Hoe wordt AJAX wel kampioen?
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Niet helemaal mee eens. Seizoen 2006-2007 had in feite ons kampioenschap moeten betekenen. De wedstrijden bij PSV en Twente staan me nog helder voor de geest en lieten een Ajax zien (dat weliswaar 4-4-2 speelde) dat zonder meer kampioen was geworden als in die eerste seizoenshelft Davids al rondliep. Dat was bepaald niet zo sportief failliet als bijvoorbeeld in 2005 (de historische 10 nederlagen en op de laatste speeldag binnenhalen van de 4e plek; weet je nog van die Houdini-act tegen Vitesse op een woensdagavond); toen we dus een jonge selectie hadden, zonder die ervaring en/of aanjagers in het veld.
Wat de schaal van VdV betreft: is die niet mede het gevolg geweest van Jan van Halst, ook zo'n mouwenopstroper? Ik zie die nu echt niet in onze selectie...
Wat de schaal van VdV betreft: is die niet mede het gevolg geweest van Jan van Halst, ook zo'n mouwenopstroper? Ik zie die nu echt niet in onze selectie...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nee, VDV was aanvoerder in 2004, toen was Van Halst al gestopt.
Als Ajax in 2007 kampioen was geworden was dat te danken geweest aan de ineenstorting van PSV.
De Davids van voor zijn blessure was inderdaad prima.
Stam had zich gewoon moeten concentreren op zijn directe tegenstander in plaats van op zijn aanvoerdersband en die idiote wanhoopsrushes naar voren. Typisch een speler die groot is geworden door zich met zijn eigen spel te bemoeien en zeker niet met dat van anderen.
Als Ajax in 2007 kampioen was geworden was dat te danken geweest aan de ineenstorting van PSV.
De Davids van voor zijn blessure was inderdaad prima.
Stam had zich gewoon moeten concentreren op zijn directe tegenstander in plaats van op zijn aanvoerdersband en die idiote wanhoopsrushes naar voren. Typisch een speler die groot is geworden door zich met zijn eigen spel te bemoeien en zeker niet met dat van anderen.
Dat was volgens mij nog met Chivu.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat de schaal van VdV betreft: is die niet mede het gevolg geweest van Jan van Halst, ook zo'n mouwenopstroper? Ik zie die nu echt niet in onze selectie...
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ook niet. Die vertrok in 2003 naar Rome.
Kijk, het elftal van 2005 was natuurlijk sportief failliet, maar wat mij betreft niet per se omdat de spelers te jong waren. Het was een kwestie van continu inleveren van kwaliteit. Chivu weg, Zlatan weg, Maxwell zwaar geblesseerd, Trabelsi op. Zelfs Mandy kon niet behoorlijk vervangen worden. Dan krijg je de rekening op een gegeven moment gepresenteerd.
Kijk, het elftal van 2005 was natuurlijk sportief failliet, maar wat mij betreft niet per se omdat de spelers te jong waren. Het was een kwestie van continu inleveren van kwaliteit. Chivu weg, Zlatan weg, Maxwell zwaar geblesseerd, Trabelsi op. Zelfs Mandy kon niet behoorlijk vervangen worden. Dan krijg je de rekening op een gegeven moment gepresenteerd.
Ah, zo.
Ach, Van Halst heeft vast zijn waarde gehad (al vond ik hem niet zo groot als hij destijds gemaakt werd). Maar het gaat om de balans. Zet Van Halst met Heitinga, Davids en Gabri op een middenveld en hij voegt niets toe. Stam, Davids en in mindere mate Gabri kun je er natuurlijk prima bij hebben, maar vul dat dan wel aan met een echte voetballer als Defour of zo. MVG en HTC zijn zo ver doorgeslagen dat ik het logisch vind dat Ajax zich nu primair op voetballend vermogen richt.

Ach, Van Halst heeft vast zijn waarde gehad (al vond ik hem niet zo groot als hij destijds gemaakt werd). Maar het gaat om de balans. Zet Van Halst met Heitinga, Davids en Gabri op een middenveld en hij voegt niets toe. Stam, Davids en in mindere mate Gabri kun je er natuurlijk prima bij hebben, maar vul dat dan wel aan met een echte voetballer als Defour of zo. MVG en HTC zijn zo ver doorgeslagen dat ik het logisch vind dat Ajax zich nu primair op voetballend vermogen richt.
Met een middenveld met die laatste 3 kom je natuurlijk niet aan voetballen toe. Dus:Jöhnk schreef: Zet Van Halst met Heitinga, Davids en Gabri op een middenveld en hij voegt niets toe.
... ben ik het met je eens.MVG en HTC zijn zo ver doorgeslagen dat ik het logisch vind dat Ajax zich nu primair op voetballend vermogen richt.
HtC is trouwens natuurlijk sowieso doorgeslagen.

- Giacomo Puccini
Wat mij betreft worden we zo kampioen. Ik zou naast Oleguer er graag nog een verediger bij willen hebben. Zodat Vertonghen ook ingezet kan worden als verdedigende middenvelder en om schorsingen en blessures achterin beter op te kunnen vangen. Verder zijn we er volgens mij helemaal klaar voor. Het is nu aan Van Basten en Van 't Schip om hier een geoliede voetbalmachine van te maken.
Code: Selecteer alles
BASIS:
Stekelenburg
Silva Oleguer?? Vermaelen Vertonghen
Gabri Lindgren
Suarez Aisatti Sulejmani
Huntelaar
RESERVE:
Gentenaar
Ogararu Van der Wiel Wormgoor Urby
Delorge Van der Heijden
Rommedahl Sarpong De Jong Perez
Cvitanich
Ajax!
- Giacomo Puccini
Verdedigend wel, aanvallend en qua middenvelders ben ik het niet met je eens. Als Lindgren of Gabri wegvalt heb je in Vertonghen een uitstekende vervanger en het is de cultuur van Ajax om een Van der Heijden in hoge nood gewoon voor de leeuwen te gooien. Heb ik best vertrouwen in!Peter schreef:Nogmaals, als Lindgren en Gabri er maar niet lang uitvliegen, want dan krijg je echt een groot probleem. Sowieso is dat B-elftal natuurlijk om te huilen zo slecht.
Achterin daarentegen is het huilen met de pet op. Daar is naast Oleguer nog minimaal 1 aanwinst noodzakelijk.
Kennedy, Leonardo, Luque en Mitea had ik er ook nog bij kunnen zetten, maar die zou ik lozen.Waas schreef:En dat terwijl de reserves nog wel met 12 man aantreden!
Ajax!
- Cluijffert
met die defense je word niet kampioen.Giacomo Puccini schreef:Wat mij betreft worden we zo kampioen. Ik zou naast Oleguer er graag nog een verediger bij willen hebben. Zodat Vertonghen ook ingezet kan worden als verdedigende middenvelder en om schorsingen en blessures achterin beter op te kunnen vangen. Verder zijn we er volgens mij helemaal klaar voor. Het is nu aan Van Basten en Van 't Schip om hier een geoliede voetbalmachine van te maken.
Code: Selecteer alles
BASIS: Stekelenburg Silva Oleguer?? Vermaelen Vertonghen Gabri Lindgren Suarez Aisatti Sulejmani Huntelaar RESERVE: Gentenaar Ogararu Van der Wiel Wormgoor Urby Delorge Van der Heijden Rommedahl Sarpong De Jong Perez Cvitanich
en idd, je heeft weinig speling met blessures.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
Pfff, ik denk dat het niet opgelost wordt, want spelers met dat soort kwaliteiten vinden is heel moeilijk.
Ik vind het typerend dat KJH aanvoerder wordt. Een jongen die vooral met zijn eigen kunstje bezig is. Ik zie in deze selectie totaal geen dominante teamspelers. Alles zal van de kant moeten komen. De oudere spelers (Gabri, Silva) zijn van het dienstbare type.
Verder vind ik onze verdedigers in de duels heel kwetsbaar.
Ik vind het typerend dat KJH aanvoerder wordt. Een jongen die vooral met zijn eigen kunstje bezig is. Ik zie in deze selectie totaal geen dominante teamspelers. Alles zal van de kant moeten komen. De oudere spelers (Gabri, Silva) zijn van het dienstbare type.
Verder vind ik onze verdedigers in de duels heel kwetsbaar.
Het stinkt aan alle kanten!
- InnerHarbour
- AT Toto winner 09/10