Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jul 22, 2008 5:52 pm

Nou, nou, nou, nou, nou... :excited.gif:
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 5:54 pm

Thomas schreef:Dit gaat inmiddels niet meer over voetbal, Joey. Ik vind het gewoon heel erg irritant en absurd dat iemand voor mij gaat bepalen dat ik uit een superioriteitsgevoel post. Dan mag je van mij echt gewoon een heel eind opflikkeren.
Hoge bomen vangen veel wind, Thomas. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 22, 2008 5:56 pm

Neemt niet weg dat die Oleguer er niet teveel van kan.

Hehe.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 22, 2008 6:00 pm

Het meeste Bokito-gedrag is eruit geknipt, hier verder over Oleguer graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 22, 2008 6:24 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Dit gaat inmiddels niet meer over voetbal, Joey. Ik vind het gewoon heel erg irritant en absurd dat iemand voor mij gaat bepalen dat ik uit een superioriteitsgevoel post. Dan mag je van mij echt gewoon een heel eind opflikkeren.
dat is toch Bertje :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 22, 2008 6:31 pm

Heet bertje Oleguer dan?

Het zou mooi zijn als ie morgen al kan aansluiten bij de groep.

Ko heeft in the English Zone een link gezet over hem: http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer

Een veel uitgebreidere beschrijving dan in de Nederlandse wikipedia.

Echt een interessante vent, een persoonlijkheid, een enorme ervaring.

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 22, 2008 7:01 pm

Neefkens schreef:Heet bertje Oleguer dan?

Het zou mooi zijn als ie morgen al kan aansluiten bij de groep.

Ko heeft in the English Zone een link gezet over hem: http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer

Een veel uitgebreidere beschrijving dan in de Nederlandse wikipedia.

Echt een interessante vent, een persoonlijkheid, een enorme ervaring.
Komt helemaal goed Neef

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 22, 2008 7:11 pm

Als JIJ dat al zegt, dan moet het wel goed komen. :aai.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di jul 22, 2008 7:34 pm

Ik heb hem zelf niet zo vaak zien voetballen, en in ieder geval nooit bewust op hem gelet. Heeft echter aardig wat gespeeld in de laatste glorie periode van Barca, dus zal er vast wel iets van kunnen. Wat mij betreft is hij welkom.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 22, 2008 7:43 pm

joey schreef:
Gadver jij bent soms ook naar zeg, Joey. Bah! :kots:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 7:52 pm

Dat moet je in een andere topic zeggen, Sylvie.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 22, 2008 7:52 pm

Nee hoor, ik doe waar ik zin in heb.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 7:53 pm

Bitch ..
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 22, 2008 7:58 pm

:elephantrose.gif:

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 8:01 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 22, 2008 8:20 pm

Ollie, succes bij Ajax! :welcome:
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 9:13 pm

Oeleg-è, GP. :smallgrin.gif:
Vooral bekend als politicus -

Als er één stad bovenaan het verlanglijstje van Oleguer Presas stond om er eens een tijdje te wonen, dan zal dat waarschijnlijk Amsterdam zijn geweest.
Het zal ook een van de redenen zijn dat hij er weinig moeite mee heeft een stapje terug te doen, zijn geliefde en grote FC Barcelona te verlaten en voor Ajax te tekenen, nadat beide clubs gisteren al tot een akkoord kwamen.

Ajax moet drie miljoen euro aan Barça betalen voor de 28-jarige verdediger en afhankelijk van de resultaten in de komende drie jaar - als de Amsterdammers zich wel of niet voor de Champions League plaatsen - kan daar nog eens 2,25 miljoen bijkomen.

Ook de overeenkomst met de speler zelf zal geen problemen opleveren, omdat hij met een salaris van iets meer dan een miljoen euro per jaar niet tot de grootverdieners in het Camp Nou behoorde.

Nu gaat Oleguer (spreek uit Oeleg-é) niet alleen naar Ajax omdat hij Amsterdam zo leuk vindt. Middenvelder Gabri was bij Barça al een van zijn beste vrienden en het kunnen trainen onder coach Marco van Basten is een extra motivatie. Bovendien lijkt hij in de Arena te kunnen rekenen op een basisplaats, waar hij in Barcelona het afgelopen seizoen vooral op de bank of - met een gebroken hand - in de ziekenboeg zat. De verdediger deed in totaal in slechts zeventien wedstrijden mee.

Enkele seizoenen lang heeft Oleguer, die debuteerde onder Louis van Gaal, een betrouwbaar centraal koppel achterin gevormd met Puyol, daarna verdween hij geleidelijk naar de rechtsbackpositie, waar hij met de Italiaan Zambrotta om een plaats vocht. Voor dit seizoen heeft Barça rechtsachter Dani Alvés van Sevilla aangetrokken, met 30 miljoen euro de duurste aankoop en een zekere basisspeler.

Tijd dus voor Oleguer om te vertrekken, nadat hij in 2001 voor 750.000 euro bij Barça terechtkwam, afkomstig van Gramenet, een clubje uit een voorstad van Barcelona. Zelf wilde de speler gisteren nog niets over zijn transfer zeggen, in afwachting van het defintieve akkoord met Ajax. Daarom trainde hij nog altijd mee met de Barça-selectie, die maandag in Schotland voor een trainingskamp neerstreek.

Oleguer heeft in en buiten Barcelona echter meer faam verworven buiten het veld dan daar binnen. Niet door nachtelijke uitspattingen of iets dergelijks, maar door zijn politieke overtuigingen, waardoor hij buiten Catalonië op helse fluitconcerten in de stadions kon rekenen.

Hij is fel voorstander van de onafhankelijkheid van Catalonië, zijn beste vrienden zitten in de krakersbeweging en hij steunt talloze projecten voor de armen in alle delen van de wereld, van een achterstandswijk in Barcelona tot een dorpje in Afrika.

De rebelse Mexicaanse commandant Marcos heeft hem eens uitgenodigd een benefietwedstrijd te spelen voor Chiapas. En hij aarzelde niet een opiniestuk in een krant te schrijven waarin hij pleitte voor de vrijlating van een ETA-terrorist die in hongerstaking was.

Enkele jaren geleden rezen er twijfels of Oleguer, geboren en opgegroeid in Sabadell, op 20 kilometer van Barcelona, wel voor de Spaanse selectie wilde uitkomen, iets waar hij zich nooit publiekelijk over heeft uitgelaten, ook al omdat hij nooit voor een interland is opgeroepen.

Zijn kledingsponsor Kelme vond het echter voldoende aanleiding om het contract te breken. ,,We sponsoren een voetballer, geen politicus,'' was het argument van de firma.

In 2006 publiceerde hij samen met een bevriende dichter een boek met zijn belevenissen en gedachten rond de viering van het kampioenschap van Barça, maar daarin schrijft hij niet alleen over voetbal: hij maakt talloze zijsprongen naar de strijd tegen dictator Franco of de oorlog in Irak.

'De weg naar Itaca', heet het boekje, refrerend aan de mythologische reis naar het Griekse eiland, een reis zonder einde en vol avonturen en obstakels.
AD

Daniel

Bericht door Daniel » di jul 22, 2008 9:29 pm

Ah, een slimme jongen ook nog dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 10:22 pm

Echt een type voor AR. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 22, 2008 10:52 pm

Die zal wel principieel in Dokkum willen wonen, omdat ie zich verwant voelt met minderheden met een eigen identiteit!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » wo jul 23, 2008 7:29 am

CLUB AKKOORD MET BARÇA; VANDAAG GESPREK MET SPELER

,,Oleguer is graag Ajacied”

COEVORDEN, woensdag

Als het aan manager technische zaken Danny Blind ligt, voegt Oleguer Presas (28) zich op korte termijn bij de Ajax-selectie. ,,We zijn er met Barcelona uit over de transfersom, dat is stap één. Dat wil niet zeggen dat we één, twee, drie ook een akkoord hebben met de speler zelf, maar de vooruitzichten zijn goed. Oleguer heeft een indicatie gehad van wat hij kan verdienen. Hij wil niets liever dan weer voetballen, en ook graag voor Ajax. Morgen (vandaag, red.) pakken we de gesprekken met de speler op. En hopelijk kan hij snel aansluiten.”

Ajax zal de opvolger van John Heitinga volgens de manager technische zaken een meerjarig contract voorleggen. ,,Huren was voor Barcelona geen optie. En als je iemand voor een aanzienlijke som koopt, leg je hem niet voor één of twee jaar vast.” Volgens de Spaanse media zou Ajax drie miljoen euro neertellen voor Oleguer en nog eens 2,25 miljoen betalen als de Amsterdammers zich in de komende drie jaar weer eens plaatsen voor de Champions League.

In een persoonlijk onderhoud met Blind heeft Nicolea Mitea aangegeven graag weg te willen. ,,Hij ziet geen perspectief bij Ajax. En dat kan ik me wel voorstellen. Hij mag transfervrij weg. Maar ondanks het feit dat we hem alle medewerking verlenen, is er nog geen concrete belangstelling. Hetzelfde geldt voor Albert Luque.”

Edgar Manucharyan wekte wel interesse op. ,,Maar die mag net als Mitchell Donald en Vurnon Anita eventueel verhuurd worden, omdat we daar toekomst in zien. Edgar staat nog drie jaar onder contract, dus zijn er twee opties: een jaar verhuren of voor een heel goede prijs verkopen. Het is nu wachten tot de belangstelling concreet wordt.”
De T.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 23, 2008 7:56 am

'Salaris Oleguer geen probleem voor Ajax'
De onderhandelingen tussen Ajax en Barcelona-verdediger Oleguer Presas zullen geen problemen opleveren, schrijft het Algemeen Dagblad. De Catalaan was bij Barcelona met een salaris van iets meer dan één miljoen geen grootverdiener.
» Ajax moet drie miljoen euro aan Barça betalen voor de 28-jarige verdediger en afhankelijk van de resultaten in de komende drie jaar - als de Amsterdammers zich wel of niet voor de Champions League plaatsen - kan daar nog eens 2,25 miljoen bijkomen.

Oleguer wilde gisteren niets zeggen over de op hande zijnde transfer, in afwachting van de onderhandelingen. Hij trainde de afgelopen dagen nog mee bij Barcelona op trainingskamp in Schotland. Bron AD

oooh 1 Miljoen doe mij de helft :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 24, 2008 8:29 am

Edmilson zegt vandaag over Oleguer in EMD:

Me alegro mucho, mucho. Es un gran profesional. Se entrega a tope. Mucha gente le critica por cómo juega o por sus ideas sobre Catalunya pero es muy profesional, muy comprometido.
Hij zegt: Oleguer is een toegewijde prof, hij zet zich altijd volledig in.

(Als tegengeluid :wink.gif:)

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 24, 2008 8:32 am

Nog een tegengeluid dan, volgens De Stem:

"Als je Oleguer op straat ziet, zou je niet zeggen dat hij voetballer is, maar als hij problemen oplost op het veld, blijkt hij een grote voetballer en ben je blij dat hij in jouw team speelt."

Ronaldinho, ex-speler van Barcelona
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 24, 2008 8:42 am

Niet echt persoonlijk naar jou toe bedoeld hoor maar wat verwacht je nou eigenlijk dat Ronaldinho zegt?

Dat hij Oleguer 15 pana's per training gaf?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie