Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 05, 2008 4:10 pm

Ach, dat dachten we drie jaar geleden ook niet van Sneijder
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di aug 05, 2008 4:12 pm

LucaS schreef:Ach, dat dachten we drie jaar geleden ook niet van Sneijder
Nou, geen 27 miljoen, maar Sneijder en van de Vaart b.v. lieten wel speciale dingentjes zien in het veld.Vroeger kwamen de ( ongeveer ) types als Sjulimani spelers uit de jeugd, of heel vroeg gescoute ,nu moeten we ze gaan kopen ..
Laatst gewijzigd door 999 op di aug 05, 2008 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 4:16 pm

Een blinde kon al op De Toekomst zien, dat VDV beter kon voetballen dan anderen, hoor. Sommige spelers hebben geen opleiding nodig, die hebben zoveel talent. Kanu speelde zo mee bij Ajax, wat zal die aan opleiding hebben gehad? Het gaat juist om de categorie onder de top. Daar kun je winst halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 4:17 pm

Sneijder is een supertalent, maar hij moest de helft nog leren toen hij bij het eerste kwam. Dat zegt iets over de opleiding.

Maar Sneijder heeft zijn talent tenminste nog. Tegenwoordig is al het talent er al uitgeramd voordat die jongens uberhaupt in de buurt van het eerste komen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 05, 2008 4:17 pm

Laten we dat dan gaan veranderen. Bestuur weg, directie weg, nieuwe hoofdtrainer alles weg. Ohhh, is dat allemaal al gebeurd? Nou dan kunnen we beginnen.
Fijn hè?

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 05, 2008 4:18 pm

Ik heb de Jong ook al bijzondere dingen zien doen. Zelfs Jan-Arie, die anderhalve keer dat ie meedeed. Emanuelson schijnt ook nog steeds een aardige transferwaarde te vertegenwoordigen, terwijl ik ook van van der Wiel wel wat verwacht. Nogmaals, kritisch op de jeugdopleiding is terecht, maar zeggen dat ie failliet is is overtrokken

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 4:20 pm

Ja, sommige spelers halen de top ondanks de opleiding, niet dankzij. Het lijkt wel een kleuterschool op De Toekomst. Alles wordt voorgekauwd.

Creativiteit en vrijheid waren altijd de handelsmerken van onze opleiding, maar dat is helemaal niet meer zo. Je krijgt medelijden als je die jongens ziet voetballen, ze durven niets. :aai.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 05, 2008 4:21 pm

We zullen het wel zien. In de A1 zit in ieder geval weer niets waar we ons op kunnen verheugen. Ik ben echt heel sceptisch vwb de jeugdopleiding. Wat vroeger ons paradepaardje was is nu verworden tot een simpel hobbelpaard.

999

Bericht door 999 » di aug 05, 2008 4:23 pm

LucaS schreef:Ik heb de Jong ook al bijzondere dingen zien doen. Zelfs Jan-Arie, die anderhalve keer dat ie meedeed. Emanuelson schijnt ook nog steeds een aardige transferwaarde te vertegenwoordigen, terwijl ik ook van van der Wiel wel wat verwacht. Nogmaals, kritisch op de jeugdopleiding is terecht, maar zeggen dat ie failliet is is overtrokken
Aardige dingen, Lucas, geen bijzondere dingen .. volgens mij dan ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 4:24 pm

De Jong bijzondere dingen? Dat heb ik dan gemist.

Het lijkt net alsof ze talent minder goed kunnen inschatten dan vroeger. Vandaar dat ze voor de zekerheid de hele B1 van vorig seizoen een contract hebben gegeven.

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 05, 2008 4:24 pm

In de A1 van dit jaar zitten toch heel wat leuke spelers hoor, in alle linies.

Ik neem aan dat jij het hebt over de A1 van vorig jaar, waarvan de jongens nu zijn doorgestroomd naar Jong Ajax. Daar zit inderdaad niet veel bijzonders bij.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 05, 2008 4:25 pm

Juist de B-tjes van vorig jaar zitten nu in de A1.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 05, 2008 4:26 pm

Dan verschillen we van mening. De grote talenten komen niet meer automatisch naar Ajax, zoals in de jaren 70 en 80. Als je ziet dat er nog steeds regelmatig zeer goede spelers doorkomen, dan zegt dat wel iets over de opleiding. De Ajaxjeugd steekt er inderdaad niet of nauwelijks meer echt bovenuit, toch zien we bij Ajax nog regelmatig goede spelers in het eerste komen. Niet minder dan in het verleden in ieder geval, terwijl we toen het voordeel hadden dat alle goede jeugd alleen maar naar Ajax wilde

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 4:27 pm

Neefkens schreef:Juist de B-tjes van vorig jaar zitten nu in de A1.
Ik denk dat dit een zeer overschatte lichting is. Ik heb die wel eens zien spelen en ik vond het wel aardig maar meer niet. Ricardo van Rhijn kan het halen, maar van de rest moet ik het nog zien.

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 05, 2008 4:30 pm

Ik heb ze vaak zien spelen en ik denk dat er wel meer zijn die het kunnen halen. Punt is dat ze weinig weerstand hebben ondervonden, daarom is een inschatting moeilijk te maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 4:34 pm

Benji schreef:Ik heb ze vaak zien spelen en ik denk dat er wel meer zijn die het kunnen halen. Punt is dat ze weinig weerstand hebben ondervonden, daarom is een inschatting moeilijk te maken.
Het gemiddelde is vrij hoog, het is een team van vooral zevens. Net als de gouden lichting van Adriaanse destijds, die met Hosé en zo. Dan lijken alle spelers al snel goed. Ik heb begrepen dat tijdens het jeugd-EK de spelers individueel nogal tegenvielen, al heb ik dat zelf niet gezien.

generaal

Bericht door generaal » di aug 05, 2008 5:22 pm

joey schreef:De Jong bijzondere dingen? Dat heb ik dan gemist.

Het lijkt net alsof ze talent minder goed kunnen inschatten dan vroeger. Vandaar dat ze voor de zekerheid de hele B1 van vorig seizoen een contract hebben gegeven.
De Jong is een topper in wording.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 5:27 pm

joey schreef:
Benji schreef:Ik heb ze vaak zien spelen en ik denk dat er wel meer zijn die het kunnen halen. Punt is dat ze weinig weerstand hebben ondervonden, daarom is een inschatting moeilijk te maken.
Het gemiddelde is vrij hoog, het is een team van vooral zevens. Net als de gouden lichting van Adriaanse destijds, die met Hosé en zo. Dan lijken alle spelers al snel goed. Ik heb begrepen dat tijdens het jeugd-EK de spelers individueel nogal tegenvielen, al heb ik dat zelf niet gezien.
Ja en nee. :icon_biggrin.gif:

Maar serieus, Castellion, Van Rhijn en Sneijder konden mij overtuigen van hun talent. Iemand als Burnet viel hopeloos door de mand. Ik heb eerder het idee dat de mindere talenten meeliften op het succes van de echte talenten. Dus ik zou niet zeggen dat het allemaal zeventjes zijn. Eerder 3 achten, één zeven en een paar vieren.

Zaak is nu natuurlijk om het talent van die achten om te zetten in kwaliteit. Imho zouden Castellion en Van Rhijn al bij Jong Ajax moeten zitten.

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 05, 2008 5:33 pm

D'r zijn naar mijn weten ook vaak genoeg talenten direct vanuit de A-jeugd doorgestroomd naar het eerste, wat mij betreft is dat geen must. Ben het verder met je eens dat er bij die lichting echt wel wat uitschieters bijzitten.

Revo

Bericht door Revo » di aug 19, 2008 11:22 am

joey schreef:Lemic breidde zijn macht geleidelijk uit. Het begon met de transfer van Kezman, toen leek er niets aan de hand.
Het probleem is dat het dus dat Lemic vrijwel altijd samenwerkt, de naam Lemic an sich is nog te handelen. Maar als Guiliano Bertolucci ook opduikt, dan weet je dat je helemaal moet opletten.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 11:26 am

Dan moet de halve wereld opletten, want zowat het hele amazonegebied zit bij die kerel

Revo

Bericht door Revo » di aug 19, 2008 11:29 am

Kun je daar ook namen op plakken of zeg je dit meer out of the blue?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 11:31 am

Ik ken wel een naam: MSI.

Revo

Bericht door Revo » di aug 19, 2008 11:50 am

Dan bedoel je dus MSI foot? Het kantoor waar Tevez is ondergebracht.

Zelf weet ik i.i.g. van banden met Naor Malaquias met Bertolucci. Dagoberto (in het verleden in de belangstelling van PSV) zit daar en als ik me niet vergis zit die Keirrison waar PSV nu belangstelling voor heeft daar ook bij. Bertolucci heeft zelf nog een kantoortje dat Euro export ...[nog wat termen maar die schieten me even niet te binnen] waar o.a. Alex en co bij zitten. Daar zitten dus Alex, Luisao en die Jo van Man. City ondergebracht. Verder heb je nog ene Figer en Wagner waar hij mee samenwerkt. Dat is een groot kantoor, de naam weet ik zo snel niet. Maar veel Brazilianen bij topclubs zitten daar Robinho, Ze Roberto, Ilsinho en nog een aantal. Die Figer heeft, zoals me verteld is, weer een samenwerking met ene Becker van Leverkusen die daar ook de Zuid-Amerikanen naartoe manouvreert. Becker is ook de zaakwaarnemer van Bernt Schneider en Friedrich. In de transfer van renato Augusto heeft deze man ook wat bemiddelt, omdat Renato Augusto's rechten ook bij een investeringsgroep zaten. (volgens mij een van de redenen dat Ajax' later geen interesse meer in hem had). I.i.g. is Henrique via de Bertoluccihoek door Becker binnengehaald bij Leverkusen. Op dat vlak ben ik dus blij dat henrique niet gekomen is, anders hadden foute figuren nog meer invloed gehad.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 11:57 am

Revo schreef: I.i.g. is Henrique via de Bertoluccihoek door Becker binnengehaald bij Leverkusen. Op dat vlak ben ik dus blij dat henrique niet gekomen is, anders hadden foute figuren nog meer invloed gehad.
Die invloed is er toch wel. Alleen is Ajax binnen het netwerk niet de belangrijkste club. Blijkbaar is Leverkusen belangrijker.

Plaats reactie