 juli begonnen, maar heeft voor die tijd al gesprekken gevoerd. Ik vind het trouwens wel grappig dat een MvB alle credits krijgt voor het binnenhalen van Cvitanich, maar zodra het om puinruimen gaat, dan wordt er gezegd 'ja hij begon pas op 1 juli hè'.

MvB heeft Perez 1.5 seizoen zien aanploeteren en Luque een halfjaartje. Je weet dat die jongens moeilijk zijn en daarom dien je ook als de sodemieter afscheid van die jongens te nemen. Een nieuwe kans? Je hebt ze toch allemaal zien spelen? Iedereen wist toch al in mei dat deze jongens niet op het niveau waren waar we mee door wilden gaan? Ergo, gelijk afschrijven! Nu heb je ze zicht gegeven op een nieuwe kans en een aanvoerdersband op de mouw gespeld om ze daarna keihard af te serveren. Nu krijg je zware media aandacht en wordt het een keihard spel, wat ook weer slecht is voor het imago van onze club.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 07, 2008 8:18 am

Precies, Peter. Helemaal mee eens.
Nu worden die jongens publiekelijk afgeserveerd. Dat is heel vernederend en dus gaan ze dwarsliggen. Ajax had beter in een eerdere fase een oplossing kunnen zoeken. Ik vraag me werkelijk af waarom je Luque of Perez nog op zicht moet hebben. Zelfs jij en ik hebben al maanden geleden kunnen vaststellen dat die twee niets toevoegen aan Ajax.

Over die jeugdtrainers: contracten kunnen niet verlengd worden. Daar heb ik geen problemen mee. We hebben trouwens aardig wat jeugdtrainers lopen die financieel onafhankelijk zijn, maar dit terzijde.
Ook in het geval van de jeugdtrainers vind ik dat een en ander fatsoenlijk afgehandeld moet worden/had moeten worden. Dat kan best, ook als je afscheid neemt van mensen.

Maar zullen we het verder over Perez hebben? Anders gaan er twee discussies door elkaar lopen.

M..

Bericht door M.. » do aug 07, 2008 8:29 am

Wat is het probleem nou met Perez? Wanneer hij per sé naar een concurent wil dan heeft Ajax hem maar voor een rotfooi te laten gaan, want meneer heeft het niet naar zijn zin. Een andere trainer haalt hem terug. De volgende trainer zegt vanaf de eerste training dat hij de groep terug gaat brengen, dat er een stuk of 8 spelers af gaan vallen.

Dan zou je als speler natuurlijk je stinkende best kunnen doen om de trainer te overtuigen dat jij niet bij die afvallers hoort. Maar als ik dan overal lees dat Perez de kantjes er van af liep op de trainingen en tijdens oefenpotjes een ongeïnspireerde indruk maakte.. dan ligt het toch bij Perez zelf?

Dan kan je het zielig vinden voor die arme jongen.. want ze zijn zo gemeen tegen hem. Maar wanneer hij zelf weg wil dan speelt hij het ook hard. Dus meneer moet niet janken.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 07, 2008 9:22 am

joey schreef:Laat ik het meer in het algemeen zeggen: ik zou graag zien dat Ajax onder de nieuwe leiding zich voor de verandering fatsoenlijk ging opstellen tegenover spelers en andere clubs. Zodat we eindelijk eens van die slechte naam af raakten. Maar misschien is dat te veel gevraagd. :blush.gif:
Fatsoenlijk? Wat doen ze dan zo verkeerd?

Duidelijkheid is tegenwoordig onfatsoenlijk?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do aug 07, 2008 9:42 am

Hoewel ik geen medelijden heb met Perez en andere uitgerangeerden, vind ik het wel een rare gang van zaken. Van Basten is zichzelf al eens eerder tegen gekomen met die botte gedrag en ik snap niet waarom spelers op deze manier voor schut worden gezet. Want op deze manier krijg je natuurlijk ook een hoop gezeik rondom Ajax en geinteresseerde clubs gaan nooit meer veel betalen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 07, 2008 10:05 am

Hoezo worden ze voor schut gezet? Wat was jullie reactie geweest als van Basten Slijngaard, martina, van der Wiel en Anita hadden terug gezet?

Iedereen was op de hoogte dat er spelers zouden afvallen, de trainer beslist hierin, aangezien hij er mee moet werken en afgerekend wordt op prestaties.

Deze jongens zijn netjes geinformeerd en daarmee is het klaar. De spelers weten nu waar ze aan toe zijn en mogen uit kijken naar een andere club.

Perfect geregeld van Marco van Basten en AJAX!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 07, 2008 10:07 am

Marco wil zijn selectie terugbrengen naar 24 a 25 spelers. In de voorbereiding heeft iedereen zijn kans gehad (Perez in dit geval heeft voldoende speelminuten gekregen). Concurrenten van Perez zijn Aissati, De Jong en eventueel Dario of Sarpong. Wat ik begrepen heb uit de media, is Marco niet ontevreden over Perez, maar vindt hij de andere beter (geschikt). Ik kan me daarin vinden. Hetzelfde geldt voor de anderen.

Het is nog ongeveer 3 weken voor de transferdatum (sluiting), dus nog ruim op tijd. Vooraf aangekondigd en nooit leuk voor de betrokkenen. Perez heeft gewoon pech dat de optie Aissati zich heeft voortgedaan bij Ajax. Daardoor is hij op het tweede plan gekomen en daar is Perez niet de meest geschikte persoon voor.

M..

Bericht door M.. » do aug 07, 2008 10:09 am

Ik vraag me ook af hoe Ajax het 'netter' had kunnen doen. Is een speler vooraf wegsturen netter? Achteraf ongetwijfeld.. maar ik kan het niet helpen te vermoeden dat Joey dan ook op zijn achterste poten had gestaan. 'Wat een schoft, geef die spelers in ieder geval de kans zich te bewijzen'.. .of hadden ze geen persbericht moeten uitbrengen? Het zou niet opgevallen zijn als die spelers ineens niet meer bij het eerste maar wél bij het tweede gingen meetrainen? En kamp Perez zou niet in de pers hebben staan huilen?

Het enige wat minder netjes is dat is in mijn ogen het verlengen van Collin. Maar verder...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 07, 2008 10:11 am

M schreef:Ik vraag me ook af hoe Ajax het 'netter' had kunnen doen. Is een speler vooraf wegsturen netter? Achteraf ongetwijfeld.. maar ik kan het niet helpen te vermoeden dat Joey dan ook op zijn achterste poten had gestaan. 'Wat een schoft, geef die spelers in ieder geval de kans zich te bewijzen'.. .of hadden ze geen persbericht moeten uitbrengen? Het zou niet opgevallen zijn als die spelers ineens niet meer bij het eerste maar wél bij het tweede gingen meetrainen? En kamp Perez zou niet in de pers hebben staan huilen?

Het enige wat minder netjes is dat is in mijn ogen het verlengen van Collin. Maar verder...
Ook hier geldt weer wat heeft Marco tegen Colin verteld!? Als hij heeft aangegeven Colin een kans krijgt om zich te bewijzen, dan wordt het verhaal weer anders. Gezien de reactie van de zaakwaarnemer zal dit wel meevallen. Ze hebben nog genoeg tijd om een club te zoeken en hij is transfervrij.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 07, 2008 10:13 am

Joey heeft in mei al gezegd dat Perez een speler was zonder perspectief, maar goed. Dus niks geen nieuwe kans om zich te bewijzen.

Plaats reactie