40.000e seizoenkaart verkocht
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Yep. Dat geldt voor mij (uiteraard) ook. Als Ajax naar de 4e Klasse KNVB degradeert, dan zit ik nog steeds naar de thuiswedstrijdjes te kijken op de vervallen, door gras en mos overwoekerde Toekomst, terwijl op de achtergrond de ArenA wordt afgebroken (want: niet meer nodig).MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Uiteraard automatisch. Van mij hoeven ze die brief niet eens te sturen.
kut, kutter of kutst het maakt me niet uit, ik kom toch wel.
Ik blijf wel komen.
Maar van Ajax - Veendam voor 5.000 man in De Meer naar jaar in, jaar uit minimaal 40.000 sezoenkaarten, zelfs na het slechtste decennium sinds de invoering van het profvoetbal bij Ajax... Dat is toch frappant.
We presteren nooit iets, maar het volk blijft komen op een schaal die toch echt tamelijk ongelooflijk is.
K.
Still alive...
Maar dat is niet iets van Ajax alleen. Twente met een stadion voor 30 tot 40.000 mensen, daarvan had je in een deuk gelegen in de tijd dat Ajax haar thuiswedstrijden voor 8000 man afwerkte. Heerenveen gaat volgens mij ook richting 30.000.
Zelfs RKC kwam in haar laatste seizoen erdivisie in de buurt van het toeschouwersgemiddelde van het Ajax van eind jaren 70. Het enige verschil is zo'n beetje dat dat gemiddelde bij Ajax werd opgekrikt door die 60.000 in het OS voor de wedstrijd tegen Feyenoord
Zelfs RKC kwam in haar laatste seizoen erdivisie in de buurt van het toeschouwersgemiddelde van het Ajax van eind jaren 70. Het enige verschil is zo'n beetje dat dat gemiddelde bij Ajax werd opgekrikt door die 60.000 in het OS voor de wedstrijd tegen Feyenoord
I think I lost my fucking headache
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Als het goed is kunnen we dit jaar voor het eerst in de geschiedenis op een toeschouwersgemiddelde van 20.000+ per wedstrijd komen. (Mede mogelijk gemaakt door de verwisseling van VVV en ADO en de uitbreiding bij Groningen en Twente)
Volgens mij zitten we zelfs op een gelijk toeschouwersgemiddelde als de Serie A.
Maar enfin, als het goed is zijn vandaag de eerste SCC's binnengekomen. Ik schijn 'm al in de bus te hebben, maar ben nog niet thuis geweest. Hoe zien ze eruit?
Volgens mij zitten we zelfs op een gelijk toeschouwersgemiddelde als de Serie A.
Maar enfin, als het goed is zijn vandaag de eerste SCC's binnengekomen. Ik schijn 'm al in de bus te hebben, maar ben nog niet thuis geweest. Hoe zien ze eruit?
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
In de voorbereiding mag je lekker over elk Ajax-detail neuzelen, dus daar gaat 'ie dan...
Ik vind de nieuwe seizoenkaart, qua design, een beetje saai... Beetje standaard... Beetje erg veel zoals vorig jaar, maar toen stond er nog een oude Ajax-held op (in mijn geval: Pettersson). Nu alleen zo'n been, dat een bal probeert te trappen.
In het verleden hebben we wel eens echt mooie ontwerpen gehad, met een idee erachter.
Maar goed: hij's binnen. Blij mee!
K.

Ik vind de nieuwe seizoenkaart, qua design, een beetje saai... Beetje standaard... Beetje erg veel zoals vorig jaar, maar toen stond er nog een oude Ajax-held op (in mijn geval: Pettersson). Nu alleen zo'n been, dat een bal probeert te trappen.
In het verleden hebben we wel eens echt mooie ontwerpen gehad, met een idee erachter.
Maar goed: hij's binnen. Blij mee!
K.
Still alive...
't Gaat toch om de benen van de voetballers? Als het om hun hoofd ging had je een Hitkrant-abonnement moeten nemen.
Bovendien zie je de oude helden komend jaar netjes langs de kant staan.
Bovendien hoeft Ajax van mij geen bureau in te schakelen om een kaartje te ontwerpen, dat is nogal zinloos uitgegeven geld aangezien niemand dat ding niet zou aanschaffen als hij gewoon standaard was, rood met wit gestreept ofzo.
Zelf heb ik trouwens geen kaart; ik kan toch het grootste deel van de zondagen niet, dus hoef ik de afweging niet eens te maken.
Bovendien zie je de oude helden komend jaar netjes langs de kant staan.
Bovendien hoeft Ajax van mij geen bureau in te schakelen om een kaartje te ontwerpen, dat is nogal zinloos uitgegeven geld aangezien niemand dat ding niet zou aanschaffen als hij gewoon standaard was, rood met wit gestreept ofzo.
Zelf heb ik trouwens geen kaart; ik kan toch het grootste deel van de zondagen niet, dus hoef ik de afweging niet eens te maken.
Dus dat is de maatstaf? Wat een maoïstische gedachte. Mensen moeten het wel nemen, dus het hoeft niet mooi te zijn?Ik ben ik schreef:Bovendien hoeft Ajax van mij geen bureau in te schakelen om een kaartje te ontwerpen, dat is nogal zinloos uitgegeven geld aangezien niemand dat ding niet zou aanschaffen als hij gewoon standaard was, rood met wit gestreept ofzo.
Het stinkt aan alle kanten!
Helemaal niet 'mensen moeten het wel nemen'.joey schreef:Dus dat is de maatstaf? Wat een maoïstische gedachte. Mensen moeten het wel nemen, dus het hoeft niet mooi te zijn?Ik ben ik schreef:Bovendien hoeft Ajax van mij geen bureau in te schakelen om een kaartje te ontwerpen, dat is nogal zinloos uitgegeven geld aangezien niemand dat ding niet zou aanschaffen als hij gewoon standaard was, rood met wit gestreept ofzo.
Het interesseert mensen geen fuck. Niet genoeg om de beslissing wel/niet kopen te doen veranderen in ieder geval. Dan kan je de prijs beter wat lager houden zonder duur ontwerpbureau ieder jaar in te schakelen.
En het is je visitekaartje niet, het blijft gewoon je entreekaartje. Net als je vliegtuigticket en je treinticket kunnen ze best lelijk zijn. Het enige wat die kaart moet zijn is duidelijk wat betreft zitplaats en niet vervalsbaar.
Zou jij meer geld voor je seizoenkaart betalen als er een leuk plaatje op zou staan? En zo ja: hoeveel zou jij extra betalen voor een mooie foto van Suurbier dan voor een eenvoudig wit-rood-wit-achtergrondje?
Ik koop die kaart sowieso, maar ik waardeer het als ze er iets fijns van maken. Ik zie wel degelijk het verschil tussen een mooi en een lelijk ontwerp. Als je zo'n kaart maakt, waarom dan niet een beetje aandacht besteden aan hoe die eruit ziet?
En ja, het is wel degelijk een visitekaartje. Ik bewaar mijn kaarten ook. Ik heb ze nog allemaal liggen.
En ja, het is wel degelijk een visitekaartje. Ik bewaar mijn kaarten ook. Ik heb ze nog allemaal liggen.
Het stinkt aan alle kanten!