Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

T82

Bericht door T82 » ma jul 21, 2008 3:34 pm

Klopt, en Afellay kreeg hier geen kaart. Aissati en Heitinga kregen geel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 3:48 pm

Afellay is inderdaad een rotventje. Dit opstootje ontstond overigens na een keiharde tackle van Aissati op Heitinga en de reactie van Johnny.

999

Bericht door 999 » ma jul 21, 2008 3:51 pm

En de reactie van Johnny was niks bijzonders ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 3:52 pm

En daarom is Afellay dus een rotventje. :bis.gif:

999

Bericht door 999 » ma jul 21, 2008 3:52 pm

Offtopic :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 21, 2008 8:08 pm

:ajax.gif: Welkom Aissati! :ajax.gif:
Ajax!

Harm

Bericht door Harm » ma jul 21, 2008 8:53 pm

Thomas schreef:En daarom is Afellay dus een rotventje. :bis.gif:
Omdat Aissati een harde overtreding maakte?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 11:48 pm

Nee, omdat hij Johnny op basis van niets bij z'n strot pakte. :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 22, 2008 5:54 am

Voetske schreef: Maar zelfs Wimpey ging de mist in
Een zeldzaamheid. :drecul.gif: :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 22, 2008 5:56 am

joey schreef: Ik begrijp dan ook niet dat die twee nu niet pleiten voor Perez op 10.... :smallgrin.gif:
Perez op 10 zag ik nooit zien zitten. Perez op links in een vrije rol wel.

Ik denk trouwens dat de invaller Perez komend seizoen weer gewoon een goal of 10 maakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 7:41 am

Ik denk dat hij niet meer aan de bak komt. Wat moet Van Basten met hem? Hij is totaal niet het type aanvaller (beweeglijk, snel) waar Van Basten van houdt.

Aissati: Het was geen moeilijke stap

DE LUTTE - Urby Emanuelson had het hem twee weken geleden in Zeist nog toegefluisterd. ,,Kom nou bij ons spelen joh.’’ Ajax’ kersverse aankoop Ismail Aissati was toen in Zeist voor een aantal conditietests voor het Olympisch elftal.

Afbeelding
Kersvers Ajacied Ismail Aissati begroet zijn voormalige Twente-collega Kennedy Bakircioglu. FOTO ERIC BRINKHORST
De olympische missie ging voor Aissati uiteindelijk niet door - Foppe de Haan selecteerde hem niet voor de Spelen - zijn transfer naar Ajax wel. Gisteren zette hij zijn handtekening onder een contract dat hem tot 2012 Ajacied maakt.

Ook zei Emanuelson toen: ,,Dat wil je zelf toch ook, Issy, naar Ajax?’’ Op die vragen kon de Utrechter gisteren in het traditionele trainingskamp van Ajax in het Twentse De Lutte volmondig ‘ja’ antwoorden. Hij verheugt zich op de komende jaren.

,,Ik kom te spelen in een aanvallende ploeg, dat ligt mij wel. Bij PSV was er geen toekomst meer voor mij en als een grote club als Ajax zich meldt hoef je niet lang na te denken. Dit voelt als een nieuw begin. En dat terwijl ik pas 19 ben, dat vergeten sommigen wel eens. Het was geen moeilijke overstap voor mij. Ik ervaar het niet als een probleem dat Ajax jarenlang de concurrent van PSV is geweest.’’

De trainersstaf in Amsterdam sprak hem nog het meest aan: ,,Ik hoop veel te leren van Marco van Basten en Dennis Bergkamp.’’

Noodgedwongen moet Aissati ook afscheid nemen van Ibrahim Afellay, zijn voetbalvriend bij PSV. ,,Met hem had ik een hele speciale band. Behalve het jaar dat ik aan FC Twente verhuurd was, heb ik eigenlijk altijd met hem samengespeeld. Ik heb nog niet gekeken wanneer de eerste Ajax-PSV is, maar het zal best raar zijn om tegen hem te spelen.’’

Zijn eerste trainingsarbeid verrichte Aissati gisteren binnen in het zaaltje van de Amsterdam Arena zonder publiek om vervolgens na die training met zijn nieuwe ploeggenoten af te reizen naar De Lutte.

Daar, op het veld van amateurclub SV De Lutte, was de technicus voor het eerst door iedereen in Ajax-kledij (en op rode schoenen) te bewonderen. De Twentse jeugd was er massaal voor uitgelopen.

Op zijn rode trainingsjasje zal het hele seizoen nummer 11 prijken. Van Basten vindt Aissati een échte nummer 10, maar dat nummer zit er voor de technicus niet meer in. Dat privilege was al vergeven aan een andere aankoop, aanvaller Miralem Sulejmani.

Nummer elf is echter toch heel wat beter dan het rugnummer van een andere 10: Kenneth Perez. De Deen moet zich dit seizoen behelpen met ‘21’. ,,Dat is een niet erg hoopgevend nummer,’’ zei Perez daar zelf op.

Hij ziet de hernieuwde concurrentiestrijd met Aissati - de twee waren ook al rivalen in de ultra korte PSV-periode van Perez - met vertrouwen tegemoet, maar keek wel even vreemd op toen de beleidsbepalers in Amsterdam met Aissati op de proppen kwamen.

,,Ik dacht dat ze op zoek waren naar verdedigers,’’ aldus Perez. ,,Ajax beschikt nu over heel wat aanvallende middenvelders. Er is aanvallend in ieder geval veel mogelijk. Ik weet nog niet wat de trainer met mij wil. Dat zal de komende weken wel duidelijk worden. Ik richt me in ieder geval op de positie achter de spits, maar ik kan natuurlijk ook op links uit de voeten.’’

In Eindhoven zullen ze eraan moeten wennen, Aissati bij de concurrent. Al sinds zijn twaalfde was hij PSV’er. Vanuit Amsterdamse supporterskringen klonk nog wel eens een verwijt richting Eindhoven dat PSV maar wat graag Ajacieden aan haar selectie toevoegt.

Zo speelden ooit ex-Ajacieden Jan Wouters, Marcanio Vink, Wim Jonk en Stanley Menzo in één PSV-elftal.

Ajax maakt het anno 2008 door de komst van Aissati ook bont. Zo is de aanvallende middenvelder de vijfde voormalige PSV’er in de selectie van de Amsterdammers. Jürgen Colin, Klaas Jan Huntelaar, Dennis Rommedahl en Kenneth Perez droegen allen ooit het PSV-tricot.

Overigens is Aissati pas de vierde PSV’er die direct uit Eindhoven naar Amsterdam is getransfereerd.

Ajax heeft weer een nummer 10 van Nederlandse komaf. De vorige (Wesley Sneijder) was ook een Utrechter. Dat moet Utrechter Marco van Basten deugd doen.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di jul 22, 2008 10:52 am

Thomas schreef:Nee, omdat hij Johnny op basis van niets bij z'n strot pakte. :1evil.gif:
Wat een geouwehoer, aissati maakte een harde overtreding op emanuelson, johnny komt als een wildeman aanzetten en aissati houdt hem van hem af, vervolgens geeft afellai Johnny een duw omdat hij zijn maatje aanvliegt. je kan ook dingen groter maken dan ze in werkelijkheid zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 11:05 am

'Uiteindelijk moest één van ons weg'

Gisteravond trainde Ismaïl Aissati voor het eerst mee met Ajax. De 19-jarige Utrechter kwam voor zo'n vier miljoen euro over van PSV en in Amsterdam tekende hij een contract tot 2012. ''Ik ga met Ajax voor het kampioenschap.''

Hoe ging je eerste training?
''Goed. Je ziet meteen dat Ajax een heel aanvallende ploeg is. Er zijn heel veel goede, jonge voetballers. Een aantal van hen ken ik omdat ik in de jeugd tegen ze heb gespeeld, of ik ken ze van vertegenwoordigende elftallen. Dat helpt, want ik weet hoe ze spelen. Tijdens het partijtje mocht ik meteen op de positie van nummer tien spelen. Dat is mijn favoriete plek.''

Met welke doelstelling kom je naar Ajax?
''Ik kom voor het kampioenschap.''

Wat is je persoonlijke doelstelling?
''Ik moest weg bij PSV om ergens anders op nul te beginnen. Er zijn te veel dingen gebeurd, ik kon niet verder. Het enige wat ik wilde is bij een grote club in Nederland spelen en ik ben blij dat het Ajax is geworden. Marco van Basten is een trainer met aanvallende intenties en dat is goed voor mijn spel.''

Je hebt als huurling bij FC Twente veel gespeeld, maar bij PSV niet. Je zal nu écht moeten doorbreken.

''Ja, dat wil ik zelf ook. Maar veel mensen vergeten dat ik nog maar negentien jaar ben. Vooral jonge spelers willen alles snel, snel, snel, maar je moet ook geduld kunnen opbrengen.''

Je hebt vanaf je twaalfde bij PSV gespeeld. Hoe was je afscheid?
''Ik heb nog geen tijd gehad voor afscheid. Vrijdagmiddag waren de clubs eruit en toen ben ik meteen naar Amsterdam gegaan voor de medische keuring. Daarna was het weekend. Ik ben wel nog van plan om bij PSV langs te gaan en iedereen gewoon een hand te geven en veel succes te wensen.''

Wat zei Ibrahim Afellay van je overstap?
''Hij steunde me in mijn keuze, maar hij vond het natuurlijk heel erg jammer dat ik weg ben. We zijn vanaf de D-jeugd met z'n tweeën vanuit Utrecht naar PSV gegaan. Met hem heb ik een heel speciale band. We hebben nog elke dag contact.''
Was het niet onvermijdelijk dat één van jullie twee weg moest bij PSV. Jullie spelen immers op dezelfde positie?
''Ja, het kon niet anders. Behalve Guus Hiddink was er geen enkele PSV-trainer die ons alletwee durfde opstellen. Dan moet er uiteindelijk eentje weg en dat ben ik geworden. Ik heb nog niet in de agenda gekeken wanneer de eerste onderlinge ontmoeting tussen PSV en Ajax op het programma staat (op 16 november wordt Ajax-PSV gespeeld, red.), maar dat ga ik doen als ik straks in het hotel kom.''

Afellay riep na het kampioenschap vorig seizoen heel hard: 'helemaal niets in Amsterdam'. Riep jij dat ook?
''Nee, dat heb ik niet geroepen. Dat is nu maar goed ook, hè. Maar ik had nooit verwacht dat ik voor Ajax zou gaan spelen.''

Was het moeilijk om naar een concurrerende club te gaan?
''Nee, helemaal niet. Ik ben zelfs heel blij dat een grote club als Ajax interesse heeft in een speler die vorig seizoen heel weinig heeft gespeeld. Dat zie ik als een heel groot compliment.''

Je hebt rugnummer 11. Een goed teken?
''Nee, nummers maken niet zoveel uit. Iedereen begint op nul en iedereen moet gewoon laten zien dat hij graag wil spelen. Vorige week hebben we bij PSV elke dag twee keer getraind, dus ik kom helemaal topfit binnen.'' (JOP VAN KEMPEN)
Parool

T82

Bericht door T82 » di jul 22, 2008 11:34 am

joey schreef:
'Uiteindelijk moest één van ons weg'

Wat zei Ibrahim Afellay van je overstap?
''Hij steunde me in mijn keuze, maar hij vond het natuurlijk heel erg jammer dat ik weg ben. We zijn vanaf de D-jeugd met z'n tweeën vanuit Utrecht naar PSV gegaan. Met hem heb ik een heel speciale band. We hebben nog elke dag contact.''
Ik vroeg me af hoe zij toch vaak bij elkaar in het team zaten, maar Aissati is dus van augustus '88 en Afellay van april '86. Opvallend: Afellay speelde slechts 25 eredivisiewedstrijden meer dan Aissati (ja, veel meer minuten, maar toch...).

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 9:24 pm

Aissati in een Ajax-shirt, het is even wennen.

Afbeelding

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 22, 2008 9:38 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik begrijp dan ook niet dat die twee nu niet pleiten voor Perez op 10.... :smallgrin.gif:
Perez op 10 zag ik nooit zien zitten. Perez op links in een vrije rol wel.

Ik denk trouwens dat de invaller Perez komend seizoen weer gewoon een goal of 10 maakt.
Met Suarez, Cvitanich en Sulejmani heeft Ajax eindelijk veel aanvallers met diepgang. Perez zou daar als aanvaller een prima aanvulling op zijn. Gaat gewoon weer heel belangrijk voor Ajax worden, als Van Basten het in hem ziet zitten.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 22, 2008 9:39 pm

Aissati en Perez op het middenveld? Dat is godsonmogelijk. Alleen Perez lukt al niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 22, 2008 9:39 pm

Giacomo Puccini schreef:Met Suarez, Cvitanich en Sulejmani heeft Ajax eindelijk veel aanvallers met diepgang. Perez zou daar als aanvaller een prima aanvulling op zijn. Gaat gewoon weer heel belangrijk voor Ajax worden, als Van Basten het in hem ziet zitten.
Dan moet hij wel zijn rol als invaller accepteren. En ik moet nog even zien of hij daar toe in staat is.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 22, 2008 9:43 pm

joey schreef:Aissati en Perez op het middenveld? Dat is godsonmogelijk. Alleen Perez lukt al niet.
Ik zeg toch aanvaller. We gaan met 3 aanvallers spelen, of 4 als je de 10 meerekent, dus we hebben toch zeker 6-7 gelijkwaardige spelers nodig die voorin kunnen concurreren met elkaar. Perez zal meer niet dan wel spelen, maar neemt niet weg dat hij belangrijk kan gaan worden met zijn inzicht en traptechniek.

Denk dat hij die rol op het tweede plan inmiddels toch wel zal accepteren, tis geen domme jongen. Hij is al 34 dus hij zal toch beseffen dat hij nooit meer een qua niveau gelijkwaardige club aan Ajax zal vinden waar ze hem wel een basisplaats garanderen.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 12:19 am

Als aanvaller, ja. Die onmogelijke Koster bleef hem maar op het middenveld zetten. :frusty.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 9:52 am

Perez zegt anders in een hierboven geplaatst interview dat hij zich richt op de positie achter de spits.

Er is geen plaats voor hem, hij komt op de bank. De voorhoede staat vast (met KJH), Cvitanich is er nog en Aissati is voor de basis gehaald.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 10:04 am

Ja, hij ziet zich zelf om een of andere reden blijkbaar als nummer 10. Net als v. Geel en Koster. Maar daar hoef ik hem nooit meer te zien! Zelfs niet als invaller.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 10:16 am

Als je Sulejmani en eventueel Suarez op links kunt laten spelen, heb je Perez (ook) daar niet nodig.

Perez wil geen tweede viool spelen, dat houdt hij niet uit. Hopelijk vindt hij snel een andere club.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 23, 2008 10:22 am

Roda zal ongetwijfeld met een bod komen één dezer dagen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 23, 2008 11:05 am

Heb je daar enige aanwijzing voor, Dominee?

Ik hoop het natuurlijk wel. Zou een prima oplossing zijn voor alle partijen.

Plaats reactie