daar lijkt het inderdaad op, wat dat betreft heertst er hier de Derksen-opvatting meer dan bij PSV zelf. Tja het valt niet mee wanneer ome Johan het één beweerd om het ander te kunnen aannemen, of zelfs die opvatting NIET belachelijk te willen maken...joey schreef:4 miljoen voor Aissati? Dan geloofden ze bij PSV zelf niet dat die contractverlenging geldig was. Anders waren ze nooit akkoord gegaan met een bedrag dat nog lager is dan de clausule in zijn oude contract.
Ismail Aissati
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Goede voetballer voor een spotprijsje. Toen Sneijder vertrok hadden we hem al moeten halen voor 10 miljoen, maar nu voor 4 miljoen is ook niet erg. Scorend en fysiek vermogen valt wat tegen maar zijn passing en inzicht zijn briljant. Ik hoop dat Aissati de concurrentie met De Jong mag aangaan voor de nummer 10 positie en dat ze beiden veel gaan spelen.
Ajax!
Aissati krijgt gewoon een basisplaats. Lijkt me zonneklaar dat hij niet komt om ook bij ons op de bank te zitten.
Ik vind Aissati een fijne voetballer, hij heeft gogme. Wel twijfel ik een beetje aan zijn mentaliteit. Hij heeft meer gezeurd dan gevoetbald in de afgelopen jaren.
Ik vind Aissati een fijne voetballer, hij heeft gogme. Wel twijfel ik een beetje aan zijn mentaliteit. Hij heeft meer gezeurd dan gevoetbald in de afgelopen jaren.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Dat heb je wel eens met de beste opties Joey. Dat je teveel moet betalen. Daarentegen is Cvitanich op een goed moment gekocht en voor Aissati wordt ook geen astronomisch bedrag afgetikt.joey schreef:Jawel. Hij is alleen belachelijk duur. Er zit een groot risico aan zo'n transfer. Stel je voor dat hij geblesseerd raakt. Ajax heeft veel meer dan de marktprijs betaald.
Van Basten keert wel de portemonnee om, goodfella. Hopelijk loopt het met hem niet af zoals met de vorige trainers, want dan heeft de volgende trainer niets meer om te investeren.
Cvitanich ken ik niet, Aissati vind ik een verantwoorde investering. Kun je je geen buil aan vallen. Aissati kost niet zoveel als Ogararu, dan weet ik wel wie van de twee ik het liefst bij Ajax zie.
Cvitanich ken ik niet, Aissati vind ik een verantwoorde investering. Kun je je geen buil aan vallen. Aissati kost niet zoveel als Ogararu, dan weet ik wel wie van de twee ik het liefst bij Ajax zie.
Van Basten doet er dan op aankoopgebied dan ook wat aan om het niet zo af te laten lopen als zijn voorgangers. Een verademing na de voornamelijk bagger die door Koeman, Blind en HtC naar Ajax werden gesleept.joey schreef:Van Basten keert wel de portemonnee om, goodfella. Hopelijk loopt het met hem niet af zoals met de vorige trainers, want dan heeft de volgende trainer niets meer om te investeren.
Met Rommedahl, Luque, Urzaiz e.c. was Ajax hard op weg naar een sportief bankroet. Met de aangetrokken talenten van nu haal je op z´n minst spelers met zowel sportief - als financieel perspectief binnen.
Ik heb de indruk dat MVG lang niet zoveel geld mocht uitgeven als MVB. Jij niet, Wimpey? De dure aankopen van MVG (KJH, Suarez) waren goed.
Jij weet net zo goed als ik dat elf goede voetballers niet altijd een goed team maken. We zullen zien hoe het straks staat. Of het gaat werken of niet.
Jij weet net zo goed als ik dat elf goede voetballers niet altijd een goed team maken. We zullen zien hoe het straks staat. Of het gaat werken of niet.
Tuurlijk keert van Basten de portomonnee om Joey. Martin heeft dat namelijk in al die jaren slechts 1 keer gedaan en dat is gelijk ook de enige aankoop die sowieso financieel wat gaat opleveren. Al die bejaarde koopjes hebben ons daarentegen helemaal niets opgeleverd. Ik juich daarom de komst van Aissati, Sulejmani en Cvitanich toe.joey schreef:Van Basten keert wel de portemonnee om, goodfella. Hopelijk loopt het met hem niet af zoals met de vorige trainers, want dan heeft de volgende trainer niets meer om te investeren.
Luque, Kennedy, Leonardo, Rommedahl, Perez. Voor al deze spelers heeft Ajax zo'n 6 miljoen moeten neertellen aan transferkosten en nog eens elk seizoen een miljoen of 5 (!) aan loonkosten. Dan ben je in 2 jaar tijd dus 16 miljoen euro kwijt, terwijl je in 2 jaar tijd zo'n 18 a 19 miljoen euro aan Sulejmani kwijt bent.
Het verschil? Doelpunten, assists en straks voor ruim 20 miljoen aan Chelsea verpatsen.
Ik reken Ogararu ook tot de dure aankopen.joey schreef:Ik heb de indruk dat MVG lang niet zoveel geld mocht uitgeven als MVB. Jij niet, Wimpey? De dure aankopen van MVG (KJH, Suarez) waren goed.
Zelfs als ik een miljoen rood stond zou ik Rommedahl en Luque nog niet kopen.
Dan maar geen spelers kopen en wachten op financieel betere tijden.Jöhnk schreef:Ik reken Ogararu ook tot de dure aankopen.joey schreef:Ik heb de indruk dat MVG lang niet zoveel geld mocht uitgeven als MVB. Jij niet, Wimpey? De dure aankopen van MVG (KJH, Suarez) waren goed.
Zelfs als ik een miljoen rood stond zou ik Rommedahl en Luque nog niet kopen.
En dat is maar goed ook!joey schreef:Ik heb de indruk dat MVG lang niet zoveel geld mocht uitgeven als MVB. Jij niet, Wimpey?
Het lijkt me dat MVB keiharde (financiele) garanties wilde voordat ie getekend heeft. Met de selectie van vorig seizoen zou trouwens geen zinnig mens aan de slag zijn gegaan.
Ogararu? Ik miste bij H&M inventiviteit, creativiteit en ambitie. Roger, Leo, Colin, Urzaiz, Luque, Kuffour, Rommedahl: als je maar genoeg van dat soort spelers naar Ajax haalt, kun je goed voetbal en prestaties op den duur vergeten.De dure aankopen van MVG (KJH, Suarez) waren goed.
Duidelijk. Wat mij betreft komt er nog een centrale verdediger bij. En een corrector op het middenveld.Jij weet net zo goed als ik dat elf goede voetballers niet altijd een goed team maken.
Hoe je het ook wendt of keert: MVB heeft te maken met een paar erfenissen van voorgangers. Laten we hopen dat Ajax een aantal heren uit de bende van 8 weet te slijten (bij voorkeur Luque en Leo). En dat er wat interesse komt voor mensen die daar een categorietje boven zitten (Oga, Rommedahl e.c.). Aan de onderkant snijden en de vrijgekomen middelen nuttig investeren, dat zou lekker zijn.
Ik zie trouwens nog steeds KJH vertrekken. Het is nog lang geen 31 augustus.
Ajax had vorig seizoen geen snelheid voorin, geen creativiteit op het middenveld en geen achterhoede. Met deze aankopen kan ik op z'n minst de contouren van een goed elftal herkennen. Dat heb ik vorig seizoen geen moment gehad.We zullen zien hoe het straks staat. Of het gaat werken of niet.