Ik verwacht dus geen 'toppers' richting NEC... het zullen wel aankopen/ huren worden van eerstedivisieclubs.... gezien de financiele situatie in het NijmeegseNEC wil snel buitenspelers aantrekken
NEC is hard op zoek naar buitenspelers. De selectie die tot dusver alleen is versterkt met Lasse Schöne en twee doorgeschoven talenten heeft met het vertrek van Jermaine Lens, Brett Holman en Kevin Bobson bovendien veel doelpunten ingeleverd.
Het vertrek van Holman is opgevangen met de komst van Schöne, die overkwam van De Graafschap, maar volgens directeur Algemene Zaken Jacco Swart moet de ploeg zich spoedig versterken. "We willen en moeten ons versterken."
Toch beseft Swart dat het financieel nog altijd niet voor de wind gaat in Nijmegen. "NEC staat de afgelopen jaren bekend om haar zorgvuldige beleid dat is gevoerd. We hebben sportief een geweldig seizoen meegemaakt, maar de hoge bomen reiken nog niet in de hoogte", aldus de algemeen directeur van NEC maandagochtend op de seizoenspresentatie.
Technisch directeur Carlos Aalbers zegt druk in gesprek te zijn met buitenspelers. "We vinden dat een 4-3-3-speelwijze het beste bij deze club rendeert. Daarvoor zijn buitenspelers nodig. We zijn in gesprek met diverse spelers, maar spelers moeten op de eerste plaats wel willen. Al duurt het inderdaad wat langer om de selectie rond te krijgen."
Ook trainer Mario Been nam kort het woord. "Geld blijft een probleem in het hedendaagse voetbal. De club is ambitieus, de trainer is ambitieus, maar we kunnen niet zomaar iedereen halen. We willen laten zien dat we een club zijn waar spelers zich verder kunnen ontwikkelen. Uiteindelijk moet er een elftal staan dat de successen van afgelopen seizoen kan herhalen. Daar heb ik alle vertrouwen in."
N.E.C. 2008 - 2009
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
De voorbereiding is nu echt begonnen!
Uitgegeven op 21 juli 2008 19:00
N.E.C. wil zich nog versterken.
"We willen, gaan en moeten ons versterken." De woorden van Jacco Swart, algemeen directeur van N.E.C., maandagmorgen tijdens de seizoenspresentatie waren veelzeggend. Naast Lasse Schöne en het doorstromen de twee talenten Joey Brock en Joel Tshibamba wist de Nijmeegse ploeg nog geen nieuwe aanwinsten te presenteren. Dat gebeurde ook maandagochtend niet, toen de jaarlijkse perspresentatie plaatsvond. Deze keer gecombineerd met een presentatie voor de supporters, die massaal waren opgekomen.
"N.E.C. staat de afgelopen jaren bekend om haar zorgvuldige beleid dat is gevoerd", ging Swart verder." We hebben sportief een geweldig seizoen meegemaakt, maar de bomen reiken nog niet in de hoogte." Ook de suggestie dat N.E.C. drie miljoen euro zou hebben ontvangen voor Brett Holman lachtte Swart weg. "Dat is bij lange na niet betaald. Bovendien hebben we een herinvestering gedaan door het aantrekken van Lasse Schöne en zijn er externe financiers die op den duur rendement uit hun investering willen zien." Swart vertelde ook nog dat er nauwelijks nog seizoenkaarten te krijgen zijn in het McDOS Goffertstadion dat dus iedere week stijf uitverkocht zal zijn.
Carlos Aalbers, technisch directeur van N.E.C., gaf aan dat er vooral wordt gekeken naar vleugelspitsen. "We vinden dat een 4-3-3 speelwijze bij deze club het beste rendeert. Daarvoor zijn buitenspelers nodig. We zijn in gesprek met diverse spelers, maar spelers moeten hier op de eerste plaats wel willen spelen. Al duurt het inderdaad langer dan we hadden vooraf hadden verwacht om de selectie rond te krijgen." Aalbers gaf ook aan op dit moment concreet met een aantal spelers in gesprek te zijn, maar daar pas naar buiten mee te willen treden als deze transfers 100% rond zijn.
"Geld blijft een probleem in het hedendaagse voetbal", vertelde de laatste spreker, trainer Mario Been. "De club is ambitieus, de trainer is ambitieus, maar we kunnen niet zomaar iedereen halen. We willen laten zien dat we een club zijn waar spelers zich verder kunnen ontwikkelen. Uiteindelijk moet er een elftal staan dat de successen van het afgelopen seizoen kan herhalen. Daar heb ik alle vertrouwen in." Been vertelde ook nog op de hem kenmerkende wijze, bloedserieus, dat N.E.C. in gesprek was met Kaka van AC Milan, maar dat de onderhandelingen werden afgebroken toen Chelsea om de hoek kwam met een bod van 100 miljoen.
De selectie van Jong N.E.C. is overigens per direct versterkt met Shannon Carmelia, een uitvloeisel van de samenwerking met de nationale voetbalbond van de Nederlandse Antillen. Carmelia is 19 jaar en een rechtsback/rechtshalf.
Na afloop van de presentaties werd massaal gehoor gegeven aan de uitnodiging om de eerste training te aanschouwen. Ondanks de regen was het flink druk langs de lijn bij De Eendracht.
Door: Sander Berends en Frans Ariaans
Ryadh Monte en Shanon Carmelia uit de Antillen
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
...en wat duidelijkere foto's bij... :)
NEC haalt 4 Antillianen voor voetbalschool
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 11:11
Bij NEC trainen sinds maandag vier Antillianen mee: Shanon Carmelia, Ryadh Monte en twee jongens bij de B1 van NEC.
Verdediger Carmelia is international. Hij speelde onder de toenmalige bondscoach Leen Looyen, scout bij NEC. Carmelia traint mee met Jong NEC. Monte traint mee met de A1, hij is back of centrale verdediger.
De komst van de Antillianen vloeit voort uit de samenwerking van NEC en de Antillen. Dat werd opgezet door Looyen en zakenman Gregory Elias, die het project financiert.
![]()
Bron: Omroep Gelderland
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Ik kan altijd zo genieten van rekensommetjes van NEC supporters... deze wl ik julie niet onthouden...
forzanec.nljean knipping - Vandaag 15:58
Ik begrijp 1 ding niet , ze kunnen wel roepen dat er geen geld is, maar ondernemen is risico`s durven te nemen. Als je nu Leonardo en Slory haalt. Weet je zeker dat je weer mee doet om de prijzen. Daarnaast kom je verder in de UEFA, wat ook weer drie wedstrijden oplevert. Laat zeggen dat beide heren een investering is van 2 miljoen. Je hebt denkt ik een ton of 5 over gehouden aan de transfer van Holman, dat is dan 1.5 miljoen. de televisierechten in poule van de UEFA levert denk ik zo`n 3 ton op, is 1,2 miljoen. De recettes van de UEFA cup is als je op 4 wedstrijden begroot, 12.500 toeschouwers maal gemiddeld 25 euro (incluis catering) maal 4 wedstrijden is 937.500. Zit je met een gat van 262.500. Als je tijdens de europese wedstrijden voor 50.000 aan merchandising verkoopt en je verhuurt Worm aan Den Bosch. Zit je denk op een gat van 1.5 ton maar dan ben je wel eigenaar van twee zeer goe3d verkoopbare spelers. Ben ik nou zo gek of ontbreekt het NEC aan lef.
- Ramona
Ach ja...wordt-ie wel serieus genomen dan, BanJovi?
NEC test middenvelder Liverpool
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 07:14
Astrit Ajdarevic, contractspeler bij Liverpool, is komende week op proef bij NEC. De middenvelder, geboren in Kosovo en in het bezit van een Zweeds paspoort, staat anderhalf jaar onder contract bij Liverpool.
''Een linksbenige middenvelder, technisch bekwaam en fysiek sterk'', zegt technisch directeur Carlos Aalbers in De Gelderlander. ''De prioriteit ligt bij de voorhoede, maar sommige kansen kun je niet laten lopen.''
In december 2006 verdiende Ajdarevic een contract in Liverpool na een succesvolle stage. Een debuut in de hoofdmacht heeft hij nooit gemaakt. Eerder ging de middenvelder op proef bij Leeds United en Go Ahead Eagles. De club uit Deventer wil hem graag contracteren.
Ajdarevic (r) in duel met Kazenga Lua Lua
Bron: http://www.forzanec.nl/
Inderdaad, lef moet je hebben!banjavi schreef:Ik kan altijd zo genieten van rekensommetjes van NEC supporters... deze wl ik julie niet onthouden...
forzanec.nljean knipping - Vandaag 15:58
Ik begrijp 1 ding niet , ze kunnen wel roepen dat er geen geld is, maar ondernemen is risico`s durven te nemen. Als je nu Leonardo en Slory haalt. Weet je zeker dat je weer mee doet om de prijzen. Daarnaast kom je verder in de UEFA, wat ook weer drie wedstrijden oplevert. Laat zeggen dat beide heren een investering is van 2 miljoen. Je hebt denkt ik een ton of 5 over gehouden aan de transfer van Holman, dat is dan 1.5 miljoen. de televisierechten in poule van de UEFA levert denk ik zo`n 3 ton op, is 1,2 miljoen. De recettes van de UEFA cup is als je op 4 wedstrijden begroot, 12.500 toeschouwers maal gemiddeld 25 euro (incluis catering) maal 4 wedstrijden is 937.500. Zit je met een gat van 262.500. Als je tijdens de europese wedstrijden voor 50.000 aan merchandising verkoopt en je verhuurt Worm aan Den Bosch. Zit je denk op een gat van 1.5 ton maar dan ben je wel eigenaar van twee zeer goe3d verkoopbare spelers. Ben ik nou zo gek of ontbreekt het NEC aan lef.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ramona
Lorenzo Davids tekent bij tot 2011
Door: Jesper | Gepubliceerd: Gisteren 15:53
NEC heeft overeenstemming bereikt met middenvelder Lorenzo Davids over het openbreken en verlengen van zijn contract. De huidige overeenkomst zou aan het einde van het huidige seizoen aflopen, maar is nu verlengd tot medio 2011.
Davids kwam in de winterstop van seizoen 2006-2007 over van Feyenoord. Hij speelde inmiddels 38 wedstrijden voor NEC waarin hij 2 keer tot scoren kwam.
Lorenzo tijdens de training van afgelopen maandag.
Daarnaast is LorenzoDavids al diverse malen actief geweest voor verschillende vertegenwoordigende elftallen en staat hij op de stand-by lijst voor het team van Foppe de Haan op de aanstaande Olympische Spelen in Peking.
Bron: www.nec-nijmegen.nl
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Linksback Jong NEC vrijwel rond met Trabzonspor
Sami Büyüktopaç is dichtbij een overgang naar het Turkse Trabzonspor. De jonge linksback staat momenteel nog onder contract bij NEC, dat hem afgelopen seizoen al een aantal keer liet mee trainen met het eerste elftal.
Dat meldt Omroep Gelderland. De twintigjarige verdediger speelde echter nog niet voor de hoofdmacht van de Nijmegenaren. Hij was het afgelopen jaar wel de vaste linksback van Jong NEC.
Büyüktopaç was de laatste tijd al op proef bij Trabzonspor, dat vorig jaar in de subtop van de Turkse competitie eindigde. Eerder vertrok overigens ook oud-ploeggenoot Muslu Nalbantoglu al naar Turkije. Hij staat nu onder contract bij Kayserispor.
- Ramona
Leuk interview met het Neefje van...

Interview Lorenzo Davids
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 21:55
Afgelopen woensdag verlengde Lorenzo Davids zijn contract met twee jaar bij NEC. Net voor deze contractverlenging sprak ForzaNEC met de middenvelder, die nu tot 2011 eigendom is van de club uit Nijmegen. De speler heeft het naar zijn zin bij NEC en ziet het komende seizoen met vertrouwen tegemoet. ''Ik heb een goed gevoel voor het komende seizoen en zie uit naar het Europese avontuur.''
Jeugd
Op de leeftijd van vier jaar vertrok Lorenzo Davids (21) met zijn familie uit Paramaribo naar Rotterdam, waar zij kort woonden en verhuist uiteindelijk naar Amsterdam. Veel herinneringen van vroeger heeft hij niet meer aan zijn geboorteland, al zijn er wel bepaalde herkenningspunten als hij daar op bezoek is.
Net zoals veel voetballers, kreeg de linkshalf de liefde voor het voetbal door te spelen op pleintjes met vrienden. Waar hij als voetballer veel wilde bijleren, gold dat niet voor school. ''Op school was ik wel een lastige jongen. In dat opzicht hadden mijn ouders niet zo’n makkelijke aan mij.'' Maar Lorenzo blonk in iets anders uit, iets wat hij zelf niet meteen zag. ''Ik zag zelf niet dat ik een talent was. Ik ben uiteindelijk door een vriend van mij bij een voetbalclub gaan spelen. Hij vond mij goed voetballen en vroeg of ik een keer mee wilde doen. Uiteindelijk kwam ik bij De Zwarte Schapen terecht, wat later werd omgedoopt tot FC Omniworld. Omniworld was toen al een grote club en we speelden bijna altijd voor het kampioenschap. Ook op toernooien kwamen we te spelen tegen grotere clubs zoals Ajax.''
Talent
Bij Omniworld liet hij zien dat hij over meer talent beschikte dan zijn leeftijdsgenoten en werd uiteindelijk gevraagd voor een testwedstrijd bij FC Utrecht. ''Ik had toen wat last van mijn knieën, dus dat was niet zo’n succes, maar ze gaven wel aan dat ze mij zouden blijven volgen. Een half jaar daarna kwamen ze mij thuis opzoeken, dus dat gaf aan dat ze me nu toch wel graag wilde hebben. Natuurlijk was het een jongensdroom die uitkwam. Ik wilde heel graag wat bereiken in het voetbal, dus heb ja gezegd en heb zo de jeugdopleiding daar doorlopen.''
De rit van Almere naar Utrecht valt gezien de afstand mee, maar toch zit het jonge talent wel elke dag in de trein. Echt vervelend heeft hij dit nooit gevonden. ''Natuurlijk was dat soms zwaar, maar het is investeren in jezelf. Ik heb bij FC Utrecht goede ervaring opgedaan en stond onder goede begeleiding. Onder andere John van Loen was destijds mijn trainer en ik heb ontzettend veel geleerd. Er viel veel bij te schaven aan mijn voetbal. Het bikkelen zat er natuurlijk al jong in, maar mijn techniek, inzicht en trappen was iets waar ik hard aan moest werken.'' Het werken deed hij dan ook met veel inzet en passie. ''Ik kan wel zeggen dat ik een makkelijke jongen was. Ik houd van leren en als iemand iets voordoet, pak ik het snel op.''
NEC
Na de jeugdopleiding bij FC Utrecht te hebben doorlopen, maakt hij de overstap naar Feyenoord. Daar weet hij nooit echt door te breken en in de winterstop van het seizoen 2006/2007 haalt NEC hem weg uit Rotterdam. Hij begint in Nijmegen met invalbeurten, maar tegen Willem II start hij in de basis en staat die plek tot het eind van het seizoen niet meer af. Het tweede seizoen in De Goffert loopt het allemaal wat minder en verliest hij dan uiteindelijk ook zijn basisplaats. ''De eerste helft van het afgelopen seizoen vond ik het knap dat het zo goed ging. Ik was dat jaar daarvoor net bij NEC gekomen en had nog maar negen wedstrijden voor NEC gespeeld. Na de zomerstop moest ik dus weer vechten voor een basisplaats en dat ik die ook uiteindelijk afdwong, gaf mij een erg goed gevoel. De rode kaart die ik kreeg in de wedstrijd tegen Willem II, was natuurlijk erg vervelend. Het was net de wedstrijd voor de winterstop en vervolgens werden er door NEC ook nog wat aankopen gedaan. Ik wist dat het toen lastig zou worden om mijn plek weer te veroveren. De trainer moest door de slechte resultaten alles anders gaan invullen en ik viel daar buiten. Het team is toen erg goed gaan draaien en de trainer heeft niks meer veranderd. Een winnend team moet je ook nooit veranderen.''
Davids na zijn rode kaart tegen Willem II, 30 december 2007
Met die tegenslag kon de NEC’er goed omgaan. ''Natuurlijk is het lastig, maar vanaf het begin vond ik al dat het mijn eigen schuld was. Je kunt jezelf er alleen weer overheen zetten door nog harder te gaan trainen. Ik zoek het altijd bij mijzelf en wil er dan ook alles aan doen om mijn voetbal te verbeteren. De invalbeurten die ik kreeg liepen ook wat stroef en als je zo’n seizoen draait, is het publiek natuurlijk ook kritisch, wat het soms ook wat lastig maakte. Vanzelfsprekend heb je dan liever dat het publiek achter je gaat staan, maar dat is het voetballen. Je krijgt kritiek als het slecht gaat, dat is inherent aan voetballer zijn.''
Linksbuiten
Aan het eind van het seizoen mocht Davids toch weer in de basis starten door een blessure van Kevin Bobson. Dit keer niet als middenvelder, maar als linksbuiten. Een vreemde positie, maar de middenvelder voelde zich er toch wel thuis. ''Ik speelde niet echt als een linksbuiten, maar zat steeds tussen het middenveld en voorste linie in. Ik moest steeds blijven inzakken, waardoor je een beetje met de rechtsback aan het spelen bent. Je gaat er dan steeds tussen instaan, probeert ruimte weg te nemen om te zorgen dat de mensen achter mij er overheen kunnen gaan. Met een linksback als Youssef El-Akchaoui is dat natuurlijk erg gevaarlijk. Die positie beviel mij wel, maar linkshalf blijft mijn favoriete positie.'' NEC is op dit moment op zoek naar een linksbuiten, maar eigenlijk heeft NEC die dus al in huis. ''Haha, dat ligt er aan hoe de trainer wil gaan spelen. Hij kan mij op meerdere posities gebruiken, maar ik heb wel het afgelopen jaar bewezen dat ik daar kan spelen. We praten daar soms ook wel eens over, maar het blijft de keuze van de trainer.''
Davids juicht na zijn goal tegen FC Groningen, 28 oktober 2007
De trainer die hem naar NEC haalde, is erg belangrijk voor de jonge speler. ''Voor mij was het al een goed gevoel dat hij mij bij zijn selectie wilde. Ik kende Mario Been al van Jong Feyenoord en het is een heel fijne trainer. Coachend is hij erg sterk, maar hij voelt ook als een soort vaderfiguur.''
Neef
De achternaam van Lorenzo klinkt zelfs bij niet-voetballiefhebbers bekend in de oren, maar echt moeite heeft hij nooit gehad met de link naar zijn oudere neef. ''Het is voor iedereen anders; sommige zien mij als 'de neef van' en anderen zien mij gewoon als Lorenzo. Ik let daar niet echt op en heb alleen maar het doel om nog beter te worden dan Edgar. Ik vind het niet lastig, al verwachten mensen dat wel. Voor mij is het juist een voordeel. Hij heeft een bepaald level gehaald en voor mij is het streven om daar overheen te gaan.''
Olympisch Elftal
Natuurlijk had Lorenzo ook het streven om mee te gaan naar de Olympische Spelen, maar hij viel net buiten de selectie. ''Natuurlijk is het moeilijk als je net buiten de Olympische selectie valt. Iedereen wil bij de top zitten. Aan de andere kant zat ik wel bij de eerste 32 spelers. Nederland is een voetballand en er zijn meerdere talenten die omhoog willen. Dus om bij de eerste 32 te zitten vind ik voor mijzelf al een prestatie.'' Toch had hij een goed gevoel over zijn kansen. ''We hebben nog een test gedaan en dat ging best aardig naar mij idee. We kwamen met NEC net terug uit Aruba en daar trainden we veel zwaarder dan ik tijdens die test bij de KNVB moest doen. Ik vond het niet moeilijk en conditioneel stond ik er ook goed voor. Ik had dus wel gehoopt dat ik er bij zou zitten, maar, nogmaals, uiteindelijk maakt de trainer de keuze.''
Toekomst bij NEC
Op het moment van spreken geeft de middenvelder aan dat hij wel al gesproken heeft met NEC over een nieuw contract, maar dat dit nog niet echt concreet is. Wel geeft hij aan waarom hij bij NEC zou willen blijven. ''Ik heb een wisselvallig seizoen gehad en wil eerst constant worden, voordat ik echt verder ga kijken. Dan komen er vanzelf andere dingen op je pad. Ik kan nu wel naar een andere club gaan, maar ik weet dat ik bij NEC eerder de mogelijkheid heb om elke wedstrijd te spelen en dat is veel beter voor mijn ontwikkeling. Ik ben hier nog niet uitgeleerd.''
Niet alleen in de Nederlandse competitie heeft hij de kans zich te ontwikkelen, ook op Europees niveau mag hij aan de bak. Na een fantastische tweede seizoenshelft, mag NEC Europa in. Voorkeur voor een club heeft hij niet. ''Mij maakt het niet uit tegen wie we loten, al is een mindere club natuurlijk beter, omdat je dan een grotere kans hebt om door te gaan. Maar mocht het bijvoorbeeld AC Milan worden, dan ben ik alleen maar een mooie ervaring rijker.''
Op het middenveld krijgt hij gezelschap van een nieuwe speler, Lasse Schöne, die al een goede indruk op hem heeft gemaakt. ''Op Aruba merkte ik meteen dat we elkaar goed aanvoelde. Combinaties liepen goed en we begrepen elkaar op het veld.''
Scoren
Ondanks dat de linkshalf dit jaar meerdere kansen kreeg om te scoren, bleef hij steken op drie goals, waarvan één in de play-offs. ''Ik had er wel meer moeten maken, maar ik denk dat ik te veel nadenk als ik voor de keeper sta.’’ Soms zit het de speler ook niet mee. ‘’In de play-offs is één goal afgekeurd, terwijl ik geen buitenspel stond. Bij de tweede grote kans die ik kreeg, had ik de speler en keeper al uitgekapt, maar belandde de bal net tegen de paal. Ik ben nooit echt degene geweest die de doelpunten moest maken. Ik ben zelfs begonnen als laatste man en verhuisde vervolgens naar de linksback positie. Bij Utrecht werd ik uiteindelijk op de linkshalfpositie neergezet, wat vooral kwam door mijn conditie en loopvermogen. Ik kan maar blijven gaan en omdat je moet verdedigen en aanvallen, is dat erg belangrijk.''
Doel
Gezien het streven om beter te worden dan zijn neef, is zijn doel duidelijk. ''Mijn doel is om het hoogst haalbare te halen. Eerst naar een grotere club en dan het Nederlands Elftal. Ik heb niet direct een voorkeur qua club. Ik voel mij wel echt Amsterdammer, dus ooit bij Ajax spelen zou natuurlijk mooi zijn, maar als Feyenoord of PSV komt, dan zou ik daar ook geen nee tegen zeggen. Maar als eerder aangegeven wil ik eerst constant worden bij NEC.''
- Ramona
Ik ook Voets...ben meer dan benieuwd...
Zon straalt in leven Wisgerhof
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:31
Neerslachtigheid zit helemaal niet in zijn karakter, maar, zo is het wel, in de winter van dit jaar heeft hij zich toch zeker zorgen gemaakt. ''Of het nog goed kwam'', verhaalt Peter Wisgerhof. ''Of er nog een uitweg uit alle misère was.'' Hij lacht er nu om. ''Achteraf was het ook allemaal verspilde moeite.'' In de geest van Peter Wisgerhof (28) straalt de zon nu al maanden.
En schier onophoudelijk ook. Het bescheiden NEC heeft een UEFA Cupticket bemachtigd. Opstomend vanaf een degradatieplek, met onuitputtelijke energie, is Nederland in het voorbije halve jaar veroverd. Het Lelijke Eendje, een aloud adagium voor de Nijmeegse club, is een Glanzende Zwaan geworden. En hij is aanvoerder van die bende.
Wisgerhof geniet er met volle teugen van. Nog steeds krijgt de Wageningse profvoetballer een kick van die lange reeks overwinningen met NEC. ''We stonden vanaf de winterstop op scherp. Eerst om degradatie te voorkomen, vervolgens om die negende plek voor de play-offs te bemachtigen. En daarin was elke wedstrijd weer een finale op zich. Man, die ontlading nadat we de UEFA Cup hadden bereikt, die was ongelofelijk. Eén grote dosis adrenaline.''
Het geluk overstijgt stadion De Goffert. Na succes op het voetbalveld komt deze zomer voor Wisgerhof een langgekoesterde droom uit. Hij en zijn vrouw Irma krijgen een baby. Jesse brengt de profvoetballer in vervoering. ''Daar krijgen we het nog druk mee'', lacht hij. ''Zeker als Jesse zo druk wordt als papa. Goed dus dat Irma er is. Die zorgt voor rust in huis.''
Rust heeft hij nu ook nodig. Zeker, hij stapt 's nachts heus zijn bed wel uit. Als Jesse onrustig is. Maar hij zorgt er uiteraard voor om scherp en fit op de training bij NEC te verschijnen. De voorbereiding is begonnen en Wisgerhof is er helemaal klaar voor. ''Maar na dat slopende seizoen had ik echt tijd nodig om bij te komen. We zaten in een achtbaan bij NEC, speelden een lange reeks zware wedstrijden. Ik moest eerst effe uitpuffen.''
De modelprof hangt in de zomer niet te lang op de bank voor de tv. ''Dat kan ik ook niet'', zegt Wisgerhof. ''Ik krijg op een gegeven moment een niet aflatende drang te bewegen. Ik heb in de zomer dus mooi een programma voor mezelf gelopen. Lekker uitwaaien, de conditie op peil houden. Ook uit zelfbescherming, hoor. Ik houd ervan om fit aan het seizoen te beginnen. Dan voelt het alsof ik met een voorsprong op de rest van de troepen aan de voorbereiding begin. Al is dat dus niet zo. Ik merk wel dat iedereen goed is.''
Is ook wel zo slim. De selectie wordt tegenwoordig begeleid door Toine van de Goolberg, vijfvoudig nationaal kampioen op de 400 meter. Grappend en plagend roepen de profs nu deel uit te maken van 'Atletiekclub NEC'. Ze lopen wat af in Nijmegen. ''We maken er vaak geintjes over, maar beseffen de ernst van de looptraining al te goed. Van de Goorbergh is een grote naam in de atletiek en hij heeft een goed onderbouwd plan opgesteld. Wij staan achter dat schema. Ook al is lopen niet altijd even leuk, het is wel noodzakelijk.''
Wisgerhof denkt dan nog even aan de zomer van 2007. ''Destijds begon deze of gene nog wel met een matige conditie aan de voorbereiding. Die wilde rustig opbouwen. Maar dat kan dus niet. Nu kregen we op de eerste training (maandag, red.) meteen een conditietest. Val je dan door de mand, heb je een probleem. Mario Been (de trainer, red.) is doorgaans vriendelijk en rustig, maar lamlendigheid accepteert hij dus niet.''
Voor Wisgerhof geldt niets anders. Hij mag dan aanvoerder zijn van de Nijmeegse brigade, die status zegt hem niets. ''Ik moet in deze voorbereiding ook mijn plek, in het centrum van de verdediging, afdwingen. Bij NEC bestaan geen heilige huisjes. We hebben afgelopen seizoen een plaats in de UEFA Cup bereikt. Voor de derde keer in de clubhistorie is dat gelukt. En ik wil dat feest wel meemaken.''
Eerst moet de feesttent worden gebouwd. Bij NEC staat fitheid, balgevoel en ritme nu voorop. ''We willen zorgen dat er in de competitie een goed team staat'', weet Wisgerhof. ''Maar we praten in de kleedkamer natuurlijk wel over ons avontuur. Het zou prachtig zijn om in de eerste ronde makkelijk te loten. Dan kunnen we misschien ook de groepsronde bereiken en krijgen we er nóg eens een rits Europese wedstrijden bij. Dat UEFA Cupticket bemachtigen is al prachtig, maar langere tijd in Europa voetballen is het summum voor NEC.''
Geheid dus dat Wisgerhof dat gaat meemaken. De zon straalt nu al maanden voor hem. Waarom zou er dan ineens een grauwgrijs wolkendek verschijnen?
Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: www.forzanec.nl
- Ramona
NEC wint met 7-1 van amateurs
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 19:22
NEC is de voorbereiding op het nieuwe seizoen goed begonnen. Tegen de NEC amateurs werd het 7-1. Grote smaakmakers waren Rutger Worm en Jhonny van Beukering. Zij scoorden beiden twee keer.
De eerste helft was matig en via een rolletje van Lasse Schöne kwam de ploeg van Mario Been op voorsprong. Na rust denderden de profs over de eersteklasser heen. Naast Van Beukering en Worm scoorden ook nog Ntibazonkiza en Tshibamba. De proefspelers Nelson en Ajdarevic speelden de eerste helft mee.
- Ramona
Ajdarevic kiest volgende week
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 12:03
Astrit Ajdarevic trainde afgelopen week mee bij NEC en speelde mee tegen de amateurs.
''Ik wil in Nederland voetballen omdat ze hier over de grond spelen en niet door de lucht'', zegt de van Liverpool afkomstige Zweed. ''Het niveau van de eredivisie is goed. Ajax, PSV en Feyenoord zijn mooie clubs. NEC speelt UEFA Cup. Dat is goed. Ze horen er nu ook helemaal bij in Nederland.''
De linkermiddenvelder kent de recente Nijmeegse geschiedenis. ''Ze speelden een hele goede tweede seizoenshelft. Ik moet nog wat wennen aan de speelstijl, maar wil hier wel spelen.''
Been wil proefspelers die meekunnen
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 12:04
In de wedstrijd tegen NEC amateurs stelde NEC-trainer Mario Been twee proefspelers op.
Astrit Ajdarevic van Liverpool viel het meest op met zijn technisch begaafde, licht uitdagende speelstijl. Gregory Nelson (AZ) bleek vooral snel, langs de rechterkant. ''Ik vind proefspelers prima, zolang ze het niveau van de training niet omlaag halen'', zei Been na afloop.
Verder noemde Been Ajdarevic 'een buitenkansje' en Nelson 'een talent'. Of er verder nog wat gaande is op de transfermarkt? Been: ''Aalbers is er niet, dus dan zal het wel. Toch?''
Geknipt en geplakt van: www.forzanec.nl
Ok... next...
Been zoekt ander type dan Ajdarevic
Het heeft er vooralsnog niet de schijn van dat NEC ook daadwerkelijk met Liverpool-stagiair Astrit Ajdarevic in zee gaat. Coach Mario Been is positief, maar zegt niet naar zijn type op zoek te zijn.
Tegen de amateurs van NEC liet de Zweedse middenvelder, die eerder op proef was bij Go Ahead Eagles en Leeds United, een goede indruk achter. De vraag is of Been ook een positief advies uitbrengt aan technisch directeur Carlos Aalbers. "Hij is fysiek sterk en heeft laten zien dat hij goed kan voetballen", zegt de trainer in De Gelderlander.
Het probleem voor de achttienjarige Ajdarevic, die een overgang zelf wel ziet zitten, is zijn speelstijl. Been: "Het is geen 'lopende speler' en dat is toch waar wij specifiek naar zoeken. Zeker nu we Brett Holman niet meer hebben. Beweeglijkheid is het belangrijkste wapen in het moderne voetbal."
- Ramona
N.E.C. boekt 3-0 oefenzege op Hollandia
Uitgegeven op 29 juli 2008 23:04
N.E.C. boekte dinsdagavond in Hoogkarspel een 3-0 oefenzege op Hollandia, de kampioen van de zondagamateurs. Rutger Worm zorgde in de 43ste minuut voor de 1-0 ruststand. Na rust werd er gescoord door Jhonny van Beukering en Lorenzo Davids.
In de eerste helft speelden er drie proefspelers mee bij N.E.C: Coskun Kayhan, Gregory Nelson en Astrit Ajdarevic.
Scoreverloop:
43' Rutger Worm
50' Jhonny van Beukering
88' Lorenzo Davids
Opstelling N.E.C. 1e helft: Rein Baart, Dani Fernandez, Jonas Olsson, Peter Wisgerhof, Rutger Worm, Astrit Ajdarevic, Dominique Scholten, Joey Brock, Joel Tshibamba, Gregory Nelson, Coskun Kayhan.
Opstelling 2e helft: Rein Baart, Mark van den Boogaart, Patrick Pothuizen, Mark Otten, Youssef El-Akchaoui, Dominique Kivuvu, Lorenzo Davids, Lasse Schone, Krisztian Vadocz, Jhonny van Beukering, Saidi Ntibazonkiza.
Bas Sibum, Tim Janssen en Gábor Babos kwamen niet in actie, daarvoor was geen bijzondere reden.
Coskun Kayhan op proef bij N.E.C.
Uitgegeven op 29 juli 2008 23:27
In de wedstrijd tegen Hollandia speelde er een nieuw gezicht mee bij N.E.C.: de Turkse aanvaller Coskun Kayhan (21). Deze linksbuiten van Rapid Wien (Oos.) traint tot en met zaterdag mee bij N.E.C. Naast Gregory Nelson (AZ) en Astrit Ajdarevic (Liverpool) is hij de derde proefspeler deze week in de selectie van Mario Been. Aanstaande donderdag treedt N.E.C. aan tegen De Helderse selectie, zaterdag staat de wedstrijd tegen Sparta op het programma.
Coskun Kayhan in actie tegen Hollandia
Foto: Broer van den Boom
![]()
- Ramona
Sfeer in het achterland...

Een groot shirt, 1 minuut adrenaline maar.... geweldig leuk! Uitgegeven op 29 juli 2008 16:15
Met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen in het vizier kijken Rob Riga en Geron Derksen, beiden geboren en getogen in Nijmegen, maar sinds jaren woonachtig in het Brabants Uden, nog even terug op het afgelopen seizoen. Al enkele jaren rijden zij iedere thuiswedstrijd van N.E.C. trouw van Uden naar Nijmegen, geen wedstrijd missen zij. Vak Z op rij 1, haast aan het veld direct achter het “Babos-spandoek”, dat is hun vaste plekje.
Geron “Ik zie het nog zo voor me op zondag 18 augustus bij aanvang van de thuiswedstrijd tegen Roda JC. In vak E werd bij aanvang van de wedstrijd voor het eerst het grote JIBA N.E.C. shirt de tribune opgetrokken een geweldig mooi groot sponsorshirt”. “Mooi recht en strak omhoog maar wel op z’n kop en in spiegelbeeld” vult Rob direct aan. Al diezelfde avond kwam er bij N.E.C. een email binnen van Rob en Geron met de mededeling dat zij dat wel even beter zouden kunnen. Nou, dat was niet tegen dovemansoren gezegd want al snel werden Rob en Geron gestrikt als “JIBA-coördinator” voor de rest van het seizoen. Opdracht: Voor aanvang van iedere thuiswedstrijd in een ander vak het JIBA shirt omhoog!
Dat was duidelijk. “Toch spannend” zegt Rob “want het moest natuurlijk wel goed gaan” en “eerlijk gezegd hebben we toch nog snel even proefgedraaid”. Geron: “Een gezonde spanning en een enorme shot adrenaline, zo vlak voor de wedstrijd”. “We zijn nagenoeg het hele stadion door geweest met ons JIBA-shirt. Een hele leuke ervaring, je ontmoet iedere keer weer ander supporters, die werkelijk zonder enige uitzondering, direct bereidt waren om even mee te helpen”. Geron “Ja, een enkele nuiler is er altijd wel, dat hoort er gewoon bij anders is het geen Nijmegenaar, laten we eerlijk zijn!”. “Even een praatje met de supporters, je hoort erg veel op de tribune, maar een ding is ons wel heel erg duidelijk geworden, iedere supporter draagt op zijn of haar eigen manier N.E.C. een heel warm hart toe” zegt Geron. Rob: “Ook het “verschil” in de vakken is duidelijk herkenbaar. Zo zijn er vakken met veel kinderen en natuurlijk de vakken met de wat hardere kern”. Hoogtepunt was toch wel de laatste thuiswedstrijd ja tegen Vitesse! Toen ging het JIBA shirt midden op de Gofferttribune omhoog midden tussen de tientallen rood, groen en zwarte vlaggen, vaandels, snippers en kabuki’s, geweldig die sfeer waar we dus midden in stonden, echt schitterend, jammer dat zoiets dan maar amper enkele minuten duurt omdat er erg veel voorbereiding aan vooraf gaat.
Een dikke pluim voor de supporters die dit allemaal regelen, en vooral steun ze daarin! Rob: “Ook ons idee om bij het omhoog trekken van het JIBA-shirt de spelers in te schakelen, was een gouden zet”. Verschillende keren waren er N.E.C.-spelers bij aanvang van de wedstrijd bij ons aanwezig op de tribune. Zoals Lorenzo Davids, Saidi Ntibazonkiza, Jonas Olsson, Bas Sibum, Naïm Aarab, Karim Fachtali en Mark van den Boogaart. Geron: “Dat was erg leuk, sportief, maar vooral de goodwill die daarmee wordt gekweekt moet je beslist niet onderschatten. Even een handtekening en een foto met een speler op de tribune, dat werd bijzonder goed ontvangen en wordt erg op prijs gesteld, het zijn toch ook dit soort kleine dingetjes die erg positief uitwerken!”.
Rob en Geron hebben ook plannen voor het nieuwe seizoen om ook in de vakken X, A en Z de sfeer te verhogen maar realiseren zich als geen ander dat het een hele klus is om zonder (financiële) middelen vanaf het nulpunt te moeten beginnen. Daarom chapeau voor alle acties van de supportersverenigingen het afgelopen seizoen! “We hebben al zo’n 15-tal supporters op onze tribune verzameld die spontaan hebben aangeboden om met “sfeeracties” mee te helpen. Geron: ”We zouden het leuk vinden om te beginnen met bijvoorbeeld twee- of driehonderd vlaggen, of een groot spandoek”. Rob: “Er is inmiddels ook al contact geweest met een van de supportersverenigingen, die jongens willen ons graag op weg helpen en ondersteunen”. ”Maar”, zegt Geron in alle realiteit ”Het zal niet meevallen om dit van de grond te krijgen, de communicatie met de andere supporters is praktisch gezien erg moeilijk”. Toch zijn er al genoeg ideeën en Rob en Geron grijpen deze gelegenheid dan ook gretig aan om supporters in vak X, Z en A op te roepen te reageren, wellicht dat we dan op deze wijze ons N.E.C.-steentje kunnen bijdragen! We kunnen het op z’n minst gaan proberen, niet dan!
Suggesties? Vak Z rij 1 stoel 23 tm 28!
voetbalprimeur.nlTwente ziet in Wisgerhof vervanger van Wielaert
FC Twente ontkent voorlopig nog dat Robbie Wielaert naar Ajax vertrekt, maar in Enschede is men al wel bezig met een eventuele vervanger. Peter Wisgerhof zou de overstap naar de Tukkers moeten maken, meldt VI.
FC Twente zal Wisgerhof echter niet zomaar losweken bij NEC Nijmegen. De centrumverdediger verlengde vorige maand nog zijn contract tot medio 2012, waardoor Twente mogelijk ver moet gaan.
Eerder toonde ook FC Groningen al belangstelling, maar toen hield Wisgerhof de deur dicht. ""Ik heb altijd gezegd dat ik alleen weg ga als er een topclub komt. Maar NEC moet ook willen", zei hij destijds.
De 28-jarige Wisgerhof speelt al sinds de zomer van 2000 in Nijmegen. De voormalig jeugdinternational is in de ploeg van trainer Mario Been een vaste waarde.
Die gaat niet... of Twente moet diep in de buidel gaan tasten. Contract net verlengt... ik zie NEC er ook nog wel voor in staat om hem voor een prikki te laten gaan.