PSV 2008 - 2009
-
- AT Toto winner 15/16
Nee hoor, ik vind Amrabat maar een hype.Jöhnk schreef:Maar jij vindt elke speler die PSV koopt goed.brigade zuid schreef:vind je dat geen goede spits? Ik wel iig.joey schreef:Wat zal Gudjohnsson verdienen? Lijkt me sterk dat die naar PSV komt.
Ik denk dat het gewoon Jovanovic wordt, gezien het feit dat de VI zoveel aandacht aan hem besteedt. Lijkt me ook een uitstekende oplossing.
Manco speelde goed, en werd voortijdig gewisseld door Stevens voor Addo. Amrabat vond ik verrassend goed voetballen (nog niet in de buurt van Manco, maar toch); zelfs als diepe spits speelde hij behoorlijk indrukwekkend (de laatste paar minuten, maar toch).gaizka schreef:Lees net dat PSV 2-2 heeft gespeeld tegen Newcastle utd. Goals van Manco en Amrabat.
Maar er zit nog een behoorlijk verschil tussen 26 miljoen en 15 miljoen. 17/18 miljoen lijkt mij marktconform, maar het lijkt er op dat PSV van Afellay af wil. En aan de andere kant: als er een Defour of Ramires voor terug wordt gehaald, dan ga je er niet eens op achteruit.Thomas schreef:Mwah, Afellay zal eerst eens een Sneijder-achtig seizoen moeten spelen wil hij veel meer waard worden.
Dat eerste maakt niet uit, omdat PSV dit seizoen met Manco en Amrabat al heel wat meer aanvallende en creatieve power in huis heeft. Ramires op rechts er achter zou juist prima zijn voor de balans. Daardoor hoef je prutsers als Méndez en Zonneveld niet op te stellen, en heb je een capabele middenvelder van internationale klasse op je middenveld rondlopen, die het middenveld "draagt" en met intelligente oplossingen komt.Thomas schreef:Ramires is een totaal ander type dan Afellay. Afellay zit op dit moment ook dichterbij de top dan Ramires.
Verder is het logisch dat Afellay dichterbij de top zit dan Ramires; het Braziliaanse equivalent van Afellay zal zo mogelijk nog meer moeten kosten dan Ibi zelf.
Je doet wel érg optimistisch. Manco is zeker een groot talent, maar die jongen komt net kijken. Je kunt moeilijk verwachten dat hij er meteen vijftig wedstrijden staat. En Amrabat is een leuke pingelaar, maar nu moet hij de stap hogerop zetten. Garanties heb je niet.generaal schreef: Dat eerste maakt niet uit, omdat PSV dit seizoen met Manco en Amrabat al heel wat meer aanvallende en creatieve power in huis heeft.
Het stinkt aan alle kanten!
www.sportwereld.nlPSV is achterin nog niet stabiel
Door PETER VAN DUYL
NEWCASTLE - De voorbereiding van PSV loopt bepaald niet op rolletjes. Na gelijke spelen tegen VVV en Sporting Lissabon werd het gisteren tegen Newcastle United 2-2. Met name achterin ogen de Eindhovenaren nog niet als de stabiele ploeg die ze de afgelopen jaren in de regel waren.
Trainer Huub Stevens benadrukt al een voorbereiding lang dat de resultaten hem op dit moment een zorg zijn. Op 31 augustus, als zijn ploeg de competitie opent bij FC Utrecht, dán mag de oefenmeester afgerekend worden op de uitslagen.
Tot die tijd kijkt Stevens vooral naar de ontwikkeling van zijn elftal. Daarover zegt hij voortdurend dat hij niet ontevreden is, omdat hij telkens weer goede dingen ziet. Maar toch moeten sommige zaken hem zo langzamerhand zorgen baren. Hoewel het resultaat gisteren niet slecht was, lijkt PSV achterin ongewoon kwetsbaar.
De landskampioen reeg de afgelopen jaren een lang snoer van succes aaneen en al die hoogtepunten waren gebaseerd op één steeds terugkerende zekerheid. Als het niet ging of als de Eindhovenaren slecht speelden, konden ze altijd bouwen op hun defensieve kracht.PSV heeft al jarenlang de minst gepasseerde verdediging van Nederland.
Juist het defensieve spel van PSV lijkt in de eerste weken van het seizoen onder het niveau dat ze in het oosten van Brabant gewend zijn. De landskampioen speelde gisteren zijn vijfde wedstrijd van het prille seizoen en niet één keer stapte ze zonder tegengoal van het veld, óók niet tegen de amateurs van Gestel en Vaassen.
Het is opvallend, want PSV heeft deze zomer juist geïnvesteerd in verdedigende degelijkheid. In het besef dat de vertrokken goalie Heurelho Gomes de voorbije jaren wel heel belangrijk was, heeft de clubleiding geprobeerd een verdediging in elkaar te timmeren waardoor de nieuwe keeper Andreas Isaksson minder vaak beproefd zal worden.
Die defensie wordt komend seizoen normaal gesproken aangevoerd door Jérémie Bréchet. De Fransman brengt ervaring en rust maar raakte in de voorbereiding geblesseerd en heeft tijd nodig om zijn draai te vinden. Gisteren zaten er te veel schoonheidsfoutjes in zijn spel.
Bréchet wordt geëscorteerd door de Mexicaan Francisco Rodriguez. In verdedigend opzicht staat ‘Maza’ – zoals zijn bijnaam luidt die nu ook op zijn shirt prijkt – zijn mannetje. In het prachtige St. James’ Park van Newcastle werd ook duidelijk dat hij onder druk wat al te snel ballen inlevert.
Vooral in de openingsfase maakte PSV tegen Newcastle United in verdedigend opzicht een desolate indruk. Na acht minuten was het 2-0. Eerst liet Stijn Wuytens (voor het eerst basisspeler) zich kloppen door de lange Steven Taylor en even later kon Danny Guthrie na een simpele combinatie zomaar doorlopen naar het doel van Isaksson.Het waren de eerste goals van Newcastle na drie ‘droge’ oefenwedstrijden.
Het duurde een tijd voordat PSV die klap te boven was. In de loop van de eerste helft bouwde de ploeg weliswaar een optisch overwicht op, maar de 2-1 van Reimond Manco kwam kort voor rust eigenlijk uit de lucht vallen. Hij raakte een inzetje van Afellay nog net aan.
Pas na de pauze slaagde PSV er bij vlagen in indruk te maken. Hoewel ook Newcastle een paar goede kansen kreeg had PSV wel recht op de gelijkmaker van Nordin Amrabat in de 70ste minuut: 2-2.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
www.voetbalzone.nlVan Hulten moet voor tuchtcommissie verschijnen
Geschreven op donderdag, 7 augustus om 08:02
Scheidsrechter Jack van Hulten hangt nog steeds een straf boven het hoofd voor het vermeende beledigen van PSV'er Ibrahim Afellay. "Omdat er tegenstrijdige verklaringen zijn gaat de tuchtcommissie de betrokkenen maandag horen", zo laat een woordvoerster van de KNVB donderdag in De Telegraaf optekenen. Afellay kreeg het vorige week verbaal aan de stok met Van Hulten tijdens een oefenduel met VVV-Venlo. Nadat de scheidsrechter de Limburgers een vrije trap had toegekend, zou hij de klagende PSV' er hebben toegebeten dat hij een 'vuile tyfushond' is, hetgeen door VVV-verdediger Frank van Kouwen werd bevestigd. Van Hulten zelf ontkent stellig en beweert 'naar typetje' te hebben gezegd.
"De zaak leent zich volgens de aanklager niet voor een schikkingsvoorstel. Omdat er tegenstrijdige verklaringen zijn, nog meer overigens dan alleen die van Afellay, Van Kouwen en Van Hulten, gaat de tuchtcommissie de betrokkenen maandag horen", aldus een woordvoerster van de KNVB. Het drietal wordt in Zeist verwacht om hun schriftelijke verklaring toe te lichten en vragen van de leden van de tuchtcommissie te beantwoorden.
Afellay had de KNVB verzocht het voorval te laten rusten. Per brief meldde de Oranje-international dat voor hem er niets aan de hand was. "Er is wat geroepen. Dat gebeurt soms op het veld. Maar voor mij is de kous nu af." Van Kouwen baalt dat hij moet komen opdraven. "Ik ben me nu alleen aan het voorbereiden op de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Maar ik heb inderdaad van mijn algemeen directeur Marco Bogers gehoord dat ik moet komen. Ik was liever thuisgebleven. Wat in mijn schriftelijke verklaring staat, is duidelijk. En meer of minder zal ik toch niet zeggen."
Van Hulten was nog niet op de hoogte van zijn naderende bezoek aan de tuchtcommissie. "Maar anders zou ik ook niets zeggen. Ik betracht een radiostilte."
Volgens de KNVB betekent het horen van de betrokkenen niet automatisch dat er een strafzaak volgt. "Alle mogelijkheden zijn nog open. Er kan zelfs nog worden geseponeerd."
Salvador Dali
Salvador Dali
PSV is op dit moment wat minder stabiel, maar in de breedte heeft men achterin toch heel wat opties. Vergeet niet dat Pieters er op dit moment nog niet bij is. Die speelt die suffe Maza er zo uit. Uiteindelijk is er weer best prima ingekocht door PSV, al zou de aankoop van Jovanovic wel een smet zijn op de transferperiode:
Isaksson: stuk minder dan Gomes. Geen uitstraling, mentaal, qua concentratie en bij hoge ballen minder. Er waren betere opties.
Brechet: als hij fit blijft, is het een goede, ervaren, multifunctionele speler. Leuke vondst.
Maza: niets bijzonders. Niveautje Alcides.
Pieters: goede back om erbij te hebben. Opbouwend nog veel te leren en nog wat traag op de eerste meters, maar verdedigend al vrij ver. Zal op den duur wel in het centrum terechtkomen tijdens z'n loopbaan. Ik had hem er voor zo'n prikkie wel bijgehaald.
Amrabat: Kracht, snelheid, versnelling, evenwicht, techniek, balvastheid. Erg goedkoop voor wat je binnenhaalt. Had hem er graag als selectiespeler bij gezien.
Manco: toptalent. Geweldige zet van PSV. Staat binnen no time in de basis.
Als men Jovanovic haalt zit men in mijn ogen op 4 uit 7 qua goede aankopen.
Isaksson: stuk minder dan Gomes. Geen uitstraling, mentaal, qua concentratie en bij hoge ballen minder. Er waren betere opties.
Brechet: als hij fit blijft, is het een goede, ervaren, multifunctionele speler. Leuke vondst.
Maza: niets bijzonders. Niveautje Alcides.
Pieters: goede back om erbij te hebben. Opbouwend nog veel te leren en nog wat traag op de eerste meters, maar verdedigend al vrij ver. Zal op den duur wel in het centrum terechtkomen tijdens z'n loopbaan. Ik had hem er voor zo'n prikkie wel bijgehaald.
Amrabat: Kracht, snelheid, versnelling, evenwicht, techniek, balvastheid. Erg goedkoop voor wat je binnenhaalt. Had hem er graag als selectiespeler bij gezien.
Manco: toptalent. Geweldige zet van PSV. Staat binnen no time in de basis.
Als men Jovanovic haalt zit men in mijn ogen op 4 uit 7 qua goede aankopen.
VZCulina voelt zich 'gecommitteerd aan PSV'
Jason Culina voelt zich nog altijd goed op zijn plek bij PSV. De afgelopen weken staken er diverse berichten de kop op over een eventueel vertrek van de middenvelder uit Eindhoven. De 27-jarige Australiër, die deze jaargang een aflopend contract heeft, koestert de stille hoop op een vernieuwde verbintenis bij de regerend landskampioen. “Jazeker, ik ben volledig gecommitteerd aan PSV. Dit is de club waar ik nu onder contract sta en waar ik graag zou willen blijven”, vertelt Culina in een interview met Sportweek. “Ik was verbaasd over de berichtgeving van de laatste dagen waarin wordt gesuggereerd dat ik mijn zinnen heb gezet op een vertrek naar Engeland. Dat is gewoon niet waar.”
Adrie van Kraaij, technisch manager van PSV, liet eerder wel doorschemeren dat de international tegen een goed bod mag vertrekken uit Oost-Brabant. “Ja, zo werkt het over het algemeen, dus wie weet, maar voorlopig heeft zich helemaal geen andere club gemeld en ben ik tevreden bij PSV”, aldus de speler.
Culina, die zich binnen het elftal van Huub Stevens momenteel ook op de rechtsbackpositie concentreert, houdt het tevens voor mogelijk dat zijn lopende verbintenis wordt verlengd. “Dat behoort tot de opties. Hopelijk wordt die situatie snel opgelost.”
Gecommitteerd aan zijn eigen portemonnee, zal hij bedoelen.

Nog een jaartje vangen en dan transfervrij de deur uit. Jason weet dat de Australische stranden lonken.

Ik denk dat Manco gewoon 30 wedstrijden in de basis speelt, dit seizoen. Amrabat is fysiek erg sterk voor iemand van zijn lengte, en vecht voor elke bal. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel.joey schreef:Je doet wel érg optimistisch. Manco is zeker een groot talent, maar die jongen komt net kijken. Je kunt moeilijk verwachten dat hij er meteen vijftig wedstrijden staat. En Amrabat is een leuke pingelaar, maar nu moet hij de stap hogerop zetten. Garanties heb je niet.generaal schreef: Dat eerste maakt niet uit, omdat PSV dit seizoen met Manco en Amrabat al heel wat meer aanvallende en creatieve power in huis heeft.
Dat lijkt me erg veel en misschien niet eens verstandig.generaal schreef:Ik denk dat Manco gewoon 30 wedstrijden in de basis speelt, dit seizoen.
Vind hem een beetje een hype. We zullen zien.Amrabat is fysiek erg sterk voor iemand van zijn lengte, en vecht voor elke bal. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel.
PN.PSV scouts actief in Brazilie
Volgens Braziliaanse media waren twee PSV scouts afgelopen woensdag aanwezig bij het duel tussen Vasco en Coritiba. In de berichtgeving wordt gemeld hoe het tweetal acht spelers (vier van beide clubs) onder de loep nam en besprak tijdens de wedstrijd. Keirrison, Wagner Diniz en Leandro Amaral zouden het meest zijn opgevallen.
Blij met de punten ...
Goed geraden!generaal schreef:Die zal wel naar Rusland of Oekraïne gaan.
www.sportwereld.nlPSV ziet Alcides naar Oekraïne verhuizen
EINDHOVEN - PSV heeft komend seizoen niet meer de beschikking over verdediger Alcides. De Braziliaan, die de afgelopen twee seizoenen op huurbasis in Eindhoven speelde, is door zijn club Chelsea verkocht aan Dnjepr Dnjepropetrovsk in Oekraïne. Dat liet PSV donderdag weten.
De 23-jarige verdediger speelde sinds januari vorig jaar op huurbasis bij PSV. Alcides werd twee keer landskampioen met de club uit Eindhoven. De vleugelverdediger speelde eerder bij Vitória, Schalke 04 en Benfica.
www.sportweek.nl'PSV richt pijlen wederom op Sochaux-spits Mevlut Erding'
In haar zoektocht naar een nieuwe spits is PSV opnieuw uitgekomen bij Mevlut Erding, aanvaller van de Franse club Sochaux. Een zware delegatie van de Eindhovense club reist zaterdag naar het competitieduel Sochaux – Grenoble om hem aan het werk te zien, schrijft het AD donderdag. Ook L'Equipe maakt melding van het nieuws.
Eerder kreeg PSV nul op het rekest als het om de jonge, Turkse spits ging. Toen de scouts van de landskampioen eerder deze zomer de laatste hand legden aan de komst van Jérémie Bréchet (ex-Sochaux) zetten ze Erding meteen in hun kaartenbak. De leiding van de Franse club zou hebben laten weten dat de 21-jarige Erding niet te koop is.
PSV heeft ook een lijntje uitgezet naar Standard Luik-aanvaller Milan Jovanovic. Omdat er weinig schot in die zaak zit, wordt nu een tweede poging ondernomen Erding binnen te lijven.
Salvador Dali
Salvador Dali