Albert Luque Martos
Moderator: mods
Van AN geplukt.
Luque: 'Van Basten heeft veel vertrouwen in mij'
31-07-08
Niet voor iedere speler is Engeland het beloofde voetballand. De veelbelovende carrière van Albert Luque zakte door zijn verblijf bij Newcastle United als een plumpudding in elkaar en ook bij Ajax heeft hij zijn curriculum vitae nog niet kunnen waarmaken. Aan motivatie ontbreekt het de Spanjaard in ieder geval niet. "Marco van Basten heeft veel vertrouwen in mij. Hij zegt dat ik een belangrijke speler ga worden." Het kamp Luque bestrijdt al weken dat de aanvaller uit Amsterdam moet vertrekken.
Technisch manager Danny Blind beweert echter het tegenovergestelde en zegt dat zaakwaarnemer én vader Rafael Luque op de hoogte is van de situatie. "Verschillende clubs uit Spanje hebben interesse getoond", vertelt Luque donderdag in een interview in de Spaanse sportkrant AS. "Om diverse redenen ben ik niet op de aanbiedingen ingegaan. Ik heb het bijzonder naar mijn zin bij Ajax."
"In mijn eerste jaar begon ik goed, maar na het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea ging het bergafwaarts", vervolgt Luque zijn relaas. "Zijn opvolger (Adrie Koster, red.) zag het niet in mij zitten en uiteindelijk wisten we ons ook niet te plaatsen voor de Champions League. Een domper. Met Van Basten hebben we weer aan vertrouwen gewonnen. Hij is een idool voor mij. Hij was de perfecte aanvaller en van alle markten thuis. Als hij de kleedkamer binnenkomt, dan doet je dat wel wat."
Door de komst van Oleguer Presas heeft Van Basten komend seizoen zes Spaanstalige spelers tot zijn beschikking. "Ajax is een bijzonder professionele club en Amsterdam een geweldige stad", legt Luque uit. "Dat zijn belangrijke factoren, evenals het feit dat er Spaans wordt gesproken. Ik weet vanwege mijn periode bij Newcastle als geen ander dat als je als enige de taal niet spreekt, je het bijzonder moeilijk kan hebben."
Bron: Voetbalzone
Hij was klein met een wat platte neus en een getinte huid. Een echte Spanjaard!
Natuurlijk kan je dat niet met zekerheid zeggen, maar als wij in het buitenland zijn hebben we het verrassend vaak goed als we tegen elkaar zeggen dat een stel toeristen er uitzien als Engelsen of Belgen ofzo..
Natuurlijk kan je dat niet met zekerheid zeggen, maar als wij in het buitenland zijn hebben we het verrassend vaak goed als we tegen elkaar zeggen dat een stel toeristen er uitzien als Engelsen of Belgen ofzo..
I think I lost my fucking headache
VI.nl meldt hetzelfde, overigens ook dat Ajax dit ontkent. Naar mijn stellige overtuiging heeft Luqas gelijk en was het zijn zaakwaarnemer, die hem influisterde dat wanneer de reden van een vertrek niet aan luque ligt, hij zijn salariseizen onveranderd hoog kan laten. natuurlijk moet de man wel weg.Columbus schreef:Van AN geplukt.
Luque: 'Van Basten heeft veel vertrouwen in mij'
Kowalczyk schreef:Ik zie hier een schone taak voor Frank de Boer.
Ik hoor Danny Blind: "Frank, kom effe helpen. Luque snapt het niet helemaal. Ik heb tegen hem gezegd: Fuck off. You must go. Go away. En toen heb ik een wegwerpgebaar gemaakt, hem zijn tas met spullen in de armen gedrukt en hem de deur uitgeduwd, terwijl ik zei ksssst, ksssst!. Maar hij blijft maar glimlachen. Kun jij het even voor hem vertalen?"
K.

- Daily Blind
Die raken ze niet zomaar kwijt... sterker nog... die mag voor 2 miljoen per jaar iedere week gezellig in de Arena zitten zonder een kaartje te hoeven betalen... kan hem het schelen. Ik wil voor 2 miljoen per jaar ook wel iedere week naar Ajax kijken
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."