PSV 2008 - 2009
Hij kan best heel belangrijk voor PSV zijn, maar in mijn ogen is het regelmatig een ongeleid projectiel, met ongelovelijk felle reacties naar scheidsrechters en tegenstanders. Volgens mij gaat hij PSV nog punten kosten of problemen opleveren.joey schreef: Wil je echt dat Afellay vertrekt, Frank? Die jongen is heel belangrijk voor PSV.
Aangezien ik niet het idee heb dat hij in de gaten heeft dat hij op die momenten verkeerd bezig is, zou wat mij betreft een vertrek niet slecht uitkomen. Nu krijgt PSV er nog geld voor.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
De T.PSV wrijft in handen
EINDHOVEN - De loodzware koppeling van FC Twente aan Arsenal stemt PSV tot grote tevredenheid. De kans is groot dat de Eindhovenaren voor het derde jaar op rij de enige Nederlandse deelnemer in de Champions League zijn en dat legt de club geen windeieren. "Dan krijgen we weer het hele Nederlandse deel in de marketingpool, een kleine twintig miljoen euro", zegt algemeen directeur Jan Reker.
"Als Twente zich wel plaatst, ontvangt die club 45% en moeten wij het als landskampioen met 55% doen." Een verschil dus van pakweg 9 miljoen euro. Reker windt er dan ook geen doekjes om. "We hoopten op zo'n moeilijke loting. Voor FC Twente was dat financieel jammer, maar voor het Nederlandse voetbal maakt het niet uit, is het misschien zelfs beter. De punten die je in de UEFA Cup haalt, tellen net zo zwaar als in de Champions League."
Dat laatste is de algemeen directeur een doorn in het oog. "Afgelopen jaar heeft PSV veel punten gehaald, maar voornamelijk na de winterstop in de UEFA Cup. Dat is scheef en zal ik aankaarten in de commissie van de ECA (Europese Club Associatie), waar ik deel van uitmaak."
Blij met de punten ...
Soortgelijk bericht:
ED
Dat extra geld gaat dus grotendeels in de spaarpot. Heel verstandig, vind ik.
PSV hoopt op 9 miljoen euro extra
LISSABON - Nadat hij tien dagen uit de roulatie was met een enkelblessure hoopt Jérémie Bréchet zaterdagavond tegen Sporting Portugal zijn eerste serieuze wedstrijd met PSV te kunnen spelen. De Franse verdediger acht zichzelf fit genoeg om in Lissabon mee te spelen.
PSV arriveerde gisteravond in de Portugese hoofdstad, waar de club een financieel lucratieve en sportief interessante ontmoeting met Sporting wacht. Trainer Huub Stevens wil in een relatief grote wedstrijd zien dat zijn ploeg in staat is om aanvallend, dwingend, beweeglijk en compact te voetballen. Op die aspecten lagen de voorbije trainingsweek de accenten. Het duel begint om 20.45 uur.
Ook na de Champions League-loting van gisteren kreeg PSV van Standard Luik nog geen groen licht om met Milan Jovanovic een contract af te sluiten. Standard stuit in de derde voorronde van het toernooi op Liverpool en PSV hoopt dat daarmee de kansen op een transfer zijn gestegen. De club blijft echter bij zijn standpunt dat het geen zeven miljoen euro wil betalen voor de spits.
Het lot koppelde FC Twente verder aan Arsenal, wat de Eindhovense club mogelijk een financieel voordeel van negen miljoen euro kan opleveren. Als Twente het hoofdtoernooi niet bereikt, dan gaat het Nederlandse aandeel in de marketpool van de Champions League (een kleine twintig miljoen euro) in zijn geheel naar PSV.
Directeur Jan Reker liet gisteren weten dat dit geld niet direct in transfers zal worden gestoken. "Het is goed als we een buffer opbouwen voor jaren waarin we het geld misschien écht nodig hebben. De financiële positie van PSV is goed, maar we moeten nog altijd langlopende schulden (aan externe financiers) aflossen", zei Reker. Daarbij gaat het naar schatting om twintig miljoen euro.
ED
Dat extra geld gaat dus grotendeels in de spaarpot. Heel verstandig, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!
ik geloof niets van die 20 miljoen, 2 jaar geleden was die pot nog 11 miljoen. en ik geloof niet dat dat alleen voor 6 wedstrijdjes is. Moet psv dan niet de finale halen?
Anders begrijp ik niet waarom er in de afgelopen jaren nauwelijks geinvesteerd is in het team. Voor €60 miljoen moet je met meer op de proppen komen dan koevermans, perez en doedelzak.
Anders begrijp ik niet waarom er in de afgelopen jaren nauwelijks geinvesteerd is in het team. Voor €60 miljoen moet je met meer op de proppen komen dan koevermans, perez en doedelzak.
nogmaals het is 11 miljoen, en misschien nog wel minder aangezien nederlandse clubs niet echt veel punten hebben binnengehaald de afgelopen jaren, of dacht je dat dit niet Coëfficiënt-gebonden was? hooguit 33 miljoen dus.
en als deelname aan de cl ook nog startgeld opleverd is het helemaal onbegrijpelijk dat psv met het huidige team de nieuwe competitie begint
en als deelname aan de cl ook nog startgeld opleverd is het helemaal onbegrijpelijk dat psv met het huidige team de nieuwe competitie begint
PSV mist alleen nog een goede centrumspits.Donkey Shot schreef:nogmaals het is 11 miljoen, en misschien nog wel minder aangezien nederlandse clubs niet echt veel punten hebben binnengehaald de afgelopen jaren, of dacht je dat dit niet Coëfficiënt-gebonden was? hooguit 33 miljoen dus.
De T.FRANK VAN KOUWEN IN BRES VOOR JACK VAN HULTEN
Jurist: „Aanklager in lastig parket”
VENLO, zondag
Frank van Kouwen hoopt dat scheidsrechter Jack van Hulten niet wordt gestraft naar aanleiding van het akkefietje met Ibrahim Afellay. De scheidsrechter zou in de wedstrijd VVV-PSV ’rot op, vuile tyfushond’ tegen de PSV’er hebben geroepen, hetgeen later door getuige Van Kouwen werd bevestigd. Ook in zijn – door de aanklager betaald voetbal gevraagde – verklaring blijft de VVV’er achter zijn woorden staan. „Maar ik hoop dat er niks mee gebeurt.”
Van Kouwen springt in de bres voor Van Hulten.
„Ik heb ook opgeschreven dat Afellay heel heftig reageerde en dat het daarom wel logisch was dat de scheidsrechter iets terugriep. Ik vind de hele affaire opgeblazen.”
En dat verwijt hij Afellay. „Ik snap niet dat je eerst zó boos reageert en een dag later zegt dat de kous wat jou betreft af is. Denk dan twee keer na voor je dingen voor een camera roept. Nu heeft hij mij ergens in betrokken, waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben. Aan het eind van het liedje is Frank van Kouwen de gebeten hond. Ik kan het nooit goed doen. Ik moest verklaren wat ik hoorde, maar vind het vervelend voor Van Hulten. Ik denk dat hij een van de betere scheidsrechters van Nederland is en dit niet verdient.”
Volgens de bekende (voetbal)jurist Jan Kabalt hebben Afellay en Van Kouwen de aanklager in een lastig parket gebracht. „Aan de ene kant lijkt het ’slachtoffer’ niet te willen dat de ’dader’ vervolgd wordt, terwijl de aanklager er aan de andere kant voor moet zorgen dat dit soort beledigingen bestraft wordt.
Het lijkt me sterk dat de aanklager zegt dat er onvoldoende bewijs is, want er is een verklaring van Van Kouwen en er zijn televisiebeelden waarop Afellay letterlijk zegt waarvoor Van Hulten hem heeft uitgemaakt. Ik neem aan dat hij dat desgevraagd ook schriftelijk aan de aanklager heeft bevestigd. Anders komt hij wel héél ongeloofwaardig over.”
Kabalt gaat er dan ook van uit dat Van Hulten zal worden gestraft.
„Tenzij de tuchtcommissie de ontkennende Van Hulten geloofwaardiger vindt dan de twee verklaringen van de spelers. Dat is onwaarschijnlijk. Wellicht dat het qua strafmaat wél uitmaakt dat Afellay zich nu opeens minder gekrenkt voelt.”
Van Kouwen kan Affelay wel het een en ander verwijten, volgens mij doet hij precies het zelfde, n.l. zeggen dat van Hulten het wel gezegt heeft maar straffen hoeft niet ( dus voor hem is ook de kous af ), daarmee is ie net zo ongeloofwaardig als Affelay.Want tis het een of het ander, van Hulten heeft het wel gezegt en dan moet daar een sanctie op staan, of van Hulten heeft het niet gezegt.Lijkt er trouwens op dat Van Kouwen, ondanks dat ie achter zijn woorden blijft staan, net als Affelay toch twijfel heeft of dat ie het wel juist heeft gehoord.Anders kan ik zijn gedraai niet verklaren.
Blij met de punten ...
Naar mijn mening is het geval van Van Kouwen ook totaal iets anders dat die van Afellay. Van Kouwen wordt erbij betrokken door Afellay, niet doordat Van Hulten iets tegen hem gezegd zou hebben.
Van Kouwen heeft gewoon gelijk, als Afellay niet wilde dat Van Hulten bestraft zou moeten worden, had hij zijn grote mond moeten houden in de pers. Gewoon weer niet nagedacht, idioot gereageerd en later iemand anders met de gebakken peren laten zitten ( in dit geval zelfs twee personen, Van Hulten en Van Kouwen ).
Nee, Afellay heeft nog een hoop te leren, en (zie mijn eerdere antwoord op de vraag van joey) ik denk dat hij dat niet gaat leren, omdat hij vindt dat hij niets fout doet.
Als hij nu zou zeggen: "ik heb te impulsief gereageerd en had dat interview na de wedstrijd nooit moeten geven" dan zou ik nog enige hoop zien. Maar nee, het enige wat hij doet is de hele boel aanzwengelen en dan nadien zeggen dat er geen sanctie hoeft te volgen.
Leer eerst eens na te denken voordat je wat doet, kan je een hoop problemen schelen....
Van Kouwen heeft gewoon gelijk, als Afellay niet wilde dat Van Hulten bestraft zou moeten worden, had hij zijn grote mond moeten houden in de pers. Gewoon weer niet nagedacht, idioot gereageerd en later iemand anders met de gebakken peren laten zitten ( in dit geval zelfs twee personen, Van Hulten en Van Kouwen ).
Nee, Afellay heeft nog een hoop te leren, en (zie mijn eerdere antwoord op de vraag van joey) ik denk dat hij dat niet gaat leren, omdat hij vindt dat hij niets fout doet.
Als hij nu zou zeggen: "ik heb te impulsief gereageerd en had dat interview na de wedstrijd nooit moeten geven" dan zou ik nog enige hoop zien. Maar nee, het enige wat hij doet is de hele boel aanzwengelen en dan nadien zeggen dat er geen sanctie hoeft te volgen.
Leer eerst eens na te denken voordat je wat doet, kan je een hoop problemen schelen....

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj