Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 2:49 pm

Onzin, Luque heeft het volste recht om te willen blijven. Had Ajax hem maar niet zo'n goed contract moeten geven. Ik zou ook niet willen inleveren hoor, ben je belazerd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 03, 2008 2:55 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Maar een club hoeft geen winst te maken, en moet prijzen winnen.
Maar ook geen verlies. Speculeren met spelers blijft linke soep.
Ajax maakt geen verlies komende jaren. In ieder geval niet als gevolg van deze transfers
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 2:57 pm

joey schreef:Onzin, Luque heeft het volste recht om te willen blijven. Had Ajax hem maar niet zo'n goed contract moeten geven. Ik zou ook niet willen inleveren hoor, ben je belazerd.
Nee hoor, ik ben niet belazerd. Als ik ergens niet meer welkom ben, dan ga ik zelf weg. Niemand bepaalt mijn toekomst behalve ikzelf.

En dan wanhopig blijven volhouden dat MvB gek op hem is, vreselijk gewoon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 03, 2008 2:59 pm

MvB stelt hem altijd wel op in de oefenduels, dus zo niet welkom is hij ook weer niet.

Als je vorig jaar bent gekomen en je een vet driejarig contract heb getekend en je na een jaar te horen krijgt dat je weg mag, dan lever jij direct je contract in dus? Jaaajaa.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 3:00 pm

Van Basten wil hem toch eerst zien? Hij krijgt nog een kans, waarom zou hij dan weg willen? Hij stond vrijdag zelfs in de basis.

In het voetbal draait het gewoon om de poen. Luque krijgt nergens wat hij bij Ajax heeft. Bovendien heeft hij nog een contract. Natuurlijk gaat hij niet weg, hij probeert er zoveel mogelijk uit te halen. Groot gelijk.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 3:03 pm

In de etalage zetten, heet dat. :ajaxsmiley.gif:

Inderdaad jaaaajaaaa. :1evil.gif:

peter

Bericht door peter » zo aug 03, 2008 3:04 pm

Niet alleen in het voetbal, hoor. Als je te horen krijgt dat je uit mag zoeken naar een andere baan en er een bedrijf langs komt die jou 1/4e van je huidige salaris betaalt dan blijf je ook zitten waar je zit.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 3:06 pm

Nee , dan neem je je toekomst in eigen handen en ga je op zoek.
Niemand weet wat Luque bij ons verdient en wat hij elders kan verdienen.

peter

Bericht door peter » zo aug 03, 2008 3:07 pm

Als hij ergens meer had kunnen krijgen, dan was hij in juni al weg.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 3:08 pm

Ik weet niet wat Luque verdient, maar hij schijnt de best betaalde speler van de Eredivisie te zijn.

Jij gaat ook niet voor een kwart van het geld ergens anders werken omdat je werkgever je niet meer wil. Dan kom je mooi met je advocaat aanzetten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 3:11 pm

Peter schreef:Als hij ergens meer had kunnen krijgen, dan was hij in juni al weg.
Wie heeft het hier over meer geld? Jullie hebben het steeds over een kwart van wat hij bij ons verdient, totaal uit de lucht gegrepen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 3:12 pm

Hij moet zwaar inleveren, ga daar maar vanuit.

En zo heeft Ajax er nog een paar. Denk je dat Leonardo naar NEC wil? Ja, als Ajax een deel van zijn salaris betaalt. Anders blijft hij lekker zitten.

peter

Bericht door peter » zo aug 03, 2008 3:13 pm

Het feit dat hij in augustus nog bij Ajax zit is toch een teken aan de wand? Er is nog geen club voorbij gekomen die interessant genoeg was om Ajax te verlaten in financieel opzicht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 3:15 pm

Nee, omdat nog niet duidelijk was of hij kon blijven. Hopelijk is dat snel duidelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 3:17 pm

Aan Luque? Die doet of zijn neus bloedt. Mag Ajax hem voor miljoenen afkopen.

Luque roept in de Spaanse krant dat hij nergens heen gaat. Is een teken aan de wand, hoor.

peter

Bericht door peter » zo aug 03, 2008 3:18 pm

Dat zou helemaal erg zijn in dat geval. Ajax gaat net voor het Amsterdam Tournament eens even opmaken wie er weg mogen en wie niet. Dan hebben we 3 weken de tijd om 10 spelers te slijten.

Al die jongens weten allang waar ze aan toe zijn, maar doen zelf geen stap teveel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 3:22 pm

Ik denk dat je aan het begin van de voorbereiding meteen hard en duidelijk moet zijn. Dit duurt gewoon te lang en er komt toch niets nieuws uit.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 03, 2008 3:22 pm

Daarom gewoon keihard zijn tegen die gasten.. Kleedkamer drie en mee laten trainen met de Ctjes..

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo aug 03, 2008 5:49 pm

Neefkens schreef:Nee , dan neem je je toekomst in eigen handen en ga je op zoek.
Niemand weet wat Luque bij ons verdient en wat hij elders kan verdienen.
dream on. dat doe jij, dat doe ik, maar meest mensen blijven lekker zitten en collecteren.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 03, 2008 6:27 pm

Jammer hè? :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 9:10 pm

Is hun goed recht. Moet Ajax maar niet aan allerlei prutsers topcontracten aanbieden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 03, 2008 10:22 pm

iK geef Luque groot gelijk, zou ik ook doen met zo'n contract.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 04, 2008 10:40 am

Van Basten krimpt selectie deze week in

Van de jonge talenten maakte Anita (foto) de meeste indruk. Leonardo lijkt af te vallen. Foto ANP/Olaf KraakAMSTERDAM - 'Ik heb er wel een goed gevoel over,'' zei Klaas-Jan Huntelaar over de schifting die Van Basten deze week gaat maken. ''Ik hoop dat ik erbij zit." Waar sleutelspelers als Huntelaar, Gabri en Maarten Stekelenburg zich wel een kwinkslag kunnen veroorloven, zijn de eerste drie weken van de voorbereiding voor voetballers als Vurnon Anita, Leonardo en Albert Luque spannender geweest.

Jonge spelers als Anita konden een plekje verdienen en meer ervaren krachten als Leonardo en Luque moesten met alle offensieve versterkingen hun best doen om niet af te vallen.

Van de jonge talenten maakte Anita de meeste indruk. Leonardo lijkt af te vallen. En als Luque al mag blijven, zal hij dit seizoen waarschijnlijk nauwelijks aan spelen toekomen.

Naar Groot-Brittannië had Van Basten 26 spelers meegenomen, twee geblesseerde krachten (Delorge en Van der Heijden) revalideerden in Amsterdam en in China bivakkeren nog vier olympiërs: Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer, Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen. Doel is om de 32-koppige selectie uiteindelijk terug te brengen naar zo'n 25 man. Daarbij is elke positie dubbel bezet en herbergt elke linie één extra speler.

Los van de huidige spelers is het 'wenselijk' dat er ook nog een verdediger wordt aangetrokken. ''Maar dat is geen halszaak,'' aldus Van Basten. ''En het hangt ook af van de transferopbrengsten van spelers die weggaan. Er zijn afspraken gemaakt over het geld dat we daarvan mogen herinvesteren."

Grote vraag is wat Van Basten wil doen met de overbodige spelers. Het is niet waarschijnlijk dat ze worden ondergebracht bij Jong Ajax, want trainer Adrie Koster heeft daarover nog niet met Van Basten besproken. ''Ik weet niet wat er gaat gebeuren,'' zei Koster gisteren.

Bij zijn aantreden heeft Van Basten de kleedkamer van de Arena laten vergroten. Misschien deed hij dat om te voorkomen dat hij net als Co Adriaanse in het verleden de overbodige voetballers in kleedkamer twee moet onderbrengen.

In de meest wenselijke situatie worden alle Ajacieden die de schifting van Van Basten niet overleven echter direct ondergebracht bij een nieuwe club. Daarbij is een prominente rol weggelegd voor Danny Blind, die bij Ajax verantwoordelijk is voor de afhandeling van transfers. Waar Leo Beenhakker moest puinruimen voor Adriaanse moet Blind dat nu doen voor Van Basten.

Jonge spelers verhuren moet niet zo moeilijk zijn, maar dure selectiespelers van de hand doen is lastiger. Mocht Luque bijvoorbeeld buiten de boot vallen, dan zal hij met veel geestdrift wijzen op zijn contract. De Spanjaard staat nog tot 2010 op de loonlijst voor een geschat jaarsalaris van 2,3 miljoen euro.

Ook voor spelers als Leonardo (contract tot 2009) en Kenneth Perez (2009) geldt dat bij een eventueel gedwongen afscheid dat Ajax een gouden of een zilveren handdruk zal moeten uitreiken.

Maar Van Bastens wil is bijna wet in de Arena. Als hij de overbodige spelers vanwege hun negatieve invloed op het groepsproces niet meer op het veld wil zien, zullen ze verdwijnen. De manager voetbalzaken heeft voor een recordbedrag van 27 miljoen euro uitgegeven aan transfers en het mag ook best wat kosten om spelers eruit te krijgen. (JOP VAN KEMPEN)
Parool

Inderdaad, dat gaat de nodige miljoentjes kosten. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 04, 2008 10:52 am

Een nieuw begin mag ook wat kosten, gelukkig kan AJAX wat lijden. :ajaxscarf.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 10:55 am

Neefkens schreef:Een nieuw begin mag ook wat kosten, gelukkig kan AJAX wat lijden. :ajaxscarf.gif:
Laat ze dan ook maar geld vrijmaken voor een verdediger uit de categorie Sulejmani (verdedigers kosten minder, maar een toptalent van 8 - 10 zou top zijn)!

Plaats reactie